kiler Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 nie wiem jak to wygląda w tcacie ale np u mnie łańcuch naciągnięty z prawidłowym luzem na stojaku po opuszczeniu na ziemie i dodatkowo jak ja na nim usiądę to jest naprężony jak struna więc raczej powinno się to regulować właśnie na stojącym moto i sprawdzić dodatkowo pod obciążeniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pluto2202 Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 witam wszystkich użytkowników forum. mam pytanie może śmieszne bo niby każdy wie jak naciągnąć łańcuch, ale mam niewielki problem. naciągnąłem łańcuch wg kresek na wahaczu ale chyba było kijowo bo motocykl dziwnie sie zachowywał w zakrętach jakby kolo było luźne lub niecentrycznie zmontowane. motocykl pływał na zakrętach. później probowałem naciągnąć go żeby wahacz od felgi odstawał jednakowa odległość ale teraz nie dość ze motor jest niestabilny w zakrętach to jeszcze dziwnie przy hamowaniu silnikiem szumi łańcuch chyba na ślizgaczu. kto mi powie jak równo ustawić kolo po naciągnięciu, i jeszcze jedno po odkręceniu nakrętki na śrubie tylnego kola lewa strona w wahaczu chodzi lekko a prawa ni cholerę nie chce sie ruszyć ? to jest normalne?? sprawa dotyczy fazerki 600. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisex Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 (edytowane) Po pierwsze to sprawdź czy wahacz jest prosty, czy nie nosi jakiś śladów uderzenia, wygięcia itd. Następnie możesz sprawdzić czy podkładka z prawej strony jest oryginalna. Może ktoś ją zmienił i ma inną średnicę. Będzie wtedy przekłamywać na znacznikach. Pamiętaj też, że jak już ustawisz z lewej i prawej strony regulację (oczywiście na poluzowanej nakrętce koła), koniecznie ją skontruj. Warto też delikatnie uderzyć w tył koła bo czasami nie chce przesuwać się do przodu samo :] No i warto mieć klucz dynamometryczny, siła dokręcenia tylnego koła to 120Nm. Na koniec sprawdź czy obie zębatki są w osi, jeszcze raz naciągnięcie łańcucha (musi mieć 3-4cm luzu) i musi działać!A jak nadal nie to pozostaje opona lub felga (bo nie chce nawet myśleć o krzywej ramie) :icon_mrgreen: Pozdro. A teraz dopiero doczytałem, że wahacz Ci z lewej 'chodzi'. Zobacz w takim razie czy masz tam taką tuleję która wchodzi między wahacz a ramę. Może po prostu się zgubiła przy wymianie napędu i ktoś potraktował to jak niepotrzebny element... Edytowane 17 Czerwca 2008 przez Lisex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 jeśli zrobiło się to po naciągnięciu łańcucha to ja obstawiam nierównomiernie rozciągnięty łańcuch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 Zostaw trochę większy luz niż zalecany w serwisówce i powinno być ok. Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichaelO Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 No właśnie też mi się wydaje że to może być zbyt mocno łańcuch naciągnięty :cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medyk88 Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 Miałem podobną sytuację - za mocno naciągnięty łańcuch, troche więcej luzu i po kłopocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 (edytowane) naciąg na wahaczu od strony łańcucha nie dociąga się na siłę do kreski tej albo poprzedniej, tylko tak żeby luz łańcucha był odpowiedni. Mierzy się to łapiąc łańcuch na środku i wychyla się go w górę i w dół. W sumie powinien się wychylać w zależności od modelu motocykla ale około 3cm. Trzeba poluzować ośkę, ponadto niektóre motocykle mają nakrętkę kontrującą śruby regulacyjnej (przed regulacją trzeba ja odkręcić). Regulować można z obu stron dokręcać śrubę regulacyjną po pół obrotu i za każdym razem sprawdzać luz łańcucha. Można też wyregulować jedną stronę, spojrzeć na jakiej kresce (lub pomiędzy którymi) znajduje się blaszka na wahaczu i wyregulować drugą stronę, przy czym znowu trzeba sprawdzić luz łańcucha, bo może się on bardziej napiąć. Jeszcze metoda na deskę. Potrzebna jest prosta (co trzeba sprawdzić) listwa, rura, kątownik. Prostujemy kierownicę motocykla, listwę przykładamy do brzegów opony tylnego koła i sprawdzamy czy przerwa między deską, a przednią oponą jest z obu stron jest taka sama (przerwa będzie bo przednia opona jest zazwyczaj węższa). Regulujemy naciąg w ten sposób, aby ta przerwa była taka sama. Tą metodą nawet czasem udaje się wyregulować naciąg przy krzywej ramie, tak aby jechał w miarę prosto. Po wszystkim trzeba dokręcić nakrętki kontrujące (o ile są) i dokręcic ośkę. Sprawdz ciśnienie w oponach. w każdym motocyklu powinno być inne więc musisz sprawdzić w serwisówce jakie masz. Przednie i tylne zazwyczaj są inne. Edytowane 18 Czerwca 2008 przez audioterrorysta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2008 naciąg na wahaczu od strony łańcucha nie dociąga się na siłę do kreski tej albo poprzedniej, tylko tak żeby luz łańcucha był odpowiedni. Mierzy się to łapiąc łańcuch na środku i wychyla się go w górę i w dół. W sumie powinien się wychylać w zależności od modelu motocykla ale około 3cm. Trzeba poluzować ośkę, ponadto niektóre motocykle mają nakrętkę kontrującą śruby regulacyjnej (przed regulacją trzeba ja odkręcić). Regulować można z obu stron dokręcać śrubę regulacyjną po pół obrotu i za każdym razem sprawdzać luz łańcucha. Można też wyregulować jedną stronę, spojrzeć na jakiej kresce (lub pomiędzy którymi) znajduje się blaszka na wahaczu i wyregulować drugą stronę, przy czym znowu trzeba sprawdzić luz łańcucha, bo może się on bardziej napiąć. Jeszcze metoda na deskę. Potrzebna jest prosta (co trzeba sprawdzić) listwa, rura, kątownik. Prostujemy kierownicę motocykla, listwę przykładamy do brzegów opony tylnego koła i sprawdzamy czy przerwa między deską, a przednią oponą jest z obu stron jest taka sama (przerwa będzie bo przednia opona jest zazwyczaj węższa). Regulujemy naciąg w ten sposób, aby ta przerwa była taka sama. Tą metodą nawet czasem udaje się wyregulować naciąg przy krzywej ramie, tak aby jechał w miarę prosto. Po wszystkim trzeba dokręcić nakrętki kontrujące (o ile są) i dokręcic ośkę. Sprawdz ciśnienie w oponach. w każdym motocyklu powinno być inne więc musisz sprawdzić w serwisówce jakie masz. Przednie i tylne zazwyczaj są inne.No dobra dobra ale żeby powiedzieć więcej o czym nikt nie wspomniał to naciągamy z zalecanym luzem łańcuch nie na centralce czy bocznej stopce tylko pod obciążeniem . np u mnie mimo ze zawieszenie mam ustawione wybitnie twardo różnice w napięciu z obciążeniem i bez są dosyć duże . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2008 A to akurat zależy od tego co przewidział producent w instrukcji obsługi. Jedni piszą pod obciążeniem, drudzy na centralce. A producent chyba wie co robi, nie? Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomektychy Opublikowano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2008 Ja zawsze sprawdzam suwmiarką czy gwint śruby od naciągu jest jednakowo wysunięty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wasi11 Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 Jak naciagnąc łancuch w hondzie cb 450n?? :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 Postawić na centralnej podstawce, poluzować nakrętkę osi koła, naciągnąć śrubami z tyłu wahacza (koniecznie po tyle samo obrotów po obu stronach), dociągąć nakrętkę osi, postawić na kołach i skontrolować luz. W razie potrzeby wszystko powtarzać aż luz będzie wynosił ok 2,5-3cm. Aha... tam masz hamulec bębnowy to być może po naciąganiu łańcucha trzeba będzie go troszkę poluzować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mor Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 W razie potrzeby wszystko powtarzać aż luz będzie wynosił ok 2,5-3cm. W tym moto luz łańcucha, gdy stoi on na centralce, powinien wynosić 15-25mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wasi11 Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 to ile wkońcu? co? a teraz pytanko. bo ja przy swoim modelu mam tylko boczną. czy stojąc na koła wtedy bedzie ten sam luz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.