Skocz do zawartości

Naciąg łańcucha


Leon84
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

nie wiem jak to wygląda w tcacie ale np u mnie łańcuch naciągnięty z prawidłowym luzem na stojaku po opuszczeniu na ziemie i dodatkowo jak ja na nim usiądę to jest naprężony jak struna więc raczej powinno się to regulować właśnie na stojącym moto i sprawdzić dodatkowo pod obciążeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam wszystkich użytkowników forum. mam pytanie może śmieszne bo niby każdy wie jak naciągnąć łańcuch, ale mam niewielki problem. naciągnąłem łańcuch wg kresek na wahaczu ale chyba było kijowo bo motocykl dziwnie sie zachowywał w zakrętach jakby kolo było luźne lub niecentrycznie zmontowane. motocykl pływał na zakrętach. później probowałem naciągnąć go żeby wahacz od felgi odstawał jednakowa odległość ale teraz nie dość ze motor jest niestabilny w zakrętach to jeszcze dziwnie przy hamowaniu silnikiem szumi łańcuch chyba na ślizgaczu. kto mi powie jak równo ustawić kolo po naciągnięciu, i jeszcze jedno po odkręceniu nakrętki na śrubie tylnego kola lewa strona w wahaczu chodzi lekko a prawa ni cholerę nie chce sie ruszyć ? to jest normalne?? sprawa dotyczy fazerki 600. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to sprawdź czy wahacz jest prosty, czy nie nosi jakiś śladów uderzenia, wygięcia itd. Następnie możesz sprawdzić czy podkładka z prawej strony jest oryginalna. Może ktoś ją zmienił i ma inną średnicę. Będzie wtedy przekłamywać na znacznikach. Pamiętaj też, że jak już ustawisz z lewej i prawej strony regulację (oczywiście na poluzowanej nakrętce koła), koniecznie ją skontruj. Warto też delikatnie uderzyć w tył koła bo czasami nie chce przesuwać się do przodu samo :] No i warto mieć klucz dynamometryczny, siła dokręcenia tylnego koła to 120Nm. Na koniec sprawdź czy obie zębatki są w osi, jeszcze raz naciągnięcie łańcucha (musi mieć 3-4cm luzu) i musi działać!

A jak nadal nie to pozostaje opona lub felga (bo nie chce nawet myśleć o krzywej ramie) :icon_mrgreen:

Pozdro.

 

A teraz dopiero doczytałem, że wahacz Ci z lewej 'chodzi'. Zobacz w takim razie czy masz tam taką tuleję która wchodzi między wahacz a ramę. Może po prostu się zgubiła przy wymianie napędu i ktoś potraktował to jak niepotrzebny element...

Edytowane przez Lisex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naciąg na wahaczu od strony łańcucha nie dociąga się na siłę do kreski tej albo poprzedniej, tylko tak żeby luz łańcucha był odpowiedni. Mierzy się to łapiąc łańcuch na środku i wychyla się go w górę i w dół. W sumie powinien się wychylać w zależności od modelu motocykla ale około 3cm.

 

Trzeba poluzować ośkę, ponadto niektóre motocykle mają nakrętkę kontrującą śruby regulacyjnej (przed regulacją trzeba ja odkręcić). Regulować można z obu stron dokręcać śrubę regulacyjną po pół obrotu i za każdym razem sprawdzać luz łańcucha.

 

Można też wyregulować jedną stronę, spojrzeć na jakiej kresce (lub pomiędzy którymi) znajduje się blaszka na wahaczu i wyregulować drugą stronę, przy czym znowu trzeba sprawdzić luz łańcucha, bo może się on bardziej napiąć.

 

Jeszcze metoda na deskę. Potrzebna jest prosta (co trzeba sprawdzić) listwa, rura, kątownik. Prostujemy kierownicę motocykla, listwę przykładamy do brzegów opony tylnego koła i sprawdzamy czy przerwa między deską, a przednią oponą jest z obu stron jest taka sama (przerwa będzie bo przednia opona jest zazwyczaj węższa). Regulujemy naciąg w ten sposób, aby ta przerwa była taka sama. Tą metodą nawet czasem udaje się wyregulować naciąg przy krzywej ramie, tak aby jechał w miarę prosto.

 

Po wszystkim trzeba dokręcić nakrętki kontrujące (o ile są) i dokręcic ośkę. Sprawdz ciśnienie w oponach. w każdym motocyklu powinno być inne więc musisz sprawdzić w serwisówce jakie masz. Przednie i tylne zazwyczaj są inne.

Edytowane przez audioterrorysta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naciąg na wahaczu od strony łańcucha nie dociąga się na siłę do kreski tej albo poprzedniej, tylko tak żeby luz łańcucha był odpowiedni. Mierzy się to łapiąc łańcuch na środku i wychyla się go w górę i w dół. W sumie powinien się wychylać w zależności od modelu motocykla ale około 3cm.

 

Trzeba poluzować ośkę, ponadto niektóre motocykle mają nakrętkę kontrującą śruby regulacyjnej (przed regulacją trzeba ja odkręcić). Regulować można z obu stron dokręcać śrubę regulacyjną po pół obrotu i za każdym razem sprawdzać luz łańcucha.

 

Można też wyregulować jedną stronę, spojrzeć na jakiej kresce (lub pomiędzy którymi) znajduje się blaszka na wahaczu i wyregulować drugą stronę, przy czym znowu trzeba sprawdzić luz łańcucha, bo może się on bardziej napiąć.

 

Jeszcze metoda na deskę. Potrzebna jest prosta (co trzeba sprawdzić) listwa, rura, kątownik. Prostujemy kierownicę motocykla, listwę przykładamy do brzegów opony tylnego koła i sprawdzamy czy przerwa między deską, a przednią oponą jest z obu stron jest taka sama (przerwa będzie bo przednia opona jest zazwyczaj węższa). Regulujemy naciąg w ten sposób, aby ta przerwa była taka sama. Tą metodą nawet czasem udaje się wyregulować naciąg przy krzywej ramie, tak aby jechał w miarę prosto.

 

Po wszystkim trzeba dokręcić nakrętki kontrujące (o ile są) i dokręcic ośkę. Sprawdz ciśnienie w oponach. w każdym motocyklu powinno być inne więc musisz sprawdzić w serwisówce jakie masz. Przednie i tylne zazwyczaj są inne.

No dobra dobra ale żeby powiedzieć więcej o czym nikt nie wspomniał to naciągamy z zalecanym luzem łańcuch nie na centralce czy bocznej stopce tylko pod obciążeniem . np u mnie mimo ze zawieszenie mam ustawione wybitnie twardo różnice w napięciu z obciążeniem i bez są dosyć duże .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to akurat zależy od tego co przewidział producent w instrukcji obsługi. Jedni piszą pod obciążeniem, drudzy na centralce. A producent chyba wie co robi, nie?

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Postawić na centralnej podstawce, poluzować nakrętkę osi koła, naciągnąć śrubami z tyłu wahacza (koniecznie po tyle samo obrotów po obu stronach), dociągąć nakrętkę osi, postawić na kołach i skontrolować luz. W razie potrzeby wszystko powtarzać aż luz będzie wynosił ok 2,5-3cm.

Aha... tam masz hamulec bębnowy to być może po naciąganiu łańcucha trzeba będzie go troszkę poluzować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...