Skocz do zawartości

Nowa VFR 1200!!!


Rekomendowane odpowiedzi

A gdzie tam rewelacja. U mnie w rowerze zmienia się biegi w identyczny sposób a stary już jest'

Rozwinę jeszcze swoją poprzednią myśl, a propo roweru. Otóż czasami zdarza mi się pomylić te guziki :D, z tym że w rowerze nie ma żadnych konsekwencji, a na moto jak ktoś pociągnie na dwójce pod czerwone i przez przypadek wciśnie nie ten guzik, to myślę że sami możecie sobie wyobraźić efekty. Serwisy Hondy będą miały pełne ręce roboty :D, ale tylko przez chwilę bo mam wrażenie że te wersje 'tiptronik' szybko przestaną schodzić ;).

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Film na stronie internetowej Ścigacz'a pokazuje tę konstrukcję wyglądającą jak combo.

Nadal jest klamka sprzegłą, nadal dzwignia nożnej zmiany blusa, a przy tym przełączniki między pełnym automatem (tylko odkręcasz) - automatem ze zmianą biegów manetkami na kierownicy - przełożeniem manualnym (sprzegło-noga-gaz).

 

Ale na pewno będzie tak, że pojawią się też wersje okrojone (np. tylko manual lub tylko automat itp.).

 

Opcja dodatkowa - to w języku dealerów motokółek magiczne słowo dające obietnicę dodatkowych zysków...

 

No nie,albo auto-manual z podwojnym sprzeglem bez dzwigni zmiany biegow /sprzegla albo konwencjonalna skrzynia biegow ze sprzeglem.

 

Nie wiem co tam pokazuje scigacz ale hybryd laczacy obydwa typy jest fizycznie niemozliwy.

 

W auto manualnej skrzyni w przypadku wybrania "recznej" opcji sama fizyczna zmiana biegu odbywa sie bez udzialu kierowcy,decyduje on tylko kiedy zostanie ona przeprowadzona.Przekrecenie silnika jest niemozliwe czy tez zalaczenie niewlasciwego sprzegla jest jako ze jest to sterowane przez kompa z oczywistymi zabezpieczeniami.

 

Wszystko bedzie zalezec od tego jak ten system bedzie sie sprawowac podczac manewrow z mala predkoscia.Dokladnie to co polorzylo automanuala w Yamasz FJR1300.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, spoko, wszak cała koncepjca jest niezbędna wielkiej rzeszy motocyklistów... zza oceanu. W europie pewnie będą sprzedawać motocykle dla normalnych ludzi.

W sumie to już było (automat w porządnym moto)

http://www.bikez.com/motorcycles/honda_cb_...amatic_1978.php

Ale się nie przyjęło.

A de facto ta skrzynia to taki półautomat...

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, spoko, wszak cała koncepjca jest niezbędna wielkiej rzeszy motocyklistów... zza oceanu. W europie pewnie będą sprzedawać motocykle dla normalnych ludzi.

W sumie to już było (automat w porządnym moto)

http://www.bikez.com/motorcycles/honda_cb_...amatic_1978.php

Ale się nie przyjęło.

A de facto ta skrzynia to taki półautomat...

 

 

Ja od jakiegoś czasu jeżdżę puszką z dwusprzęgłową skrzynią. I manuala już więcej nie kupię. W motocyklu turystycznym takim jak VFR, taka skrzynia to bedzie rewelacja, jesli będzie dopracowana. A znając Hondę, to pewnie bedzie.

 

 

Pozdrówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W samochodach uznaję tylko automaty już od dłuższego czasu, ale że mój najmniejszy silnik ma poj. 3.2l to nie ma problemu zamulania. Natomiast w motocyklu jak na razie nie jestem na tym etapie. Ale jak będę już na tyle pierdzielem, że nie będę dawał rady na sporcie, to taka VFR jest świetną alternatywą. Nie wyobrażam sobie siebie na jakimś ofrędzlowanym sprzęcie "dla prezesa".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskusja oczywiście o tym, co kto preferuje, lub w jakim celu siada na moto. Ja jeżdżę automatem puszką, moja żona ma też automat. Na moto siadam, bo to wymagająca technicznie bestia, która wymaga skupienia, techniki, etc. W tym właśnie ogarnianiu sprzęta, przegazówkach, dobieraniu biegów znajduję przyjemność i coś co odróżnia motory od samochodów. Dlatego automaty w motocyklach to dla mnie negatywny trend naszych czasów - taka 'skuteryzacja' motocykli i robienie z nich sprzęta dla naprawdę każdego; 'mugolizacja' ;) . Ale rozumiem, że inni mogą mieć inne potrzeby i nie zamierzam nikogo obrażać.

Mnie się jednak automat w nowej VFR nie podoba. Ale 'klient naś pan' więc jak jest popyt, to producenci robią wszystko i niedługo nawet pewnie klimę będą oferować w moto ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest zasadnicza roznica pomiedzy "klasycznym " automatem z planetarna skrzynie biegow i tzw.torque converter czyli sprzeglem hydraulicznym a auto manualem z mechanicznym sprzeglem jak w niektorych nowszych sportowych autach czy tez nowej VFR1200.

 

Skrzynia w auto manualu specjalne nie rozni sie w wywnetrznej budowie od zwyklej skrzyni biegow,glowna roznica to taka ze biegi zmienia silownik a nie reka czy tez noga kierowcy.

 

Automatic

 

http://www.howstuffworks.com/automatic-tra...n.htm/printable

 

 

 

Automanual z podwojnym sprzeglem

 

http://auto.howstuffworks.com/dual-clutch-transmission.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

honda już zaprezentowała oficjalną stronę

jsz

Niestety, ale prezentacja ma dotyczyć wyłącznie VFR1200F, czyli modelu z klasyczna nożną skrzynką i klamką sprzęgła.

Na model VFR1200DC, czyli ta z "automatem" musimy jeszcze poczekać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.bikers.pl/aktualnosci,0,81,620,...a_premiera.html

 

Spalanie 15,5 litra??(oczywiście chodzi o 15,5 Km na litrze benzyny) :eek: :eek: :icon_eek:

 

DANE TECHNICZNE: VFR1200F

 

 

Silnik

Typ Chłodzony cieczą 4-suw UNICAM 76° V-4

Pojemność: 1,237cmł

Śr. i Skok tłoka: 81 x 60mm

Kompresja: 12 : 1

Max. Moc: 127kW / 10,000min-1 (95/1/EC)

Max. Moment obr.: 129Nm / 8,750min-1 (95/1/EC)

 

System zasilania

Wstrysk paliwa: PGM-FI

Wielkość baku: 18.5 litres

Zużycie paliwa: 15.5 km/l (WMTC prog.*)

 

 

 

Przeniesienie napędu:

Sprzęgło: Mokre, wielotarczowe

Operowanie sprzęgłem: Hydrauliczne

Skrzynia biegów: 6-stopniowa

Przełożenia: 2.6000 (39/15)

2 1.7368 (33/19)

3 1.3636 (30/22)

4 1.1600 (29/25)

5 1.0322 (32/31)

6 0.9393 (31/33)

Końcowe: 2.6990

Przeniesienie końcowe: Wał

Rama: Typu Diamond; aluminium

 

 

Nadwozie

Wymiary: 2,250 x 755 x 1,220mm

Rozstaw osi: 1,545mm

Kąt: 25° 30'

Promień skrętu: 3.5m

Wys. kanapy: 815mm

Wys. od ziemi: 125mm

Masa własna: 267kg

Maks. załadunek 463kg

 

 

Zawieszenie

Przód: Widelec teleskopowy śr. 43mm typu cartridge z bezstopniową regulacją napięcia wstępnego, skok 120mm

Tył: Pro-Link z amortyzatorem gazowym, 25-stopniowa (* bezstopniowa, zdalna regulacja hydrauliczna)

regulowana siła odbicia, skok 130mm

 

 

Koła

Przód: 5-ramienne z aluminium

Tył: 7-ramienne z aluminium

Rozm. obręczy: Przód 17M/C x MT3.50 / Tył 17M/C x MT6.00

Rozm. opon: Przód 120/70 ZR17M/C (58W) / Tył 190/55 ZR17M/C (75W)

 

 

Hamulce

Przód: Dwie tarcze o śr. 320mm z 6-tłoczkowymi zaciskami, C-CBS/ABS

Tył: Tarcza o śr. 276mm z 2-tłoczowym zaciskiem, C-CBS/ABS

Edytowane przez Pozytywnie Zakrecony Wariat

"Pamięć i szacunek dla tych którzy odeszli nagle,pozostawiając nam jedynie wspomnienia.Dla wszystkich tych którzy pomogli mi w życiu a już nigdy im nie podziękuje.Dla tych którzy odeszli tragicznie,mając przed sobą całe życie...na zawsze w pamięci"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie 15,5 litra?? :eek: :eek: :icon_eek:

 

przeczytaj jeszcze raz jednostki... 15,5 kilometra na litrze (podane podobnie jak amerykańce mają w zwyczaju mpg), czyli ca. 6,45 l/100km

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...