Skocz do zawartości

tomekd

Spec
  • Postów

    695
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O tomekd

  • Urodziny 12/10/1965

Osobiste

  • Motocykl
    04 r1,99 cbr1100xx
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    chicago

Osiągnięcia tomekd

KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru (20/46)

1

Reputacja

  1. Teoretycznie moze tak byc , w praktyce raczej nie ma to znaczenia . Wracajac do problemu , sprawdzi stan wezykow przy przepustnicach ( podcisnienie ) szczegolnie te ktore podlaczone sa do regulatora cisnienia paliwa na koncu listwy . Najlepiej to je wszystkie wymien . Motocykl jest dziesiecioletni , kwestia czesu kiedy one wszystkie popekaja . Nie musza one byc od Hondy , mozesz poprzycinac do konkretnej dlugosci . Tutaj w US to kwestia dwoch $ na odpowiednie wezyk . Regulator cisnienia taki jak w twojej Hondzie ma za zadanie utrzymanie stalego cienienia wzgledem ukladu dolotowego , czyli jezeli wezyk dochodzacy do regulatora jest nieszczelny, pekniety , itd to cisnienie na listwie jest zbyt wysokie co powoduje niepotrzebne wzbogacenie mieszanki w kazdym zakresie obciazen silnika z wyjatkiem gazu otwartego do konca . Jezeli to nie pomoze to nalezaloby sprawdzic cisnienie paliwa na listwie tak jek zaleca serwisowka . Jezeli bedzie zbyt wysokie to znaczy ze regulator jest padniety .
  2. To zalezy . :icon_biggrin: Jakkiekolwiek uogolnianie naprade jest bez sensu ,pytanie powinno byc skierowane do danego motocykla i wydechu . Tyle .
  3. Motocykle staly sie mniej idiotodporne na bledy w urzytkowaniu czy tez obsludze i sa bardziej skomplikowane niz kiedys . Ale to nie znaczy ze sa mniej trwale . Osobiscie bylem swiadkiem kilku awari silnikow podczas pobytu na torze , tak sie zupelnie przypadkowo sklada ze w obydwu przypadkach motocykle pochodzily od producenta ktory czesto maluje je na zielono . :icon_biggrin:
  4. Dokrec sruby na gornej polce , oraz ta srube ktora jest bezposrednio na osi ( dol lag ) . Reszte na razie zostaw w spokoju . Nastepnie przepompuj widelec kilka razy , tak serdecznie . Chodzi zeby lagi ustawily sie wzgledem polek oraz zamocowan na osi , jezeli to nie jest zrobione to moga one miec zwiekszony opor w trakcie pracy zawieszania , zbedne tarcie . Taraz mozesz podokrecac reszte srub zwracajac uwage zeby niczego nie naruszyc . Tyle . P.S. Oczywiscie cala ta operacje przeprowadzamy z przednim kolem w lagach .
  5. hiflo nie jest badziewiem . Firma ta istnieje od ponad piedziesieciu lat i produkuje filtry dla miedzy innymi BMW, Peugeot, Ford, Toyota, Mazda, Suzuki, Nissan and Denso. Definitywnie nie badziewie , uzywam tych filtrow od lat . FRAM natomiast to szmelc .
  6. Umerykanskie SOP ( standard operating procedure ) w sytuacji zjarania sie regulatora w Hondzie jest znalezienie uzywki od R1/R6 na ebay . Sa bardzo trwale z duzym uzebrowaniem , itd i tansze niz orginaly Hondy . Oczywiscie trzeba miec minimalne pojecie jak to pozniej podlaczyc.
  7. Kolega maly127 ma chyba na mysli pokrywe zaworow ,,,,,,,,
  8. Inny system oznaczania oktanow . Bez nudzenia , sa dwie metody badania liczby oktanowej, RON and MON , jedna daje nizszy wynik druga wyzszy, o okolo 6-10 punktow . To zalezy . W Europie i wiekszej czesci swiata na pompie jest podawany ten bardziej optymistyczny . W stanch srednia z tych dwoch , (RON+MON)/2. Reasumujac wynik ten jest nizszy o 3-5 punktow . Amerykanskie 93 jest odpowiednikiem europejskiego 98-100.
  9. To wszystko jest wzgledne , uogolnianie , nie ma sensu , zalezy to od wielu czynnikow . W wysokoobrotowych silnikach bardzo ponad kwadratowych ( duza srednica , krotki skok ) ksztalt komory spalania jest daleki od optymalnego ( jest plytka i jednoczesnie szeroka )i predkosc rozchodzenia sie plomienia jest w zasadzie wazniejsza . Nie wszyski paliwa maja ja identyczna . Zaplon generalnie dobierany jest tak zeby uzyskac maksymalne cisnienie w komorze spalania przy 10 stopniach po GMP , jezeli paliwo spalana sie szybciej to mozna opoznic zaplon , powoduje to redukcje pracy ujemnej ( kiedy tlok idzie do gory ) i w konsekwencji wzrost mocy . Patent polega na tym zeby wyprodukowac paliwo o duzej licznie oktanowej i szybkim rozchodzeniu sie plomienia . Osobiscie zauwazylem poprawej pracy silnika i drobna redukcji zuzuzycia paliwa na wysokooktanowym V- Power tutaj w U.S.A. Tak na marginesie podnoszac stopien sprezania trzeba duzo czasu nastapnie poswiecic korygujac komore spanania , jest duzo rzeczy jktore mozna poprawic . Jezeli ktos oczekiwal prostej , jednoznacznej odpowiedzi na ten temat - ona nie istnieje .
  10. no i? :icon_biggrin: no i nic . Moja podejscie jest takie . Jezeli naprawa za pomaca talkiego robaka czy tez sznurka zalozonego z zewnatrz uszczeli opone do jezdze dalej obsolutnie sie nie przejmujac . Jezeli to nie pomoze ( dziela w okolo 90 -95 % przypadkow ) to wymiana na nowa .
  11. To sa zapewne zaslepki , pod nimi znajduja sie wlasciwe sruby , przynajmniej hamerykanskie wersje tak maja . Nalezy ja nawiecic i nastepnie wylupac . Trzeba to zrobic z glowa tak zeby nie uszkodzic srub biegu jalowego . Powiedziawszy przyczyna twoich problemow zapewne lezy gdzie indziej , na dzien dobry nalezy rozebrac i wyczyscic gazniki , dysze , itd sprawdzic i ustawic poziom paliwa .
  12. Nie ma tragedii, powiedzmy normalnie mam luz ok 2cm, a w najluźniejszym miejscu może maksymalnie 2,9-3,0cm. Teraz na postoju po naciągnięciu to ciężko dywagować. W przyszły weekend uruchomię Hondę i zrobię kilka kilometrów i będę widział jak się ułoży. Mimo wszystko ja wolę jak jest bardziej napięty niż luźny. 2 CM ? Definitywnie za ciasny , nic teraz dziwnego ze sie nierowno wyciagnal . Poza tym wplywa to negatywnie na prace tylnego zawieszenia .
  13. Jezeli to nie przeszkadza to czemu nie . Moj byl tak zalatwiny ze symptomy byly podobne to kwadratowej tylkej opony , trzeba bylo niestety wymienic .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...