Skocz do zawartości

Pijak olejowy...


Bene
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

2. Proponuje "mocne docieranie" o ktorym mozesz poczytac w przyklejonym temacie o docieraniu - szybko, mocno i skutecznie.

 

Wczoraj latałem z gościem na 2-giej sc59 ostro docieranej. Palneliśmy ostrą traskę i poszło mu 400ml, a zrobiliśmy po baku paliwa. Jego Blady ma przebieg koło 4kkm. Także to nie problem docierania, zresztą na zagranicznych forach temat poruszany wielokrotnie, ale na ostateczne rozwiązanie przyjdzie chyba jeszcze poczekać, bo w roczniku '09 też już pojawiają się "rodzynki".

Edytowane przez Mor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to ma coś wspólnego z tematem? :icon_rolleyes:

 

 

Temat: "Pijak olejowy..."

Więc pozwoliłem sobie na mały off top? Coś nie tak?

 

Ogólnie to dodam temat do zakładek i wkleję podczas kolejnej rozprawy pochwalnej o motocyklach "Hąda" :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw ładowanie w SC57 teraz buba z olejem , robi sie coraz ciekawiej.

 

Bene , napisz cos wiecej o sposobie uzytkowania. Tzn. czy kazdy wjazd na asfalt witasz na kole , latasz głównie po torze itepe? Jakpostawisz bladego w garażu kominem do drzwi (zasloń jedna połówkę tak zeby było w garazu najciemniej jak sie da) i odkrecisz to tez nie widac nic niebieskiego?

 

 

Użytkowanie normalne, tak jak się używa sporta :bigrazz: Nie latałem nim po torze jeszcze, ale na koło czasem pójdzie :crossy:

Na pewno jak daje mu ostrzej w piazdę to spala więcej oleum, ale nawet przy normalniej jeździe poziom ubytku jest nienormalny.

 

Co do dymu to sprawdziłem dokładnie i jest to czarno siwy (siwy możliwe, że niebieski, zwał jak zwał). Chmura z komina idzie taka, że przez chwile bałem się ze burza będzie :wink: :icon_biggrin:

Tak wiec nie jest to tylko czarna chmurka...

 

Zauważyłem jeszcze, że czarny to idzie jak się odkręci mocno gaz, a siwy pojawia się jak schodzi z obrotów. Czyli wruummm - czarny, a ziuummm - siwy :icon_mrgreen:

 

Aha i nie ma znaczenia czy zimny czy rozgrzany silnik.

 

Widzę kolego, że wiesz że gdzieś dzwoni, tylko nie wiesz dokładnie gdzie. Nie jest wcale tak, jak piszesz... I nie ma żadnej ogólnej kampanii serwisowej na SC59 co do oleju. Co więcej, do niedawna Honda udawała, że w ogóle nie ma problemu.

 

Nie sprawdzą Ci po VIN, czy będzie wymiana pierścieni czy nie. Jedziesz do Hondy, zalewają Ci olej na max i plombują. Potem jezdzisz 1000km i jeśli Twoje zużycie przekroczy normę (chyba 1l/1000km, ale nie pamiętam ile tam podali) to wymieniają Ci pierścienie i to nie tylko olejowe, ale i wszystkie zawory z prowadnicami i szklanki. Tak przynajmniej robią w Europie i w USA, ale w Polsce może wymieniają same olejowe...

I do tego efekt końcowy nie jest wcale pewny, więc póki nie pali mi dużo oleju, to się nie będę pierdzielił w połowienie nowego silnika.

Dla tych, którzy chcą poczytać coś więcej (angielski): TUTAJ>

 

Kolega Mor ma rację, na tą usterkę nie ma kampanii serwisowej. Jedyne co jest to fakt, że Honda uznaje tą usterkę (co prawda niechętnie) i robi to w ramach gwarancji. Gorzej jak ktoś nie ma gwarancji lub sprowadził sprzęta z US.

 

Mor ja ten temat poruszyłem już na fireblade.pl - mam tam inny nick :bigrazz:

 

Sprawę swojego Fajera już zgłosiłem do ASO. Zostałem zaplombowany w ostatni poniedziałek, a w sobotę już miałem suchy bagnet do sprawdzania oleju więc zgłosiłem się do nich ponownie. Dziś pewnie ustalę datę oddania moto do naprawy.

Niestety z tego co ja się z orientowałem w Polsce podlegają wymianie tylko pierscienie olejowe. I to mnie właśnie zastanawia, czy ich wymiana będzie wystarczającym zabiegiem...

Edytowane przez Bene
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie dość nieprzyjemna sytuacja. Zdarzało się że nowe samochody wysokiej klasy potrafiły ciągnąć olej w dużych ilościach, natomiast serwisy wypierały się wady silnika, wypierając się normami spalania oleju...

 

 

Ktore serwisy :icon_eek: szmelcwagen na dzien dobry powiedzil 1L na 1000km to norma i nie ma czym sie przejmowac...

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mały update :-)

Więc po tygodniu jazdy z plombą i 700km zrobionych, udowodniłem niedowiarkom z serwisu, że moto pochłania oleum :-) Znów poszedł prawie litr....

 

Mam już otworzone zlecenie w ASO na naprawę tej usterki i na dwie kampanie serwisowe (sprzęgło + obejma).

 

Moje wcześniejsze źródło informacji wskazywało, że będę miał wymienione tylko pierścienie olejowe, ale z tego co się wywiedziałem wczoraj ASO, to zamówią przynajmniej wszystkie pierścienie dla mnie. Póki co nie wiem czy poza tym inne części. Czas pokaże...

 

W związku z tym mam małą rozkminkę... Rozumiem, że po takiej naprawie powinienem dotrzeć moto ponownie, SI?

Pozostaje kwestia czy dotrzeć łagodnie czy ostro... Pewne obawy do ostrego docierania jednak mam.

Poza tym ciekawi mnie czy powinni mi zalać minerał czy pełen syntetyk?

 

Pozdro wszystkim :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mały update :-)

Więc po tygodniu jazdy z plombą i 700km zrobionych, udowodniłem niedowiarkom z serwisu, że moto pochłania oleum :-) Znów poszedł prawie litr....

 

Mam już otworzone zlecenie w ASO na naprawę tej usterki i na dwie kampanie serwisowe (sprzęgło + obejma).

 

Moje wcześniejsze źródło informacji wskazywało, że będę miał wymienione tylko pierścienie olejowe, ale z tego co się wywiedziałem wczoraj ASO, to zamówią przynajmniej wszystkie pierścienie dla mnie. Póki co nie wiem czy poza tym inne części. Czas pokaże...

 

W związku z tym mam małą rozkminkę... Rozumiem, że po takiej naprawie powinienem dotrzeć moto ponownie, SI?

Pozostaje kwestia czy dotrzeć łagodnie czy ostro... Pewne obawy do ostrego docierania jednak mam.

Poza tym ciekawi mnie czy powinni mi zalać minerał czy pełen syntetyk?

 

Pozdro wszystkim :-)

 

UU temat bumerang :bigrazz: Uwazam ze najlepiej niech ci zaleja polsyntetyk, a jezdzic bedziesz jak jezdziles, czasem w palnik czasem delikatniej, a pierscionki sie uloza same...

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim zapytaj ich czy zamierzaja przehonowac cylindry pod nowe pierscienie - to podstawa tak samo jak bardzo czysty montaz po honowaniu, czyli cylindry musza byc dokladnie wymyte woda z mydlem i wytarte do sucha, tak zeby zadnego sladu pasty honowniczej nie zostalo.

Jezeli chcesz zeby oleju nie palil to tylko ostre docieranie, ale mam duze obawy na temat skladania tego silnika w ASO.

Jesli zrobia to "tradycyjnie", czyli brudno i na duza ilosc oleju ( przy samym skladaniu ) to wyniki beda takie jak przed remontem :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim zapytaj ich czy zamierzaja przehonowac cylindry pod nowe pierscienie - to podstawa tak samo jak bardzo czysty montaz po honowaniu, czyli cylindry musza byc dokladnie wymyte woda z mydlem i wytarte do sucha, tak zeby zadnego sladu pasty honowniczej nie zostalo.

Jezeli chcesz zeby oleju nie palil to tylko ostre docieranie, ale mam duze obawy na temat skladania tego silnika w ASO.

Jesli zrobia to "tradycyjnie", czyli brudno i na duza ilosc oleju ( przy samym skladaniu ) to wyniki beda takie jak przed remontem :).

 

Dzięki za odpowiedź :notworthy:

 

Mam nadzieję, że zrobią mi to w pełni profesjonalnie. Trochę obawiam się ich dokładnie wypytywać i "dawać instrukcję" bo się obrażą i mi źle zrobią :biggrin: Ale spróbuję pogadać z mistrzem i wybadać sprawę :lalag:

Jak będę coś więcej wiedział to zrobię update :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że zrobią mi to w pełni profesjonalnie. Trochę obawiam się ich dokładnie wypytywać i "dawać instrukcję" bo się obrażą i mi źle zrobią biggrin.gif Ale spróbuję pogadać z mistrzem i wybadać sprawę lalag.gif

Jak będę coś więcej wiedział to zrobię update

 

w koncu ty jestes klientem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sensu stricto jezeli mowimy o powierzchniach cylindra typu Nikasil,a cbr1100rr zapewne ma cos podobnego,to one nie ulegaja honowaniu pod wymiane pierscieni tylko tzw. deglazing.

Polega to na przetarciu, czy tez wyczyszczeniu scianek cylindra przy pomocy np.Scotch Brite i WD40.

Jestem pewny ze dealer otrzymal dokladne wskazowki jak przygotowac cylinder pod nowe pierscienie od Hondy.

 

Zmien olej na z dinozaura,mineralny i przeczytaj watek "jak docierac motor" ze zwroceniem uwagi na to co napisal Adam M.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie czy nie sądzicie że jak serwis zrobi remont silnika to nie będzie wiedział jakim olejem go zalać i po jakim czasie go wymienić? stawiam 0.01pln że silnik będzie zaplombowany :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę coś co mało jest związane z tematem. Jeśli ktoś kupuje nowy motocykl sugerując się testem ze Świata Motocykli, Motocykla Master Bike itd to robi duży błąd. Zwycięzca Master Bike robi najszybsze kółka czyli góra kilkaset kilometrów i na tej podstawie wydawany jest werdykt. Takie testy są nic nie warte! A później wychodzi po jakimś niezbyt długim czasie, ze motor pali olej, pękają ramy, wyskakują biegi itd

Tak samo testy pseudo długodystansowe. Test 25 tys km ma być długodystansowym. Kolega Zbycho CBF 1000 robi tyle prawie w rok, wiec co mu taki test daje?! Test długodystansowy dla 4 cylidrowego silnika powinien opiewać przynajmniej 100tys km.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę coś co mało jest związane z tematem. Jeśli ktoś kupuje nowy motocykl sugerując się testem ze Świata Motocykli, Motocykla Master Bike itd to robi duży błąd. Zwycięzca Master Bike robi najszybsze kółka czyli góra kilkaset kilometrów i na tej podstawie wydawany jest werdykt. Takie testy są nic nie warte! A później wychodzi po jakimś niezbyt długim czasie, ze motor pali olej, pękają ramy, wyskakują biegi itd

Tak samo testy pseudo długodystansowe. Test 25 tys km ma być długodystansowym. Kolega Zbycho CBF 1000 robi tyle prawie w rok, wiec co mu taki test daje?! Test długodystansowy dla 4 cylidrowego silnika powinien opiewać przynajmniej 100tys km.

testem dlugodystansowym jest gdy motocykl wytrzymie sezon w endurance(w usa wiekszosc lata na seryjnym silniku) , jak nie padnie to bedzie latal bardzo dlugo... :icon_mrgreen:

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...