Skocz do zawartości

Hamulce, wymiana plynu hamulcowego, odpowietrzanie


Kudlaty
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zamiast kombinować, spróbuj napełnic układ "od dołu", tzn duża strzykawa, podpinasz się do zaworka od odpowietrzenia przy zacisku i wprowadzasz płyn od dołu. MUSI zadziałać.

 

I jeszcze jedno - ściągnij klamkę od hamulca jakąś gumką (czy czymkolwiek) tak do połowy (podłóż szmatkę na manetce, czy co) i zostaw tak na noc.

 

Jak powyższe nie pomoże, to rozbierazj uklad, sprawdź przewody skręć z powrotem i zalewaj "od dołu".

 

Powodzenia!

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. czy to jest gpz z antynurkiem?

2. czy od pompy od gory ida juz 2 przewody, czy po drodze jest tzw trojnik?

 

gpz bez atynurka, nie wiem czy w ogóle coś takiego w 500s występuje.. a co do układu to jest on z trójnikiem. A mam pytanko odnośnie napełniania strzykawką: napełniać na wciśniętej klamce czy na puszczonej... a i jeszcze jedno: czy jak bym chciał uzupełnić płyn w strzykawce i ją odepne od wężyka to nie spowoduje to ponownego zapowietrzenia??

 

A i jeszcze jedno... jak duża musi być ta strzykawka??

Edytowane przez wojtrz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gpz bez atynurka, nie wiem czy w ogóle coś takiego w 500s występuje.. a co do układu to jest on z trójnikiem. A mam pytanko odnośnie napełniania strzykawką: napełniać na wciśniętej klamce czy na puszczonej... a i jeszcze jedno: czy jak bym chciał uzupełnić płyn w strzykawce i ją odepne od wężyka to nie spowoduje to ponownego zapowietrzenia??

 

A i jeszcze jedno... jak duża musi być ta strzykawka??

Przy wciśniętej klamce, bo wtedy jest przepływ. Strzykawa? Hmm, ja mam taka wielką, za kilka złotych w aptece, no taka średnicy manetki :bigrazz: teoretycznie nie powinno zaszkodzić jak będziesz odpinał strzykawę, ale jak już, to rób dobrze. Ta strzykawa sie bardzo później przydaje, np. jako zbiorniczek paliwa podczas synchro... :banghead:

 

Mógłbyś to jakoś rozwinąć , a może nawet uzasadnić ?

Chodzi o samoodpowietrzenie sie pompy, tyle ze wg mnie klamka musi byc zwiazana z rollgazem na sztywno :)

Adam M.

No własnie, w sumie o to samo chodzi, ja gdzieś słyszałem że niektóre pompy mogą słabiej puszczać powietrze jak są wciśnięte do końca, ale to nie jest warunek sine qua non.

TYlko że takie samoodpowietrzenie może być skuteczne tylko dla ostatniego przewodu, tzn, jak masz trójnik po drodze, to tam zawsze może jakaś bańka zostać. Stąd strzykawa. chyba że ktoś ma kasę i sobie kupi ustrojstwo typu Mity-vac do odpowietrzania... :icon_mrgreen:

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie masz antynurka wiec sie ciesz. odpowietrzalem swego czasu gpz 600r, to naliczylem 6 odpowietrznikow:D rozumiem, ze masz klasyczny uklad z trojnikiem, wiec problem polega na powietrzu zbierajacym sie w trojniku. mozna zrobic to metoda tradycyjna (zalewajac od gory i pompujac) ale wtedy trzeba stukac jeszcze czyms metalowym w weze i w trojnik, zeby pecherzyki powietrza uciekaly do gory. dodatkowo krecic kierownica. z tego wzgledu polecam wbic plyn od strony zacisku strzykawka. wpierw wbijasz w jeden az zobaczysz, ze plyn zaczyna wylazic w pompie. natychmiast przerywasz, i dajesz w drugi zacisk. drugi dajesz wg uznanania. powinno zajac nie wiecej niz 15 minut. powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

ostatnio musiałem zdemontowac przedni zacik, potem przyszła kolej na odpowietrzanie wszystko szło dobrze po kilku może 4-5 zbiorniczkach z żadnego zacisku nic nie leciało, na wszelki wypadek obstukałem trójnik i zaciski ale

- hamowanie jest słabe

- klamke dociągam do ciut więcej niż połowa skoku

- do tego klamka jest taka ściśliwa :icon_mrgreen: nie wiem jak to opisać zachowuje sie jak amrotyzator

 

czy to objawy zapowietrzonego hebla ? a może poprostu mam słabe klocki bo nie mam porównania co było wcześniej bo przejechałem przed tym z 10km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze zawsze na klockach masz "miarke " ile jeszcze zostało po 2 czy dobrze rozumiem, że zlałeś cały płyn z koładu potem wszystko poskręcałeś do kupy i zaczołeś zalewać wlałeś 4 -5 zbiorniczków i nie leciało z zacisków tak???? jak tak to wlałęś za mało proponuje podłączyć do odpowietrznika wężyk ze strzykawką i pomóc płynowi tzn pociągnąć aż zacznie lecieć płyn a potem tak na dobre odpowietrzyć - jeśli się myle to niech mniue ktoś poprawi pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po jakiego tyle płynu aż przelałeś przez ten układ :icon_eek: Zakładasz weżyk na odpowietrznik z drugiej strony strzykawka 60ml ciągniesz za strzykawke robisz podciśnienie i tak trzymasz na początku leci powietrze później leci płyn z powietrzem później juz tylko płyn w razie czego jak widzisz ze juz coraz mniej w zbiorniczku to dolewasz, po tej akcji hamulec jest praktycznie odpowietrzonyjak sie dobrze zrobi:) Całość trwa nie dłużej niż 5min Jeżeli masz wątpliwości to później możesz jeszcze pompować ale w moim przypadku okazało się to juz zbyteczne :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezyłącze sie do tematu, ponieważ podczas czyszczenia układu, wypadł mi jeden tłoczek, więc go obczyściłem i włożyłem, ale za chiny nie mogę odpowietzryć ukłądu, w zbiorniczku jest płyn, ale jak naciskam klamkę, to bardzo słabo przechodzi do odpowietrznika. Spróbuje trik ze strzykawką...aha, czy mogę odpowietrzać, z otwartym zbiorniczkiem?Prosze o szybką odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...