Skocz do zawartości

Ural M63


ventura
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z tym linkiem nie ma problemu. Kto co ma niech wrzuca, zawsze coś się przyda, mile widziane opisy wszelakich zmagań. Tak apropo początku wątku. W przednim kole nie mam w ogóle szczęk ( ruski musząmieć dobre pięty do hamowania, bo z tyłu nie było rozpieracza szczęk :D ) Teraz nie wiem czy szczęki z dniepra i kaśki są takie same? Bo koło wygląda mi na k 750 i takie szczęki planuje kupić. Zresztę o ile się nie mysle dnieprasy miały chyba po dwa rozpieracze w kotwicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ventura- Nie całkiem tak . Zrób zdjęcia mocowań szczek to wszystko bedzie jasne . Ruskie hamulce nie są potrzebane a każdy kilogram na motocyklu niepotrzebnie podnosił mase zatem zwiekszał spalanie i ograniczał predkość ;) Jak zrobisz foto to coś podpowiem bo na szczeki kupowane w kraju można uważać .

granat- Pipcyk zrobił kawał dobrej roboty mysle ze właśnie da wiedzy ,a ta jest w każdych ilościach cenniejsza od wełny ( w głowie ) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeżdzi ktoś z was na zapłonie elektroniczym jeżeli tak to jak się ten zapłon sprawuje

Jeszcze jedno chciałbym zmienić przerywacz kierunków w uralu 63 z meczanicznego na elektroniczny już pod instalację 12 v jaki zastosować Zgóry dzięuję za podpowiedż.

AAA jeszcze temat szprych .Rusek od którego kupiłem kaszlaka dał mi całe pudło części no i szprych na dwa koła . Na drugie dwa dokupiłem ale tu chyba jakieś barachło bo się gną jakby z miedzi były. Więc pytanie czy zamówić nasze polskie , bo jak dam do chromowania a bedzie szajs to szkoda roboty i kasy.

Proszę się wypowiedzieć w tych tematach. Zgóry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdzi ktoś z was na zapłonie elektroniczym jeżeli tak to jak się ten zapłon sprawuje

Jeszcze jedno chciałbym zmienić przerywacz kierunków w uralu 63 z meczanicznego na elektroniczny już pod instalację 12 v jaki zastosować Zgóry dzięuję za podpowiedż.

AAA jeszcze temat szprych .Rusek od którego kupiłem kaszlaka dał mi całe pudło części no i szprych na dwa koła . Na drugie dwa dokupiłem ale tu chyba jakieś barachło bo się gną jakby z miedzi były. Więc pytanie czy zamówić nasze polskie , bo jak dam do chromowania a bedzie szajs to szkoda roboty i kasy.

Proszę się wypowiedzieć w tych tematach. Zgóry dziękuję

Giąć się mogą. Szprychy muszą trochę " pracować " nie mogą być zbyt twarde. Stąd też ich plastyczne zachowa przy gięciu choć mi nie przyszło nigdy do głowy Żeby sprawdzać czy można je zawiązać na supełki ;P

Więcej na ten temat może powie skrzydlaty

Elektronika polska od parametiego jest super , o zmieniaczu nic nie powiem bo niestety nie mam . O polskich szprychach, że do ciężkich motocykli są do kitu .

Edytowane przez prince
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia kotwic wkrótce wrzuce ale pojawiła się kolejna zagwozdka. Zdjąłem pokrywe zaworów żeby dobrać się dalej do tłoków. I wszystko było by ok tyle że jak to jest że pod mocowaniami dzwigienek zaworowych na tych głównych śróbach co trzymają dźwigienki i głowice były podłożone nakrętki? :D Tak jakby dźwigienki miały by być dalej odsunięte od głowicy. Te nakrętki miały chyba robić za jakieś tuleje dystansowe. Nie wiem teraz czy tam jest coś nababrane czy fabrycznie są tam jakieś tuleje a rusek zmienił je na niższe ( nakrętki :P ) żeby zawory lepiej się uchylały???? :biggrin:

 

Zdjęcia głowicy

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...06c4bf8e90.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...73116381c7.html

Edytowane przez ventura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W oryginalnych glowicach starego typu tam zamiast tych nakretek powinny byc stalowe tulejki ktore sa wpuszczone w glowice. Chetnie bym Ci zrobil zdjecie oryginalnej glowicy, tylko troche zaniemoglem i nie mam jak.

Z oryginalnymi laskami nie ma problemu - takze nie widze sensu aby dorabiac inne.

PS. Z tego co mi sie przypomina to byly klawiatury starego i nowego typu. Byc moze klawiatura nowego typu zdala by tu egzamin - nie pamietam dokladnie czym sie one roznily (ale chyba wysokoscia ?) - moze ktos wie dokladnie ? Najlepiej zadzwon do jakiegos handlarza od ruskich czesci i zapytaj ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noooo teraz to sie wysypałes:-)jak bys sie znał na motocyklach to bys wiedział ze w japonczykach sie nie gna:P chyba ze łancuch:) w ogóle japonczyki to wspaniałe maszyny, szczególnie te z plastikami, to w ogóle sa piekne, szczególnie jak podczas kraksy te plastiki pieknie fruwaja po całej okolicy:-)Widziałem to wiem:-)A co do gUrala to powszechnie wiadomo ze to nie jezdzi za długo na orginalnych czesciach, wiec czytam uwaznie i mysle co by tu czym zastapic, ale tam nic nie chce pasowac:-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem zapłon elektroniczny do swojego urala ma być ponoć dobry , ale na moje oko jest tam kilka a dokładnie dwa niedociągnięcia wprawdzie banalne ale są.

1. wyjście kabli z modułu powinny być w koszulkach z uwagi na prawdopodobieństwo przetarcia na styku kabel - obudowa modułu , a co za tym idzie zwarcie i klapa po module.

2.. w komplecie są tulejki które nakłada się na koniec wałka rozrządu w celu utrzymania dystansu tej nazwijmy pokrywki z dwoma wycięciani na dopowiedniej wysokości, jednak uważam iż tulejka powinna mieć wytoczony niewielki kołnierz na końcu aby dokładnie pokrywkaę ową ustabilizować , anastępnie od góry powinna być równierz nakładka z kołnierzem i dopiero wtedy po załozeniu powinno się przykręcić moco śrubkę wtedy jest pewne iż nie będzie bicia oraz że prawidłowy dystans zostanie zachowany.

Moje sugestie przekazałem producentowi i po małej wymianie zdan człowiek ten przyznał mi rację

 

Jeszcze jedno cewka BIAZET nie zmieści się na miejsce starej rosyjskiej po rozmowie z producentem powiedział ....JEŻELI NIECHCE PAN TEJ CEWKI TO PROSZĘ ZASTOSOWAĆ STARĄ JEDNAK NIE INNĄ TYLKO 6 V. CHOĆ INSTALACJA BĘDZIE NA 12 V NO I MA TO DZAŁAĆ.

Mam nadzieję że tak ale dowiemy się o tym za rok

 

Mam zamiar robić od jesieni mojego URALKA więc kupuję dużo części i staram się kupować nowe

Ale ostatnio kupiłem 4 szt. koników zaworowych na razie nie podam od kogo.

Miały być igła funkiel nówka jednak po dokładnych oględzinach to się okazało iż są powiedzmu skromnie po małym przebiegu.

Wobec powyższego postanowiłem poddać je regeneracji, to znaczy przeszlifować same otwory w konikach następnie wytoczyć nowe ośki zahartować a potem na szlifierce dopasować pojedynczo do każdego konika osobno.

Tylko jaki dać luz żeby się nie zatarły

Proszę o opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio znalazłem te dane w "CMR" poszukam jeszcze raz i podam, jesli to bło to, a przy okazji "CMR" mam nieodparte przeczucie ze goscie sa swietnymi mechanikanikami ale rusa to mieli w rekach tylko raz, nic nie wspominaja o 3 rodzajach wałków rozrzadu do urala, o problemach z zamiennoscia czesci, przekazuja tylko obiegowe opinie itd. No cóz od czegos trzeba zaczac, a potem sam bedzie człowiek madry:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia kotwic wkrótce wrzuce ale pojawiła się kolejna zagwozdka. Zdjąłem pokrywe zaworów żeby dobrać się dalej do tłoków. I wszystko było by ok tyle że jak to jest że pod mocowaniami dzwigienek zaworowych na tych głównych śróbach co trzymają dźwigienki i głowice były podłożone nakrętki? :smile: Tak jakby dźwigienki miały by być dalej odsunięte od głowicy. Te nakrętki miały chyba robić za jakieś tuleje dystansowe. Nie wiem teraz czy tam jest coś nababrane czy fabrycznie są tam jakieś tuleje a rusek zmienił je na niższe ( nakrętki ;) ) żeby zawory lepiej się uchylały???? ;)

 

Zdjęcia głowicy

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...06c4bf8e90.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...73116381c7.html

 

Ponawiam jeszcze raz tą istotną sprawe głowic. A poza tym. Stosowaliście w Uralcu tłoki od Malucha? Jeżeli w uralu był 3 szlif to z 3 szlifu od malucha tłok się nada czy już będzie za mały?Co do luzu na tulejce dźwigienki zaworowej to podobno wynosi 0.082 a właściwy wymiar tuleji 15-15,2 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P Jeżeli w uralu był 3 szlif to z 3 szlifu od malucha tłok się nada czy już będzie za mały?

Jeśli się nie mylę to tłok od Kaszla jest mniejszy niż w Uralu (126p ma 77mm średnicy a rus 78mm - a w obu przypadkach szlify idą po 0,25mm);

Także jedynym sposoem na założenie tłoków z Kaszla byłoby tulejowanie...........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się nie mylę to tłok od Kaszla jest mniejszy niż w Uralu (126p ma 77mm średnicy a rus 78mm - a w obu przypadkach szlify idą po 0,25mm);

Także jedynym sposoem na założenie tłoków z Kaszla byłoby tulejowanie...........

Chyba jeszcze malacz ma mniejsze swoznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...