Skocz do zawartości

Odpalanie w okresie zimowym : TAK czy NIE


Kostek74
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czolem!

 

Dlaczego wypalanie paliwa z gaznikow jest dla silnika morderstwem?

Nie bardzo rozumiem, czym to moze grozic?

Nie raz brakowalo mi paliwa podczas jazdy i musialem przekrecac kranik na rezerwe - efekt w sumie ten sam, jak zakrecenie paliwa kranikiem...

Prosze o jakies blizsze wyjasnienia :(.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janek ja lojalnie podpowiadam wszystkim a i tak zarabiamy na matołkach.

MOC podaje przykład dyszy 140 a czy ja napisałem że się zatykają główne dysze?

A szłyszałeś o dyszach 30, 34 lub 40 ? to właśnie one podczas odparowywania paliwa bardzo mcno się zatykają i moto nie odpala lub nie ma wolnych obrotów tak jak np. Twój sowiecki sprzęt który się wolno kręci ale to nie są wolne obroty tylko zadyszka gruźlika.

 

 

To moze przy nastepnym poscie dokladnie sprecyzujesz swoja wypowiedz i unikniemy niepotrzebnych nieporozumien, ktore nie dosc ze nie wnosza nic do tematu to jeszcze tylko zasmiecaja forum :!: Jezeli juz o dyszach mowimy to taki zwykly pospolity komarek ma mniejsza dysze biegu jalowego od tej twojej 30 tylko o czym to swiadczy....

Podkreslam, ze nigdy nie mialem klopotow po roku stania motocykla odpalic go na tym samym paliwie jakie bylo rok wczesniej zalane do zbiornika. A jezeli to jest taki straszny widze dla wielu problem to poprostu przed uruchomieniem po zimie zlac stare paliwo z gaznikow zalac swiezym i w droge....

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze po roku garażowania w gaźnikach już nie będzie paliwa.

A jak jeszcze coś pozostało to jego wartość energetyczna spadła z powodu odparowania lekkich frakcji.

Wypalanie benzyny z gaźników szkodzi silnikowi z powodu gwałtownego zubożania mieszanki w trakcie pracy aż do granicy zaniku paliwa i wtedy bardzo gwałtownie przegrzane tuleje cylindrowe oraz głowice dostają strumień zimnego silnika co nie jest bezpieczne dla takich konstrukcji.

MOC powie że czepiam się szczegółów ale trzeba zauważyć że z powodu tych szczegółów silnik jego M-72 ma 24kM a Suzuki GSXR 750R ma ich tyko 145kM.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze po roku garażowania w gaźnikach już nie będzie paliwa.

A jak jeszcze coś pozostało to jego wartość energetyczna spadła z powodu odparowania lekkich frakcji.

Wypalanie benzyny z gaźników szkodzi silnikowi z powodu gwałtownego zubożania mieszanki w trakcie pracy aż do granicy zaniku paliwa i wtedy bardzo gwałtownie przegrzane tuleje cylindrowe oraz głowice dostają strumień zimnego silnika co nie jest bezpieczne dla takich konstrukcji.

MOC powie że czepiam się szczegółów ale trzeba zauważyć że z powodu tych szczegółów silnik jego M-72 ma 24kM a Suzuki GSXR 750R ma ich tyko 145kM.

 

 

Jawlasnie o tym pisze' date=' ze po roku nie mam w gaznikach juz nic poprostu przelewam gazniki i odpalam sprzeta 8)

Co do roznic w tych jakze odleglych konstrukcjnie sprzetach to oczywistym jest ze nie ma nawet co polemizowac na ten temat, jakkolwiek nie wszyscy uzytkuja tylko i wylacznie japonie...

:mrgreen:

 

[ [i']Dopisane: 05-10-2005, 22:50[/i] ]

Podkreslam' date=' ze nigdy nie mialem klopotow po roku stania motocykla odpalic go na tym samym paliwie jakie bylo rok wczesniej [/quote']

 

Sprzedaj motocykl' date=' po co go trzymasz!

To nie obrazek na ścianie. To ma jeździć!

 

:-D[/quote']

 

 

ciebie moge sprzedac....

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A szłyszałeś o dyszach 30' date=' 34 lub 40 ? to właśnie one podczas odparowywania paliwa bardzo mcno się zatykają i moto nie odpala lub nie ma wolnych obrotów[/quote']

Aaaaaaaaaaaaa! Noooooooo!

To ja już kurde wiem, dlaczego na wiosne muszę przedmuchiwać gaźniki!!!! Ale w życiu bym nie przypuszczał, że odparowywujące paliwo może zatkać dysze.....

Nie ma bata, na zimę spuszczam. A jeśli na wiosnę będzie to samo, to się będę głośno śmiał :) :) :P ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOC powie że czepiam się szczegółów ale trzeba zauważyć że z powodu tych szczegółów silnik jego M-72 ma 24kM a Suzuki GSXR 750R ma ich tyko 145kM.

Ciekawe jakby te dwa motocykle szczepic razem, takze by byly do siebie tylem, to ciekawe ktory by przeciagal drugiego. Ja bym nie dal glowy uciac ze ten 145 konny wygra :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jakby te dwa motocykle szczepic razem' date=' takze by byly do siebie tylem, to ciekawe ktory by przeciagal drugiego. Ja bym nie dal glowy uciac ze ten 145 konny wygra[/quote']

też niebyłbym tego pewny trzeba zrobić kiedyś taki eksperyment............... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że decydujący byłby tu nacisk na tylną oś oraz przyczepność tylnej opony do podłożą. Rusek ma dużo większy nacisk na tylne koło niż gsxr, a ten z kolei ma większą moc. Ale dałoby się to wszystko obliczyć. a szukana wielkość to siła uciągu, podawana najczęściej dla wszelkiego rodzaju ciągników i traktorów. Na pewno są wzory pozwalające tą siłę uciągu obliczyć. Który z tych sprzętów miałby większą watrość tej siły, ten wygrałby w tym pojedynku. Trzeba by było tylko ustalić, czy oba silniki pracowałyby na obrotach max mocy czy też momentu obr.......... ;)

 

[ Dopisane: 07-10-2005, 17:23 ]

Swoją drogą, myślę że jest to temat na odzielny post. Co Wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...