Skocz do zawartości

jaki motor jako pierwsze enduro? pomocy...


Rekomendowane odpowiedzi

 

Przy takim budżecie trudno o jakikolwiek wybór

 

bzdury gadasz piękna , każda stara japonia nawet z początku lat 80 jest milion razy lepsza jakościowo od chinola

 

jeszcze jestem w stanie zrozumieć ludzi co kupują chińskie quady czy buggy bo tam jest faktycznie ogromna dysproporcja cenowa między czymś firmowym a chinolem ale motocykle ? diabolini kosztuje 1400 zł a mtx 80 bez papiera 1200 ( diabolini nie ma homologacji więc trafne porównanie )

 

 

przynajmniej nauczy sie naprawiać

 

ja bym wolał jednak żeby proporcje jazda /serwis były 70:30 a nie jak w moim buggy 40:60 :D no i spawać coś tam trzeba umieć .........

 

 

pewnie nie mniej razy niz w kawasaki ;)

 

powiem ci że miałem milion zdezelowanych japońskich offroadów i takich awari jak w chinolach to mało widziałem :D niedawno kumpel bashanem wracał znowu bez koła bo pękła piasta przy ośce , w japoni nigdy mi się nie zdarzyła taka akcja , kumpel w starym yamaha warriorze miał tak pościnany wieloklin na osi że jak strzelił ze sprzęgła to ośka się obracał a koło stało , piasta zrobiła się okrągła w środku oś też ale nic nie pękło nic się nie urwało ...

 

a w bashanach co chwila się słyszy że koła odpadają ....

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niedawno kumpel bashanem wracał znowu bez koła bo pękła piasta przy ośce

 

Myśle ze jednak motocykl jest zdecydowanie mniej skomplikowany niż quad zresztą chińczyk chińczykowi nie równy. Patrząc na patenty w motocyklach kilkuletnich to > 20 letni motór nadaje sie tylko do rozebrania od zera i złożenia od początku.

Edytowane przez 1qazse4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na patenty w motocyklach kilkuletnich to > 20 letni motór nadaje sie tylko do rozebrania od zera i złożenia od początku.

 

ja miałem honde mtx 80c z 1982 roku

klamki były od cz , linki od wsk , tłok od wsk 175 przerobiony pilnikiem , uszczelka pod głowicę z puszki po EB , pod cylinder biały silikon sanitarny , rama spawana w 4 miejscach i wzmacniana prętem do zbrojenia , szczęki w tylnim bębnie były skrócone kątówka od malucha , w przednim gościu je posmarował smarem bo piszczały więc przedniego nie było , koła były kwadratowe i miały po 50-70% szprych ( ten motocykl po puszczeniu kierownicy zawracał ), wajha biegów przyspawana bo wieloklin zniszczony , kopniak przyspawany bo wieloklin zniszczony , cewka zapłonowa z cewki od ogara spod magneta zawinięta w skarpetkę i butelkę po nestea ( po deszczu przerywała i szarpała ) łańcuch od mz a ponieważ jego wymiary ogniwa się nie pokrywały z 428 bodajrze to naciągnięty prawie na chama na zębatki mające co 2 ząb , i łożyska koła tył co się nie kręciły ale nie miałem kasy na wymianę to nawaliłem smaru na ośkę koła i skręciłem i tak co jakiś czas smarowałem

 

tym czymś przejeździłem 2 lata , 3 razy pchałem -raz jak pękł łańcuch , raz jak brakło paliwa , raz jak dętki od wsk straciły wentle ( ucieło ) i na 2 kapciach nie byłem w stanie ujechać

 

także stara japonia jest bulletproof , jak putin w rosyjskiej polityce niezatapialna :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ja miałem honde mtx 80c z 1982 roku

klamki były od cz , linki od wsk , tłok od wsk 175 przerobiony pilnikiem , uszczelka pod głowicę z puszki po EB , pod cylinder biały silikon sanitarny , rama spawana w 4 miejscach i wzmacniana prętem do zbrojenia , szczęki w tylnim bębnie były skrócone kątówka od malucha , w przednim gościu je posmarował smarem bo piszczały więc przedniego nie było , koła były kwadratowe i miały po 50-70% szprych ( ten motocykl po puszczeniu kierownicy zawracał ), wajha biegów przyspawana bo wieloklin zniszczony , kopniak przyspawany bo wieloklin zniszczony , cewka zapłonowa z cewki od ogara spod magneta zawinięta w skarpetkę i butelkę po nestea ( po deszczu przerywała i szarpała ) łańcuch od mz a ponieważ jego wymiary ogniwa się nie pokrywały z 428 bodajrze to naciągnięty prawie na chama na zębatki mające co 2 ząb , i łożyska koła tył co się nie kręciły ale nie miałem kasy na wymianę to nawaliłem smaru na ośkę koła i skręciłem i tak co jakiś czas smarowałem

 

 

ku*wa jak dobrze że cię do tych świec nie wziąłem.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam wszystkich!

 

Jako iż ciągle mam problem z zdecydowaniem się na moje pierwsze moto chciałbym, aby bardziej doświadczeni jeźdźcy enduro pomogli mi w doborze odpowiedniego sprzętu

 

Mam aktualnie 17 lat, ale moto dopiero za półtora roku będę kupować.

Mój wzrost to 180 cm przy wadze około 83 kilo.

Moje doświadczenie w enduro ogranicza się do mojej 50'tki enduro, może i sprzęt słaby ale różne hałdy, podjazdy, błota pozaliczałem.

Budżet jaki będę mieć na zakup to około 7-9 tysięcy złoty.

 

Pozdrawiam i liczę na pomoc!! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DRZ- 400 E/Y

Edytowane przez Pozytywnie Zakrecony Wariat

"Pamięć i szacunek dla tych którzy odeszli nagle,pozostawiając nam jedynie wspomnienia.Dla wszystkich tych którzy pomogli mi w życiu a już nigdy im nie podziękuje.Dla tych którzy odeszli tragicznie,mając przed sobą całe życie...na zawsze w pamięci"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Panowie podpinam się pod temat, co by nie zakładać następnego.

 

Przeczytałem wnikliwie
http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/158645-wybor-pierwszego-motocykla-crossenduro/

 

Ogólnie chodzi mi po głowie enduro/cross 250, z tym że problem z wyborem jest 2t/4t.

Doświadczenie w terenie niemal zerowe (nie licząc jeżdżenia 1 sezon po szutrach dużym KTM 990 ADV)

 

Zastanawiam się mocno nad KTM EXC 250 2t, lub wersją 'F' 4t. Z tym, że mam pewne obawy:

- 2T 250 na początek to może być jednak sprzęt, którego do końca nie wykorzystam w 100%

Dlatego szczerze mówiąc bardziej skłaniam się do excf 250 4t. Z tym, że mam kolejną obawę ogólnie co do samego modelu EXC 250 - ponieważ jest to typowy motocykl raczej w klasie cross, jednak mi bliżej raczej do pyrkania po lesie i polnych drogach niż do napierdzielania po torze, dlatego czy ten sprzęt jest ok, jeśli z miasta do lasu miałbym dojeżdżać po około 5-10 km?

Chodzi mi o to czy nie lepiej celować w sprzęt stricte enduro. Macie jakieś swoje typy, które mógłbym wziąć pod uwagę w pieniądzach rzędu ~do 12k zł.

Wymagania są takie: aby nie mnie nie wyrwało przy 1 starcie, oraz żeby sprzęt był w przynajmniej minimalnym stopniu może nie tyle co uniwersalny, ale żeby można było nim śmiało popyrkać po jakiś laskach i polnych drogach, a nie tylko walić hard enduro na podjazdach i w błocie.

Pozdrowienia z Kołobrzegu, europejskie miasto, ceny niemieckie pogoda angielska :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie podpinam się pod temat, co by nie zakładać następnego.

 

Przeczytałem wnikliwie

http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/158645-wybor-pierwszego-motocykla-crossenduro/

 

Ogólnie chodzi mi po głowie enduro/cross 250, z tym że problem z wyborem jest 2t/4t.

Doświadczenie w terenie niemal zerowe (nie licząc jeżdżenia 1 sezon po szutrach dużym KTM 990 ADV)

 

Zastanawiam się mocno nad KTM EXC 250 2t, lub wersją 'F' 4t. Z tym, że mam pewne obawy:

- 2T 250 na początek to może być jednak sprzęt, którego do końca nie wykorzystam w 100%

Dlatego szczerze mówiąc bardziej skłaniam się do excf 250 4t. Z tym, że mam kolejną obawę ogólnie co do samego modelu EXC 250 - ponieważ jest to typowy motocykl raczej w klasie cross, jednak mi bliżej raczej do pyrkania po lesie i polnych drogach niż do napierdzielania po torze, dlatego czy ten sprzęt jest ok, jeśli z miasta do lasu miałbym dojeżdżać po około 5-10 km?

Chodzi mi o to czy nie lepiej celować w sprzęt stricte enduro. Macie jakieś swoje typy, które mógłbym wziąć pod uwagę w pieniądzach rzędu ~do 12k zł.

Wymagania są takie: aby nie mnie nie wyrwało przy 1 starcie, oraz żeby sprzęt był w przynajmniej minimalnym stopniu może nie tyle co uniwersalny, ale żeby można było nim śmiało popyrkać po jakiś laskach i polnych drogach, a nie tylko walić hard enduro na podjazdach i w błocie.

 

 

drz400

 

jaką wersje lepiej szukać E, czy S, którąś omijać ze względu na jakieś czynniki?

- EDIT: dobra tu już doczytałem, u mnie wchodzi w grę chyba tylko wersja S ze względu na homologacje.

Czy szukać jakiegoś konkretnego rocznika? Coś się znacznie zmieniło na plus, lub minus w któryś latach?

Edytowane przez Magik

Pozdrowienia z Kołobrzegu, europejskie miasto, ceny niemieckie pogoda angielska :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E to jebiąca się padaka a S nie jedzie i wiele bezawaryjnością nie odstaje a reprezentuje odejście xt600 przy wyższej cenie serwisu

 

ja jakbym cofnął czas i kupował drz400e kupiłbym exc 520 z RFS-em naśrubce mimo że za ktm nie przepadam

koszt serwisu zbliżony , ktm nawet nieraz tańszy ( zawory na śrubkach nie trzeba wałków nierządu ściągąć i szukać płytek ) a za to ktm naprawdę kosmicznie nakurwia ( zajebisty sprzęt do lotów na gumie , piaskownicy i pustyń, nie ma jadu crosowej 450 4t ale z dołu ciągnie jak sasha grey na planie i górę też ma ciekawą i jest mocny nawet bardzo ) zawias też ma o klasę wyżej i ma i kopajs i rozruchajs a w E o problemach z elektryką można 13 tomową encyklopedie napisać a kopniaka nie ma i wierz ale no piachu albo błocie i jak nie ma górki ciężko go z popychu zapalić :D

 

i RFS wcale nie ma krótszej trwałości od drz400e wręcz to wałki nierządu szybciej w drz padną niż w kacie .....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...