Jump to content

Tommo

Forumowicze
  • Content Count

    4,520
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Tommo last won the day on June 17

Tommo had the most liked content!

Community Reputation

19 Neutralny

About Tommo

  • Rank
    MOTOCYKLISTA - latający na gumie
  • Birthday 10/25/1973

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Nowe Miasto n/P

Osobiste

  • Motocykl
    Z1000SX Tourer '17
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Telefon
    606925597
  • Skype
    -
  • Strona www
    -

Recent Profile Visitors

374 profile views
  1. Pełna zgoda. Ale Świat też się zmienia i pędzi do przodu. Nikt teraz nie oczekuje produktu na dekady. A presja jest na korzystną cenę i coraz lepsze parametry.
  2. Pogadaj ze starszymi ile nagrzebali się w swoich motocyklach, samochodach zresztą również, zanim wyjechali na drogę. To mit że kiedyś były bezawaryjne sprzęty.
  3. Miałem epizod z W124. Psuł się tak samo jak każdy inny pojazd z tamtego okresu. Rdzewiał też na potęgę. Jego legendarność wyrosła z dychawicznych diesli o szokującej mocy 75 koni które robiły gigantyczne przebiegi. To taka uwaga.
  4. Nie znam takiego samochodu VAGa 2.5 TDI A silnik to tylko jedna składowa pojazdu.
  5. Nie robiłem bo nie ma związku z przebiciem jednej opony.
  6. Urban legend. Psuje się wszystko z tą różnicą, że stare jeździ bez porównania gorzej. Patrz: rozwój technologiczny jest nieubłagany.
  7. To nawet nie wiedza ale fakty z życia. A z nimi ciężko polemizować i nawet resorak oklejony tasmą klejącą poległ. A tak przy okazji dlaczego kazałeś mi skleić oba koła a nie jedno, skoro mowa o wystrzale jednej opony?
  8. Buber a tak spytam nieśmiało, obejrzałeś chociaż jeden wyścig F1 w tym sezonie w całości? Coś mi się zdaje, że Twoja wiedza i zainteresowanie tym sportem jest delikatnie mówiąc iluzoryczna. A i przeczytaj artykuł który wkleiłem. Tak ze zrozumieniem i namysłem. Może w czymś ci pomoże.
  9. Przeczytaj dwa posty wyżej i rzeczywiście, skończmy już z tym.
  10. Czytaj bardziej wiarygodne źródła gdzie udzielają się ludzie mający wiedzę o F1. https://sportowefakty.wp.pl/formula-1/827951/f1-mark-hughes-broni-kolejny-raz-roberta-kubice-nie-ma-werdyktu-ws-jego-powrotu-
  11. Tzn. co, tylna opona rozwala układ kierowniczy który jest na przedniej osi, że nie możesz sterować autem? O ile wiem steruje się przednią osią, tylna jest bierna, poza drobnymi wyjątkami. Ty z ks mylicie zagadnienia. W łuku kiedy tracisz przyczepność tylnych kół konsekwencje są dużo gorsze. Trudniej też jest wyjąć z tej opresji. Tu pełna zgoda. Ale to nie ma nic wspólnego z wybuchaniem opony podczas jazdy na wprost. Gwałtowny spadek ciśnienia jednej z opon może wyrwać kierownicę z rąk. Nie trzeba długo myśleć co to może spowodować przy dużej prędkości. Z tyłu nie ma takiego problemu.
  12. A wiecie że samochody też łapią shimmę?
  13. Wolę jednak opierać się na realnych, drogowych zdarzeniach niż eksperymentach na zabawkach. O ile w łuku czy jeździe w zakręcie stan tylnych opon na większy wpływ na stabilizację samochodu, to w przypadku wystrzału opony, przednia, kierowana oś jest znacznie bardziej wrażliwa choćby z tego faktu, że kierowca nie zdąży odpowiednio zareagować i utrzymać kierownicy. Co w dalszej kolejności doprowadzi do obrócenia samochodu i klasycznego dacha. Z tyłu będzie co najwyżej wężykowanie raczej łatwe do opanowania. Natomiast bardzo ważna rzecz. Nie wolno gwałtownie hamować! Można wtedy całkowicie stracić panowanie nad samochodem.
  14. Chciałeś napisać z przodu. A to ciekawe co piszesz. Wg. mnie zdecydowanie przód jest gorszy, tak samo jak nierówno działające hamulce osi. Przód bardziej destabilizuje samochód.
×
×
  • Create New...