Jump to content

FIS

Forumowicze
  • Content Count

    1,069
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutralny

3 Followers

About FIS

  • Rank
    MOTONITA - miejski lanser

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    opolskie

Osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna

Recent Profile Visitors

1,181 profile views
  1. Tak zgadza sie, kulki sa kuliste, a bieżnie - nie... P.S. Zaden szczególny powód wymiany - absolutnie podstawowo- podstawowa wiedza... z mechaniki.
  2. Nie można przekładać łożysk w tej pokrywie. Akurat te łożyska po ich demontażu należy wymienić na nowe.
  3. Wymieniałeś łozyska w skrzyni w czasie tej przeróbki?
  4. Myśl co chcesz Konrad - moje zdanie znasz. Nie ma co dzielić w tym przypadku włosa na czworo... Pisałem o założeniach... a nie o tym jak jest zbudowana "nowa" Dyna. Wg mnie może być problem, a napewno obniza to jego wartość... Powrót do oryginału mu zrobi lepiej - jeśli chodzi o silnik... tak mi sie wydaje... Przynajmniej ja tak na to patrze - nie chciałbym EVO z 1983 roku... wolałbym aby był to Shovel. Ale weź jeszcze gdzieś indziej popytaj, po co masz się wku**wiać jakbym sie pomylił...
  5. No to widze to tak. Jest to FXR z 1982 lub 1983 roku. W tym okresie powstalo sporo mortocykli na Shovlu w róznych wersjach. Nie wiem czego szukali, ale samych skrzyń były ze 2 albo i nawet 3 rodzaje. No niewazne... Najbardzie ten sprzet pasuje mi do modelu FXRS Super Glide II z silnikiem 1340 Shovelhead ze skrzynią 5 biegową i napedem zamocowanym na gumach. Przewertowałem numeracje VIN modeli HD od 1970 roku do 2000 i ten VIN jest niezgodny z oryginalem. Oznaczenia silników kończa mi sie na 1984 roku i sie maja nijak do tego co masz. Moja literatura aż tak precyzyjnie nie sięga ponizej 1984 roku. Sa wg mnie 2 możliwości. Albo to blok aftermarketowy, albo OEM Shovla (tu Ci nie pomoge z powodu opisanego powyzej) - musisz zapytać starych Shovlowców lub napisac na amrykańskim forum HD - może oni Ci pomogą. Ja obstawiam, ze do Shovla ktoś dokręcił cylindry i głowice od EVO. Czyli masz FXRa na Shovlu z "unowocześniony"m do EVO piecem. Co do tego jak powstała Dyna - czy tam model FX. Racja - to nie konkurencjia do Anglików tylko jako pierwszy na swiecie Custom Bike. Zas opinia ze Dyna powstała dopiero w 1991 tez jest słuszna, ale tylko w zakresie nazwy. Wg mnie sama idea/konstrukcja motocykla powstała tak jak napisałem poprzednio, potem została juz tylko rozwijana i dołozono jej nazwe. Rama na wahaczu z amorami do tego naped zawieszony na gumach, przód od spotra... Do 2005 bez wiekszych rewolucji... potem wszystko pogrubiono... a potem zrobiono z niej Softaila... No dramat normalnie...
  6. Istotą powstania modelu Dyna był walka z konkurencją firm angielskich. Wtedy to w 1971 czy 1972 (jakoś tak) roku powstała wstrętna Dyna - serii łódka - tak ją nazywam. Widziałem toto na zywo i jest brzydka jak nie wiem co. Połączyli ramę Touringa z przodem Sporta i powstała... szkarada... Później tez nie było lepiej. Dyna to normalny motocykl z fajnym silnikiem. I tylko silnikiem. Skrzynia krótka jak w Touringu, kapa jak w Touringu... amortyzatory jak w Intruderze... Dyna była moim pierwszym HD w zyciu. I do dziś pamietam jak na nia patrzyłem to wciąż mi czegoś brakowało. Nie miała kształtu, proporcji, urody, a "tego czegoś" to juz napewno. W sumie to... i o coś było też za duzo.... mianowicie - widac było amortyzatory... Mozna zapytać - a DWG? - no cóż fajny sprzet to DWG - tylko nadal te amortyzatory... Dyna to nie to. Podobnie jak Road King... Jedno i drugie siebie warte... FXR zaś - tu sprawa ma się troche inaczej. Z tego motocykla mozna zrobić coś. Fakt, nie każdemu wychodzi, ale sie da. W oryginale jest, napisze delikatnie, nieciekawa, ale odrobina fantazji i czasu i mozna zrobić fajny motor. Miałem kilka FXRów na warsztacie i po przeróbkach (wg inspiracji ich właścicieli) nawet mi sie podobały... Generalnie to ja do przeróbek reki nie przyłozyłem... tylko czasem odradzałem zbyt bujna fantazje... W jednym jednak przypadku właściciel wszystko robił odwrotnie niz mu proponowałem - i u tez wyszedł piekny motocykl - nazwał go potem Gandalf Szary... P.S. Jednak jakby porównać starą Dyne do nowych HD - to.... piekny motocykl...
  7. Ten motocykl ze zdjęcia to FXR. Jesli w papierach jest FXS z 1998 to Twój motocykl powinien wygladac inaczej. No cóż. FXR był on produkowany z silnikiem Evolution od 1984 do 1994 oraz od 1999 do 2000. Te z lat 1999 to FXR2, FXR3 a t z 2000 to FXR4. Nie było zatem FXR'a z 1998 roku. FXR jest najbardziej zacna Dyną jaka kiedykolwiek zbudowała firma HD. Reszta Dyń to syf - FXR jest wg mnie wyjątkiem. W tym przypadku z oryginału pozostało niewiele: rama zbiornik oleju zbiornik paliwa amory (chyba) wahacz tył silnik i skrzynia biegów i rozrusznik Reszta jest dolepiona i tworzy coś.... co ma przypominać HD. Nawet w napedzie jest chińczyk... czyli np. kapa. Mogę popróbować Ci toto odszyfrować. Najlepiej by było jakbyś podał VIN z ramy, wszystkie numery na bloku silnika jakie znalazłeś i numer ze skrzyni biegów. Może się uda...
  8. Chyba jednak nie.. Ja wole nogi do przodu. Jak sie człek zbliza do 1400 km za jednym przysiadem to mozna jajko znieść jak sie ma piety pod tyłkiem. Wg mnie najlepsza pozycja do dalekiej turystyki to typ - fotel przed telewizorem - czyli modele FLH... z oparciem dla kierowcy regulowanym i autostradówkami na gmolach. Wygląda to mega chu*owo i dziadkowo, ale w zyciu ciężko pogodzić ładny wygląd z wygoda, więc...
  9. Weź kredyt, jak Cię nie stać, a pragniesz ponad wszystko...
  10. A co jest super w tym Dyniosofcie?
  11. Masz racje, czyli przesiąść sie do samochodu.
  12. Pogoda jest zawsze... tylko czasem pada... a czasem nie... podobnie z temperaturą.
  13. No dobra. Spróbujmy... Może weźmiemy to to na testy po Opolu. Stoi u dealera Yamahy za ponad 60 koła coś podobne do tego z linku powyżej. Wstrętny i do tego dziwoląg, ale co tam... zapytam, czy się odważy nam go pożyczyć na testy...
  14. Nie myle... chyba nie zrozumiałeś przekazu... Nie neguję i nie che ich negować. Poprostu sa mi one nie potrzebne do tego, aby cieszyc się jazdą...czuć się dobrze na motocyklu i odczuwać satysfakcję z przejechanych kilometrów... Ot, hobby, zabawa, frajda... bez zaglądania w do tajników cudów techniki...
  15. W dupie mam bezpieczeństwo czynne. Wole się nauczyć jeździć niż nadrabiać sprzętem. Takie podejście pozwala również czerpać z szerszej gamy wyboru motocykli na rynku niż tylko tych, które mają "superbezpieczeństwoczynne". Może dokup jeszcze to: http://www.motogen.pl/WIDEO-Tak-dziala-kombinezon-motocyklowy-z-poduszka-powietrzna,25072.html będziesz miał komplet...
×
×
  • Create New...