Jump to content

FIS

Forumowicze
  • Content Count

    1,121
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

8 Neutralny

3 Followers

About FIS

  • Rank
    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    opolskie

Osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna

Recent Profile Visitors

1,990 profile views
  1. Silnik do sprawdzenia. Wygląda na problem z pompą, tylko, że pompa ot tak nie pada, wiec trzeba znaleźć przyczynę dlaczego tak się stało. Coś mi się wydaje, że czeka się poważniejsza naprawa tej jednostki.
  2. Witam ,jestem tu nowy posiadm HD sports terra xl883 N z przebiegiem 5500mil szukam informacji : czy slyszalny szum  z lewej strony  silnika to normalne w tym modelu¿ co ole nalezy ZMIENIC Oleg w przekladni I jaki Oleg polecacie w jakiej ilosci w tym modelu

  3. Hurtownia nie podaje producenta łożysk - pewnie no name, ale te zestawy wytrzymują dłużej niż OEM Timkeny mimo braku obsługi. Akurat łożyska główki ramy to troche bolączka HD, są nawet łożyska wzmocnione sprzedawane (tez mamy w ofercie). Są trochę droższe od tych zestawów z uszczelniaczami. Ale te zestawy maja na tyle duzą zywotność, ze można se Heavy Duty darować. Mówie oczywiscie o uszczelnieniach gumowych, te blaszane to wiadomo - grosze, ale one przed kurzem, wodą - umówmy sie - tak naprawdę nie chronią. Jak zlozysz łożyska na blaszanych osłonach to musisz to często smarowac - inaczej łozyska padną, smar zrobi sie twardy, spierdoli z bieżni i "wuj" cała robote strzeli, błędne koło. Tak wiec gumowe uszczelniacze nie są zajebiscie niezbędne, ale poprostu ułatwiaja życie. Do tego dochodzą jeszcze materiały smarne. Mało kto stosuje konkretne materiały smarne, wiekszość leci na ŁT - 43 - co zupełnie mija sie z określeniem - porządnie wykonanej roboty. Ja np. teraz robie serwis w mojej Electrze - 80 000 km od ostatniego generalnego serwisu, 80 000 km od wymiany łożysk w główce ramy i nic, wymieniam smar, łożyska zostają. W mojej byłej Dajnie - wymieniałem je co 3 lata mimo duzo mniejszych przebiegów. Temat częci do HD to temat rzeka - "newerendingstory" nie zawsze mam czas sie udzielić, ale możesz być pewny, że po 15 latach w serwisowaniu HD, kruczków i sztuczek dobrego przygotowania motocykla z danej rodziny i danego rocznika jest tyle, ze można spora broszurę napisac. Dobór części do poszczególnych modeli to akurat musiałem dobrze opanowac, jak chciałem bezawaryjnie odwiedzic na kołach inne kontynenty. Są części OEMowe bez których ani rusz - nie zastąpi ich żaden zamiennik, ale są też cześci aftermarketowe, które są nie do przebicia i żaden oryginał ich nie przebije nawet po dziesiatej rewizji (czyt. poprawce). Są też takie części - to najtrudniejsze, które tylko w OEMie w odpowiedniej rewizji z innymi częściami aftermarketowymi robia zajebista robote - do tego dojść co z czym i dlaczego w danym modelu - to jest dopiero szkoła życia... To wspaniałe motocykle, tylko troche zaniedbane serwisowo, nie tylko dzięki niewiedzy właścicieli, ale równiez przez słabą znajomosc tematu, jak nalezy ten serwis zrobić , aby bylo dobrze. Wg mnie droga do sukcesu w bezawaryjności i żywotności nie jest jasna i prosta... tylko tanie lub tylko OEM lub tylko zamiennik. Bo zamiennik nie zawsze jest tańszy niz OEM. Właściwy dobór części, środków smarnych, momentów dokręcania śrub, właściwego ustawienia luzów i interwałów serwisowych - to klucz do niezawodnego i dobrze jeźdzącego motocykla, szczególnie jak chcesz poprawić trakcję i jeszcze bardziej niezawodnośc. W wielu przypadkach jak weźmiesz serwisówke i poskładasz wg niej sprzet to nie wykonasz tego najlepiej jak się da. Wykonasz to prawidłowo na stan wiedzy firmy na dany czas. A to bardzo często spora różnica. Dobra, starczy, bo tak mozna jeszcze pisać i pisać.....
  4. Hm... Te Timkeny sa bez uszczelnień. "Zwykłe" łozyska wytrzymają krócej i bardziej o nie trzeba dbać, bo sa praktycznie na wierzchu. Mam w ofercie łożyska do główki ramy z uszczelnieniami, za coś w okolicach 90 PLN za 2 sztuki.
  5. FIS

    Esencja.

    Wzór manetki ma tym większe znaczenie im bardziej pozycja kierowcy wymusza opieranie sie na ramionach. W pozycji normalnej, a nie na srającego kota, wzorek praktycznie nie ma znaczenia. Jak jeszcze sobie sprężynę oslabi na gaźniku, aby nie ciągnęła za bardzo to juz w ogóle czilałcik...
  6. To nie kombinować. Pozostać przy tym na czym jeździ.
  7. Chodzi Ci o luz pomiedzy tuleją łożyska lewego siedzaca na stałe w karterze? Czy problem jest w osadzeniu zewnętrznej bieżni łozyska w tulei lub karterze?
  8. Coś niepokojącego sie z silnikiem dzieje? Sprzęgło ciche?
  9. FIS

    Esencja.

    Tą piastę zebrowaną z 11 sierpnia już pogoniłeś?
  10. Eeee nie... no nie do końca jest tak jak piszecie.... EVO: Filtr oleju jest na sekcji wtórnej pompy - tak jak Wally napisał. Zatkanie filtra powoduje uruchomienie zaworu bocznikowego w tym filtrze, silnik dalej ma smarowanie. Jak filtr nie ma zaworu bocznikowego (ja nie wiem nawet które nie maja, bo chyba maja go wszystkie czyli np.: Rev Tech, Champin, K&N) to cisnienie 25 bar powinno rozsadzić wkład filtrujacy i układ powinien pracowac dalej. Zaworu zwrotnego w filtrze oleju EVO nie potrzebuje, bo ma go zamontowany w silniku. Jak zawór zwrotny jest w filtrze to EVOkowi to nie przeszkadza i wszystko działa OK. 25 bar to Twin Cam: filtr oleju jest na sekcji pierwotnej, silnik nie ma zaworu zwrotnego dlatego zawór musi być w filtrze. Poszczególne roczniki TC przed i po 2006 maja jeszcze drobne zmiany w sposobie smarowania, ale to już inna sprawa...
  11. FIS

    Esencja.

    Gangstery może??? Jesli jeszcze dostepne..
  12. Tomekflstf - "Jedno co mnie zastanawia to właśnie ssanie bo na końcu linki jest tatki mosieżny dinks z gumką i ta gumka wygląda na odkształconą tzn. Jest na niej odbite wnętrze gaźnika. " To może być to. Gumka ma zatykać otwór w gaźniku i pewnie tego juz nie robi...
  13. FIS

    Przekręt?

    Mój znajomy tak wtopił 10 000 PLN. Motor był niby w Norwegii czy Szwecji (juz nie pamietam) Firma przewozowa tez z tamtego kraju. Przelew zlecił w okolicach godzin zamkniecia banku, po fakcie okazało się, ze konto we Włoszech. rano zaraz po otwarciu banku przelew znajomy wycofał. W banku powiedzieli, ze przelew jeszcze nie zrealizowany, a kasy nie ma do dzis. Adwokaci, pisemka, te sprawy.... minelo już z 1,5 roku. Taka... prawda, chwila słabości...
  14. Jak radzisz komus korby S&S'a to troche za mało jesli chodzi o wszystkie operacje przy wale, które wymieniłeś.
  15. Nooo może sie troche zagalopowałem z tym HS 40, bo to gaźnik o tej samej srednicy do CV40... No ale CV40 tez jest za duzy... Postawmy wiec moze znak równosci pomiedzy HS40 i CV40. Choc ja z tych dwóch gaźników raczej wolałbym CV40. Takie preferencje chyba miec można...? Wiesz? Jakbym miał wybierac pomiedzy reakcją na gaz i spalaniem to wybrałbym spalanie, bo HD to nie scigacz tylko motocykl do normalnej jazdy. Ale to ja... Po za tym, tą reakcje da sie zminimalizowac paroma aftermarketowymi gadżetami... Mam wrażenie, ze spora częśc ludzi pała niechęcia do Keihina, a to bardzo fajny gaźnik jest, ma sporo możliwosci do zasilania silników do 1340 a nawet do słabiej zrobionych 1450. Dalej juz powinien wchodzić HSR 45... Po za tym Berek, no zastanów się, jeden gaźnik do silników od 883 do 1450? No juz ch*j z tymi obliczeniami, ale sam zdrowy rozsadek... Spotykałem CV40 nawet w mocno zrobionych EVO na rozwiercie na 1550... i nieźle to ganiało... Do małego silnika mozesz włozyć duzy gaźnik i bedzie to jeździć, tylko silnik go poprostu nie wykorzysta. Bedzie mniej precyzyjnie reagował na gaz i wiecej palił.... Mocy nie przybedzie. Dobra, regulacja ograniczy troche wzrost spalania, ale reszta wad pozostanie. P.S. Nie jestem w stanie tego udowodnic, ale wg mnie te gaźniki "delikatnie" omijaja pojemność 883. One sa do Sporta 1200 raczej. 883 nie ma z tak dużego zapotrzebowania na powietrze... Tak to widzę.
×
×
  • Create New...