Jump to content

FIS

Forumowicze
  • Content Count

    1,117
  • Joined

  • Last visited

3 Followers

About FIS

  • Rank
    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    opolskie

Osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna

Recent Profile Visitors

1,796 profile views
  1. To nie kombinować. Pozostać przy tym na czym jeździ.
  2. Chodzi Ci o luz pomiedzy tuleją łożyska lewego siedzaca na stałe w karterze? Czy problem jest w osadzeniu zewnętrznej bieżni łozyska w tulei lub karterze?
  3. Coś niepokojącego sie z silnikiem dzieje? Sprzęgło ciche?
  4. FIS

    Esencja.

    Tą piastę zebrowaną z 11 sierpnia już pogoniłeś?
  5. Eeee nie... no nie do końca jest tak jak piszecie.... EVO: Filtr oleju jest na sekcji wtórnej pompy - tak jak Wally napisał. Zatkanie filtra powoduje uruchomienie zaworu bocznikowego w tym filtrze, silnik dalej ma smarowanie. Jak filtr nie ma zaworu bocznikowego (ja nie wiem nawet które nie maja, bo chyba maja go wszystkie czyli np.: Rev Tech, Champin, K&N) to cisnienie 25 bar powinno rozsadzić wkład filtrujacy i układ powinien pracowac dalej. Zaworu zwrotnego w filtrze oleju EVO nie potrzebuje, bo ma go zamontowany w silniku. Jak zawór zwrotny jest w filtrze to EVOkowi to nie przeszkadza i wszystko działa OK. 25 bar to Twin Cam: filtr oleju jest na sekcji pierwotnej, silnik nie ma zaworu zwrotnego dlatego zawór musi być w filtrze. Poszczególne roczniki TC przed i po 2006 maja jeszcze drobne zmiany w sposobie smarowania, ale to już inna sprawa...
  6. FIS

    Esencja.

    Gangstery może??? Jesli jeszcze dostepne..
  7. Tomekflstf - "Jedno co mnie zastanawia to właśnie ssanie bo na końcu linki jest tatki mosieżny dinks z gumką i ta gumka wygląda na odkształconą tzn. Jest na niej odbite wnętrze gaźnika. " To może być to. Gumka ma zatykać otwór w gaźniku i pewnie tego juz nie robi...
  8. FIS

    Przekręt?

    Mój znajomy tak wtopił 10 000 PLN. Motor był niby w Norwegii czy Szwecji (juz nie pamietam) Firma przewozowa tez z tamtego kraju. Przelew zlecił w okolicach godzin zamkniecia banku, po fakcie okazało się, ze konto we Włoszech. rano zaraz po otwarciu banku przelew znajomy wycofał. W banku powiedzieli, ze przelew jeszcze nie zrealizowany, a kasy nie ma do dzis. Adwokaci, pisemka, te sprawy.... minelo już z 1,5 roku. Taka... prawda, chwila słabości...
  9. Jak radzisz komus korby S&S'a to troche za mało jesli chodzi o wszystkie operacje przy wale, które wymieniłeś.
  10. Nooo może sie troche zagalopowałem z tym HS 40, bo to gaźnik o tej samej srednicy do CV40... No ale CV40 tez jest za duzy... Postawmy wiec moze znak równosci pomiedzy HS40 i CV40. Choc ja z tych dwóch gaźników raczej wolałbym CV40. Takie preferencje chyba miec można...? Wiesz? Jakbym miał wybierac pomiedzy reakcją na gaz i spalaniem to wybrałbym spalanie, bo HD to nie scigacz tylko motocykl do normalnej jazdy. Ale to ja... Po za tym, tą reakcje da sie zminimalizowac paroma aftermarketowymi gadżetami... Mam wrażenie, ze spora częśc ludzi pała niechęcia do Keihina, a to bardzo fajny gaźnik jest, ma sporo możliwosci do zasilania silników do 1340 a nawet do słabiej zrobionych 1450. Dalej juz powinien wchodzić HSR 45... Po za tym Berek, no zastanów się, jeden gaźnik do silników od 883 do 1450? No juz ch*j z tymi obliczeniami, ale sam zdrowy rozsadek... Spotykałem CV40 nawet w mocno zrobionych EVO na rozwiercie na 1550... i nieźle to ganiało... Do małego silnika mozesz włozyć duzy gaźnik i bedzie to jeździć, tylko silnik go poprostu nie wykorzysta. Bedzie mniej precyzyjnie reagował na gaz i wiecej palił.... Mocy nie przybedzie. Dobra, regulacja ograniczy troche wzrost spalania, ale reszta wad pozostanie. P.S. Nie jestem w stanie tego udowodnic, ale wg mnie te gaźniki "delikatnie" omijaja pojemność 883. One sa do Sporta 1200 raczej. 883 nie ma z tak dużego zapotrzebowania na powietrze... Tak to widzę.
  11. A dlaczego nie pojedziesz z tym do serwisu, skoro nie wiesz jak zmienic olej w swoim motocyklu?
  12. Ja polecę Keihina. To bardzo dobry gaźnik. Jak zrobi sie w nim kilka modów to nie gorszy od HSR'a. Mam wrażenie, ze Mikuni jest owiany juz taką sławą, ze nawet motor bez tuningu , ale posiadajacy Mikuniego musi zajebiście jeździc. Nie napisze ze to gaźnik przereklamowany, bo tak nie jest, ale do 883 moze być ciut za duzy, a nawet sporo za duzy. Jak nie grzebałeś głowic i nie kombinowałeś ze zwiekszeniem przepływu powietrza przez silnik to wartość przepływu powietrza bedzie za mała do jakiegokolwiek Mikuniego (czy to HS 40 czy HSR 42). Tak po prawdzie nawet CV40 bedzie za duży. Jak mi nie wierzysz to moge Ci to policzyc. Podaj nastepujace parametry: Obroty mocy maksymalnej dla Twego pomodzonego silnika. Musisz uwzgledinc tu swoje modyfikacje, a nie tylko odcinke do czerwonego pola. Czyli: parametry wałków, które włozyles, wzmocnienie całego rozrządu, aby sprzetowi podniść pułap obrotów maksymalnych (aby sie nie rozleciał). Stopień usprawnienia jednostki, czyli jej sprawność volumetryczną. Jest to trudne do określenia, bo trzebaby to pomierzyc, ale mozna przyjąć pewnego rodzaju założenia które nas zbliza do rzeczywistosci. Obawiam sie jednak, że jak to uwzglednie to wartość bedzie bardzo niska.... wiec przyjmijmy 100% tymsamym omijając ten współczynnik. Jeśli jednak uważasz, że Twoje modyfikacje na tyle usprawniły ten silnik, ze bedzie to wartosć powyzej 100% to możesz to podac. Bedziemy wtedy blizej rzeczywistości. Mogę tez Ci policzyć ile obrotów powiniem mieć Twoj Sport, aby mógł byc zasilany HSR'em... tu szacuje, ze obroty mocy maksymalnej podobne jak w Hondzie CBR. A to, że masz HSR'a tanio, no cóż - niewiele to zmienia dla silnika, silnik tego nie zrozumie...
  13. Liche sa te garnki w nowych Sportach. Może i lepiej, że nie przerabiał (w sensie rozwiet) bo mógłby popłynać. A jak wymieniac baniaki na wieksze to wiadro kasy... Odnosnie tych wałków w 883.... to taka przeróbka w kierunku, aby sobie pogrzebać - tak mi sie wydaje. Po za tym HD na gaźniku chodzi zacniej. Na wtrysku jest jak stara pralka Polar na wirowaniu... mi sie nie podoba. Dachu - "Mikuni vs S&S ??" A jak ktos chce napisac o innym gaźniku to ma sie nie odzywac?
  14. Co by nie robil to 10 lat powinno to wytrzymac. Jak był dzwonik i był naprawiany w Polsce to motocykl jest do sprawdzenia. I to Ci moge napisac na 100%. Jak chcesz tylko wymienić elementy - to pewnie to równiez pomoze - pytanie tylko, na jak długo. Jak chcesz kupic czesci to zpraszam na PW...
  15. FIS

    Kupno nowego HD

    To ze Klient sie zmienia to normalne. Ja tego pewnie nie zauważam. Ale wg mnie trzeba poczekac jeszcze pare lat, aby sie przekonac czy to słuszna droga.
×
×
  • Create New...