Jump to content

FIS

Forumowicze
  • Content Count

    1,093
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6 Neutralny

3 Followers

About FIS

  • Rank
    MOTONITA - miejski lanser

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    opolskie

Osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna

Recent Profile Visitors

1,533 profile views
  1. Ja tez sie nie zgadzam. Najczestsza przyczyną wypdkow na drogach wg policji to" niedostosowanie predkosci do warunkow jazdy". - booo jest to najwygodniejsze dla tych slużb do napisania, oceny itd... to jest statystyczny wynik - prędkość. Tak jak napisal Konrad1f - nie chodzi o predkość czy motocykl, chodzi o kierowce. Kierownik sprzeta winien mysleć, przewidywac, byc skupionym gdy zapie**ala, ale także coś potrafić, mieć sprawny sprzet itd... szereg czynników się na to sklada. A predkość ?- predkość powinna byc wynikiem swadomego odkrecenia manetki z dołozeniem marginesu błedu i współczynnika przypadku, a nie tylko ograniczeniem mozliwosci sprzetu. Predkosc powinna być wynikiem swiadomej decyzji, ze jest własciwa do aktualnej sytuacji na drodze, umiejetnosci na danym jej odcinku. Powinnismy jeżdzić rozumnie - tym wolniej im gorsze sa nasze umiejetnosci. Tym wolniej im więcej sie dzieje na drodze. Tym wolniej im mniej widzimy. Prędkosć jest wynikiem, a nie czynnikiem. Sama predkosc, uzywana rozumnie - nie zabija. A nie, "zamykac" oczy i zapie**alac bez opamietania na prostej, a potem raptownie hamowac przed lagodnym łukiem (albo nawet i w luku) narazajac równiez innych na niebezpieczeństwo (to przyklad zdarzenia sprzed 2 tygodni, gdzie trójka motocyklistów wyprzedzila mnie na prostej (szlifierki), tuż przed zakretem, a potem w samym zakrecie mocno zwolnili, zmuszajac mnie do hamowania (enduro)). Inny przyklad - buse naprawialem kumplowi - hamulce - poprosił mnie abym sie przejechal i odkrecił, cos tam sprawdzil jeszcze, bo motocyklem trzepało powyzej 2 pak. Doszedłem do 165km/h na prostej dobrej drodze - wiecej nie pozwalał odkrecic mój zdrowy rozsadek, wróciłem spocony, a zimno było. Moze jakbym tym polatał więcej, motocykl był mój, zapoznał bym sie z nim bardziej, nie musial mysleć podczas jazdy co tam moze trzepotac tylko skupic się na drodze, byłoby szybciej... szereg czynników na to wplynelo... ale nie mozliwosci sprzeta.
  2. Co jak co, ale to Harley zrobil dobrze. Mógł na przykład nie kombinowac z dwoma wałkami rozrzadu i robic tylko silniki z jednym wałkiem na przykład... a tak - mamy dwa gówna w historii firmy HD, trzecie się tworzy..... ale.... nie uprzedzajmy faktów. W temacie: W skrzyniach 5-cio biegowych gwint jest lewy, w 6-cio biegowych prawy. Jak jest prawy to Harley napisał to na nakretce oznaczeniem RH. Czyli jak na nich to nawet łopatologicznie i logicznie.
  3. cypek zg - wszystko jest dobrze z tym zabezpieczeniem - nie mieszaj
  4. FIS

    Uwaga wirus!

    Hm... Właśnie mi uświadomiliście, ze znów muszę zacząć pić...
  5. Tak podejrzewałem. No cóz. Dekle zdejmij pomierz luzy i bicia oraz sprawdz w jakim stanie jest pompa oleju. To juz Ci cos powie o stanie silnika. Sporo baboli jest w tym piecu, ale i tak mniej niż w TC B... wiec nie jest najgorzej.
  6. Objawia sie to rozcentrowaniem ukladu korbowego i samodestrukcja pompy oleju która to niszczy soba silnik. Rozcentrowanie jest ograniczane luzami montazowymi i postepuje wraz ze zuzyciem, ktore to rośnie proporcjonalnie do samego rozcentorania itd... takie troche masło maslane, ale tak to poniekad wyglada. Nie daje rady w niemodyfikowanym 88 jak ktoś lata konkretnie. 19 setek bicia - takie spotykam srednio rozcentoranie wału po przebiegu okolo 70 000 km. Konstrukcja ma znaczenie nawet jak ktoś nie modyfikuje silnika... wszystko ma znaczenie. Czy dobrrze wyczuwam - chec wycisniecia lub max. zblizenia sie do granicy wytrzymałosci tej konstrukcji? Jesli to masz na mysli to polecam downsizing... "no i w sumie to samo rozwiązanie stosowano do końca evo również w silnikach 110cali?" - ale ze co? bo nie rozumiem pytania...? Co ma do tego EVO?
  7. Ten sprzet nie ma tabliczki znamionowej tylko naklejkę...
  8. Mam chyba jeden chromowny - uzywka. Z Dyny 2006 - czyli taki jak na focie. Zainteresowany?
  9. FIS

    Junak Huntera

    Szkoda tez, żeby to strolowały żółtodzioby...
  10. Jak kupisz zadbany piec i latasz jak piszesz to daj sobie spokój z ulepszaniem motocykla którego nie znasz. Jeździj pilnuj napinaczy i ciesz sie zyciem... jak coś sie posypie to sobie pogrzebiesz. Ten motocykl uzywany zgodnie z przeznaczeniem jest praktycznie bezawaryjny... do tego o czym piszesz zadbany TC powninien Ci długo posłuzyc... Zacznij jeździć... moze sie nie polubicie i kupisz BMW....
  11. Nie, nie tylko spawaniem. To jedna z opcji. Nie, nie sprawdzisz luzów bo tu nie o luzy chodzi. Nic Ci to nie da czy one będa czy nie. Cała mechanika układu korbowego jest tu skopana i całą mechanikę w tej czasci silnika trzeba zrobic praktycznie od nowa. Skopana mechanika pokasuje te luzy, nawet gdy one beda.... Po za tym bez narzedzi nie zrobisz nic, a bez wiedzy i odpowiedniego podejścia jeszcze mniej. Sorry, że tak zapytam, ale jakie masz pojecie o mechanice ogólnej? Bo za bardzo nie ogarniam do czego zeglujesz... swymi pytaniami. Bo ja to staram się robic tak: Aby ta modyfikacje wykonać optymalnie, czyli nie porywajac się z armata na wróble, trzeba określic co ma być na wyjściu, czyli oczekiwania właściciela. W skrócie - jak to ma jeździć. I po co to chcesz robic - czyli jaka jest przyczyna grzebania. Czy chcesz ganiac 200 po autostradach czy tylko 60km/h do koscioła i spowrotem. Jak silnik ma oddawać moc oraz czy przełożenie jest potrzebne bardziej DD czy OD. Co powie nam czego bedzie wiecej, dalekich tras czy ganiania po wiochach w okolicy. Potem można myslec co zrobic aby sie nie narobić i aby to coś w ogóle dało. W przeciwnym wypadku wpierdolisz kupe forsy w sprzęt który nigdy Ci tego nie "zwróci". Ty zaś czego oczekujesz?
  12. Swiece zwykłe. Syn3 sobie darujcie - Formula + jeszcze gorsza. Jak chcesz coś dobrego to powybieraj z RedLine, mozesz też zobaczyć MIdlanda. LIQUI MOLY też jest dobrym wyborem.
  13. Temat wałkowany od lat. Nalezy napisac jaki HD oraz która dziura... Znaczy, że co? Uwsteczniasz sie? Jakaz to przyczyna tej odmiany????
×
×
  • Create New...