Jump to content

dachu

Forumowicze
  • Content Count

    100
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

9 Neutralny

About dachu

  • Rank
    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

Osobiste

  • Motocykl
    Sportster 883R (bobber)
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Gdańsk

Recent Profile Visitors

551 profile views
  1. Nie rasować , tylko zmienić wtrysk na gaźnik , ze zmian w silniku to mam koniec : stage 2 ( dolot i wałki N2 Andrews ) no i dla zainteresowanych bedzie do oddania cała instalacja ( zbiornik paliwa, pompa, portki z wtryskami i czujnikami, cała instalacja elektryczna z ECM i TSSM i Powercomander V , licznik , dolot na stożek SE heavybreather + pokrowce dryharger ) pozdro
  2. dzięki, portki dolotowe mam od S&S , gaźnik będzie wysunięty o 45stopni na prawą stronę i z wlotem trąby webera , przejściówkę bede robił jak będzie gazior więc nie chciałbym zmoczyć z zakupem..... mikuni - czy to nie mija się z ameryknizmem ?? wszak to ryżowy gadżet S&S - jak nie jest ta dobry jak mikuni to walić amerykanizm .... zakup będzie szedł z USA (ceny znakomite) , używał ktoś obu , chętnie wysłucham opinii , pozdro Dachu
  3. Witam, mając delikatnie dosyć ciągłych wizyt na hamowni z moim Sporciakiem (2013) postanowiłem przerobić go na gaziora. Tutaj mam pytanie do szanownych forumowiczów jaki gażnik użyć do przeróbki : Mikuni HSR 42 S&S Super E shorty carb S&S Super G carb wałki Andrews N2 już w motorze, zapłon elektroniczny https://secure.vulcanworks.net/store/Sportster-Cam-Cover-With-Ignition-Finned-2004-Up.html mechaniczny speedometer z linką i ślimakiem w drodze z USA. dzięki za każdą opinię. pozdro Dachu
  4. Podsumowując temat dla wymiany w Sporciakach z elastycznie mocowanym silnikiem. Potrzebne elementy: czujnik ( koniecznie oryginalny - bo zamienniki padają po 1,5 k km ) , klucz 27 , cierpliwość , cierpliwość. Niewykluczone , że klucz 27 będzie jeszcze trzeba potraktować szlifierką bo zakres ruchu jest minimalny , można również przerobić klucz nasadowy lub kupić za 20$ klucz specjalistyczny . No i koniecznie upewnij się , że masz odpowiednio "zgrabną dłoń " i nie nazbyt grube przedramię żeby załapać gwint czujnika z gniazdem jego mocowana. Osoby z dużą grabą i przedramieniem do tej operacji się nie nadają . Potem dokręcanie kluczem po ok 1/16 obrotu na jeden cykl, czysta udręka , paluchami nie dokręcisz bo szczeliwo na gwincie stawia za duży opór i miejsca jak w pićce. Trochę łatwiej jest jak przy okazji wymienia się filtr oleju , po jego odkręceniu miejsca przybywa i mniej inwektyw lata w powietrzu .... Jak dla mnie była to czysta udręka, zwłaszcza, ze poprzednio wymieniałem jak się okazało zamiennik na zamiennik , czujnik padł po 1,5 k km i znowu ta sama robota , teraz w gnieździe siedzi OEM z gwarancją na 5 lat. pozdro
  5. https://serviceinfo.harley-davidson.com/sip/vehicle/lookupForm pozdro
  6. https://serviceinfo.harley-davidson.com/sip/vehicle/lookupForm tutaj jest wszystko , pozdro
  7. Bez problemu wymieniaj, nic nie trzeba grzebać w elektronice. pozdro
  8. Tak jak pisałem poprzednio , tutaj nie masz gażnika tylko ECM który daje dawki paliwa wg mapy. 1. jak padnie Map sensor - ECM dostaje mylne wskazania i leje paliwo bo dostaje info , ze powietrza jest niebotycznie dużo, sondy na wylocie nie są w stanie tego wyrównać. Sprawdź na YouTube jak sprawdzić błędy w twoim moto, jest to możliwe za pomocą sekwencji włączania przycisków , w moim Sporciaku mam to opanowane ale do Twojego nie znam sposobu . listę kodów błedu masz w necie " kody błędów harley davidson". 2. czasami, ale bardzo rzadko zdarza się , ze mapa bazowa za sprawą jakiegoś przepięcia, zwarcia bądź zastosowania dodatkowego urządzenia korygującego mieszankę paliwowo powietrzną zmienia mapę bazową - i wtedy leje paliwo. Na pewno bezpieczny jest Powercommander. Od tego zacznij , moto najpierw samo Ci podpowie o co chodzi. pozdro
  9. pomiar ciśnienia daje nam głównie obraz szczelności zaworów ( ekspertem nie jestem , ale tak jakoś mi się utrwaliło), pomiar szczelności pierścieni powinno się przeprowadzać na rozgrzanym silniku w warunkach pracy pieca. Nie mówię , ze mam rację, nie chcę Cie denerwować ale nie wygląda to dobrze....paliwo do oleju wg mnie może dostać się wyłącznie przez nieszczelne pierścienie. pozdro.
  10. Witajcie , sam sobie odpowiem na podstawie własnych doświadczeń. Przejechałem przeszło 1tys km na progresywnych sprężynach 11-1527 , stopień twardości Medium. Wymiana banalna, warta zachodu. Motor przy hamowaniu nie nurkuje , nie zachowuje się jak kuter na wzburzonym morzu w ruchu ulicznym. Bardzo pozytywne wrażenia odniosłem w zachowaniu motoru w zakrętach - sunie jak po sznurku, nie "płynie" przód , w normalnych warunkach ( jazda po mieście) nie odczuwa się aż tak bardzo zwiększonej twardości zawieszenia, ba, motor zachowuje się bardziej przewidywalnie ( choć nie narzekałem też przed wymianą ) , w przypadku dużych nierówności odczucia na kierownicy są w akceptowalnych normach. POLECAM. pozdro
  11. jak na moją wiedzę głównym sprawcą zamieszania może być MAP Sensor ( mierzy ilość, wagę i temp powietrza dostarczaną do przepustnicy, na podstawie wskazań komputer ECM zwiększa , bądź zmniejsza ilość paliwa - na wylocie sondy lambda sprawdzają czy mieszanka jest właściwa i też w pewnym stopniu regulują ECM-em ) - ale jak MAP Sensor podaje kosmiczne odczyty to ECM leje paliwo jak z dzbanka - paliwem jedzie z wydechu i motor nie ma dynamiki, często może tez gasnąć przy gwałtownym odkręceniu manetki gazu, powyżej pewnej wartości obrotów nie przyspiesza itp , a spalanie jest niebotycznie duże. Można też wgrać na nowo mapę wtrysku 9 koszt 150 pln w salonie HD ), jak nic się nie zmieni to stawiałbym na MAP Sensor . Co do paliwa w oleju to niestety stawiałbym na nieszczelne pierścienie - niestety..... Jak zmieniony jest filtr powietrza na szybkoprzepływowy ( który często zakłóca pracę tego czujnika bądź po kilku sezonach może go uszkodzić - najczęściej w wyniku zaniedbań utrzymywania go w odpowiedniej czystości i poziomie naoliwienia ), więcej powietrza - uboga mieszanka - a niestety uboga mieszanka zwiększa temperaturę pracy w komorze - zawory i pierścienie dostają po dupie i po jakimś czasie te dają za wygraną.... Trzeba zawsze modyfikować mapę za pomocą np powercommander. pozdro
  12. Z Aliexpress kupiłem sporo rzeczy, mniej zaawansowane rzeczy po poprawieniu producenta można montować, wyglądają dobrze i działają. Gaznika bym nie ryzykował - obróbka cnc i precyzja frezowania pozostawia duzo do życzenia u naszych chińskich producentów. Na pewno nie będzie to nawet w 50% Mikuni, gaznik to co najwyżej do 2suwa , minipocket itp.... pozdro
  13. sprawa wyjaśniona, ze*rał się MAP sensor, nie na tyle żeby zapalić kontrolkę check engine, ale na tyle żeby okłamywać ECM. Po wymianie Sporciak lata jak złoto, nie odcina ale strzela w wydech, fuelpak zmieniony na powercommander V , w przyszłym tygodniu mapowanie na hamowni. pozdro
  14. Witam, kolego - ja w swoim Sporciaku malowałem wypełnienia dodatkowe do zakrycia i uzupełnienia linii silnika przy swiecach. Używałem lakieru Genuine strukturalny czarny specjalny do HD. Cena to niestety za puszkę spray ok 170 pln, ale jakość bardzo wysoka. Powstała powłoka prawie jest nie do odróżnienia od fabrycznych elementów , struktura lakieru bardzo fajna. Lakier wymaga wygrzania w piecu, po polakierowaniu oddałem dol lakierni proszkowej gdzie wygrzali mi pomalowane elementy. Po 3 latach nie widać śladów zużycia i nie odróżniaja sie nadal od fabrycznych elementów. Podkładu nie stosowałem , zmatowiłem grubym ( 120 ) papierem ściernym i prysnąłem. Powodzenia. Pozdro
×
×
  • Create New...