Jump to content

F.I.P. Berek

Forumowicze
  • Content Count

    361
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

F.I.P. Berek last won the day on July 31

F.I.P. Berek had the most liked content!

Community Reputation

25 Neutralny

About F.I.P. Berek

  • Rank
    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Chełm/Roermond

Osobiste

  • Motocykl
    Obsesja,LouCypher,Esencja
  • Płeć
    Mężczyzna

Recent Profile Visitors

2,239 profile views
  1. Zielorz - pozdrawiam również. Taka historyjka... Pisałem jakiś czas temu o zakupie czasopism motocyklowych. Jest tego dużo i sporo mam podwójnych egzemplarzy. Na próbę wystawiłem na ebayu parę numerów Jammer's Handbook. Dzisiaj otrzymałem maila od osoby zainteresowanej numerem z 1983 roku... Z dopiskiem: "jest tam moje zdjęcie na motocyklu, który nadal posiadam..." Wow ! Odpisałem, że wyślę za free ... A drugie: wow! - bo w kolejnym mailu okazało się, że pisała kobieta. Na ebayu wystawiłem egzemplarze w gorszej kondycji - np. ten o którym piszę ma uszkodzoną okładkę... Ale myślę, że wyślę ten który miał zostać u mnie - w zasadzie stan idealny - pewnie się pani ucieszy...
  2. Szkoda, że polski wątek nie miał barwnego rozwinięcia... A jego epilog - tak jak w wielu innych przypadkach - był wywózką na zachód... Takie czasy...
  3. DS 650 da radę jeżeli zamierzasz jeździć solo. Jeśli z drugą osobą na pokładzie to będzie kiepsko z mocą, a jeszcze gorzej z hamulcami.
  4. F.I.P. Berek

    Muzyka

    Dzisiejsze zakupy vinyli to m.in. Aftermath Stonesów (1966 !) i koncert, niedawno tu przywoływanego, Rory Gallaghera (1973) , A do posłuchania na wieczór - mistrzowska aranżacja, mistrzowskie wykonanie i klimat...
  5. F.I.P. Berek

    Muzyka

    Panowie zapodaliście dawkę pięknej muzyki... Mam parę vinyli Santany - m.in. pierwsze trzy... W temacie smutnych piosenek - coś z Holandii I z przeszłości...
  6. Moja sugestia jest taka - wykonać centrycznie otwór fi 20mm w ściance na końcu wylotu DBkillera (w tej która zaślepia przelot). Przetestować...
  7. Ten link pokazuje całe "stado" DBkillerów... Wklej poglądowe zdjęcie. Jaka jest średnica rurki DBkillera ? I wydechów V&H ? Otwory, przypuszczam, wierciłeś po obwodzie ? Rurka DBkillera owinięta ? Tyle pytań, bo chciałbym mieć pełny pogląd ... Może da się coś podpowiedzieć... Ale bez gwarancji - wydech to, wbrew pozorom, skomplikowany temat... Farmi - dzięki.
  8. Żeby uściślić - DBkiller miał 1 otwór 16 mm. Utrata mocy była już wtedy, czy dopiero po dowierceniu tych ośmiu otworów fi 10 ?
  9. Niewielka tu (na forum) aktywność w stricte motocyklowych tematach... Brak reakcji ( lub czasami żenująca) działa demotywująco... A jak wydechy działały przed zamontowaniem DB killerów ? I jakie wydechy ? Oryginał ? Aftermaket ? Do tego modelu ?
  10. Hmmm - przypomina mi się jak to moja babcia mówiła: dziad o gruszce, baba o pietruszce... Przejrzałem jeszcze wczoraj, notabene bardzo sporadyczne, komentarze w tym temacie... I utwierdziło mnie to w przekonaniu, że kontynuacja mojego pisania mija się z celem.
  11. Znalazłem u siebie kwadrat 35x35 cm o grubości 4 mm. Trzymany w dłoniach, przy niezbyt silnym nacisku kciukami w okolicy środka, łatwo się ugina. Myślę, że przy rozpiętości 50 cm, wystarczająca sztywność będzie od 8mm wzwyż...
  12. Nowe risery i nowa kierownica. Na razie muszę się oswoić z nowym widokiem - nie wiem, czy kiera nie za wysoka...
  13. Jeszcze trochę po przynudzam - pewnie znowu "wiedza bezużyteczna"... Planowane krzywki mają wyższe wzniosy i dłuższe czasy otwarcia (współotwarcia pewnie też, ale muszę zerknąć do tabelki). Teoria mówi, że jakaś niespalona ilość mieszanki podczas współotwarcia zaworów będzie uciekała przez zawór wydechu. W dobrze zaprojektowanym układzie wydechowym - z właściwie dobraną długością rezonansową, fala odbicia powinna powstrzymać uciekającą mieszankę i pozwolić się jej dopalić w komorze spalania (więcej mocy). Przy braku fali odbicia mieszanka dopala się już w układzie wydechowym - co owocuje utratą mocy i wypalaniem gniazda zaworu wydechowego. Nie dysponuję wydechem przeznaczonym do tej jednostki napędowej ( i nie ma tu opcji zakupu); istniejąca opcja to drag pipes (ze wszystkimi konsekwencjami)... Co zatem ? Poprawy efektywności spalania oczekuję od duetu: wyższy stopień sprężania i dwie świece na cylinder. Zmniejszenie średnicy kolanek powinno zwiększyć prędkość przepływu spalin ( równanie Bernoulliego w praktyce ) i to samo ( w jakimś niewielkim stopniu) powinno stać się po owinięciu kolanek i utrzymaniu wyższej temperatury wewnątrz. Na ile to zadziała - nie wiadomo... Porównywać też nie będzie z czym... Się zobaczy .
  14. Wszedłem dzisiaj, trochę przypadkiem, w posiadanie ładnych, cienkościennych rurek fi 42. Proste odcinki i gięte pod katem 90 stopni. Fajny materiał na kolanka wydechu. Oryginalne średnice do shovela to 45 mm (+/-)... Ale z praktyki (teorii też) wiem, że zastosowanie mniejszej średnicy poprawia odprowadzanie spalin, więc chyba się skuszę na rzeźbę... Niby mogę kupić gotowce, aczkolwiek i tak wymagają przeróbki (flansze nie pasują do głowic STD), a zresztą planowałem kolanka w owijce (wiem, wiem - teraz wszyscy owijają - ale to nie o modę chodzi...) więc chrom (z gotowców) mogę odpuścić...
×
×
  • Create New...