Jump to content

F.I.P. Berek

Forumowicze
  • Content Count

    141
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

F.I.P. Berek last won the day on August 17

F.I.P. Berek had the most liked content!

Community Reputation

15 Neutralny

About F.I.P. Berek

  • Rank
    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Chełm/Roermond

Osobiste

  • Motocykl
    Obsesja,LouCypher,Esencja
  • Płeć
    Mężczyzna

Recent Profile Visitors

784 profile views
  1. Work in progress . Zdjęcie może słabo oddaje efekt,ale jest... Stan po papierze 320.
  2. Zmiana uchwytu kierownicy. Wprawdzie ten z brązu jest sam w sobie bardziej interesujący, to umiejscowienie kierownicy bardziej mi pasuje przy tym aluminiowym.
  3. Spoko. Każdy ma inne podejście. Ja z kolei nie patrzę na spalanie - po prostu ma być fun ... Trochę zmian wprowadziłem we wspomnianym DSie i oczywiście nie ma mowy o tworzeniu "ścigacza", ale czuję różnicę po każdej modyfikacji i jeździ mi się przyjemniej. Nie wiem natomiast, czy faktycznie by było wyższe spalanie przy HS40 (względem CV40)... Szybsza reakcja wynika z krótszej drogi mieszanki i braku "negatywnych" zawirowań (spowalniających przepływ) przy płaskiej przepustnicy - czyli bardziej efektywnego sposobu wysłania tej mieszanki do głowicy. Edit bo u Fisa edit . Biorąc pod uwagę, że (jak napisałem) HS40 lata też w 650tce to faktycznie, na zdrowy rozum, dziwne... Wierzę, że Keihina da się zmodyfikować, ale jak w tym działasz to wiesz jak. Natomiast sportstera traktował bym nieco inaczej niż big twiny. Do ironheada S&S zrobił superB i miał 1 7/8''' zdaje się (czyli coś koło 47mm). Tak, że do 883 bym dał HS40, ale już do 1200 sporta szedł bym w HSR42. Ale z kolei np. do swojego shovela 1200 - ewentualnie HS40 (nie wyżej). Bonus:
  4. Hmmm... O ile spodziewałem się Keihina, to nie spodziewałem się opinii dyskwalifikującej HS40. Produkowany m.in. do sportstera, shovelheada i evo...Dodam, że HS40 ma zastosowanie w DragStarze 650 (!) przy konwersji z dwóch podciśnieniowych gaźników na pojedynczy. Jeszcze na marginesie - abstrahując od wielkości. Gaźniki CV mają minimalnie opóźnioną reakcję, natomiast gaźniki z płaską przepustnicą reagują natychmiast.
  5. Dużo elementów wykonywałem od podstaw - w znacznej mierze ręcznie. Np. widoczna na zdjęciu z pierwszego postu podstawa tablicy rejestracyjnej zintegrowana z lampą stop/pozycja - jedynym gotowym fragmentem była tylna część obudowy lampki - oryginalnie pokrywka mechanizmu starej wiertarki ręcznej reszta, łącznie z wnętrzem lampki wystrugana samodzielnie. Tylne koło, jak w tamtych czasach, z felgi samochodowej - po wycięciu środka była dołkowana na prasie, wiercona i polerowana przed chromowaniem. Podobnie kierownica, stopka boczna etc. Zbiornik Obsesja dostała ze Smyka ( taki sam również w Simsonie) - oryginalny tunel został wycięty i dorobiony nowy, płytszy, dostosowany do ramy. Na pokrywie rozrządu wykonałem grawerkę z wzorem "zapożyczonym" z jakichś zawijasów Arlena Nessa. Na zdjęciu w "towarzystwie" Red Barona - chyba 1995 rok...
  6. HSR 42 jest trochę na wyrost - do pojemności jaką masz Mikuni HS 40 byłby wystarczający. S&S ma wolniejszą reakcję na ruch manety.
  7. I jeszcze przymiarka z gaśnicą...
  8. Hehe - całe lata firma montowała Keihiny , a co teraz ?
  9. Rama/zbiornik to +/- HD model JD , góra silnika jakby Evo z pokrywkami panheada. Skrzynia bez kickstartera z rozrusznikiem, umiejscowienie ręcznego shiftera jak w Indianie. Groch z kapustą.
  10. Silnik. Kartery M07, nominalny cylinder aluminiowy, głowica "wąska" z wczesnych M07. Całość polerowana. Wał skręcany M07, korbowód polerowany. Stopa korbowodu ułożyskowana ślizgowo (panewka) - dorabiany, specjalnie zaprojektowany czop korbowodowy. Lewy czop wału (od strony rozrządu) minimalnie skrócony. Dorobiony system uszczelnienia układu smarowania w miejscu łączenia lewego czopa z pokrywą rozrządu. W miejscach osadzenia w pokrywie rozrządu wałków krzywek, obieg oleju wyprowadzony na zewnątrz - dodane króćce do przewodów o większym przekroju w celu efektywniejszego smarowania głowicy. Obieg wyprowadzony również na zewnątrz silnika (w innym miejscu) dla podłączenia chłodnicy i zewnętrznego filtra. Wałki krzywek, trzonki grzybków popychaczy i wałki dźwigienek zaworowych pokryte chromem technicznym. Koła zębate rozrządu wiercone. Polerowane zawory od Jawy żużlowej - większe grzybki/cieńsze trzonki. Polerowane sprężyny, talerzyki, dźwigienki. Zasilanie podciśnieniowy Keihin - gardziel fi 32mm - rozwiercony i polerowany dolot, Zmodyfikowana komora spalania (napawana) dla podniesienia stopnia sprężania. Skrzynia biegów oryginalna składana z wyselekcjonowanych elementów - koło pierwszego biegu fabrycznie nowe, chrom techniczny na wałkach skrzyni i wałku kickstartera, tulejki osiowane; skrzynia dystansowana metodą prób i błędów. Aparat zmiany biegów odsłonięty ( fragment lewej pokrywy usunięty - pokrywa silnika zredukowana do funkcji pokrywy rozrządu). Zapłon bateryjny - w miejsce iskrownika zaprojektowana obudowa aparatu zapłonowego (przerywacz i przyspieszacz odśrodkowy).
  11. Wreeeeszcie linka doszła - tak z metr dwadzieścia długości - można będzie apehangera zapodać . I zdjęcie pokrywki...
  12. Początkowo były planowane koła na 80 szprych na standardowych junakowskich piastach. Ale ponieważ pojawiła się okazja zakupu wczesnych piast od M07 (jedynie około 3 tys. wyprodukowanych) zrezygnowałem z osiemdziesiątek... Przednie zawieszenie zostało wydłużone o 8cm przez dodanie dorobionych "przedłużek" (tuleje z gwintem wkręcone i spawane w dolnej części rur nośnych). Te osiem cm wynikało z pomiaru - "przedłużka" w całej swojej długości znalazła się w strefie "neutralnej" (poniżej tulei prowadzącej w goleni teleskopu) - a zatem nie narażonej na działanie sił zginających. Rury nośne w części pracującej zostały przeszlifowane, położony chrom techniczny i przeszlifowane ponownie. Powyżej położono chrom dekoracyjny. Rama została wykonana z rur precyzyjnych fi22/ ścianka 3,5mm z atestem na zgniatanie. Konstrukcję ramy wykonał mój dawny kolega mgr inż Marek Łakota. Wzmocnienia ramy i ornamenty wycinane z blachy 4,5 mm to moja ręczna robota. Geometria całego nadwozia zaprojektowana z zachowaniem proporcji między rozstawem osi i wielkością wyprzedzenia przedniego zawieszenia. W główce osadzone zostały łożyska stożkowe i do nich dorobiona nowa sztyca łącząca półki.
  13. Spoko wodza - rurkę wystarczy przesunąć ...
×
×
  • Create New...