Jump to content

F.I.P. Berek

Forumowicze
  • Content Count

    304
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

F.I.P. Berek last won the day on August 17 2020

F.I.P. Berek had the most liked content!

Community Reputation

20 Neutralny

About F.I.P. Berek

  • Rank
    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Chełm/Roermond

Osobiste

  • Motocykl
    Obsesja,LouCypher,Esencja
  • Płeć
    Mężczyzna

Recent Profile Visitors

1,731 profile views
  1. Z cyklu "niedzielna polerka" - zbiornik oleju.
  2. Trafiłem na prawie identyczny prędkościomierz jaki miałem w opisywanym projekcie ( tyle, że wyskalowany tylko do 60 km/h)... Napęd na pasek, zerowy przebieg, lata 30te... Kupiłem - na razie na półkę (może kiedyś temat powróci)...
  3. Dlaczego musisz ? Możesz mi wysłać - zrobię polerkę.
  4. Polerowanie korbowodów ma na celu zapewnienie większej wytrzymałości. Zewnętrzne niedoskonałości powierzchni (rysy, nierówności etc) stanowią potencjalne "ogniska" do powstawania uszkodzeń. Temat raczej "na wyrost" - typowy dla silników wyścigowych. Ale z drugiej strony - do wykonania we własnym zakresie, więc "why not" ? Mam takie wewnętrzne przekonanie, że wszystkie drobne modyfikacje po zsumowaniu dadzą efekt w postaci bardziej niezawodnego silnika. Szereg zmian jakie w stosunku do oryginału wprowadzam przełoży się zapewne na większe obciążenie wału korbowego - mogę przypuszczać, że korbowody S&Sa dają i tak duży margines bezpieczeństwa, ale co szkodzi pójść dalej... PS. Temat, Adamie, również z forum Junaka ( gdzie jak wiem, też jesteś użytkownikiem) http://sfm-junak.pl/forum/viewthread.php?thread_id=1743&rowstart=40 . Temat z 2013 roku. Ja odchudzanie wału i polerkę korbowodu robiłem w pierwszej połowie lat '90tych ... Chociaż tutaj chłopaki idą znacznie dalej . A tutaj jeszcze cały wał w polerce (bodajże Honda...). Piękny.
  5. Dawniej mówiono: "kości zostały rzucone"... Ja - aktualnie: korby zostały kupione...
  6. Mam oryginalny wał Mocasco z '68go, ale zastanawiam się, czy w ramach customizowania wszystkiego, nie złożyć sobie wału na przeciwwagach Truett&Osborn i powiedzmy korbowodach S&Sa (Carrillo to by chyba przegięcie było...)... W mojej Obsesji mam polerowany korbowód; w pierwszej WLce polerka korbowodu była pierwszą rzeczą, którą zrobiłem... To może znowu... ? W uzupełnieniu dodam, że przeciwwagi T&O mają inny niż w oryginale rozkład masy, co pozwala "produkować" większy moment. Była to jedna z najstarszych pozycji na mojej "wishlist", ale w międzyczasie trafiłem na ładny wał oryginalny i to, plus znacznie niższe koszty, odsunęło pomysł na dalszy plan...Teraz znowu zaczyna za mną chodzić... Mam też luzem japońskie korbowody, ale do końca nie mam przekonania, czy to ta liga - stąd S&S...
  7. F.I.P. Berek

    Yamaha Royal Star

    https://www.megazip.net/zapchasti-dlya-motocyklov/yamaha/xvz1300-15941/xvz1300-31492#model_group=XVZ1300LT%2F+CT+(Royal+Star+Tour+Deluxe)&year=2008 Wybierz jeden z poniższych (USA/Europa) - po kliknięciu otworzy się katalog części ze schematami budowy.
  8. Garażu tylko pozazdrościć... I metrażu (tym bardziej, że jest odrębny warsztat) i poziomu wykończenia. Fajnie by było dorzucić jakiś odrestaurowany retro dystrybutor paliwa (miałem niegdyś w pokoju - Tokheim z '58 roku), albo przynajmniej lodówkę SMEG. Nieźle wyglądają fotele Aviator (skóra i aluminium).
  9. Taka "ciekawostka"... Przed chwilą sprzedała się na ebayu używana obudowa skrzyni biegów Doherty Machine. Śledziłem aukcję... https://www.ebay.com/itm/Harley-Davidson-Heavy-Duty-Finned-Doherty-Machine-4-Spd-Trans-Case-Shovelhead/284232630857?_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20160908105057%26meid%3D00b1ea5662ce4badb0e41c3908406b92%26pid%3D100675%26rk%3D1%26rkt%3D15%26mehot%3Dnone%26sd%3D284232630857%26itm%3D284232630857%26pmt%3D0%26noa%3D1%26pg%3D2380057&_trksid=p2380057.c100675.m4236&_trkparms=pageci%3A64e58641-9312-11eb-a861-daffaf34b689|parentrq%3A8e8c87181780a4d7d115442effadb3dd|iid%3A1&autorefresh=true Trzecia obudowa w przeciągu pięciu lat.
  10. Tym razem lekka skucha... Doszła tarcza sprotora, ale jest za duża. Sprzedający zacisk pisał, że zacisk współpracował z tarczą na 48 zębów. To co znalazłem na ebayu to 49 albo 51 zębów - postanowiłem zaryzykować te 49, ale niestety - pudło... Trzeba szukać na 48. Tarcza z tej samej firmy co wcześniej kupiona tarcza przedniego koła - w obu przypadkach w opisie: "polerowana". O ile jakość polerki przedniej zwaliła mnie z nóg, to tarcza sprotora wygląda totalnie matowo - wtf ? Teraz znalazłem 48 - hehe - dwa laptopy mają inne wyniki wyszukiwania dla tego samego hasła... Cóż - będzie powtórka z zakupów...
  11. Dzisiaj odwiedził mnie ten fotograf, którego wspominałem parę stron wcześniej... Ucięliśmy sobie dłuższą motocyklową pogawędkę - okazało się, że osobiście zna Donniego Smitha, Perevitza, Corbina (od siedzeń) i obu Ness'ów... Byłem pod wrażeniem - chociaż z drugiej strony - zaskoczony nie byłem...
  12. Odebrałem dzisiaj przehonowane prowadnice lifterów pod liftery od Crane Cams. Bloki w których znajdują się prowadnice mam oryginalne HD, w ładnym stanie. W sumie to i stare liftery były jeszcze znośne, ale... Właściciel warsztatu specjalizuje się w amerykańskich furach - chyba szczególnie tych sprzed lat, bo często widzę auta z lat 60tych... Sobie remontuje Hummera, a jego ojciec (pan pod osiemdziesiątkę) lata Corvettą .
  13. W sumie szybko - zacisk na miejscu... Tarcza już w drodze.
  14. Hmmm... Większość odlewów wymaga korekty... Struktura metalu, zwłaszcza powierzchniowa, ma duże znaczenie. Wżery nie wyczerpują tematu jeśli chodzi o wstępne szlifowanie przed polerką.
×
×
  • Create New...