Skocz do zawartości

Fidek

Forumowicze
  • Postów

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Fidek

  • Urodziny 05/21/1996

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Zachodniopomorskie

Osobiste

  • Motocykl
    Yamaha YZF R125
  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

293 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Fidek

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

2

Reputacja

  1. Brzmi jak bendix sprawdziłbym to w pierwszej kolejności.
  2. Cześć z racji plusowej temperatury powietrza oraz granego garażu kontynuuje modyfikacje w R125. Zwiększona dawka paliwa AFR przy WOT 11.9 😋 Średnie bardzo blisko trzyma się 14.5. Tutaj pomiar, motocykl dużo lepiej jedzie i uprzedzając marudy bo przecież hamulce i zawias jest z 125 to prędkość maksymalna nie zwiększyła się znacznie zmieniło się jej osiąganie oraz droga w jakim ta prędkość została osiągnięta. (na oko 100m różnicy) PS. Pamiętajcie lepiej sprzedać 125 i kupić 600 bo przecież podniesienie mocy w 125 nie daje żadnej satysfakcji, znudzi się po tygodniu i w ogóle kto to widział żeby dokonywać modyfikacji podkreślam MODYFIKACJI W MOTORZE xD nara marudy i niszczyciele uśmiechów 😘
  3. Jeśli chodzi o kierunki to tylko z opornikiem, ponieważ będą przerywać zbyt szybko, pozycyjne zwykłe ledy (Philipsa nie "mrugają") H7 działają lecz jak kupisz takie z wentylatorkiem do chłodzenia będzie ciężko zmieścić to pod uszczelką. Ale w każdym razie mijania i drogowych nie zmieniaj bo widać dokładnie żarówkę przez klosz i może być problem z policją, tutaj lepiej zainwestować w Philipsa albo Osrama o jasnej barwie.
  4. To jest gaźnik czy wtrysk? Bo jeśli to pierwsze to sprawdź czy przypadkiem gaźnik go nie zalewa ponieważ to może być niespalone paliwo dlatego też strzela bo dopiero dopala się w kolektorze wydechowym. Jeśli wtrysk to sprawdź czy nie ciągnie na lewo powietrza, często króćce miedzy tryskiem, a cylindrem potrafią się rozszczelnić.
  5. To by tłumaczyło czemu dół tak ożył, czyli to mnie nic nie kosztuje to sprawdzę jak zachowa się na oryginalnym kolektorze ze zmienionym końcowym tłumikiem.
  6. OEM Yamaha są spoko tylko na moje oko są trochę duże i teraz z perspektywy czasu kupiłbym R&G ta sama cena ale wygląd to kwestia gustu. Co do OEM mocuje się je w 2 miejscach do bloku i ramy.
  7. Dupohamownia podparta prostą aplikacją do mierzenia prędkości, jest dość dokładna jak na darmowe narzędzie. @kiler Faktycznie jest TPS, MAP i czujnik temperatury jest to zintegrowane w jeden czujnik stąd pomyślałem że to TPS ze względu na fizyczne połączenie z przepustnicą. To dobry znak, dlatego odczułem "dupohamownią" 🤣 oraz apką przyrost w postaci lepszego dołu silnika już tylko po wymianie filtra. Postaram się wykorzystać szerokopasmówkę z samochodu do sprawdzenia AFR przy różnych regulatorach ciśnienia paliwa. (więc ewentualnie dostanę warna za odkop tematu, poczekam aż zrobi się odrobinę cieplej)
  8. Muszę bardziej przyjrzeć się TPS ma 5 pinów więc może faktycznie któryś z nich odpowiada za MAP sensor, więc wychodzi na to, że jest adaptacyjny, wtedy większe ciśnienie w układzie paliwowym miałoby sens. Postaram się sprawdzić to jeśli temperatury na zewnątrz utrzymają się poziomie 10°C. Nie wiem czy to jest aż tak droga zabawa skoro taki czujnik ciśnienia to koszt 150-200zł. Wiadomo cudów tu nie będzie jeśli chodzi o osiągi więc o "resztę" się nie martwię bardziej chodzi mi żeby sprzętu nie przegrzać przez zbyt wysoki AFR i EGT.
  9. Witam, temat który chciałem poruszyć będzie bardziej sugestią czy idę w dobrą stronę. Mianowicie pacjent to Yamaha YZF R125 z roku 2009 zaraz po zakupie wprowadziłem kilka modyfikacji. Głównie chciałem poprawić przepływ powietrza w silniku więc wymieniłem filtr powietrza z papierowego na filtr K&N który nie generuje takiego oporu jak papierowy. Następnie zmieniłem kolektor wydechowy na taki z większą średnicą, pozbywając się katalizatora i pompki powietrza, na sam koniec założyłem przelotową replikę Akrapovica. Efekt jaki uzyskałem to lepsze przyspieszenie lecz mniejszą prędkość maksymalną (z 128km/h na 113km/h). Charakterystyka silnika zmieniła się ponieważ dużo szybciej wstaje i w środkowym zakresie obrotów bardzo ładnie oddaje moc, jednak wysokie partie obrotów wypadają dość słabo (widać to po wykresie gdzie na fabrycznym wydechu wykres jest gładki, a na zmodyfikowanym są górki i dołki). Rośnie wtedy AFR ponieważ wtryskiwacz przestaje już wyrabiać. W tym momencie pojawia się pytanie jaką ścieżkę dalszą obrać ponieważ sądzę że da się jeszcze wycisnąć odrobinę z tego motocykla. 1.Wymienić wtryskiwacz na taki z większą wydajnością, tylko pytanie z czego aby to pasowało P&P 2.Wstawić regulator ciśnienia paliwa który zwiększy ciśnienie panujące w układzie z 2.5bar do 3 lub nawet 3.5 bar. Na mój rozum czas wtrysku ustalony przez komputer będzie ten sam jednak mieszanki dostanie się więcej ze względu na zwiększone ciśnienie. Ogólnie to ten pomysł najbardziej do mnie przemawia ale może ktoś rzuci światło na inny sposób, co prawda AFR spadnie ale wolę mieć AFR na poziomie 12-13 niż 15-16. 3. Wystroić to tak jak jest zmieniając czas wtrysku poprzez wgranie mapy, jeśli tak to prosiłbym o wskazanie dobrego tunnera w zachodniopomorskim najlepiej w Szczecinie. PS1. Nie zależy mi aż tak bardzo na prędkości maksymalnej co przyspieszeniu i zachowaniem prawidłowego AFR ponieważ dłuższa jazda z nieprawidłowym AFR odbije się później na zaworach i tłoku. PS2. Przepraszam jeśli umieściłem w złym dziale ponieważ wahałem się między mechaniką, a ogólnym dziale poświęconym motocyklom Yamaha.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...