Skocz do zawartości

jaki motor jako pierwsze enduro? pomocy...


Rekomendowane odpowiedzi

To, że nie ma prawka to mu nie przeszkadza, niezarejestrowanym moto wyskoczyć do sklepu na miasto. Oczywiście bez wożena sie pod komędą Policji. A pozatym on kupuje Enduro aby jeździć w terenie ,a nie się "lansować" po mieście i wyrywać lachony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

witam wszystkich :icon_mrgreen: . jestem nowy na forum. moto interesuje się od zawsze. dużo jezdzilem na dr350 i dr650 oraz na wiejskich sprzętach ;) . po ziemie mam zamiar zakupić swoje 1 moto, jakieś enduro do jazdy w średnim terenie(lasy,bagna itp.) oraz do jazdy po mieście, dojazd do szkoły w weekendy (30 km). przeczytałem mnóstwo podobnych postów i szczerze mówiąc zgłupiałem :icon_mrgreen: . a wiec chciałbym jakieś enduro z możliwością zarejestrowania, 4t , pojemność od 300 do 500, moto musi być lekkie i zwinne ze względu na moją budowę (wzr. 184cm, waga 64kg), moc ok 30koni, mile widziane więcej ;) , fajnie by było gdyby posiadał elektryczny rozrusznik ale niekoniecznie. kwota jaka dysponuje to ok 7 tyś. myślałem nad honda xr400 , suzuki dr350, ew. jakimś kawasaki ale sam już nie wiem co wybrać. zależy mi również nad bezawaryjnością i fajnym wyglądem. na pewno będę chciał dokupić drugi komplet kół od supermoto. bardzo proszę o porady. pozdrawiam szymek1987 :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moto musi być lekkie i zwinne ze względu na moją budowę (wzr. 184cm, waga 64kg), moc ok 30koni, mile widziane

 

 

Eeeee nie martw sie o budowe bo jest ok. Ja mam 176 CM i waze 54 KG a mam moto 200 KG i ma 100 KM :icon_mrgreen:

 

do 7 tys polecam jakas HUSQVARNE

Edytowane przez RaY

Motocykle to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:Eeeee nie martw sie o budowe bo jest ok. Ja mam 176 CM i waze 54 KG a mam moto 200 KG i ma 100 KM mrugacz.gif

 

do 7 tys polecam jakas HUSQVARNE"

 

 

sam neiwiem. dr650 wydawala mi sie troche ociężała w terenie, a moze dlatego ze to były moje poczatki... :biggrin: . szczerze mowiac nie sklanial bym sie ku husqvarn-ie bo jakos niewiele slyszalem o tym moto ni niufam mu zbytnio. kusi mnie na jakas 600 ale boje sie ze za ciezkie bedzie. sam juz neiwiem bo za 7tys mozna kupic fajna 600 a moc wieksza, a tak nawiasem mowiac lubie pocisnac :icon_evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam!! mam taki problem dysponuje budżetem maksymalnie do 4 tys zl i jetsem zainteresowany kupnem crossa/enduro zaznaczam ze jestem w tej kwesti poczatkujacy, czytalme wiele tematow na forum ze nie dostane dobrego crossa za te pieniadze no cóż ale jakos chce zaczac, mam nastepujace pytania: motor bedzie przeznaczony do jazdy off road (lasy,laki) chodz zaznaczam ze teren jest wymagajacy bo mieszkam w gorach i niekiedy roznica wzniesien potrafi byc konkretna, i tu mi sie nasowa pytanie co wybrac cross czy jakies dobre enduro oczywiscie do kwoty jaka podalem, na aukcjach jest mnustwo crossow 125/250 do tej ceny np czy na poczatek cos takiego byloby rozsadnym wyborem: http://allegro.pl/show_item.php?item=667950892 , http://allegro.pl/show_item.php?item=667214389 . Wiem ze nie dostane moto za te pieniadze powyzej 96 r.

Drugie pytanie ile miej wiecej trzeba wykladac i co jaki czas pieniedzy na remat crossa przy jezdzie off road 2-3 razy w tygodniu dbajac o motorek?

Czy moze jednak w moim przypadku lepsza opcja bylby zakup jakiegos 4 t 250/350 ?? Bardzo podba mi sie wyglad crossowy ile trzeba wlozyc pieniedzy aby takie 4t doprowadzic do crossowego wygladu?(moze smieszne pytanie ale zadam)co trzeba tez zrobic przy moto aby przypominal crossa.

I ostatnie pytanko jak sprawdzic na miejscu date produkcji?? oraz jakie element beda swiadczyly o stanie techniczn motorka?

za kazda pomoc bardzo dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!! mam taki problem dysponuje budżetem maksymalnie do 4 tys zl i jetsem zainteresowany kupnem crossa/enduro zaznaczam ze jestem w tej kwesti poczatkujacy, czytalme wiele tematow na forum ze nie dostane dobrego crossa za te pieniadze no cóż ale jakos chce zaczac, mam nastepujace pytania: motor bedzie przeznaczony do jazdy off road (lasy,laki) chodz zaznaczam ze teren jest wymagajacy bo mieszkam w gorach i niekiedy roznica wzniesien potrafi byc konkretna, i tu mi sie nasowa pytanie co wybrac cross czy jakies dobre enduro oczywiscie do kwoty jaka podalem, na aukcjach jest mnustwo crossow 125/250 do tej ceny np czy na poczatek cos takiego byloby rozsadnym wyborem: http://allegro.pl/show_item.php?item=667950892 , http://allegro.pl/show_item.php?item=667214389 . Wiem ze nie dostane moto za te pieniadze powyzej 96 r.

Drugie pytanie ile miej wiecej trzeba wykladac i co jaki czas pieniedzy na remat crossa przy jezdzie off road 2-3 razy w tygodniu dbajac o motorek?

Czy moze jednak w moim przypadku lepsza opcja bylby zakup jakiegos 4 t 250/350 ?? Bardzo podba mi sie wyglad crossowy ile trzeba wlozyc pieniedzy aby takie 4t doprowadzic do crossowego wygladu?(moze smieszne pytanie ale zadam)co trzeba tez zrobic przy moto aby przypominal crossa.

I ostatnie pytanko jak sprawdzic na miejscu date produkcji?? oraz jakie element beda swiadczyly o stanie techniczn motorka?

za kazda pomoc bardzo dziekuje

Jako dyżurny odpowiadacz w tego typu tematach i miejscowy mądrala :icon_mrgreen: pozwól że się trochę powymądrzam :bigrazz: ,Jesteś początkujący jeśli tak to jak bardzo początkujący? bo to różnie bywa, ale ja zakładam że podstawy czyli operowanie gazem, sprzęgłem i hamulcami posiadasz, a więc tak w góry na pierwsze moto crossowa 250 w 2T to moim zdaniem próba samobójcza, pewnie zaraz wyskoczy kilku orłów z tekstem że oni dawali radę i że przesadzam ale wież mi w górach za mocny motocykl to męczarnia która wraz ze zmęczeniem przeradza się w katorgę i to bardzo niebezpieczną katorgę, kolejną sprawą o jakiej musisz pamiętać to koszta utrzymania takiego sprzęta, raz że za te pieniądze dostanie maszyny w normalnym stanie będzie problematyczne a dwa że nawet jeśli uda Ci się dorwać zdrową sztukę to i tak koszt napraw i koniecznych wymian mogą zjeść Cię z butami, wystarczy wspomnieć że taka maszynka pije średnio około 10L/100km plus olej do mieszanki, zrób sobie proste wyliczenie ile zamierzasz w sezonie zrobić kilometrów i policz sobie same koszty paliwa+olej, mało Ci nie wyjdzie :bigrazz: do tego dojdzie przynajmniej jeden tłok na sezon jedna korba łożyska,klocki,opony,napęd itd. i w sumie jak zrobisz nie więcej niż 2tyś.km na sezon to może w 2tyś. PLN się zmieścisz, jak nie będziesz miał pecha i czegoś nie rozwalisz o co w górach nie trudno zwłaszcza początkującemu . Pytasz jakie elementy będą świadczyły o stanie motocykla, odpowiedz nie jest prosta bo praktycznie nie ma na to pytanie odpowiedzi, maszyna może zewnętrznie wyglądać jak cukierek a w silniku może być śmietnik, inna może wyglądać jak ostatni złom a technicznie będzie spoko, przy zakupie maszynki koniecznie zabierz kogoś kumatego i zwracaj uwagę na wszelkie duperele bo często one wiele Ci powiedzą i o historii maszyny i o jej użytkownikach . Drugą opcją jest cross 125 2T i tu sprawa wygląda bardzo podobnie a nawet jeszcze gorzej, silniczki tych maszyn są jeszcze bardziej wyżyłowane niż ich większych braci, co prawda palą trochę mniej, ale o wiele częściej trzeba w nich wymieniać takie rzeczy jak tłok czy korba, w sumie koszta będą zbliżone do 250. Podsumowując według mnie przy Twoich założeniach eksploatacyjnych cross nie będzie dobrym rozwiązaniem nie tylko ze względu na koszta, ale również ze względu na przeznaczenie tych maszyn, niski moment obrotowy na niskich obrotach, przełożenia biegów nie bardzo nadające się w góry, praktyczny brak hamowania silnikiem którego z resztą trzeba unikać jak ognia, zawieszenie które w crossach jest twardziej zestrojone niż w enduro i które czasami może dać w kość no i spalanie które w zasadzie wyklucza dalsze wycieczki bez dodatkowego paliwa i oleju. Według mnie Masz dwa rozwiązania, pierwsze to enduro 125 w 2T typu Yamaha DT125, Kawasaki KMX125, Honda CRM125 czy Aprilia RX125, maszynki tego typu mają zwykle około 30KM niezłe zawieszenie które na początek do enduro wystarczy, więcej momentu przy niskich obrotach mniejsze spalanie, większe zbiorniki paliwa, mają homologacje i często miejsce dla pasażera i podnóżki dla niego, co prawda hamowania silnikiem też praktycznie nie ma ale za to są o wwwiele trwalsze niż crossy. Taką maszynką w normalnym stanie bez problemu polatasz kilka sezonów bez rozbiórki silnika i przy odrobinie szczęścia nie zaliczając poważnych gleb koszt utrzymania tego typu moto może być po niżej 1tyś.PLN na sezon. Drugim rozwiązanie jest 4T typu Yamaha XT350, YamahaTT350 , SuzukiDR350,XR250 czy KLX250, te maszyny są jeszcze trwalsze niż 125 w2T typu DT125, moją o wiele więcej momentu na niskich obrotach, spalanie zwykle oscyluje poniżej 6L/100km, zawieszenie swoimi parametrami jest zbliżone do enduro w 2T, pięknie hamują silnikiem co przy zjazdach jest bardzo pomocne zwłaszcza dla początkującego, wadą tych maszyn jest ich spora masa co w górach ma szczególne znaczenie. Zwykle o ile dwa pierwsze moto (czyli XT,TT350) idzie wyrwać z posiadaną przez Ciebie kasę to kupienie DR350,XR250 czy KLX250 w przyzwoitym stanie za te pieniądze jest bardzo trudne, tutaj uprzedzę WłochategoDR i dodam że nie jest to nie możliwe, ale trudne (choć jaki jest rzeczywisty stan DR Włochtka dowiemy się pewnie za jakiś czas :biggrin: ). A ostatnie pytanie jest nieco śmieszne ale jeśli koniecznie chciałbyś upodobnić DT125 czy XT350 do crossa to jest to możliwe, po prostu zdejmujesz światła, kierunki, zegary i inne duperele zakładasz plastiki od crossa do tego sterta naklejek reklamowych (co by wyglądał "profesjonalnie" :icon_mrgreen: ) i już masz "crossa" :icon_mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że kolega strzelił ładne wypracowanko :biggrin: z którym w pełni się zgodzę. Jestem posiadaczem kmx, więc troszkę o nim napisze. Moc jak na początek jest wystarczająca ale w górach czyli wymagającym terenie czasami na podjazdach jednak jej brakuje chociaż mój jest na max odblokowany z przelotowym układem wydechowym depa i wszystkie Dt i inne KMX biorę bez problemu :bigrazz: Dużym minusem maszyn pokroju Dt i KMX jest miękkie zawieszenie z przodu. Co z tego jeśli tył (gdzie też cudów nie ma ) ustawimy na max to i tak na dziurach przy sporej prędkości masz wrażenie że dostaniesz lagą w czoło. I jeszcze poza słabym hamulcem z przodu (ja mam wlany jakiś dobry olej chyba DOT-4 i nie jest aż tak źle, można jeszcze dać stalowy oplot) motocykl jest przyjemne dla zaczynającego przygodę z terenem. Kolega ghollum nie wymienił jeszcze KDX-a który przypomina starsze modele Kx ( nie wiem czy tylko wizualnie czy też silnikowo ) KDX jest motocyklem pokroju CRM i RX które to motocykle posiadają już lepsze zawieszenie i parę kucyków więcej. Podsumowując, za kwotę którą dysponujesz szukałbym KDX, CRM, RX ale jeśli nie znajdziesz nic godnego uwagi to DT i KMX na początku również sprostają twoim wymaganiom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze bardzo dziekuje za odp:) nasowa mi sie jeszcze takie pytanie bo w tej cenie 4t dostane max rocznik 92 z tego co przegladam ogloszenia a najczesciej spotyka sie 86-90 czy taka maszyna nie bedzie zbyt starym rocznikiem? i jeszcze takie pytanie czy 250 4t poradzi sobie bez problemu w podrózach po lakach lasach wzniesieniach ?co bys sadzil o takich modelach na 1 powazne moto? jesli chodzi o moje parametry to waze kolo 80 kg jesli ma to jakies znaczenie

http://allegro.pl/item670732774_kawasaki_k...awde_warto.html

http://allegro.pl/item669693777_kawasaki_klr_250.html

lub taka yamaha z 86: http://allegro.pl/item666038093_yamaha_xt_350_stan_bdb.html

 

Co do Dt i KMX to raczej nie dlamnie juz wolalbym dozbierac;p a co do kdx to wszystkie wersje to 2t? nie ebdzie takich problemow jak przy full cross?

Edytowane przez camilo3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy kupnie tego typu maszyn podstawowe problem to stan techniczny a nie rocznik, to czy moto jest z 1988r. czy 1992r. nie powinno być podstawowym kryterium ,akurat w przypadku XT350 zmiany w ciągu całego okresu produkcji były symboliczne i motorki z 1988r. czy 1996r. są praktycznie identyczne. 250 w 4T nie będziesz Miał większych problemów z jazdą po górkach czy łąkach ale KLR250 ja bym Ci odradzał bo są to trochę przekombinowane maszynki do których z częściami różowo nie jest a są one potrzebne :wink: . KDX to 2T wszystkie niezależnie od pojemności i na pewno trwałością przewyższają KX,RM,YZ czy CR choć ustępują na tym polu DT czy KMX nie wspominając o XT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!! mam taki problem dysponuje budżetem maksymalnie do 4 tys zl i jetsem zainteresowany kupnem crossa/enduro zaznaczam ze jestem w tej kwesti poczatkujacy, czytalme wiele tematow na forum ze nie dostane dobrego crossa za te pieniadze no cóż ale jakos chce zaczac, mam nastepujace pytania: motor bedzie przeznaczony do jazdy off road (lasy,laki) chodz zaznaczam ze teren jest wymagajacy bo mieszkam w gorach i niekiedy roznica wzniesien potrafi byc konkretna, i tu mi sie nasowa pytanie co wybrac cross czy jakies dobre enduro oczywiscie do kwoty jaka podalem, na aukcjach jest mnustwo crossow 125/250 do tej ceny np czy na poczatek cos takiego byloby rozsadnym wyborem: http://allegro.pl/show_item.php?item=667950892 , http://allegro.pl/show_item.php?item=667214389 . Wiem ze nie dostane moto za te pieniadze powyzej 96 r.

Drugie pytanie ile miej wiecej trzeba wykladac i co jaki czas pieniedzy na remat crossa przy jezdzie off road 2-3 razy w tygodniu dbajac o motorek?

Czy moze jednak w moim przypadku lepsza opcja bylby zakup jakiegos 4 t 250/350 ?? Bardzo podba mi sie wyglad crossowy ile trzeba wlozyc pieniedzy aby takie 4t doprowadzic do crossowego wygladu?(moze smieszne pytanie ale zadam)co trzeba tez zrobic przy moto aby przypominal crossa.

I ostatnie pytanko jak sprawdzic na miejscu date produkcji?? oraz jakie element beda swiadczyly o stanie techniczn motorka?

za kazda pomoc bardzo dziekuje

ja starych motocykli crossowych nie polecam kupowac, miałem to wiem. Owszem... można trafic na motocykl o który ktoś dbał ale to rzadkość naprawde, więcej jest takich które jezdziły a nikt nie eksploatował ich tak jak powinny byc ekspolatowane. PS: Te z linków ktore podałeś to stare tryple odmłodzone o 5 lat ;) pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszystkim za naświetlenie sytuacji nie spiesze sie az tak z kupnem wiec najprawdopodobniej bede sie rozgladal za 4t i najprawdopodobniej xt 350 :) a do konca wakacji moze sie fundusz zwiekszy :)

 

 

Jeszcze bym mial takie pytanko co do aprili rx 125 bo widze ze tez dysponuja niezla moca bo ponad 30 km wie ktos cos o zywotnosci silnika i o tym jak sie sprawuje w ciezkim terenie??

Edytowane przez camilo3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aprillka jest wysilona, nie miałem do czynienia akurat z tym modelem ale włoszki są troche kapryśne, tłok wytrzyma w terenie pewnie maks 7-10 tys km

 

myślę, że 4T bedzie lepszym rozwiązaniem bo nie wymaga tak często remontów i mniej pali

 

ps. znajomy ma dr 350 w zbliżonej kwocie, trzeba by tylko tłok i pierścienie wymienic bo bierze olej

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem swoją DRą 1500km przy dobrym kacie i jak narazie jestem z niej w 101% zadowolony. Suzuki DR na zawsze :buttrock: Poszukaj jakiegoś XT 350, bo za 4koła dobrej DR niewyrwiesz, ja miałem niesamowitego farta. :bigrazz:

Pozdrawiam pana ghollum-a :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec ja tylko chciałbym sprostować że w CRm125 z momentem na niskich obrotach różowo tez nie jest :P Generalnie poniżej 5000 nie jedzie a pod górkę nie ma co schodzić na mniej niż 6500.... taka pierdółka ;)

 

 

Na twoje warunki lepsza będzie czterosuwowa 250-350.... jednak z cenami jest róznie tak jak i ze stanem. Co do serwisu takich motorków to się dużo przy nich nie robi... gorzej jak się kupi maszynę i się cos poważniejszego sypnie, koszta moga być spore.

 

No i jeszcze jedno sporostowanie, KLX250 suche wazy 105kg ;) wiec jest chyba najlżejsze w tej grupie cenowej ;)

 

nie zapominaj tez o odpowiednim stroju, bo w terenie a w górach juz w ogóle, docenisz posiadanie zbroi czy porządnych butów i ochraniaczy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...