Guzio Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Taki poradnik mozna poskladac do kupy z postow ktore tutaj sa zamieszczone. W skrocie kto co lubi. Enduro sa robione dla tych ktorzy wola wycieczki niz jazde na torze. Cross to typowy sprzet na tor. Sa jeszcze posrednie kategorie takie jak hard enduro. Ktoryme nadaja sie i na tor i w teren. Ale sa srednie ze tak powiem. To co jest uniwersalne to ma swoje plusy ale nie jest to cos stworzonego dla jednej dziedziny. Ja sobie chwale hard enduro i raczej zawsze to wybieram jako moj motocykl bo lubie adrenaline i na tyle na ile mi pozwala moj strach albo jego brak. Lubie tez enduro z racji tego ze mam kwitek i moge troche przejechac po czarnej nawierzchni :) Bez obaw o kontrole ze strony misiaczkow :) Wiadomo jak sie wazy 100 kg a 60 kg to roznica jest. No i trzeba wziac cos mocniejszego chociaz takie 250 w 2t ponosi kazdego niesamowicie w sumie juz 125 2t czy 250 4t. Wzrost odgrywa taka role by dosiegac nogami ziemi a nie tylko placami. Praktycznie kazdy motocykl ma regulacje wysokosci siedliska ale nie jest to roznica kolosalna. Trzeba pamietac pozniej o regulacji wysokosci przodu. 4t nadaje sie bardziej na dlugie trasy typu dojazd do terenu 50 km. 2t o wiele mniej chociaz tez mozna. Czestsze ale za to latwiejsze i mniej kosztowne remonty sa w 2t mocy mamy mniej od dolu wyrownuje sie to w wielkich wt typu 300. Ale za to gorny zakres obrotow jest mega. Ale trzeba krecic bardizej motor i spalanie jest z tego powodu wieksze. Z reguly od 7-10 L. 4t ma mocny dol dobreze hamuje silnikiem nawet jest to czasem wada lub zaleta :) Jak kto woli. Koszty remontow sa o wiele bardziej kosztowne ale robi sie je rzadziej. Sa bardziej obslugowe bo warto zagladac od czasu do czasu na zawory i lancuszek i wiele innych dupereli. Pala mniej bo od 4-7L wiec jest roznica. Wiadomo wszystko zalezy od pogody tego jak sie kreci manetka podloza i wielu innych czynnikow. 4t sa generalnie drozsze od 2t. Chociaz nie jest to jakas sztywna zasada. W mega ciezki teren zawodnicy zwyke wybieraja duze 2t typu 250 czy 300 tyle ze czesto zawodnikow sprzet nie ma za wiele wspolnego z oryginalem. Wszystko jest niezle wartyo probowac i wybrac sobie motocykl pod siebie. Tak jak jeden lubi blondynki a drugi brunetki a jeszcze inny rdzawe :) Kazdy lubi co innego wiec nalezy szukac cos pod siebie. To tyle wiekszego skrotu nie moglem zrobic :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Netrox Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 No ale odpowiedzcie mi na moje pytanie . Czy brać tą RM 125 ?? Czy lepiej czekać czekać i jeszcze raz czekać na jakąś okazje EXC 200 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowytzrdt Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 No ale odpowiedzcie mi na moje pytanie . Czy brać tą RM 125 ?? Czy lepiej czekać czekać i jeszcze raz czekać na jakąś okazje EXC 200 ?a w jakim terenie będziesz jezdził??seta to typowy kosiarz a EXC 200 spokojniejszy do enduro nie ma chyba lepszego motocykla(chociaz sam teraz zamieniam na crossa 250) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Netrox Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Lasy, pola , piachy, błotko i te sprawy, czasami wjadę na tor bo duzo tego u nas, podjazdy, przez głębsza kałuże też by się zdało przejechać. Kolega ma kx 250 i właśnie kupuje do niego lampe , na allegro jest coś takiego, podłącza się chyba do koła zamoachowego, więc ten problem miałbym z głowy. Więc jak wiesz profesjonalistą jeszcze nie jestem, ale adrenalinę uwielbiam, więc oszczędzał motoru nie będę... A pewnie wiesz jak to jest kupić coś i nie trafić w to co się oczekiwało. Także jeszcze raz przepraszam za upierdliwość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzio Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 jest gas gas ec 200 jak Ci na kwicie nie zalezy. Bo po cenie mysle ze jest bez kwita. Nada sie i na tor a to endurak. I to gas gasowski silnik ladny sprzet :D Napewno nie gorszy niz exc 200 z stajni kata :D Cena niska 5800 tzn nie wiem no moze to byc zajechany motor. Ale masz o wiele tanszy sprzet z kasa na remonty. Zainwestujesz 3kafle i masz sprzet super i mlody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 mocny dol dobreze hamuje silnikiem nawet jest to czasem wada lub zaleta :) czemu hamowanie silnikiem może być wadą ?? mocny dół ok-jest wadą w trudnym terenie bo trzeba robić chirurgiczne ruchy manetką żeby motocykl nie wyskoczył spod dupy albo nie pojechał gdzie nie chcemy :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Netrox Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Czyli ostatecznym wyborem dla mnie jest 200EXC tak ?? Nie exc 250, nie rm 125. nie yz tylko exc 200 ?? :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowytzrdt Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Czyli ostatecznym wyborem dla mnie jest 200EXC tak ?? Nie exc 250, nie rm 125. nie yz tylko exc 200 ?? :DTak bierz 200 będziesz zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Netrox Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 A powiedzcie mi jeszcze czy opłaca się kupić nowy motor ?? I jeśli to wchodziłoby w grę to czy nadal byłoby to EXC 200 ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowytzrdt Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 A powiedzcie mi jeszcze czy opłaca się kupić nowy motor ?? I jeśli to wchodziłoby w grę to czy nadal byłoby to EXC 200 ??Jasne że się nie opłaca jesli chodzi o utrate wartośći.Ale nówka to nówka gdybym miał brać nowego z salonu to EXC-F 350.Cena ok 30k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel111 Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Jeśli nowy to exc 500, poprawiony w stosunku do nieudanego 530 (powrót do jednego obiegu oleju) najmniej tracący na wartości, najtrwalszy z exc.Mając już jednak do wypadów enduro 520 jako drugiego bajka kupił bym 350 freeride do zabawy w ostrzejszym terenie. http://foto.scigacz.pl/cache/imgs/_w750/gallery/relacje/IV_Ogolnopolska_Wystawa_Motocykli_i_Skuterow_relacja/ktm_freeride_350_warszawa_2012.jpg siedzenie od zwykłej 350 niżej o 7,5 cm,poniżej 100kg wagi (z oświetleniem, a waży podobnie jak exc 125 w 2t!!!) + małe gabarytymniejsze o około 5 cm skoki zawieszeniamoc obniżona do 25KM (z 45 w przypadku 350 sx-f)bak 5,5 litra bardziej uniwersalny niż trialówka, (oświetlenie, trwałość na dłuższych przelotach, zasięg) dający więcej frajdy w lesie i na podjazdach niż cięższe exc4tpodejrzewam, że z racji wagi, gabarytów charakterystyki 4t i niższej mocy bardzo łatwy w prowadzeniu Cytuj EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Jak dla mnie ten freeride to przerost formy nad treścią, masa jak 125-200 2T, cena wyższa, moc duzo mniejsza i jeszcze ten rozrusznik. Fajne jak mieszkasz w górach i masz kasę na drugie zwykłe enduro. Swoją drogą silnik przy tej mocy musi być wieczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Jeśli kupować nowy, to na firmę gdzie można poodliczać kilka-kilkanaście tysięcy zł. Inaczej się nie opłaca. Po sezonie i tak będzie do remontu i tak, tym bardziej że wiadomo jaka na takie motocykle jest gwarancja :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Netrox Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2012 (edytowane) Jeśli chodzi o odliczenie Vatu to mam taką możliwość więc nie ma problemu. Ale chciałem Was właśnie zapytać czy jest to opłacalne ale jeśli motory tak tracą na wartości to chyba nie warto... P.SSorry chłopaki ale chyba nie dam rady czekać na tą EXC 200 i wezmę tą RM 125 z 2009r. za 9tys. Mam nadzieję, że nie będę żałował tego wyboru ... Edytowane 19 Kwietnia 2012 przez Netrox Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek_mistrz:D Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Jeśli kupować nowy, to na firmę gdzie można poodliczać kilka-kilkanaście tysięcy zł. Inaczej się nie opłaca. Po sezonie i tak będzie do remontu i tak, tym bardziej że wiadomo jaka na takie motocykle jest gwarancja :icon_mrgreen: Husqvarna daje normalnie 2 lata gwarancji, nie to, co KTM, że tylko rozruchowa ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.