Skocz do zawartości

Drżące lusterka - jak zaradzić? [XJ 600 Diversion]


LYsY
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Fraza "drżące lusterka" lub "drgające lusterka" nie została znaleziona przez forumową wyszukiwarkę, więc zakładam temat. Nie wierzę, że nigdy nie był poruszany, ale jakoś nic o tym nie znalazłem..

 

Otóż w XJ 600 mojej mamy połamały się ze starości lusterka. Założyliśmy nowe, które wreszcie nie "więdną" pod wpływem wiatru (w starych uszkodzone były przeguby kulowe bo plastik popękał), ale te nowe bardzo drżą od wibracji motocykla. Stare się składały, ale nie drgały. Jak temu zaradzić?

 

pozdr

LYsY

Edytowane przez LYsY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie 2 opcje:

1. Ciężarki w końcówkach kierownicy

2. gumowy element po drodze (jak w migaczach Virago).

lub...

3 silnik 8 cylindrowy - mniejsze wibracje... :biggrin:

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Fraza "drżące lusterka" lub "drgające lusterka" nie została znaleziona przez forumową wyszukiwarkę, więc zakładam temat. Nie wierzę, że nigdy nie był poruszany, ale jakoś nic o tym nie znalazłem..

 

Otóż w XJ 600 mojej mamy połamały się ze starości lusterka. Założyliśmy nowe, które wreszcie nie "więdną" pod wpływem wiatru (w starych uszkodzone były przeguby kulowe bo plastik popękał), ale te nowe bardzo drżą od wibracji motocykla. Stare się składały, ale nie drgały. Jak temu zaradzić?

 

pozdr

LYsY

 

 

 

jakie tam masz mocowanie tych lusterek? u mnie kiedys pomogło wstawienie kawałka gumy miedzy lusterko a uchwyt na kierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie tam masz mocowanie tych lusterek? u mnie kiedys pomogło wstawienie kawałka gumy miedzy lusterko a uchwyt na kierze.

 

Też o tym myślałem - będzie trzeba spróbować..

 

Mocowanie jest standardowe, uchwyt lusterka ma na końcu śrube, którą wkręca się w mocowanie na kierownicy a następnie dociąga nakrętką kontrującą. To są mnie więcej takie lusterka.

 

pozdr

LYsY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja popieram wstawienie ciężarków wewnątrz lusterka, sprawdzone bo widziałem tą operację u znajomego w gs 550 katana(wszyscy wiedzą, że wibrator z tego bzyka ogromny jak na 4-cylki :clap: ) ...i jak ręką odjął.. :notworthy:

Edytowane przez Lysy5g1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Lusterka do XJ-tek z katalogów części zamiennych/akcesoryjnych nie mają niestety odważników w środku lusterka.

Kupiłem ostatnio lusterko do mojej xj-tki i mam ten sam problem.

Te drgania maja dużą częstotliwość - obraz nie tyle co drga tylko sie rozmywa.

Przyczyny dragania??? Jak zawsze SILNIK.:bigrazz:

Jeśli chodzi o wyjęcie szkła z obudowy lusterka to jest to ryzykowna operaja.

W moim lusterku szkło jest osadzone dośc głędoko.

Plastik w koło jest profilowany chyba na ciepło.

Podkłądanie gumowych elementów/podkładek na nic się nie zda.

 

Jeśli już Wam się uda wyjąć lusterko i przykleic jakiś odważnik to pamiętajcie, żeby użyć silikonu/kleju ,który nie spowoduje utlenienia się warstwy odblaskowej.

 

Można się pokusić o zakup oryginalnego lusterka.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Leon84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W katalogu firmy LOUIS znajdziesz adaptery pod lusterka z wkładką gumową wystarczy zamówić u polskiego przedstawiciela i po kłopocie.

 

www.louis.de

strona 668 pozycja "2"

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężarki w lusterkach powinny pomóc. Moja koncepcja na umieszczenie balastu w lusterkach bez potrzeby wyjmowania luster, choć jeszcze jej nie testowałem jest taka:

 

Podobnie jak przy akcji przyklejania ciężarków, które odpadły należy nawiercić w plastiku dziurkę średnicy ok. 3mm. W sklepie wędkarskim zakupić ciężarki ołowiane wyglądające jak śrut i wsypać to do środka (nie wiem ile, może ktoś ma rozbite lusterko i wie ile ten ciężarek waży?). Wszystko to zalewamy sylikonem do luster a dziurkę zaklejamy lub zatykamy małym gumowym koreczkiem (do dostania w sklepach elektronicznych) i gotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Mam to i wiem. Mam też nieoryginalne lusterka i nie mam z nimi takich kłopotów. Owszem bywa że drgaja przez chwilę i tyle. Zmieniają się obroty i przechodzi. Na pewno jakość wykonania lusterek ma znaczenie, jeśli wnerwiało by mnie to drżenie to szukałbym fabrycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...