tRevor Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 Nie lepiej sie nie odzywać niz wypisywac bzdury?Romiar szprych jest typowym rozmiarem dla dniepra MT12. Na co ci wiecej info? Typ gwintu był podany kilka postów wyzej. Bartnikowi potrzebny. Też się dziwię... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 Kolejność misek powinna być następująca: głębsza na dół a płytsza na górę, chociaż na moje oko, łożysko które kupiłeś to zwykłe łożysko oporowe dostępne w handlu. W główce powinny być łożyska o nieco innym kształcie bieżni, tak, by kulki mogły przenosić również obciążenia poprzeczne (de facto takie łożysko jest odmianą łożyska skośnego kulkowego). Co do ilości kulek, to absolutnie taki luz jest niedopuszczalny, albo kulki są za duże albo powinny być w koszyku, co raczej się nie zdarza, albo po prostu powinny ściśle z niewielkim luzem do siebie przylegać.HD1940 dzieki za odpowiedź!!Łożysko jest ruskie do głowki ramy czyli wiadomo że coś bedzie nie tak. Polskiego odpowiednika brak, oczywiście bez żadnych przeróbek misek. Kulki (ruskie) mają wymiar 6mm i miałem problem że znalezieniem takiego wymiaru, natomiast polskie kulki mają wymiar nieco ponad 6,... mm (dokłądnie nie pamiętam) więc może kupując polskie luz zmniejszy się?? PS. Tyle osób śmiga ruskami a tu człowiek od HD wiedział co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareczek804 Opublikowano 12 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2008 Prince nie czepiaj się:^W uralu masz otwierany kosz poprzez klapę, w kaśce poprzez fotel .To teraz sam nie wiem, to jakie motory miały otwierany kosz od tyłu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 13 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2008 To teraz sam nie wiem, to jakie motory miały otwierany kosz od tyłu?M 72, produkowana w Irbicie i Kijowie oraz Ural M63 i M67 z Irbitu. We wszystkich pozostałych markach (K750, Dniepr) wejście do bagażnika znajdowało się za odchylanym siedzeniem pasażera wózka. Wózek od góry ma po rpostu blachę na której mocowane jest koło. Ot i cała filozofia. Wszystkie inne występujące przypadki to mutacje użytkowników, przeżucających gondole do różnych ram i motocykli. HD1940 dzieki za odpowiedź!!Łożysko jest ruskie do głowki ramy czyli wiadomo że coś bedzie nie tak. Polskiego odpowiednika brak, oczywiście bez żadnych przeróbek misek. Kulki (ruskie) mają wymiar 6mm i miałem problem że znalezieniem takiego wymiaru, natomiast polskie kulki mają wymiar nieco ponad 6,... mm (dokłądnie nie pamiętam) więc może kupując polskie luz zmniejszy się?? PS. Tyle osób śmiga ruskami a tu człowiek od HD wiedział co i jak. Swoją wiedzę czerpię z własnej praktyki, miałem wiele motocykli w tym i radzieckie. Według katalogu normaliów kulki fi 6 mm są typowe. Inne wymiary to 6,35; 6,50;6,747 mm. Najlepiej jak w miarę dokładnie pomierzysz średnicę bieżni kulek (wymiar zewnętrzny i zewnętrzny podebrania po którym się one toczą), wyliczysz średnicę środkową (średnia z obu pomiarów) i podzielisz przez średnicę znormalizowanej kulki. W ten nieco przybliżony sposób obliczysz ilość potrzebnych kulek. No i musisz potem sprawdzić czy większe kulki będą prawidłowo się toczyć, czyli czy promień wgłębienia będzie zgodny z promieniem kulki (przynajmniej w przybliżeniu). Korekcję łatwo robi się na tokarce za pomocą noża widiowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareczek804 Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 M 72, produkowana w Irbicie i Kijowie oraz Ural M63 i M67 z Irbitu. We wszystkich pozostałych markach (K750, Dniepr) wejście do bagażnika znajdowało się za odchylanym siedzeniem pasażera wózka. Wózek od góry ma po rpostu blachę na której mocowane jest koło. Ot i cała filozofia. Wszystkie inne występujące przypadki to mutacje użytkowników, przeżucających gondole do różnych ram i motocykli.Swoją wiedzę czerpię z własnej praktyki, miałem wiele motocykli w tym i radzieckie. Według katalogu normaliów kulki fi 6 mm są typowe. Inne wymiary to 6,35; 6,50;6,747 mm. Najlepiej jak w miarę dokładnie pomierzysz średnicę bieżni kulek (wymiar zewnętrzny i zewnętrzny podebrania po którym się one toczą), wyliczysz średnicę środkową (średnia z obu pomiarów) i podzielisz przez średnicę znormalizowanej kulki. W ten nieco przybliżony sposób obliczysz ilość potrzebnych kulek. No i musisz potem sprawdzić czy większe kulki będą prawidłowo się toczyć, czyli czy promień wgłębienia będzie zgodny z promieniem kulki (przynajmniej w przybliżeniu). Korekcję łatwo robi się na tokarce za pomocą noża widiowego.Dzięki wielkie za pomoc. http://img397.imageshack.us/my.php?image=obraz012bj7.jpghttp://img397.imageshack.us/my.php?image=obraz013qf7.jpghttp://img508.imageshack.us/my.php?image=obraz014vz1.jpg Zdjęcia wózka, udało mi się uratować, nie najlepsze, ale zawsze coś, może teraz bliżej od czego to jest. http://img508.imageshack.us/my.php?image=obraz015wr6.jpg Dostałem też koło, i mam pytanie czy spawy na kołach tak występowały? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ChaoticBiker Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 Witam wszystkich, przepraszam że tak wtrącam ale nie chciałem zakłądać nowego tematu-jestem w trakcie remontu Dniepra MT-11 650 rocznik 1987 po przytarciu przez brata :( tłoki są OK, pierścienie nowe, olej przygotowany nowy, nowe uszczelki, nowe panewki, został mi tylko WAŁ KORBOWY.Proszę o info, czy wał od MT-9 rocznik 1974 (ale nieśmigany - stan fabrycznie nowy) podejdzie do MT-11? Czy w ogóle są jakieś różnice? Wiem że w latach 90tych wprowadzono jakąś istotną zmianę.Pytam bo mam okazję taki wał kupić ale nie mam jak go "przyrównać" do mojego. Dzięki za jakiekolwiek wskazówki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 mareczek-jest to kosz z emki. co do spawow to TAA.. ChaoticBiker- czesc i nie ma za co przepraszac. odnosnie roznic w wymiarach/ wiekosciach walow pomiedzy mt-9 a mt-11 raczej nie ma znaczacych roznic. przestrzegam natomiast przed nowymi walami (NOWYMI) produkcji wspolczesnej... jezeli tam ten pochodzi ze starych zapasow to sprawdz luzy i zakladaj jak jest ok. Goska Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareczek804 Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 mareczek-jest to kosz z emki. co do spawow to TAA.. ChaoticBiker- czesc i nie ma za co przepraszac. odnosnie roznic w wymiarach/ wiekosciach walow pomiedzy mt-9 a mt-11 raczej nie ma znaczacych roznic. przestrzegam natomiast przed nowymi walami (NOWYMI) produkcji wspolczesnej... jezeli tam ten pochodzi ze starych zapasow to sprawdz luzy i zakladaj jak jest ok. GoskaDzięki wielkie Gosiu za pomoc, tylko nie wiem jak go pomalować, chyba khaki go pomaluje. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 Teraz pytanie z serii upierdliwych:jak wyglądało oryginalne trzymanie koła w k-750 ( w uralach nowyszych była taka kulka) mowa o kole zapasowym na koszu. Bo u mnie była podkładka z rantem i zwykła śruba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tRevor Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 Dobra... Dumałem i dumałem... Zadam to pytanie narażając się na lincz... To mi odpisali:"Szprychy robimy tylko do gwintu M-5 ( dokładnie na gwincie 4,82mm , na drucie 4,40 mm) ." Będą to dobre szpryszki? :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 18 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2008 Słuchajcie, wałek rozrzadu ural stary typ, zostawic w spokoju lekko starty, czy pokryc chromem?A moze gdzies regeneruja, i czy to nie jest poroniony pomysł, takie reggeneracje podobno dziwnie chodza?Bo juz sam nie wiem..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 18 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2008 A moze gdzies regeneruja, i czy to nie jest poroniony pomysł, takie reggeneracje podobno dziwnie chodza?Bo juz sam nie wiem.....Wszystko zależy "jak bardzo wytarty masz ten stary wałek". Czy jest już tak źle, że moc silnika drastycznie spadła, lub sa inne objawy - czy np. jest tylko tak, że widać na nim "ślady użytkowania"?Do regeneracji starego wałka będziesz potrzebował dokładne wymiary i kształt fabrycznie nowych krzywek - i dobrego "majstra";Co do tego czy "takie regeneracje dziwnie chodzą" to bez informacji na temat danych fabrycznych, po regeneracji "na oko" faktycznie silnik może chodzić dość dziwnie (lub wcale)........Ogólnie, w nie tak odległych czasach, kiedy to dostęp do części zamiennych nie był tak szeroki jak dziś, takie podzespoły podlegały regeneracji (fakt - obecnie taki zabieg pewnie będzie trochę droższy, lub zbliżony cenowo do nowej części - ale w sytuacji gdy na rynku nie można dostać tego czego akurat potrzebujemy nie pozostaje nic innego);Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mauser Opublikowano 18 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2008 Jako że kreci sie troche w samochodach.. to powiem tyle że nieraz wałek oddajemy do regeneracji.. jst napawany i szlifowany na odpowiedni wymiar. . nie ma problemu raczej ze znalezieniem zakładu.. a koszt nie taki wysoki, rzezc jak najbardziej do zrobienia.:biggrin: pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 18 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2008 (edytowane) Jako że kreci sie troche w samochodach.. to powiem tyle że nieraz wałek oddajemy do regeneracji.. jst napawany i szlifowany na odpowiedni wymiar. . nie ma problemu raczej ze znalezieniem zakładu.. a koszt nie taki wysoki, rzezc jak najbardziej do zrobienia.:icon_exclaim: pozdr.Aś mauser wystrzelił. Choć bardziej pasowałoby " Powiedziała co wiedziała i czym predzej odleciała" . Bo przecież kobiety lubią brąz xDDSame nowiny. Pochwal się przy okazji ze jesteś tak obcykany w samochodówce powiesz tak ze głowice trzeba oddać do splanowania przed założeniem nowej uszczelki ale wszystko jest przecież do zrobienia xDDGranat -Nie sadzisz ze określenie "lekko straty" nie jest zbyt precyzyjne? Edytowane 18 Września 2008 przez prince Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HIUS Opublikowano 6 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2008 Panowie i panie że mam ochotę pojechać na chód w kilka osob to aiększość wieNatomiast że znalazłem sponsora na sfinansowanie częściowe to inna bajkaFirma hadykówka producent pustaków ceramicznych typ. max zaoferowawa sponsoring w kwpcie 25.000 zł Wymagania do obgadania napewno codzienne raporty , masa zdjęć Mam dp wyjazdu dwa zaprzęco czyli 4 osoby kto jeszcze jest chętny pisać na priwat MOTO MUSI BYĆ IDEALNIE ZŁOŻONE WYKAZD 25 06.2009 DO 2009.18.07.2009SZUKAJMY JESZCZE INNYCH SPONSORÓW 25.000 JEST JUŻ PEWNEjAK CO TO WALCIE NA PRIWAT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.