Skocz do zawartości

DZIS PYTANIE-DZIS ODPOWIEDZ


granat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

fajnie wszystko opisane w tym co podałeś, tylko chciałbym wiedzieć jak to się ma do dyfra w dnieprze. Którymi śrubami to regulować i gdzie wkładać podkładki. Potrzebuje szybkiej pomocy, bo sezon się kończy powoli, a by się chciało jeszcze polatać przed mrozami i śniegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajnie wszystko opisane w tym co podałeś, tylko chciałbym wiedzieć jak to się ma do dyfra w dnieprze. Którymi śrubami to regulować i gdzie wkładać podkładki. Potrzebuje szybkiej pomocy, bo sezon się kończy powoli, a by się chciało jeszcze polatać przed mrozami i śniegiem.

Podkładki wkłada się między atak a łożysko, na którym się obraca oraz albo pod łożysko na którym zamocowany jest talerz. Inna obca z talerzem, to grubsze podkładki-uszczelki pomiędzy pokrywą i obudową dyfra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

jestem świeży ale trapi mnie jedna rzecz. Podczas kręcenia wałem suw ssania jest częściowo ssaniem ale zawór tak jakby za późno się zamyka i częściowo mieszanka wraca kanałem dolotowym. Analogicznie jest dla suwu wydechu, spaliny są wypuszczane ale na moment jest ssanie na kolektorze wylotowym.

 

Rozrząd nowy (znaki się pokrywają), luzy zaworów ustawione, szczelność zaworów sprawdzona, ruszam wał kopniakiem a tu coś takiego.

 

Jest to ok?

 

Dzięki za podpowiedzi.

 

linki do zdjęć rozrządu:

http://imageshack.us/photo/my-images/708/dsc00259qh.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/196/dsc00264xl.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/580/dsc00265ky.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej. Nie znam się na ruskach, ale trochę mnie w szkole uczyli o silnikach spalinowych. Zawór wlotowy może zamykać się wtedy, kiedy tłok już chwilę idzie do góry. Spowodowane jest to tym, że mieszanka zasysana do cylindra posiada pewną bezwładność, w związku z czym wlatujące z dużą prędkością do cylindra paliwo z powietrzem nie "zatrzymuje" się w momencie, kiedy tłok jest w DMP, a wlatuje jeszcze przez chwilkę. Dlatego zawór zamykany jest chwilkę po DMP.

Jeśli chodzi o dłuższe otwarcie zaworu wydechowego, to tu jest podobnie. Z tym, że kiedy tłok jest w GMP, i chwilkę po nim, wylatujące z cylindra spaliny i ich bezwładność tworzą w cylindrze podciśnienie. Wtedy często też jest już uchylony zawór ssący, więc ten pęd spalin działający przez uchylony zawór wydechowy pozwala na szybsze zassanie mieszanki do cylindra. Wtedy przez krótki momencik obydwa zawory są otwarte a zjawisko to nosi nazwę współotwarcia zaworów. Mam nadzieję że coś pomogłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano, jest tak jak piszesz. Każdy silnik tak ma. Kształ grzybków zaworów pomaga "zatrzymać" ładunek mieszanki czy gazów w komorze, tak samo jak pomaga poprawnie napełnić komorę mieszanką poprzez odpowiedni kształt grzybka zaworu od strony trzonka. W układzie wydechowym dochodzą jeszcze zjawiska falowe które zapobiegają cofaniu się gazów do komory spalania.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam!

Składam silnik MW 750 i mam go w proszku. Mam pytanie: czy talerzyki sprężyn zaworowych czymś się różnią? Chodzi mi i talerzyk dolny i górny. Zauważyłem różnicę w grubości i teraz pytanie który ma być gdzie :biggrin:

W moim rusku nie było korkowych uszczelek pod sprężyny zaworowe. Składać bez uszczlek czy je dać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Składam silnik MW 750 i mam go w proszku. Mam pytanie: czy talerzyki sprężyn zaworowych czymś się różnią? Chodzi mi i talerzyk dolny i górny. Zauważyłem różnicę w grubości i teraz pytanie który ma być gdzie :biggrin:

W moim rusku nie było korkowych uszczelek pod sprężyny zaworowe. Składać bez uszczlek czy je dać?

Talerzyki różnią się tym, że w te od strony bloku silnika (dolne) mają stożkowe gniazdo w które wchodzą "pestki" zabezpieczenia zaworu. Górne gniazada nie mają, a podkładki obowiązkowo trzeba dać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Składam silnik MW 750 i mam go w proszku. Mam pytanie: czy talerzyki sprężyn zaworowych czymś się różnią? Chodzi mi i talerzyk dolny i górny. Zauważyłem różnicę w grubości i teraz pytanie który ma być gdzie :biggrin:

W moim rusku nie było korkowych uszczelek pod sprężyny zaworowe. Składać bez uszczlek czy je dać?

Korkowe dawaj a ten cienki talezyk pod sprezyne polozyc na korku.Korek bardzo cienko zasmaruj sylikonem z obu stron .W te grubsze wchodza zabezpieczenia ,zreszta inaczej bys tego nie zlozyl :)post-52852-0-57567000-1329595722.jpgpost-52852-0-42555700-1329595733.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...