Skocz do zawartości

DZIS PYTANIE-DZIS ODPOWIEDZ


granat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Jak sądzicie jaki zrobić luz przy szlifie, tłoki anodowane z almotu

 

No ja mam zamiar zrobić pasowanie na 7 setkach jak myślicie nie za mało????????

 

Nie wiem jak tam tloki z almotu ale dla polonezowskich robilem luz nawe 6/100 i nie zacieral sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Almot zaleca pasowanie na 6 a w niektórych przypadkach nawet 5 setek. Ale nie udało mi sie znaleść tam osoby która tak madrze to wymyśliła. Nie maja też bladego pojecia o tym co to za silniki i w jakich warunkach pracują. Kolejna sprawa to, że to co na almotach napisane to nie koniecznie jest właściwy wymiar. Różniły się nawet o 3 setki. Ogólonie wyrób dobry tzn. na pewno lepszy niz każdy ruski. Ale i tak dupa z tego. Bo tuleja jest z g***ianego żeliwa. Najlepiej zatulejować i załozyć tłoki od czegoś seryjnego. To oczywiscie jest moje osobiste zdanie. Aha. Jeszcze pewnikiem szlifierz i tak szlifnie wiecej niż mu powiecie, o przynajmniej jedną setke- żeby mu z reklamacja nie przychodzić. A w skrajnych przypadkach zrobi dyche pasowania jak juz jest całkiem rzeźnikiem. Tu polecam zakład na Makuszynskiego w krakowie - szczyty partactwa i kretactwa.

PS.To co napisałem dotyczy doświadczeń z dolnozaworowymi silnikami.

Uściski i buziaki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No forum nareszcie ruszyło

Szanowni koledzy nachodzi =mnie wyjazd na kresy na przyszły rok może tak się skrzykniemy chocby na 3 zaprzęgi po 2 osoby. Co wy o tym sadzicie?????

Uwalić aż pod mongolię albo dalej???????????

Chyba należy założyć nowy temat kojażący różne wyjazdy ..

Przeliczyłem wstępnie kasę należy mieć jakieś 6500 zł

wiem że daleko

Dlatego zdecydowałem stanowczo robić mojego cudaka iiddeealnie

Już wiadomo cylindry azotowane na wysoką twardość tłoki anodowane jak się nie sprawdzą to zrobię z tytanowe tak samo korbowody .

wszystkie tryby skrzyni biegów łącznie z tlerzem i wałkiem atakującym ataku zlecam na wsk rzeszów

Wszystkie części dorabiam od nowa wedłóg wzoru ale z materiałów takich samych jak do silników lotniczych i tak samo idealnie wykonanych.

Wlaściwie to talerz i atak dyfra już gotowy po prostu jest ideeaaallllnny koszt 300 zł Zęby są szlifowane

coś pieknego . Teraz zleciłem koła rozrządu ale mają mi zrobić tryby skośne wyszlifowane ma chodzić idealnie i cichutko , potrm robię skrzynię to może być największy koszt wszystkie wałki ośki i tryby

nawet tą tak zw. gitarę robię z takiego materiału iz mnie powinna przeżyć

Za te koła walnęli mi cenę ponad 400 zł niewiem czy za skrzynię wyrobię w 2000 ale trudno jak bym miał jechać sam to warto . a na te stepy to jadę nawet sam

 

Więc jak pisze się ktoś ????????

 

Jakby jakieś wnioski to piszcie chętnie je zastosuję przy remoncie [kasa jest może być drogo byle miało sens]

 

Napiszcie jakieś sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No akurat ruskie tryby z pewnością wytrzymały by tą wycieczke,ale jeśli masz możliwość dorabiania nowych części takich jakie być powinny to nieźle :]. Ja bym zainwestowal w inne cześci na wycieczke: Cewki, świece, prądnice, regulatory, sprzęgła gumowe, linki, linki, linki, itp, itd.

 

A w instrukcji chińskiej M-72 ponoć na dłuższe wyprawy zalecają brać całe skrzynie biegów i dyfry w zapasie :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlaściwie to talerz i atak dyfra już gotowy po prostu jest ideeaaallllnny koszt 300 zł Zęby są szlifowane

 

no to dosc tanio :)

 

zarys zebow jak w oryginale ?

 

ps. najbardziej zawodne z tego wszystkiewgo to pradnica.

druga sprawa to porzadnie zrobic glowice.

 

ps2. to ile w sumie kmetrow chcesz przejechac do tej mongoli ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to dosc tanio :icon_mrgreen:

 

zarys zebow jak w oryginale ?

 

ps. najbardziej zawodne z tego wszystkiewgo to pradnica.

druga sprawa to porzadnie zrobic glowice.

 

ps2. to ile w sumie kmetrow chcesz przejechac do tej mongoli ?

 

No nie tak tanio 300 zł za fuchę na wsk w Rzeszowie zresztą to moi dawni koledzy to robią nie.

Ale nieważne.

Zęby nacinane jak w orginale ulepszone wszystko cieplnie na wierzchu bardzo twarde w środku miękkie

potem wszystko szlifowane tak iż jest możliwość kasowania luzów lub ich zwiększania po prostu cudo.

prądnica przerobiona jest od malucha , jeszcze zamówię drugą na zapas. zapłony elektroniczne od

Parametiego dwa komplety na 12 v.z cewkami żaden problem nadają się nawet te ruskie tylko na 6 V.

lub Biazety od malucha

Co do głowic to rozmyślam jak zrobić częściowo już wiem. Ośki na koniki zrobię nowe utwardzone

same koniki rozwiercę i każę wstawić tulejki z fosfo brązu. a same koniki jeszcze ulepszę cieplnie bo są jak rzepa

Zawory wstawię od paradowskich ze zmienionym kątem przylegania, gniazda zaworów zrobię napewno ze staliwa i po wstępnej obróbce poddam je azotowaniu nastę pnie wszystko się ręcznie dotrze.

 

Niewiem z jakiego materiałi zrobić prowadnice zaworowe i jaki luz zastosować może wiecie ?????

 

Mam zamiar dodatkowo poprowadzić smarowanie olejowe na prawy cylinder co wy nato ????

 

Mam zamiar przejechać co najmniej 10 000 km w obie strony

 

no i jak pisze się ktoś????????????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiem z jakiego materiałi zrobić prowadnice zaworowe i jaki luz zastosować może wiecie ?????

 

Ja bym bral pod uwage jakis braz. Co do luzu to dosc istotne jest pasowanie prowadnica-glowica ... Mialem kiedys przypadek gdy prowadnica zaczela chodzic razem z zaworem :icon_twisted:

 

Mam zamiar dodatkowo poprowadzić smarowanie olejowe na prawy cylinder co wy nato ????

Uwazaj zebys nie przedobrzyl. Na "podwojnym" smarowaniu pierscienie moga nie dac rady.

 

 

Zawory wstawię od paradowskich ze zmienionym kątem przylegania, gniazda zaworów zrobię napewno ze staliwa i po wstępnej obróbce poddam je azotowaniu nastę pnie wszystko się ręcznie dotrze.

 

Jezeli bedziesz mial robione gniazda i nowe zawory to dotarcie tego powinno byc raczej symboliczne.

 

 

PS. Mam akurat oryginalne ruskie prowadnice z brazu w rece i srednica pod otwor w glowicy to jakies 14,25mm

 

Luz pomiedzy zaworem a prowadnica w granicach ololo 0,05mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a teraz pytanie mam zamiar obejśc cudny ruski kapelusz w dyfsze to znaczy czy da się wytoczyć pod zwykły simering a pod tą pokrywkę z rurką zastosowałbym zwykłą uszczelkę

Pytanie 2 -- jakie jeszcze simeringi da się tak zmienić no i pod łożyska też które otwory da się roztoczyć

Powiem tak mam nieograniczony dostęp do parku maszynowego WSK [ PRODUKCJA SILNIKÓW LOTNICZYCH,PRZEKŁADNI NAPĘDOWYCH LOTNICZYCH ]

Mogę przerobić prawie wszystko byle miało to sens

Czekam na wnioski , opinie, podpowiedzi z góry dziękuję

Wiem już że tu jak jest łozysko duże na wałku atakującym można przetoczyć element który się nasuwa na wałek ataku i wtedy można dać nawet dwa simeringi

Ale co z resztą ??????

A jeszcze jedno jakie łożtska zastosować na wał zakryte blachą czy otwarte

zakryte chyba dłóżej wtrzymają poniewarz ural nie posiada filtra oleju [ M-63]

To samo w skrzyni biegów jeżeli byłyby zakryte to olej jakoś dojdzie ale ograniczy tem syf i opiłki

Przynajmniej tak jest w silnikach i skrzyniach w Nissanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a teraz pytanie mam zamiar obejśc cudny ruski kapelusz w dyfsze to znaczy czy da się wytoczyć pod zwykły simering a pod tą pokrywkę z rurką zastosowałbym zwykłą uszczelkę

 

Odpowiedź znajdziesz na stronie 25 niniejszego wątku (czyli tu: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...ic=71258&st=480 )oraz na kolejnych stronach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś może dane dotyczące spreżyn przedniego zawiesznie do emki? Konkretnie chodzi mi o parametry potrzebna do dorobienia ich, czyli grubość drutu, skok i liczba zwojów oraz jej charakterystykę.

Niestety te sprężyny co mam sa różne i nie wiadomo czy aby któras z nich jest oryginalna. Ze znalezieniem dobrych jest problem wiec jakby ktoś miał te dane ewentualnie mógłby pomierzyć swoja sprężyne byłbym wdzieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko czy do oryginalnej kaskoweskiej szkrzyni bez wsteki.. mozna założyć szybka 4 tak jak do dniepra,,??? odhachyłem wózek jede teraz solo.. ale przydało by się aby nie trzeba tak mocno było jej piłowac na 4.. by osiagnąc choc te 80.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam rosyjskie przekroje i tu coś jest napisane po rusku. W środe będe miał aparat to zrobie fote i ci wyśle jak nic wcześniej nie wynajdziesz. btw polecam zakup kompletu przekrojów na A3 bo koszt niewielki a pomocne jak sie składa. Jako alternatywe masz łatwodostepne sprężyny chińskie. Ja bym jeszcze spróbował tu spytać: http://weteran-motor.pl/ bo on dorabiał różne cześci to może i sprężyny robił.

 

Pozdrawiam

 

a jak byś dorabiał to napisz koniecznie ile cie wyszło może zrobilibyśmy wieksze zamówienie :icon_biggrin:

Edytowane przez Saakaszwili
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schemety mam na A3 wydrukowane ale wszystkiego z nich nie odczyta się, :banghead: ogólnie mogą być.

A co do chinoli to może i pasowały by ale i ich nie widziałem ostatnoi na Łodzi. Potrzebne mi sa te paremetry aby gość dokonać wyceny ile będzie to kosztowało. Jeżeli cena bedzie przystępna to biorę 2 komplety jak coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...