Skocz do zawartości

tuningowe swiece


thefex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jak w temacie.. co sadzicie o takich "tuningowych" swiecach typu brisk itp...

wg mnie to sciema i naciaganie ludzi, ale moze sie myle.

sa swiece po 10-15 zl jak i po 50 albo wiecej...

czy to, ze tak droga swieca ma platynowy rdzen az tak duzo daje?

ja jezdze caly sezon na takiej za 12 zl z miedzianym rdzeniem i nie ma najmniejszych problemow...

 

co o tym sadzicie?

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Platynowy daje to że nie musisz zmieniać tak często co ma sens jak trudno dojść do świec.Innym typem są świece irydowe które niby polepszają iskre,trudniej je zalać itp.Ich test masz tutaj http://www.skutery.net/akcesoria-produkt.php?id=97

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, iskra jest albo jej nie ma. A czy jest mala czy duza to nie ma zadnego znaczenia, wiec zakup "sportowych" swiec nie poprawi kultury pracy silnika, osiagow itd.

Jedynie co moze ale nie musi poprawic to zywotnos samych swiec.

Dla niedowiarkow powiem ze sam tego nie wymyslilem tylko zapytalem sie kilku wykladowcow i profesorow na swojej uczeli (polibuda-wydzial pojazdy samochodowe)

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, iskra jest albo jej nie ma. A czy jest mala czy duza to nie ma zadnego znaczenia, wiec zakup "sportowych" swiec nie poprawi kultury pracy silnika, osiagow itd.

Jedynie co moze ale nie musi poprawic to zywotnos samych swiec.

Dla niedowiarkow powiem ze sam tego nie wymyslilem tylko zapytalem sie kilku wykladowcow i profesorow na swojej uczeli (polibuda-wydzial pojazdy samochodowe)

 

kończ waść wstydu (sobie) oszczędź

większej głupoty to wymyśleć się nie dało co??

podam ci taki przykład: jeździłeś kiedyś takim sprzętem jak motorynka albo komar?? śmiejesz się ale wlasnie tu najlepiej widać, jak zaraz sam zobaczysz, jakie znaczenie ma iskra. W takich sprzętach ja i moi uwcześni kumple ustawialiśmy iskre wg 2 kryteriów:

1) odstęp elektrod od siebie

2) kolor iskry

o ile pierwszy warunek ustawialiśmy każdy wg. siebie to na iskrę mieliśmy jeden sposób

- iskra ma mieć zawsze kolor najbardziej zbliżony do błyskawicy (pioruna burzy) czyli niemalże biały,

wtedy ładunek jest największy. Wydaje ci się że czerwona iskra coś zdziała w komorze spalania??

Otóż nic, mieszanka nie bedzie chciała się odpowiednio zapalić od takiej iskry bez względu na rodzaj silnika.

Czy to nowa R1 hayabusa czy też twoja f2 czy moja yzf, czy nawet komar motorynka czy stella wsk shl itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kończ waść wstydu (sobie) oszczędź

większej głupoty to wymyśleć się nie dało co??

podam ci taki przykład: jeździłeś kiedyś takim sprzętem jak motorynka albo komar?? śmiejesz się ale wlasnie tu najlepiej widać, jak zaraz sam zobaczysz, jakie znaczenie ma iskra. W takich sprzętach ja i moi uwcześni kumple ustawialiśmy iskre wg 2 kryteriów:

1) odstęp elektrod od siebie

2) kolor iskry

o ile pierwszy warunek ustawialiśmy każdy wg. siebie to na iskrę mieliśmy jeden sposób

- iskra ma mieć zawsze kolor najbardziej zbliżony do błyskawicy (pioruna burzy) czyli niemalże biały,

wtedy ładunek jest największy. Wydaje ci się że czerwona iskra coś zdziała w komorze spalania??

Otóż nic, mieszanka nie bedzie chciała się odpowiednio zapalić od takiej iskry bez względu na rodzaj silnika.

Czy to nowa R1 hayabusa czy też twoja f2 czy moja yzf, czy nawet komar motorynka czy stella wsk shl itp...

 

 

zapomniałeś dodać że powinny być wyraźnie słyszalne "cyknięcia"

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, iskra jest albo jej nie ma. A czy jest mala czy duza to nie ma zadnego znaczenia,

 

tak nie ważne czy iskra cały ładunek skondensuje w jednym punkcie np. (świece z elektrodą „środkową” platynową o bardzo małym przekroju ) czy biedzie latać po obwodzie elektrody nie ważne czy mostkuje ważne że jest :crossy: :bigrazz:

 

 

„Odpowiednio dobrana budowa stożka izolatora, elektrody środkowej i ostro zakończonej bocznej poprawiają dostęp iskry do mieszanki paliwowo-powietrznej. Nie bez znaczenia dla poprawnego spalania są również zdolności katalityczne platyny. Dzięki tym zaletom zapłon staje się pewniejszy, nawet mieszanki zubożonej. Świeca z elektrodą platynową osiąga przeważnie 2-3 krotną żywotność świecy standardowej, niestety wadą jest jej bardzo wysoka cena.”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZbyszekM wiem ze w motorynce gdzie jest jakas swieca ISKRA, potraktowana olejem z mieszanki to wazne jest wogule zeby ta iskra byla przez caly czas i dlatego ustawia sie optymalna "przerwe". Ale w nowoczesnych 4suwach nie ma znaczenia czy masz NGK , briski czy inne wydumki. W komorze spalania jest jak w komputerze i masz system zero-jedynkowy. Zero nie ma iskry i nie pojedziesz, 1 - mala czy duza iskra, jasma czy ciemna jeden h...... i tak mieszanke zapali.

Nie mowie o extremalnych przypadkach w motorynce z uszkodzonym kondensatorem, tam " wielka" iskra nawet nic nie zdziala.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w nowoczesnych 4suwach nie ma znaczenia czy masz NGK , briski czy inne wydumki. W komorze spalania jest jak w komputerze i masz system zero-jedynkowy. Zero nie ma iskry i nie pojedziesz, 1 - mala czy duza iskra, jasma czy ciemna jeden h...... i tak mieszanke zapali.

 

Jest dokladnie odwrotnie.

Slaba iskra = wypadanie zaplonow, trudnosci z odpaleniem moto ( czego mozesz doswiadczyc wczesna wiosna w swojej CBR ze swiecami NGK niezbyt odpornymi na zalanie czy zakopcenie ).

Mocna iskra = motocykl pali na dotyk, moze wystapic lekki spadek zuzycia paliwa.

Ale akurat jesli chodzi o jakosc iskry to nie swieca jest tutaj najwazniejsza tylko napiecie pradu podawane przez cewke. Dlatego wlasnie producenci ukladow zaplonowych aftermarket sprzedaja swoje cewki ( Dyna, Accel ) dajace napiecie 2x wieksze niz oryginalne za ciezkie pieniadze.

Wracajac do swiec to material uzyty na elektrody i ich konstrukcja wplywa oczywiscie na jakosc iskry, dlugosc uzywania swiec ( odpornosc elektrod na wypalanie ) i odpornosc na kiepskie warunki pracy.

Dlatego np swiece Denso nie robia takich klopotow jak NGK gdy zapalamy motocykl w niskiej temperaturze i wilgotnym srodowisku ( wczesna wiosna ).

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 - mala czy duza iskra, jasma czy ciemna jeden h...... i tak mieszanke zapali.

mylisz sie i to bardzo- nawet jesli iskra jest ok to pod cisnieniem w cylindrze nie zawsze musi wszystko dzialac :biggrin:- kiedys to juz przerabialem w etz (iskra byla super ale moto nie chodzilo wogole-winna byla swieca ktora miala przebicie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest ogromna różnica pomiędzy świecami, słychać wyraźnie różnicę na ucho, silnik inaczej pracuje. Ma zupełnie inny dźwięk. Najlepiej słychać to w silnikach chłodzonych powietrzem /są po prostu głośniejsze/. Odległość między elektrodami ma ścisły związek z obrotami silnika i temperamentem kierowcy, nawet jak się jeździ tylko na obiady do teściowej, temperatura otoczenia ma tu nawet co nieco do powiedzenia, szczególnie jak ktoś wybiera się na Elephanten Treffen :( Iskra zależy od wysokiego napięcia, ale metody wzrokowej oceny są często mylne bo świeca pracuje w zupełnie innych warunkach, w innej temperaturze /do tego w olbrzymich amplitudach temp./, i pod zupełnie innym ciśnieniem. W WSK we Wrocławiu było specjalne stanowisko do sprawdzania świec lotniczych, sprawdzana była każda jedna sztuka w symulowanych warunkach - zasilanie/ciśnienie/temperatura/wysokie napięcie/częstotliwość itp. Można było sobie obejrzeć przez szybę co się dzieje naprawdę w cylindrze. Zresztą ustawienia silnika dokonuje się kompleksowo - przede wszystkim regulacja zaworów, ustawienie zapłonu, regulacja gaźnika/gaźników, dobór świec, przewodów wysokiego napięcia. Warto zwrócić uwagę na kompresję i rodzaj paliwa. To dłuższy temat. Jakby to było takie proste to warsztaty by zbankrutowały.

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krotko i na temat

 

wymienilem standardowe swiece na NGK IRYDIUM

 

spalania nie sprawdzalem wiec nie wiem czy sie poprawilo, ale odpalanie silnika na zimnym tak jak napisali w tescie dotyk nie wiem czy rozrusznik robi nawet pol obrotu ;)

co do przyspieszenia nie zaobserwowalem roznicy, a i jeszcze jedna sprawa najlepsza ssanie wylaczam po niecalej minucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słusznie Adam_M. zwrócił uwaę na napięcie zasilające świece. Kiedyś stosowało się układy zapłonowe z mechanicznym przerywaczem. Odstęp elektrod wynosił wtedy 0.2 do 0,4 mm. Przy zapłonie elektronicznym stosuje się odstępy rzędu 1 do 1,5 mm. Wynika to z faktu, że te zapłony dają wyższe napięcie. Zwiększony odstęp elektrod powoduje dłuższy łuk elektryczny, a w konsekwencji pewniejszy zapłon. Do tego zapala się dużo większa ilośc mięszanki w chwili iskry. Mięszanka zdąży się wypalić zamim tłok osiągnie dolne położenie i odda energię na wał. Świeca musi być rzeczywiście dobra, żeby nie "zgubić" energii z cewki.

 

Samolot... chyba nie chciałbym, żeby mnie uczyli tacy wykładowcy, jakich masz Ty na uczelni.

 

Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...