Skocz do zawartości

Czym smarować linki?


bread
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanko czym jest najlepiej smarować linki /gazu, exapu/

Słyszałem raz od mechanika że jak linka chodzi dobrze to nie ma takiej potrzeby, a pozatym

teraz linki mają wkładki teflonowe, więc nie trzeba ich smarować.

- a w serwisówce napisane jest że trzeba :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanko czym jest najlepiej smarować linki /gazu, exapu/

Słyszałem raz od mechanika że jak linka chodzi dobrze to nie ma takiej potrzeby, a pozatym

teraz linki mają wkładki teflonowe, więc nie trzeba ich smarować.

- a w serwisówce napisane jest że trzeba :icon_biggrin:

yyyy olejem może sprobuj chociaz jak w teflonie linka i pancerz to po co smarować :biggrin:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w serwisówce do XJ pisze jak byk :icon_biggrin: że linki trzeba smarować i nawet pokazany jest przyrząd do tego przeznaczony. W mojej XJ na pewno też na linkach nie ma ani grama teflonu.

A co do smarowania, to idąc za sugestią jednego z Forumowiczów użyłem do tego sławnego Militec'u. Jak na razie skutków ubocznych nie obserwuję, sprzęgło działa 2x lżej, a ssanie przestało się wreszcie zacinać :biggrin:

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słuchaj pierduł jakiegoś mechanika, prędzej czy później każdą jedną linkę trzeba nasmarować. No chyba że ten mechanik na to liczył że przyjedziesz do niego na wymianę i Cię skroji. JAk linka jest wyjęta to można ją przesmarować rzadkim towotem ale pewnie wyjęta nie będzie to: strzykawka, gruba igła i wtłocz zwykłego oleju silnikowego między linkę a pancerz ,powtarzając ten zabieg kilka razy i sprawa zalatwiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I pamietajcie, jesli linka smarowana była olejem mineralnym, to nie wolno przechodzić na syntetyk!

 

Bo wymyją sie z niej brudy i nagary i nie bedzie działać!

 

:biggrin: :icon_biggrin: :icon_biggrin: :icon_mrgreen:

Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja polecam zrobic tak

Zawiesic linke na jakims haczyku polac do srodka troche benzynki w celu wymycia brudów a nastepne nalac troszke oleju mozna i tawotem i ruszac pancerzem tak nasmarowana linka bedzie chodzic długo i szczesliwie:)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I pamietajcie, jesli linka smarowana była olejem mineralnym, to nie wolno przechodzić na syntetyk!

 

Bo wymyją sie z niej brudy i nagary i nie bedzie działać!

 

:biggrin: :icon_biggrin: :icon_biggrin: :wink:

:icon_mrgreen: :icon_razz: :wink:

 

Olej, "towot", WD40, itp. łapią brud, mieszanka smarowidła i tego co ono nałapie z powietrza tworzy masę mordującą linki.

99% linek produkowanych obecnie lata w teflonie i podobnych - nie niszczmy tego co dobre i nie smarujmy

Romety, MZ-ty, JAWA-y, WSK-i - ich linki ganiają, stal w stal - tu smarowanko jest niezbędne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) :) :)

 

Olej, "towot", WD40, itp. łapią brud, mieszanka smarowidła i tego co ono nałapie z powietrza tworzy masę mordującą linki.

99% linek produkowanych obecnie lata w teflonie i podobnych - nie niszczmy tego co dobre i nie smarujmy

Romety, MZ-ty, JAWA-y, WSK-i - ich linki ganiają, stal w stal - tu smarowanko jest niezbędne

 

 

 

dobrze gada, dać mu piwa ;)

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurna. Widze coraz lepsze tematy :) A smarujcie sobie nawet słoniną jesli to daje efekt :) Po temacie sprawdzania oleju, jezdzie na długich, samochodowy czy motocyklowy ten jest chyba jednym z lepszych :)

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
Nie słuchaj pierduł jakiegoś mechanika, prędzej czy później każdą jedną linkę trzeba nasmarować. No chyba że ten mechanik na to liczył że przyjedziesz do niego na wymianę i Cię skroji. JAk linka jest wyjęta to można ją przesmarować rzadkim towotem ale pewnie wyjęta nie będzie to: strzykawka, gruba igła i wtłocz zwykłego oleju silnikowego między linkę a pancerz ,powtarzając ten zabieg kilka razy i sprawa zalatwiona.

 

Potwierdzam, robimy tak wielokrotnie w warsztacie. Do tego mamy specjalne uchwyty do smarowania linek. Trza je czasem smarować, chyba, że ktoś chce zerwania.

 

pamietajcie, jesli linka smarowana była olejem mineralnym, to nie wolno przechodzić na syntetyk!

 

Bo wymyją sie z niej brudy i nagary i nie bedzie działać!

 

Hyhyy święta racja :)

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...