Skocz do zawartości

skladanie sie w winklach z "kolanem"


Osek22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • 5 lat później...

Siema,

wytłumaczyłby mi ktoś po co w zasadzie pochylamy się poza oś motocykla, co daje takie przesunięcie masy ? Rozumiem, ze (niech ktoś mnie poprawi, jesli sie myle) pochylamy sie też w przód, zeby przenieść naszą masę na przednie koło, co będzie trzeba zrekompensować gazem, czyli pojedziemy szybciej, ale w jakim celu przesuwamy sie w bok, to juz nie jestem w stanie wymyślić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, DŚchmielu napisał:

co daje takie przesunięcie masy ? Rozumiem, ze (niech ktoś mnie poprawi, jesli sie myle) pochylamy sie też w przód, zeby przenieść naszą masę na przednie koło, co będzie trzeba zrekompensować gazem, czyli pojedziemy szybciej, ale w jakim celu przesuwamy sie w bok, to juz nie jestem w stanie wymyślić. 

Przechyl motocykla ma swoje granice. przenoszac srodek ciezkosci do wewnatrz promienia daje Ci to pozostawienie motocykla pod znacznie mniejszym katem wzgledem plaszczyzny nawierzchni. Im motocykl mniej pochylony, tym wieksza predkosc uzyskujesz.

Gazem nic nie zrekompensujesz - chyba, ze uzyles blednego sllowa / okraslenia to .....

Bledne jest mniemanie / teza ze przenosimy do przodu aby zwiekszyc nacisk na przednie kolo. 

Co da wieksze dociazenie przedniego kola ? Teoretycznie lepsza przyczepnosc przedniego kola ale w momencie zmiany masy ( przod / tyl ) odciazysz tylne kolo, ktore po prostu moze Ci odjechac i caly experyment skonczy sie widowiskowym highsider'em i szlifem w botanike. Kola powinny byc w miare mozliwosci wspolmiernie obciazone.

 

4 godziny temu, Tommo napisał:

To proste. Masz zdarty slider i więcej punktów na dzielni.

Do tego nie potrzebujesz wogole jezdzic, bierzesz Flex i szlifujesz pod katem aby bylo wiarygodne !

 

🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, DŚchmielu napisał:

Siema,

wytłumaczyłby mi ktoś po co w zasadzie pochylamy się poza oś motocykla, co daje takie przesunięcie masy ? Rozumiem, ze (niech ktoś mnie poprawi, jesli sie myle) pochylamy sie też w przód, zeby przenieść naszą masę na przednie koło, co będzie trzeba zrekompensować gazem, czyli pojedziemy szybciej, ale w jakim celu przesuwamy sie w bok, to juz nie jestem w stanie wymyślić. 

Masz poogladaj;

 

 

Damian85: ,,Łapy mają być luźne i mają sobie "dyndać", tj. wisieć jak flaki.”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...