Zbig Opublikowano 8 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2008 Dlatego smaruje sie tak jak pisze Tomek Kulik, lancuch musi byc tylko zwilzony a nie mokry. Przypomnial mi sie taki patent ktory jednoczesnie czysci i smaruje. Jest to mydelniczka z wycieciem z 2 stron na lancuch, wewnatrz jest gabka nasaczona olejem. Wystarczy to zalozyc na lancuch i pokrecic kolem. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W-max Opublikowano 8 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2008 No wszystko pięknie panowie co tutaj piszecie - oliwiarki do fajna sprawa, jeśli są dobrze skonstruowane i ustawione, to są wygodniejsze i mniej wymagające pracy niż smar w spray'u. Spray'e też są niczego sobie - szybkie, przy umiejętnym smarowaniu aż tak bardzo nie syfią. Jednak z mojego doświadczenia uważam że dobry smar w spray'u jest idealnym rozwiązaniem. Jeśli ktoś oczywiście nie jest pedantem albo nie ma białych felg i odrobina smary mu nie przeszkadza :) Robię sporo kilometrów rocznie i ostatnio wymieniłem zestaw napędowy w moim Fazer'ze był to X - ringowy DID. Zawsze go smarowałem sprayem (używam Agip - wg. mnie najlepszy - ma mało kleju, długo pozostaje wilgotny) i łańcych ten przejechał ok 40 000 mil !!! czyli ponad 60 000 km. W takim układzie nie widzę potrzeby bawienia się w oliwiarki chyba, że z powodów czysto estetycznych lub jeśli komuś się nudzi w zimie i ma gen Adama Słodowego :icon_mrgreen: PS. Sprayem jak już chłopaki pisali powinno się smarować oszczędnie i zawsze po jeździe gdy łańcuch jest ciepły (dobrze wnika i nie ma kłopotów z syfieniem) PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 8 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2008 Pod motocyklem nie mam nigdy ani kropli oleju z oliwiarki. A i tak kapie mi tylko z jednej rurki zakraplacza To ciekawe bo mnie zawsze kapie z obu... i to prawie z tą sama czestotliwością. PS. Nie wiem czemu wszyscy zużywaja tyle oleju w automatycznych oliwiarkach. Ja swoją ustawiam na 1 krople co 2 minuty z każdej strony i jest OK. Wychodzi mi średnio 1 cm3/100km. Robiłem doświadczenia z różnymi ustawieniami i jak zrobiłem wiecej niż 1kropla/2min to tylko felga była bardziej brudna, a tulejki i x-ringi były tak samo posmarowane. Zresztą gdy oleju jest za mało to od razu poznać bo x-ring ze świecącego robi sie matowy, a sworzeń pod tulejką robi sie suchy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fuoix Opublikowano 8 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2008 (...) Czesc ludzi sie tu wypowiadajacych nie zna budowy lancucha oringowego. Praktycznie jest on RAZ nasmarowany w fabryce i nie ma mozliwosci wprowadzenia srodka smarnego z zewnatrz pod rolki.(...)A jeżeli komuś oringi spłynął po czyszczeniu benzyną?Pozdrawiam,Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 A jeżeli komuś oringi spłynął po czyszczeniu benzyną?Pozdrawiam,Tomek??? ale o czym ty piszesz? uszczelniacze ci się roztopiły? to nie masz opcji musisz chyba lancuch wymienic, bo ten już nie pojeździ...pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abu Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 pisałem wcześniej o oliwiarce automatycznej, którą planowałem. Plan zostałe zrealizowany.Działa jak opisywałem: do uruchomienia timera musi być zapiętu jakikolwiek bieg i muszą byc zapalone światła. Urządzeinie jako takie działa, ale nie wiem jak będzie się spisywało w drodze. Podajnik oleju na końcówke o średnicy 4mm co może sie okazać za bogato - wyjdzie w praniu.Podobnie jak mocowanie tego ustrojstwa na gumowych paskachKilka fotek tego wynalazku i schemat, podajnik jeszcze przed założeniem:schemat podajnik podajnik elektryka w czasie pracy widok ogólny tak wygląda jak się zdejmie kanapę Cytuj wspomóż biednego -> http://warszawa.menelgame.pl/change_please/5580475/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
finalcell Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 a co do oleju to może być silnikowy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Panowie, a ostatnio w TVN TURBO Daniel Smigielski w programie Mechanik montował do swojej Afriki automatyczną oliwiarkę... ale uruchamianą nie elektrozaworem tylko podciśnieniem z gaźnika(wpinał wężyk sterujący zaworem podcisnieniowym oliwiarki w miejsce krućca do którgo podpinamy się przy synchro). Pomysł bardzo fajny i oliwiarka też wyglądała na na solidną... Tylko za późno włączyłem i niestety nie usłyszałem jakiej jest firmy :rolleyes: i jaka jest cena tego urządzonka :( Ale myśle, ze powinna być tańsza do Scootliera... Oglądal ktoś program od początku :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbig Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 (edytowane) Abu, nie wiem jaki koszt, i jakie zapotrzebowanie energetyczne ma taki patent? Jedno co widze, to na 100% za duza srednica dyszy. Nawet jesli zatrzymasz moto i zawor wylaczy to olej spokojnie cala sredniaca splynie od elektrozaworu do dyszy i masz piekna plame oleju pod kolem. Przyznam ze tez mnie oliwiarka korci juz od jakiegos czasu, ale wlasnie obawialem sie tego splywania po wylaczeniu. Kilka osob pisalo ze stosujac koncowki w postaci igiel do zastrzykow mozna tego uniknac. Juz mam wstepny plan, zastosuje jak to ktos juz pisal poprostu maly kranik podcisnieniowy od chinczyka i cienkie wezyki od zestawu do przetoczen. Do dostania w kazdej aptece (lub u zaprzyjaznionej pielegniarki;-) koszt 2-3 zl w zestawie jest zaworek do regulacji przeplywu i filterek;-) http://www.skamex.com.pl/img/e3eaff77.jpg Mniej-wiecej to cos takiego, tu zestaw bardziej rozbudowany. TVN TURBO Daniel Smigielski w programie Mechanik montował do swojej Afriki automatyczną oliwiarkę... Tylko za późno włączyłem i niestety nie usłyszałem jakiej jest firmy :icon_mrgreen: i jaka jest cena tego urządzonka :biggrin: Wyslij PW i zapytaj Ryzy Kon ;-) Edytowane 17 Marca 2008 przez Zbig Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Abu a co to za timer i jak działa? U mnie elektrozawór też jest właczony tylko na biegu i tylko jak silnik pracuje, a gdy silnik nie pracuje to po włączeniu zapłonu elektrozawór jest otwarty na luzie (żeby można było sprawdzić działanie na postoju). Tylko że do tego wystarczy jeden przekaźnik, więc po co u ciebie są trzy i układ elektroniczny?A końcówka (wylot) podajaca czym cieńsza tym lepsza, najlepiej igła.A olej najlepiej przekładniowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abu Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Abu a co to za timer i jak działa? U mnie elektrozawór też jest właczony tylko na biegu i tylko jak silnik pracuje, a gdy silnik nie pracuje to po włączeniu zapłonu elektrozawór jest otwarty na luzie (żeby można było sprawdzić działanie na postoju). Tylko że do tego wystarczy jeden przekaźnik, więc po co u ciebie są trzy i układ elektroniczny?A końcówka (wylot) podajaca czym cieńsza tym lepsza, najlepiej igła.A olej najlepiej przekładniowy. Timer z alledrogo, działa w trybie: praca-przerwa, gdzie sobie ustawiasz ile sekund pracy, sekund/minut przerwy. Z przekaźnikami to wiesz im więcej tym wiekszy bajer :D (joke). Jeden przekażnik zamyka obwód jak gaśnie kontrolka luzu i pojawia sie napięcie na cewce od obworu świateł mijania, co powoduje zamknęcie obwodu zasilania timera - takie podwójne zabebzpieczenie przed otwarciem zaworka jak otwierać sie nie powinien, a 3 przekaźnik dubluje ten w timerze, bo miał styki o obciążalności takiej jaka moc elektrozaworu, a chciałem, żeby jakoś w miarę niezawodnie to działało. Wszystkie przekaźniki sa ze zmostkowanymi 2 parami styków. A końcówka juz jest załatwiona w bardzo prosty sposób - koszulka termokurczliwa i juz jest otworek ok 1mm :D Cytuj wspomóż biednego -> http://warszawa.menelgame.pl/change_please/5580475/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piekarz Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 ja już elementy mam, teraz trochę pomajsterkować jeszcze trzeba :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 temat odświeżam- chce zamontować elektrozawór (zwyczajny paliwowy) do olejarki . Zamysł jest taki aby podłączyć pod tylna lampe- czy obciażenie 0.8A nie będzie za duże ? Jak myślicie? Z góry dzięki za pomoc Pozdr Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 (edytowane) temat odświeżam- chce zamontować elektrozawór (zwyczajny paliwowy) do olejarki . Zamysł jest taki aby podłączyć pod tylna lampe- czy obciażenie 0.8A nie będzie za duże ? Jak myślicie? Z góry dzięki za pomoc Pozdr Wytrzyma, ale lepiej było by zrobić układzik który "odwróci" sygnał z kontrolki luzu tzn. zawór zostanie otwarty dopiero po wrzuceniu biegu. Możesz też podłączyć się pod czujnik prędkości (oczywiście trzeba zrobić odpowiedni detektor), wtedy dopiero po ruszeniu zawór zostanie otwarty. Edytowane 4 Kwietnia 2010 przez soulreaver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2010 zwykła bramka not, ale równie dobrze można podpiąć pod czujnik stopki - on daje mase ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.