Skocz do zawartości

smarowanie łańcucha....


pit_1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator
oring kojarze ale xring jak to wygląda..?? masz jakiegos linka?.. i gdzie sie go stosuje?

 

Różnice są tylko w kształcie oringów, natomiast nie ma żadnych różnic w kwestii dbałości o takie łańcuchy...

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki smar dostaje się pod O-ringi? Co to za O-ringi które cokolwiek przepuszczają w którąkolwiek stronę?

Smar ma pokryć rolkę z zewnątrz i dostać się pod nią. Czyli pomiędzy rolki łańcucha.

Wsio.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam sie na tym jakosspecjalnie ale mi sa znane 3 typy O-ringow w lancuchu: O, X, Z.

Typ O to lancuch dla maszyn o pojemnosci do 250 ccm i mocy do max. ok. 80 KM. .

Typ X to specjalnie uformowana powiedzchnia ogniwa, tak aby uszczelniacz na O-ringu idealnie zakrywal wnetrze i bolec. Na takie ogniwo przypadaja 4 uszczelniacze co powoduje jego ekstremalnie dluga zywotnosc w porownaniu ze zwyklym lancuchem.

Typ Z to szczyt techniki "lancuchowej": przeznaczony dla nieprzecietnych mocy i predkosci osiaganych na maszynie. Zewnetrzne pokrycie bolca jest pozlacane. Bolce i rolki sa z mieszanki aluminium i stali. Wnetrze bolca jest praktycznie zamkniete dla czynnikow zewnetrznych (pyl, brudy)

Zaslyszane od mechanika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki smar dostaje się pod O-ringi? Co to za O-ringi które cokolwiek przepuszczają w którąkolwiek stronę?

 

Są to właśnie smary do łańcuchów typu o-ring tzw. penetrujące.Ich zadaniem jest właśnie włazić tam gdzie woda i wszelki śmieć dostawać się niepowinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki waszym zdaniem jest najlepszy i najbardziej efektywny smar do lancucha dostepnych w sklepach typu motul castrol itp?

 

[ Dopisane: 25-02-2006, 09:36 ]

ja mam bell ray wszystko jest ok nie brudzi kola nie lapie za duzo kurzu ale trzyma sie do 150km max troche za malo jak dla mnie , moze znacie cos lepszego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki smar dostaje się pod O-ringi? Co to za O-ringi które cokolwiek przepuszczają w którąkolwiek stronę?

Smar ma pokryć rolkę z zewnątrz i dostać się pod nią. Czyli pomiędzy rolki łańcucha.

Wsio.

 

A po co z zwenatrz??? Wydawalo mi sie ze rolka ma sie krecic a nie slizgac po zebatkach. W dodatku jak bedzie z zwenatrz to wszelki syf (piach, kurz itp) beda sie przyklejac i wycierac szybciej zebatki, w koncu caly ten syf zostanie zepchciety z srodka rolki na odbrzeza czyli tam gdzie sa szczeliny i moze sie przedostac pod rolke. Nie mam racji????

 

Moze to ma malo do rzeczy ale kilka lat jezdze na rowerze i wiem jak smarowac lancuch zeby pociagnal kilka tysiecy wiecej w sezonie. Zawsze mam z zewnatrz suchy lancuch. Nic sie nie przykleja i caly naped ciagnie dluzej. No ale w sumie nie ma tam oringow czy xringow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej chodziło mi o to żeby smar dostał się między rolki, tam gdzie jest największe tarcie, a na powierzchnię rolki dostaję się przy okazji. Trudno nasmarować łańcuch żeby rolki z zewnątrz były czyste.

Zgadzam się z opinią że nadmierne smarowanie skraca żywotność łańcucha który łapie wszelkie syfy i piach z otoczenia.

Piach + smar = pasta ścierna.

Dlatego na rajdach biegnących przez pustynię nie smarują łańcuchów wcale - wypowiedź mechanika Orlenteamu.

Teoria ta została sprawdzona podczas intensywnej eksploatacji lekkiego motocykla w piaszczystym terenie.

Łańcuch O-ring i zębatki PBR bez smaru robiły większy przebieg między naciągnięciami niż smarowane.

Jednak tam gdzie jest mokro smarowanie jest zalecane, choćby dla ochrony zestawu przed korozją.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki waszym zdaniem jest najlepszy i najbardziej efektywny smar do lancucha dostepnych w sklepach typu motul castrol itp?

 

[ Dopisane: 25-02-2006' date=' 09:36[/i'] ]

ja mam bell ray wszystko jest ok nie brudzi kola nie lapie za duzo kurzu ale trzyma sie do 150km max troche za malo jak dla mnie , moze znacie cos lepszego

 

Moim zdaniem Motul Chain Lube Road , tylko ta cena :? .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam już drugi sezon Castrola. Jestem z niego zadowolony, spełnia dobrze swoją rolę. Kosztuje w miare nie dużo (ok. 30 zł) a starcza spokojnie na 6 tys. km.

Mimo to nie ma to jak pełne osłony łańcucha... Szkoda, że przestali je produkować. Wyglądało to nie specjalne, ale swoją rolę spełniało w 200 %

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...