pit_1 Opublikowano 24 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2006 wiec jak w temacie co ile sie powinno nasmarowac łańcuch..może dziwne pytanie ale o ile przedłużające zywotnosc ..szukałem w archiwum ale niestety nic... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 24 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2006 smaruj zawsze jak sie robi suchy (rolki sie swiecą). Pryskaj tak aby smar dostawał sie pod o-ringi.PZDR! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychuu_ktm Opublikowano 24 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2006 no zgadzam się, użytkownik hiszpan ma rację ;) Smarujesz łańcuch jak widzisz że już jest suchy, dlatego w dłuższe trasy warto zabrać spray żeby nie jeździć na sucho. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Petereq Opublikowano 24 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2006 Ja tam slyszalem zeby smarowac co 200 - 300km - a jak jezdzisz po mokrych drogach to nawet czesciej !!!Nie jestem jakims znawca , bo to dopiero byl moj pierwszy sezon , ale wydaje mi sie to logiczne ;)Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 24 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2006 to jeszcze zależy czy to zwykły, oring czy xring Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit_1 Opublikowano 24 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2006 hmm ...no w sumie..dzieki za odpowiedzi.. ;) [ Dopisane: 24-02-2006, 23:23 ]oring kojarze ale xring jak to wygląda..?? masz jakiegos linka?.. i gdzie sie go stosuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 24 Lutego 2006 Administrator Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2006 oring kojarze ale xring jak to wygląda..?? masz jakiegos linka?.. i gdzie sie go stosuje? Różnice są tylko w kształcie oringów, natomiast nie ma żadnych różnic w kwestii dbałości o takie łańcuchy...pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 24 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2006 Jaki smar dostaje się pod O-ringi? Co to za O-ringi które cokolwiek przepuszczają w którąkolwiek stronę?Smar ma pokryć rolkę z zewnątrz i dostać się pod nią. Czyli pomiędzy rolki łańcucha.Wsio. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sanche_z Opublikowano 25 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2006 Nie znam sie na tym jakosspecjalnie ale mi sa znane 3 typy O-ringow w lancuchu: O, X, Z.Typ O to lancuch dla maszyn o pojemnosci do 250 ccm i mocy do max. ok. 80 KM. .Typ X to specjalnie uformowana powiedzchnia ogniwa, tak aby uszczelniacz na O-ringu idealnie zakrywal wnetrze i bolec. Na takie ogniwo przypadaja 4 uszczelniacze co powoduje jego ekstremalnie dluga zywotnosc w porownaniu ze zwyklym lancuchem.Typ Z to szczyt techniki "lancuchowej": przeznaczony dla nieprzecietnych mocy i predkosci osiaganych na maszynie. Zewnetrzne pokrycie bolca jest pozlacane. Bolce i rolki sa z mieszanki aluminium i stali. Wnetrze bolca jest praktycznie zamkniete dla czynnikow zewnetrznych (pyl, brudy)Zaslyszane od mechanika ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jinlun Opublikowano 25 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2006 Jaki smar dostaje się pod O-ringi? Co to za O-ringi które cokolwiek przepuszczają w którąkolwiek stronę? Są to właśnie smary do łańcuchów typu o-ring tzw. penetrujące.Ich zadaniem jest właśnie włazić tam gdzie woda i wszelki śmieć dostawać się niepowinien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 25 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2006 jaki waszym zdaniem jest najlepszy i najbardziej efektywny smar do lancucha dostepnych w sklepach typu motul castrol itp? [ Dopisane: 25-02-2006, 09:36 ]ja mam bell ray wszystko jest ok nie brudzi kola nie lapie za duzo kurzu ale trzyma sie do 150km max troche za malo jak dla mnie , moze znacie cos lepszego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bekriss Opublikowano 25 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2006 Jaki smar dostaje się pod O-ringi? Co to za O-ringi które cokolwiek przepuszczają w którąkolwiek stronę?Smar ma pokryć rolkę z zewnątrz i dostać się pod nią. Czyli pomiędzy rolki łańcucha.Wsio. A po co z zwenatrz??? Wydawalo mi sie ze rolka ma sie krecic a nie slizgac po zebatkach. W dodatku jak bedzie z zwenatrz to wszelki syf (piach, kurz itp) beda sie przyklejac i wycierac szybciej zebatki, w koncu caly ten syf zostanie zepchciety z srodka rolki na odbrzeza czyli tam gdzie sa szczeliny i moze sie przedostac pod rolke. Nie mam racji???? Moze to ma malo do rzeczy ale kilka lat jezdze na rowerze i wiem jak smarowac lancuch zeby pociagnal kilka tysiecy wiecej w sezonie. Zawsze mam z zewnatrz suchy lancuch. Nic sie nie przykleja i caly naped ciagnie dluzej. No ale w sumie nie ma tam oringow czy xringow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 25 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2006 Bardziej chodziło mi o to żeby smar dostał się między rolki, tam gdzie jest największe tarcie, a na powierzchnię rolki dostaję się przy okazji. Trudno nasmarować łańcuch żeby rolki z zewnątrz były czyste.Zgadzam się z opinią że nadmierne smarowanie skraca żywotność łańcucha który łapie wszelkie syfy i piach z otoczenia.Piach + smar = pasta ścierna.Dlatego na rajdach biegnących przez pustynię nie smarują łańcuchów wcale - wypowiedź mechanika Orlenteamu.Teoria ta została sprawdzona podczas intensywnej eksploatacji lekkiego motocykla w piaszczystym terenie.Łańcuch O-ring i zębatki PBR bez smaru robiły większy przebieg między naciągnięciami niż smarowane.Jednak tam gdzie jest mokro smarowanie jest zalecane, choćby dla ochrony zestawu przed korozją. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trajka66 Opublikowano 25 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2006 jaki waszym zdaniem jest najlepszy i najbardziej efektywny smar do lancucha dostepnych w sklepach typu motul castrol itp? [ Dopisane: 25-02-2006' date=' 09:36[/i'] ]ja mam bell ray wszystko jest ok nie brudzi kola nie lapie za duzo kurzu ale trzyma sie do 150km max troche za malo jak dla mnie , moze znacie cos lepszego Moim zdaniem Motul Chain Lube Road , tylko ta cena :? . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateuszm Opublikowano 25 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2006 Ja używam już drugi sezon Castrola. Jestem z niego zadowolony, spełnia dobrze swoją rolę. Kosztuje w miare nie dużo (ok. 30 zł) a starcza spokojnie na 6 tys. km. Mimo to nie ma to jak pełne osłony łańcucha... Szkoda, że przestali je produkować. Wyglądało to nie specjalne, ale swoją rolę spełniało w 200 % Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.