Sherman Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Przeciwskręt nie polega na skręceniu koła w przeciwną stronę, ale na oddziaływaniu na kierownicę odwrotnieZaciekawia mnie Pan... fajny musisz mieć rower/motor, skoro skręcenie kiery w lewo nie powoduje skręcenia koła w lewo. Albo może po prostu za długo w Afryce siedziałem i nie możemy się dogadać w sprawie tego, co znaczy "skręcić kierownicę w lewo" :flesje: Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blood Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Zaciekawia mnie Pan... fajny musisz mieć rower/motor, skoro skręcenie kiery w lewo nie powoduje skręcenia koła w lewo. Albo może po prostu za długo w Afryce siedziałem i nie możemy się dogadać w sprawie tego, co znaczy "skręcić kierownicę w lewo" :flesje: Sherman, przecież jak skręcisz kierownicę w lewo, to koło też skręca w lewo :P Inną rzeczą jest jak zachowa się wtedy rower, ale ciężko żeby koło skręciło w prawo przy przekręceniu kierownicy w lewo, skoro to 'jeden kawałek metalu'. Cytuj http://bikepics.com/members/vixon/09cbr600rr/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 (edytowane) Sherman, przecież jak skręcisz kierownicę w lewo, to koło też skręca w lewoNo właśnie też tak zawsze myślałem, ale patrz, czego się człowiek dowiaduje na starość. A może to jest tak, jak ze wskazówkami zegarka: chodzą w prawo, czy w lewo? Zależy, czy zaczyna się patrzeć od godziny 12:00, czy 6:00 :) To jest zajebisty temat jak z prostej rzeczy można zrobić mega problemTemat jest mega! To jak dyskusja o wyższości kombajnu nad traktorem ;) Edytowane 3 Kwietnia 2012 przez Sherman Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeterQ Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 (edytowane) Dzięki wszystkim za wypowiedzi :) Jeśli chodzi o przeciwskręt to jak już pisałem używam go od jakiegoś czasu świadomie. Ciekawiło mnie jedynie to, czy przeciwskręt można używać przy mniejszych prędkościach, np. przy wykonywaniu egzaminacyjnej na prawko kat.A "ósemki" oraz podczas jazdy na rowerze.Wczoraj jeździłem Simsonem SR50 (skuterem), rozpędziłem się na 1 biegu do ok.20km/h i o dziwo mój stary sprzęt reagował na przeciwskręt, ale bardzo nerwowo. Gdy zszedłem poniżej tej prędkości nie reagował już w ogóle, po prostu popchnięcie do przodu prawej rączki kierownicy prowadziło do skrętu w lewo. Myślę, że wiem już o co chodzi. Tak jak napisał Tomek Kulik. Przeciwskręt jest zjawiskiem, a nie techniką jazdy. Jak sama nazwa sugeruje przeciwskręt to skręcenie koła w przeciwną stronę do planowanego skrętu. Pytanie tylko do czego to działanie prowadzi? Poruszając się motocyklem przy większych prędkościach możemy łatwiej utrzymać równowagę niż przy bardzo małych prędkościach np.15 km/h. Można to łatwo sprawdzić puszczając kierownicę przy 50km/h a potem przy 10 km/h. Zgodzicie się ze mną, że przy tej niższej wartości trudniej się utrzymuje równowagę. I tak sobie myślę, że to też może mieć związek z zachowaniem się motocykla przy użyciu przeciwskrętu. Przy większych prędkościach motocykl musi się przechylać aby pokonać zakręt. Stosujemy przeciwskręt, aby wyprowadzić motocykl z równowagi, czego konsekwencją jest pochylanie się. Przy małych prędkościach przeciwskręt tak jakby nie zachodził, być może jest to związane z tym, że przy takiej prędkości nie ma potrzeby tak znacznego pochylania motocykla. W każdym bądź razie przy mniejszej prędkości niż 10-15 km/h na moim Simsonem przeciwskręt nie zachodzi. Jeśli ktoś wie dlaczego to niech napisze ;p Edytowane 4 Kwietnia 2012 przez PeterQ Cytuj Trzymam kciuki za Daniego Pedrosę i Mavericka Vinalesa w klasie MotoGP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Ra_ Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 (edytowane) Przeciwskręt przy małej prędkości też działa. Tylko trudniej go zauważyć. Przy dużych prędkościach bezwładność/pęd motocykla jest większy dlatego bardziej go widać (pochylenie) i czuć(większy opór kierownicy). Przy małej prędkości, gdy wypchniesz kierownicę w lewo i nie zrekompensujesz balansem ciała, to motocykl poleci w prawo (stąd zapewne niezbyt fortunny przykład z kopnięciem powyżej). Technika jazdy w ostrych zakrętach z małymi prędkościami jest dobrze opisana tutaj:http://www.motogymkh...nika-jazdy.html Wspomniany tam "przeciwsiad", jest używany właśnie po to, by zrównoważyć brak działania "siły odśrodkowej" przy małej prędkości w dużym pochyleniu. Ale żeby tak pochylić motocykl, trzeba użyć przeciwskrętu. Przy małej prędkości też. Edit: Tylko przy małej prędkości nie musisz jakoś strasznie mocno dusić na kierownicę. Po prostu popychasz i prawie natychmiast odruchowo przestajesz, bo moto leci na bok. Edytowane 4 Kwietnia 2012 przez _Ra_ Cytuj Wysyłane z mojego PCta za pomocą klawiatury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 To ja tak dla paddzierżenja razgawora zapytam Was: czemu jazda bez trzymanki jest możliwa dopiero od pewnej prędkości? Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart3q Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Zbyt mały efekt żyroskopowy przedniego koła nie stabilizuje go wystarczająco. Cytuj http://www.apanonar.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arcadiush Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 To ja tak dla paddzierżenja razgawora zapytam Was: czemu jazda bez trzymanki jest możliwa dopiero od pewnej prędkości? Ja wiem ja wiem ja wiem! Ale nie powiem. Cytuj Człowiek człowiekowi motocyklistą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Ra_ Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 To ja tak dla paddzierżenja razgawora zapytam Was: czemu jazda bez trzymanki jest możliwa dopiero od pewnej prędkości? Właśnie zastanawiam się, czy nie da się bez dotykania kierownicy utrzymywać motocykla w pionie podczas postoju nie dotykając stopami ziemi. To by wymagało super poczucia równowagi, ale podważyłoby zasadność pytania :D Dlatego zapytałbym raczej nie czemu jest możliwa, ale czemu jest łatwa. Moje rozumienie: Bo dopiero od pewnej prędkości przednie koło toczy się na tyle szybko, że nadąża samo wystarczająco szybko wężykować (czyli wjeżdżać pod motocykl). Wcześniej przeszkadza mu tarcie. Cytuj Wysyłane z mojego PCta za pomocą klawiatury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Groszek Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Fizyka, wszystko F I Z Y K A, Pany!Chyba trzeba odświeżyć kontakty z nauczycielką fizyki ze szkoły średniej, żeby to wszystko pojąć, a później świadomie wykorzystać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PeterQ Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 (edytowane) Znalazłem bardzo fajne zdanie z ksiazki Motocyklista doskonały: "Przeciwskręt powinniśmy rozumieć jako działanie mające na celu przesunięcie PS (punkt styku opony z podłożem) w stronę przeciwną do zamierzonego kierunku skrętu niezależnie od tego, czy wymaga to pchnięcia do przodu, czy przyciągnięcia do siebie którejś z rączek kierownicy, czy jedziemy siedząc pionowo, czy w pochyleniu, szybko, czy wolno, niezależnie czy kierownicę skręcamy w prawo, czy w lewo. Inaczej mówiąc - przeciwskręt to przesunięcie PS w kierunku przeciwnym do planowanej linii jazdy motocykla." I teraz drugie zdanie z tej samej książki: (chodzi o zawracanie motocykla przy małej prędkości - zakręt w prawo): " Jeśli motocykl jedzie po łuku szerszym niż planowaliśmy, trzeba pochylić go jeszcze bardziej. Do tego służy kierownica. Żeby uniknąc pomyłek - pchamy czy ciągnięmy dolną rączkę? - zapamiętaj, że ciągniemy obie rączki w kierunku skrętu, aby bardziej pochylić motocykl, albo w kierunku przeciwnym, aby go wyprostować lub uniknąć przewrócenia na ziemię. Wiemy już, że to przeciwskręt, choć przy małej prędkości konkretny motocykl może reagować nieco inaczej. Tego drugiego zdania zbytnio nie kapuję. Jak możliwe, że przeciwskręt to skręcenie koła w tą stronę co chcemy jechać... Zresztą oto skan tej strony (obrazek nad ósemką pokazuje sytuację). Przecież według tej fotki nie przeciwstawiamy się planowanej linii jazdy motocykla, ponieważ mamy zamiar skręcić w prawo, więc skręcamy w prawo kierownicę... Oto link do skanu: http://p1.bikepics.c...377752-full.jpg Witam! Dzisiaj jeździłem na swoim rowerze typu MTB, i faktycznie przeciwskręt przy większych prędkościach zachodzi. Przy mniejszych prędkościach rower zachowuje się podobnie jak motocykl. Ciekawy filmik, pokazuje jak wygląda przeciwskręt przy wysokich i niskich prędkościach: Jak ktoś zna dobrze angielski to niech tutaj napisze co mówi lektor tego filmiku na temat przeciwskrętu przy niskich prędkościach Edytowane 5 Kwietnia 2012 przez PeterQ Cytuj Trzymam kciuki za Daniego Pedrosę i Mavericka Vinalesa w klasie MotoGP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mercu Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Dzięki za pomoc bardzo pomocne są wasze rady, i opinie innych tymbardziej gdy ten rok pozwolił mi pierwszy raz na kupienie sobie 1 motocykla . pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Lektor mowi ze jakkolwiek counter steering dziala przy kazdej szybkosci to nie jest dobra metodaprowadzenai motocykla przy malej szybkosci.Raz ze jest dosc trudny do wykonania, dwa - przez sama zmiane pozycji ciala na siedzeniu uzyskamy lepsze efektygdy predkosc motocykla nie przekracza 10 km/h.Zupelnie co innego przy wysokiej szybkosci gdzie jest podstawowy dla szybkiego wrzucenia moto w skret. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Glootik Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Ciekawy filmik, pokazuje jak wygląda przeciwskręt przy wysokich i niskich prędkościach: http://www.youtube.com/watch?v=C848R9xWrjcJak ktoś zna dobrze angielski to niech tutaj napisze co mówi lektor tego filmiku na temat przeciwskrętu przy niskich prędkościachCiekawy i już był w tym temacie raz zamieszczony :) Cytuj ...Gott weiss ich will kein Engel sein... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seddner Opublikowano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 http://www.youtube.com/watch?v=KwI0MxoNit8 Tu został chyba najlepiej ukazany przeciwskręt i mam nadzieje, że to rozwieje wątpliwości niektórych :happy: Enjoy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.