Skocz do zawartości

Oryginalny olej do Harleya


Rekomendowane odpowiedzi

Adamie- zgadzam się z Toba w całej rozciaglosci... :)

Jednak az takich wielkich zmian robić w EVO nie trzeba. Wystarczy silnik poskładac wnikliwie i bardzo dokładnie bacząc uwaznie co się do niego zaklada.

 

Generalnie powiem Ci gduk13 tak- do Twego sprzęta uzyłbym tylko i wyłacznie syntetyka, najlepiej 20W 50 lub 15W 50.

Jest taki Mobil 15W-50 i nowszy- 20W 50. Jest AMSOil, jest Bel Ray czy nawet Liqui Moly... sporo tego... wybierz cos dla siebie.

No widzisz kicha troche z tym doborem w QS... ja bym zalała 20W 50 do sprzegła i Mobila Getribe do skrzynki. No i oczywiscie piecdziesiatke do silniora.

To nowy sprzęt, jest szansa, że z 10 lat wytrzyma na tych olejach :biggrin: ... jak bedzie stał nieuzywany pod szmatka... :biggrin:

P.S.

gduk13- trzy lata do duza róznica, niestety. :wink:

 

 

Do EVO mam jeszcze mieszane uczucia co do syntetyka, ale zbliza się ten dzień- nieuchronnie... kiedy go zaleję.

Dopiero wtedy bede mogł coś wiecej napisać... jesli w ogóle bedzie to ktos chciał czytac... :biggrin: :biggrin:

Tej zimy wzmacniam dół w swoim Sofcie... wiec bedzie okazja... ;)

 

Wiecie? Mam kumpla który ma 4 HD. Wszystkie na EVO. Harleyem jeździ juz ze 30 lat. Robi sporo kilosów... Pytam Go:

-"Zalewamy syntetyki na nowy sezon?"

A on na to:

- Po ile za litr?

- Po 50.- mówię

- Ja tego [...] biore po 28, latam na nim juz z 5 lat. Działa? Działa. Nie widze więc powodu na zmiany, bo wiesz? Lepsze jest wrogiem dobrego...

 

No i co? :biggrin:
Kogo słuchac? Siebie? Czy naprawdę zdrowo myslącego praktyka? :biggrin:

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fisu, wielkie dzięki za wyjaśnienie odnośnie ciśnienia oleju w EVO ! :) :notworthy: :lalag:

Czyli to nie tylko u mnie takie anomalia odnośnie kontrolki oleju, dodam że ja to miałem przy obrotach na pewno niższych niż 800, ale ile dokładnie, to nie umiem powiedzieć (zamówiłem sobie już obrotek tak btw.)

I działo się to właśnie na full nagrzanym silniku (około 200F na gadżecie ze zbiornika oleju).

I to dlatego fabryka zaleca wolne 1000-1050 rpm, z racji właśnie głównie ciśnienia oleju, czyli tak jak myślałem.

Tak czy siak, oprócz obrotka muszę też zainwestować we wskaźnik ciśnienia.

 

Ja też właśnie miałem ogromny dylemat czy zalewać syntetyk do swojego EVO, ale bojąc się wycieków (nie potrzebnie), problemów z ciśnieniem jak pisała część ludzi na HDforums i V-Twinforum, zwiększoną głośnością z silnika a także niemożności odczytania prawidłowego stanu oleju :laugh:

No i zalałem, wcale nie rewelacyjny mineralny 'dino' olej H-D, który to podobno jest produkowany przez CITGO, czyli jakieś konsorcjum należące do nie żyjącego już Chaveza, a ktoś kiedyś pisał że jest/był to PENZOIL, i że podobno ten olej raczej kiepsko wypadał w testach.

Niemniej H-D chwali się, że ten olej spokojnie wytrzymuje temperatury 250F, a nawet przy 300F jest "never break down" :laugh:

 

I bynajmniej nie chodzi tu o cenę, bo za tego minerała płacę prawie tyle co dałbym za AMSoila MCV.

A mały uparcie twierdzi że RevTech minerał ma identyczne parametry jak olej od H-D.

No i nadal nie czuję się dobrze z tym minerałem w EVO, bo sam jestem zwolennikiem syntetyków (w swoim prywatnym 1.9 TDI 110 KM mam zalanego Motula X-Cess 8100, mimo że niemiec jeździł na półsyntetyku).

 

A tak jak pisałem, w primary i w skrzynii mam zalane syntetyki Red Line'a (dawałem ponad 100 zł za flaszke).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz anomalie z kontrolka silnika to lepiej zainwestuj w jego przeglad..

Ona naprawde swieci sie w krytycznym momencie...

"(w swoim prywatnym 1.9 TDI 110 KM mam zalanego Motula X-Cess 8100"- nieee, no denatkę to mi jazda ze stołu... :biggrin:

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fisu : źle się wyraziłem.

Świeci się ona tylko w sytuacji gdy na nagrzanym silniku bardzo zmniejsze wolne obroty.

Gdy są ustawione tak jak być powinny wg fabryki (około 1000 rpm) nic się nie dzieje.

Edytowane przez NATHAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak musisz mieć 1000 to nalezy zaglądnąc do silnika.

Napisze jeszcze raz, jak się świeci kontrolka to sytuacja jest podbramkowa.

3 PSI to około 0.2 bara

5 PSI to 0.34 mało, trochę za mało... :wink:

Kontorlka nie moze sie świecić i juz, nawet przy 500 obrotach.

Niedosmarowuje Ci wału, liftery mają mało oleju, coś poleci predzej czy później.

Coś jest nie tak, albo pompa, albo liftery, rockersy, uszczelka "cylinder base", blok silnika itd...

Teraz jest zimno to jakoś to jeszcze bedzie, ale w upały... cieńko to widzę. :wink:

 

P.S.

Nie chce tu siać fermentu, ale... przyjrzyj sie temu porządnie. :blush:

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fisu, Ty to potrafisz pocieszyć :laugh:

Ja dopóki nie zmniejszyłem sobie z głupa obrotów, to nigdy nie miałem z tą kontrolką problemów.

I myślę że jak zszedłem gdzieś właśnie na 500-600, to wtedy zaczęła się świecić, ale skoro piszesz że tak też być nie może :sad:

Zrobiłem moim EVO w tym sezonie ponad 1000 mil (nie wiele, wiem ) i nic się nie działo do tej pory, a olej zmieniłem zaraz po zakupie.

 

Jeśli dobrze zrozumiałem, to pisałeś że w swoim stockowym EVO miałeś też problem z kontrolką, gdy obniżyłeś wolne, co było tego bezpośrednią przyczyną w końcu ?

 

Btw. zaproś mnie w końcu do siebie, to zostawię Ci mój motur do przeglądu, choćby na całą zimę :biggrin: (nie za darmo oczywiście :biggrin: :laugh: )

Edytowane przez NATHAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam oryginał HD 20W50 i w upałach jak sie dobrze zagrzeje w korkach to przy 450 RPM zaczyna migać mi kontrolka, wtedy podkręcam go gazem do 700-800 i gra gitara. Jak się schłodzi to jest OK...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie, jakim olejem według Was zalać silnik TC88 z przebiegiem 63tyś mil? Nie wiem na czym chodził do tej pory dodam. Chodzi mi o silnik, sprzęgło i skrzynię. Nie wiem czy wybrać syntetyk czy jakiś inny specjał...

Będę wdzięczny za sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz zalac połsyntetyk śmiało,20W50 ja w swoich evo lalem taki i smigały bez najmniejszych uszczerbków,teraz mam TC i tez nie wiem co tam bylo lane przebieg tez spory bede stosowal tez połsyntetyk 20w50 a leje taki olej silkoline , do sprzegla mozesz wlac 10w40 motul,mobil taki jak do japoni tez to wytestowalem na swoich sprzetach,skrzynia 80w90 przekladniowy .Ja minerału bym juz nie zalał. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Koledzy.

HARAS - Motul o którym piszesz to 5100 Ester? Zalewałem tym japońce (jeszcze tej jesieni) i mam go jeszcze trochę w bańce...

Zastanawiałem się też nad półsyntetykiem do silnika i raczej skłaniam się w tym właśnie kierunku. Chciałbym wlać coś dobrego, najchętniej zalałbym syntetykiem no ale nie wiem czy przy takim przebiegu to dobry wybór, natomiast minerał chyba sobie daruję póki co...

Uszanowanko :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...