Skocz do zawartości

Oryginalny olej do Harleya


Rekomendowane odpowiedzi

Nathan nie moge sie z tym zgodzic ja do mojego EVO z 1990 leje syntetyk 20W50 firmy Fuchs silikolene technology poniewaz olej mineralny nie wytrzymywal robil sie czarny i rzadki po paru wyjazdach rzedu do 200km,plukalem jak juz wspomnialem wczesniej i silnik i zbiornik,moje EVO na wolnych po starcie-olej w temp.otoczenia ponad 20,0PSI gdzies do 25,0psi,jak sie nagrzeje czyli po jezdzie przed odstawieniem silnika gdy na tym dziwnym akcesoryjnym korku-miarce-termometrze pokazuje okolo 200 stopni F wowczas na wskazniku cisnienia mam 12,0 do 15,0 PSI uwazam ze jest git,ten olej naprawde daje rade i sie nie rozwarstwia ani nie robi dziwnie rzadki i brudny?!ale to tylko moje byc moze nieobiektywne obserwacje-kazdy chwali swoje. :)

Edytowane przez mariusz piotr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nieźle Fisu :) widzę że postanowiłeś głębiej ugryść problem, szacun :clap: :notworthy:

Ja np. nie mogę za nisko zejść z obrotami, bo zauważyłem że jak zejdę nisko (nie wiem na ile dokładnie bo nie mam obrotka), to na ciepłym, przy temperaturze na gadżecie w zbiorniku pokazuje mi koło 200 F, właśnie zaczyna się zaświecać ciśnienie, dlatego podkręciłem wolne i to sporo, ale i tak muszę kupić obrotek w końcu, żeby go móc zestroić jak należy (skład mieszanki przy wolnych 700-800).

Może dlatego, ze względu na te problemy z ciśnieniem po nagrzaniu (i w upały) HD by mieć "czyste sumienie" każe ustawiać wolne na absurdalnie wysokim poziomie 1000-1050 rpm ?

 

Tylko też mnie niepokoi ta świecąca się kontrolka na nagrzanym silniku, dodam że na oleju przejechałem dopiero 1600 km, a cały czas pilnuję żeby stan był na full, lub bliski fullowi. Dodam że na ten przebieg, dolałem 200-300 ml, więc chyba nie jest źle.

 

A jak właśnie zejdę nisko z obrotami, gdzie silnik jeszcze swobodnie pracuje, i wcale nie chce wyskoczyć z ramy, to zaświeca się kontrolka :mad:

Dlatego właśnie, dla komfortu psychicznego, wolne mam dość wysokie, bliskie "fabrycznej normy".

 

No i fisu miałeś rację, że chłodnica nie jest potrzebna, bo w te maxymalne upały co były, czyli po 35-38 w cieniu, NIGDY nie przekroczyłem bodajże 208F przy pyceniu wg tego wskaźnika/gadżetu w zbiorniku.

A teraz jak chłodniej, to nawet ciężko do 200F dojść :biggrin: i średnio mam 185-195F.

Dodam że naprawdę pilnuję oleju (poziomu).

 

Czyżbym miał pompę oleju do regeneracji ?

 

mariusz piotr : ja nie neguję że syntetyk jest zły do EVO :) ba, syntetyk jest znacznie bardziej stabilny termicznie, szczególnie po nagrzaniu, i nie zużywa się tak szybko jak minerał, tylko po prostu zrażony niektórymi komentami, postanowiłem jednak zalać mu minerał, i wcale nie mówię, że czuje się z tym super :)

 

Co do syntetyka, pisali też, że trudniej odczytać poziom oleju na wskaźniku :laugh:

 

Btw. nie wiem czy wiecie, ale Motul robi na rynek amerykański, specjalny olej do HD, o nazwie TWIN-SYN, i jest to coś ala półsyntetyk, produkowany w USA, i nie dostępny na rynku europejskim.

 

Btw2 : Fisu, co do Mobila masz absolutnie racje, ale wyłącznie do tego z USA :) bo nasz mobil europejski, to szrot a nie olej, tak samo jak europejski Ford, a amerykański Ford.

Edytowane przez NATHAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ale zgodnie z nasza dawniejsza dyskusja cisnienie oleju w silniku HD nie ma wielkiego znaczenia z racji braku lozysk

slizgowych. Ja w BSA mam lozyska slizgowe i cisnienie na wolnych i goracym oleju potrafi spadac do 5 - 7 psi i silnik to wytrzymuje.

Tak ze niskim cisnieniem w HD bym sie nie przejmowal.

A olej syntetyczny zawsze bedzie lepszy do kazdego silnika z powodu wlasnie jego lepszej stabilnosci temperaturowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety Gduk stanie się, to co musi się stać.....

.......nastąpi zużycie ścierne w obszarze styku powierzchni uszczelniających :)

śmigamy już od 5 lat na syntetyku od HD, moto już z nami zostają i zobaczymy czy kolejne 10 lat wytrzymają.

no ale rady bezcenne fm to pewnie już się martwię bo nie zmieniamy oleju co rok tylko z przebiegiem łysy co 6 tyś ja co 8 tyś km, nie odpalamy moto w zimie itd.

nasze przebiegi ani duże ani małe 20/25 tyś km, pierwsi i ostatni użytkownicy, docierane zgodnie z instrukcją, modyfikowane itd.

łysemu przyszły części z us do silnika tak więc zobaczymy czy olej to wytrzyma a hamownia w przyszłym roku prawdę powie :) .

Edytowane przez małaMi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co to znaczy ? chciałbym wiedzieć

do odcinki :wink: .

za dużo się przejmujecie pierdołami, jak czytam posty to jak by wszyscy w F1 lub moto Gp śmigali.

a to śrubki,a to olej a to inne............

Edytowane przez małaMi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I oczywiście na tej samej stronie są dwa ostrzeżenia, że niestosowanie się może doprowadzić do obrażeń ciała lub śmierci.

tak jak nieodpowiednie używanie szczotki do ubikacji, można się nieźle "załatwić" :biggrin: .

nie wiem w czym problem ja urwałam ostatnio linkę od sprzęgła i olej mi leci aż miło -no ale jak mawiają Harlejowcy jak leci to znaczy że jest :biggrin: .

Edytowane przez małaMi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie M.- do pewnego stopnia (czyli do jakichś 5- 6 PSi to racja, bo rolki tego oleju (cisnienia) az tak bardzo nie potrzebują... jednak w okolicach 5 PSI nie otwiera się zawór cisnieniowy który puszcza olej na wał. Zasada w EVO jest taka, ze dopóki liftery nie dostaną swojego, wał nie dostanie nic. Zatem jak jest 8 PSI to strachu nie ma, ale jak jest 5 to już trzeba zacząc myslec aby coś z tym zrobic...

Elementy które dostają olej w pierwszej kolejności to liftery, puschrody i rockersy czyli elementy łozyskowane slizgowo).

Druga sekcja to łożysko slizgowe wału prawe, łozyska korbowe wału i rozbryzgiem z tego: tłoki oraz łozyska główne.

No i dalej rozbryzgiem z odmy - bieżnie lifterów, panewka wałka rozrządu no i sama odma i napęd rozrządu...

Nie lubię odczuwać dyskomforu na mysl o niedosmarowaniu wału.

Inna sprawa, że przy 800 obrotach na jałowym kontorlka cisnienia oleju zaczynała swiecić a cisnieniomierz jednoznacznie pokazywał, że ciśnienia jest skąpo. Silnior w nominale, prawie bez wiekszych luzów, a tu taka kupa... bez 1000 na jałowym kontrolka szalała jak głupia...

 

Generalnie mozna powiedzieć, ze cisnienie oleju w EVO przy obrotach 2000 powinno oscylować w granicach 12 - 35 PSI i nie mniej!

W przeciwnym wypadku silnik jest do przeglądu, a pompa jest do roboty.

I te dane jak dla mnie nie podlegają dyskusji.

 

Przy 10 PSI na 2000 obr./min. "lądujemy" z cisnieniem 3- 5 PSI przy 850 obrotach, a to jest stanowczo za mało, jak chce się ustawiać w EVO jałowy na 600- 700 obr.

Po za tym drodzy Panowie.

Warunki pomiaru też są bardzo wazne. Doprowadzenie temp. oleju do powyzej 180 st. F to jedno, konkretne rozgrzanie silnika to drugie, ale postój 5-cio minutowy i powtórny rozruch powodujący spadek cisnienia o około 3 PSI to trzecie. Zatrzymanie tak zagrzanego silnika na te kilka minut powoduje rozprzestrzenienie się ciepła po całym napedzie a to znowu utrate tych paru jednostek PSI.

Jazda w górach gdzies na południu, tankowanie w południe w jakimś zatłoczonym miescie, a potem postój na swiatłach... no i silnik dostaje po dupie. Lekarstwem jest powrót do 1000 obr./min. czyli do zaleceń fabryki.

Ale także... zgodnie z zaleceniami fabryki, silnik EVO MUSI mieć cisnienie oleju MINIMUM 12 PSI przy 2000 obr./min.

No i oczywiscie warunki pomiaru ciśnienia też muszą zostac spełnione.

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... a co na to Quaker? :wink:

Do mojego FXDC Quaker zaleca:

Silnik - full syntetic 5W-50, alternatywnie 10W-40 lub 15W-40

Sprzeglo i silnik - oryginalny od HD ( nic nie pisze czy mineral czy Screamin Eagle)

A o 20W-50 nie ma ani slowa

A co Ty Fisu o tym myslisz? Dobry by to byl wybor? Przerabiales juz to w swojej olejowej praktyce? Pozdro.

P.s.

Te dane to dla silnika z 2010 roku. Ale chyba 3 lata nie robi roznicy? Albo i robi... ?

Edytowane przez gduk13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowe zalecenie producenta to utrzymywanie wolnych w zakresie 1000 obr/min :).

W BSA tez sie sprawdza.

A reszta ?

Jak chce sie ustawiac b.wolne obroty to trzeba poprawiac fabryke, albo jezdzic na b.dobrym oleju.

Ja mam wolne ustawione e granicach 850 obr, wiec jezdze na syntetykach.

 

Do HD uzywalbym oleju o gornym oznaczeniu 50 a nie 40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...