Skocz do zawartości

Tani, prosty i praktyczny klasyk - jaki?


StaregoSzukam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

chciałbym zakupić sobie starego klasyka, rozłożyć go na części pierwsze i odrestaurować. Nigdy czegoś takiego nie robiłem więc będzie to wyzwanie a zarazem sposób na zwiększenie swojej wiedzy o budowie motocykli 😉

Wymagania:

1. Tani. Powiedzmy maks 10tys. zł. a idealnie byłoby do 5tys. zł.

2. Dobrze jak będzie sprawny i trochę można będzie pojeździć przed zabraniem się do prac ale nie musi być. Do rozważenia również opcje w gorszym stanie od razu do "wrzucenia na warsztat".

3. Relatywnie prosta konstrukcja choć w starszych to pewnie każdy będzie dość prosty w budowie.

4. Dość łatwa dostępność części żebym nie musiał czegoś domawiać z drugiego końca globu 😉

5. Jeśli chodzi o typ nie mam tu większych preferencji. Podobają mi się takie z wózkiem, choppery. Dowolny typ można proponować.

 

Co możecie zaproponować? 🙂

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MZ lub Jawa. A na poważnie to kup jakiegoś małego japońca, np. Honda CB 250 lub Yamaha XJ550. Cena będzie w twoim budżecie, części są a najprawdopodobniej w ogóle nie będziesz musiał nic robić tylko jeździć. No może kosmetyka lakieru, bo jednak po kilkudziesięciu latach rdza i słońce swoje mogą zrobić. Nie polecam czegokolwiek " rozłożyć go na części pierwsze i odrestaurować" bo jak " Nigdy czegoś takiego nie robiłem" to zostaniesz z kupką gratów. Do takich zabiegów to trzeba mieć wiedzę, miejsce, narzędzia i dużo cierpliwości. A zaproponowane jednoślady można w Niemczech czy na zachodzie kupić do max. 2000 Eur i będą to całkowicie sprawne pojazdy. Ponieważ sam jeżdżę BMW R80 RT to poleciłbym ci jakiś model z lat 70-80 ale raczej nie zmieścisz się w budżecie i nie są to "proste w budowie" maszyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, HD1940 napisał:

(...)Nie polecam czegokolwiek " rozłożyć go na części pierwsze i odrestaurować" bo jak " Nigdy czegoś takiego nie robiłem" to zostaniesz z kupką gratów. Do takich zabiegów to trzeba mieć wiedzę, miejsce, narzędzia i dużo cierpliwości. (...)

Narzędzia mam, miejsce mam, wiedzę można zdobyć i nie spieszy mi się. Mogę sobie nawet kilka lat przy tym dłubać 😉

3 godziny temu, konrad1f napisał:

Komar

To jest już jednak aż za proste. Rozłożenie i odrestaurowanie komara nie brzmi jak wyzwanie 😄

 

EDIT:

Sprawdziłem jak to RT 80 wygląda. No to już poza przewidzianym budżetem ale też wydaje się trudno dostępne na rynku wtórnym.

Ta Yamaha nawet fajnie wygląda.

Edytowane przez StaregoSzukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stare Suzuki VS są bardzo ładne ale wykraczają poza przewidziany budżet. Znacie coś podobnego stylistycznie?

Jeszcze dodam, że jak by nieznacznie powyżej budżetu byłby w zasięgu motocykl, który już prawdopodobnie będzie tylko zyskiwał na wartości i może zostać potraktowany jako pewnego rodzaju inwestycja na lata to też do rozważenia 😉

Edytowane przez StaregoSzukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Staszek_s napisał:

Na zakup bazy spokojnie wystarczy, a potem ma…parę lat na renowację i zebranie kasy na ten zabieg. 

Jakieś wskazówki gdzie szukać poza olx i allegro?

Może lepiej po zimie,? Przed sezonem można się spodziewać więcej ogłoszeń?

Zanotowałem tez kolejny potencjalny problem utrudniający poszukiwania starego motocykla - część jest zarejestrowana jako zabytkowe  😕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, F.I.P. Berek napisał:

W przypadku Junaka sezon nie ma nic do rzeczy. Na forum http://sfm-junak.pl/forum/index.php  możesz poznać temat i nawiązać kontakty. 

Zajrzę, opcja na pewno do rozważenia, ciekawa choć nie wiem czy nie będzie wymagała przekroczenia budżetu na start.

Przeczytałem ten artykuł: https://www.jednoslad.pl/historia-junaka-m10-polski-motocykli-motocykl-z-ogromnymi-mozliwosciami/

"w Junaku M10 w trakcie produkcji zaszło sporo małych zmian i niektóre części ze sklepu potrafiły się nieco różnić od wykręconych z motocykla"

Czyli nie będzie to pewnie też prosty motocykl w renowacji jeśli te zmiany oznaczają brak kompatybilności.


Sam motocykl jednak ciekawy. Jest też możliwość dokupienia wózka co również na plus.

 

Jest też książka o Junaku co na pewno ułatwiłoby renowację 🙂
https://tantis.pl/junak-m10-p406354

Edytowane przez StaregoSzukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artykuł na zasadzie "dzwonią, ale nie wiadomo w którym kościele"...A stwierdzenie o przewymiarowaniu elementów to dla mnie nowość.

W latach dziewięćdziesiątych w Świecie Motocykli pojawił się cykl artykułów p. Dmowskiego ( który wydał też książkę o Junaku - kopiując instrukcję obsługi i dodając parę współczesnych fotek)... Równolegle  Świat Motocykli publikował moje uwagi i sprostowania wielu błędów, które we wspomnianym cyklu się pojawiały... Tak, że myślę, że coś niecoś o Junaku wiem - przy gruntownej i rzetelnej renowacji nie ma się co obawiać braku kompatybilności. Silnik swojego Junaka składałem wybierając najlepiej zachowane części z setek (nie przesadzam) kilogramów części jakie miałem w tamtym okresie. Parę słów jest tutaj:

 

Edytowane przez F.I.P. Berek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...