Jump to content
StaregoSzukam

Tani, prosty i praktyczny klasyk - jaki?

Recommended Posts

Tak, tylko czasy sie troche zmienily, zardzewiala i niekompletna baza to obecnie pnad 10 tys zl, sam remont mechaniczny nastepne 8 - 10 tys, caly zrobiony motocykl to obecnie od 30 tys w gore, mowie oczywiscie o stanie fabrycznym, jako ze zadne przerobki nie wchodza w gre. Licza sie tylko oryginalne czesci i motocykle i to jest rozchwytywane jak swieze buleczki. Zreszta podobnie z malymi 2 suwami - ceny w oczach ida w gore, tak ze taka WSK przestaje byc powoli w zasiegu cenowym autora watku.Ze stara japonia jest coraz wiekszy poblem ze zdobycien czesci, ale mozna probowac. Dla mnie najbardziej rozsadny jest maly Suzuki GS ( 450 / 500, 550 ), bo to dobre motocykle a ilosc cylindrow ( 2 ) zmniejsza koszty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cóż - jeżeli tak wyglądają aktualnie ceny to rzeczywiście Junak nie będzie się mieścił w kategoriach tego wątku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marka nie ma znaczenia, trzeba kupic najlepszy motocykla ktory mozna za zalozona na to sume, powiedzmy 5 tysi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Adam M. napisał:

Tak, tylko czasy sie troche zmienily, zardzewiala i niekompletna baza to obecnie pnad 10 tys zl, sam remont mechaniczny nastepne 8 - 10 tys, caly zrobiony motocykl to obecnie od 30 tys w gore, mowie oczywiscie o stanie fabrycznym, jako ze zadne przerobki nie wchodza w gre. Licza sie tylko oryginalne czesci i motocykle i to jest rozchwytywane jak swieze buleczki. Zreszta podobnie z malymi 2 suwami - ceny w oczach ida w gore, tak ze taka WSK przestaje byc powoli w zasiegu cenowym autora watku.Ze stara japonia jest coraz wiekszy poblem ze zdobycien czesci, ale mozna probowac. Dla mnie najbardziej rozsadny jest maly Suzuki GS ( 450 / 500, 550 ), bo to dobre motocykle a ilosc cylindrow ( 2 ) zmniejsza koszty.

Jak przeglądałem ogłoszenia w ostatnich dniach to ceny są dość dziwne. Prawie 10tys. było za zardzewiałą niekompletną ruinę a za ok. 15tys. zł. były już odnowione egzemplarze. Były również i takie za ponad 30k.

Generalnie jak miałbym zapłacić za niekompletny wrak 10tys. zł. a za 15-16k mógł kupić odnowiony to obydwie opcje są złe. 15-16k za odnowiony brzmi rozsądniej jak 10k za niekompletną ruinę tylko sens rozkładania na czynniki pierwsze i odnawiania motocykla który już wygląda nieźle jest średni...

Włożenie w remont 10k to nie problem. Plan jest taki by sobie dłubać przy tym na spokojnie w wolnych chwilach. Ergo wydatki tak się rozłożą w czasie, że będą prawie niezauważalne.

W kwestii rozchwytywania jak świeże bułeczki - wiele ogłoszeń wisi odkąd sprawdzam. Problem w tym, że wybór jest mały.

 

Doszedłem do wniosku, że najlepiej będzie wybrać kilka motocykli, przeglądać ogłoszenia i kupić to co się trafi.

1 godzinę temu, Adam M. napisał:

Marka nie ma znaczenia, trzeba kupic najlepszy motocykla ktory mozna za zalozona na to sume, powiedzmy 5 tysi.

Właśnie do mniej więcej takich wniosków doszedłem. Najlepszy w budżecie i w odpowiednim stanie czyli najlepiej dość kompletny, nie totalny wrak ale taki pordzewiały, może nawet z silnikiem do remontu za to w dobrej cenie.

 

A co sądzicie o Dniepr np.?

https://www.olx.pl/d/oferta/k-750-dnieper-ural-mt-m72-rzeszow-CID5-IDLc2Nq.html#ddbafd5569

Coś tego typu. Części są łatwo dostępne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do robienia - dosyć łatwy, ale żeby nie zaglądać co chwila trzeba władować trochę kasy. Jako lokata kapitału - zapomnij. Ten egzemplarz ma sporo przeszczepów z późniejszego Dniepra, ale jak chcesz mieć ruchola do kręcenia się w koło komina to styknie. Do odbudowy rocznikowej trochę się naszukasz z podzespołami, których w czasach pandemii nie jest łatwo zdobyć. Radzę zainteresować się Uralem M62, koniecznie z fabrycznym lakierem. Takie się często ostatnio trafiają na portalach. Broń boże nie odnawiaj lakieru, co najwyżej zakonserwuj. Zrób mechanikę, a będziesz miał motocykl sprawny i o rosnącej wartości. Niestety z budżetem możesz się nie wyrobić, ale takie są ceny pojazdów poszukiwanych lub o rosnącej wartości. Niestety czasy  Cheap Bikes już się skończyły. To co jest tanie niekoniecznie wzbudza i będzie wzbudzało zainteresowanie, więc aspekt lokaty kapitału jest mocno niepewny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta oferta to tylko przykład ale dziękuję za szczegółową odpowiedź.

W dniu 29.08.2021 o 15:20, HD1940 napisał:

Radzę zainteresować się Uralem M62, koniecznie z fabrycznym lakierem. Takie się często ostatnio trafiają na portalach. Broń boże nie odnawiaj lakieru, co najwyżej zakonserwuj.

Tu mnie zaskoczyłeś. Dlaczego nie odnawiać lakieru?

Taki przykładowo https://www.olx.pl/d/oferta/ural-m-62-CID5-IDIijT6.html#f489cbb7b0

w którym jest rdza a po tylu latach pewnie w każdym będzie w mniejszym lub większym stopniu ciężko będzie zakonserwować bez ingerencji w lakier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz liczy się oryginalność a nie błyszczący wygląd. Ural z oryginalnym, nawet nieco uszkodzonym lakierem ma większą wartość kolekcjonerską niż odpicowany po malowaniu. Takie są trendy światowe wśród ludzi znających się na rzeczy.

A odnośnie ogłoszenia z linku - ten był już malowany. Trafiają się w lepszym stanie, z oryginalnymi kalkomaniami.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, HD1940 napisał:

A odnośnie ogłoszenia z linku - ten był już malowany. Trafiają się w lepszym stanie, z oryginalnymi kalkomaniami. 

Jak to poznajesz po zdjęciu? Nieprawidłowy odcień zielonego?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, StaregoSzukam napisał:

Jak to poznajesz po zdjęciu? Nieprawidłowy odcień zielonego?

Długoletnie doświadczenie w branży. Jak byś obejrzał kilka egzemplarzy na żywo też byś zauważył w czym tkwi sedno sprawy.

Te są nie przemalowywane: https://www.olx.pl/d/oferta/ural-m-62-dniepr-k-750-motobazar-prl-pl-rosyjskie-boksery-CID5-IDGDpdK.html#f489cbb7b0 , https://www.olx.pl/d/oferta/ural-m-62-dniepr-k-750-m-72-motobazar-prl-pl-rosyjskie-boksery-CID5-IDJQL2P.html#f489cbb7b0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciężki orzech do zgryzienia 😄

 

Sam motocykl mi się podoba ale jest kilka problemów:

1. Zmienia to prawie całkowicie moją pierwotną koncepcję. Jeśli ma zostać oryginalny lakier to głownie zostałoby odświeżanie elementów nielakierowanych i remont silnika a nie całkowita renowacja.

2. Drugi problem jest znacznie poważniejszy. Dostępność części wydaje się bardzo ograniczona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak to się mówi "albo rybki albo pipki". Jak chcesz tani, z dostępem do części to raczej nie będzie to lokata pieniędzy. Jak ma to mieć wartość to musi mieć cechy, które teraz są doceniane. Te zaś jak piszesz kłócą się z twoją koncepcją. 

Przy odbudowie zabytkowych motocykli, w większości przypadków, dobry dostęp do części jest dla pojazdów wartościowych lub stosunkowo nowych. Te tanie naprawia się wsadzając detale mniej zużyte lub produkowane w Chinach (motocykle WSK i z demoludów). A do ruskich motocykli niestety podaż części jest niewielki, a jakość raczej słaba.

Dla tego proponowałem ci japońce. 

Moim zdaniem teraz zaintetesowanie klientów kieruje się w stronę klasyków z tat 60-80. Tam szukaj czegoś co odpowiada twoim możliwościom remontowym i finansowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 24.08.2021 o 14:10, StaregoSzukam napisał:

Cześć,

chciałbym zakupić sobie starego klasyka, rozłożyć go na części pierwsze i odrestaurować. Nigdy czegoś takiego nie robiłem więc będzie to wyzwanie a zarazem sposób na zwiększenie swojej wiedzy o budowie motocykli 😉

Wymagania:

1. Tani. Powiedzmy maks 10tys. zł. a idealnie byłoby do 5tys. zł.

2. Dobrze jak będzie sprawny i trochę można będzie pojeździć przed zabraniem się do prac ale nie musi być. Do rozważenia również opcje w gorszym stanie od razu do "wrzucenia na warsztat".

3. Relatywnie prosta konstrukcja choć w starszych to pewnie każdy będzie dość prosty w budowie.

4. Dość łatwa dostępność części żebym nie musiał czegoś domawiać z drugiego końca globu 😉

5. Jeśli chodzi o typ nie mam tu większych preferencji. Podobają mi się takie z wózkiem, choppery. Dowolny typ można proponować.

Cześć, 

Renowacja jest bardzo wymagającym kawałkiem chleba i tutaj słowo 'tani' które zawarłeś w pierwszym punkcie , może Cię rozczarować.. Potrzeba dużo czasu, cierpliwości i determinacji by zrobić to dobrze. A żeby było dobrze - tanio nie będzie. I żeby było jasne - ja Cię nie zniechęcam 😉 Musisz sobie ułożyć w głowie czego oczekujesz, bardziej przyziemnymi kryteriami, lub sprecyzować na czym najbardziej Ci zależy. Pewne rzeczy ciężko ze sobą pogodzić lub.. wzajemnie się wykluczają.

Co ważniejsze, tanio? Nauka? Upodobania? Części? 

Z dostępnością części jest tak, że do jednych motocykli dostaniesz część produkowaną od 65'r od ręki i bez żadnej łaski ( mówię tu oczywiście o OEMie,) w innym przypadku mija 10 lat i jest 'No Longer Available'...

Edited by Natalia Cattiva

Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minutes ago, Natalia Cattiva said:

Renowacja jest bardzo wymagającym kawałkiem chleba i tutaj słowo 'tani' które zawarłeś w pierwszym punkcie , może Cię rozczarować.. Potrzeba dużo czasu, cierpliwości i determinacji by zrobić to dobrze.

no dobrze, to konkretnie: gdybym chciał kupić tanio, niedrogo remontować (części dostępne), i przy tym nie nastawiać się na jakiekolwiek "odzyskiwanie wkładu" (czyli dostaję finalnie sprzęt wart 25% tego, co łącznie kosztował)? bo z takiej odpowiedzi nic nie wynika

jsz


„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, Natalia Cattiva napisał:

Cześć, 

Renowacja jest bardzo wymagającym kawałkiem chleba i tutaj słowo 'tani' które zawarłeś w pierwszym punkcie , może Cię rozczarować.. Potrzeba dużo czasu, cierpliwości i determinacji by zrobić to dobrze. A żeby było dobrze - tanio nie będzie. I żeby było jasne - ja Cię nie zniechęcam 😉

Nie napisałem, że renowacja ma być tania. Widełki cenowe dotyczą tylko bazy do renowacji. W kwestii czasu to nawet dalej doprecyzowałem, że mogę sobie siedzieć nad tym parę lat - nie spieszy mi się.

23 godziny temu, Natalia Cattiva napisał:

Pewne rzeczy ciężko ze sobą pogodzić lub.. wzajemnie się wykluczają. 

Co konkretnie się wyklucza?

W dniu 3.09.2021 o 13:47, HD1940 napisał:

Jak to się mówi "albo rybki albo pipki". Jak chcesz tani, z dostępem do części to raczej nie będzie to lokata pieniędzy. Jak ma to mieć wartość to musi mieć cechy, które teraz są doceniane. Te zaś jak piszesz kłócą się z twoją koncepcją.  

Kiepski dostęp do części to spore utrudnienie. Idealny projekt byłby dla mnie taki w którym czas poświęcam głównie na renowację a nie kwestie poboczne jak polowanie na pojedynczą część przez kilka miesięcy.

 

W dniu 3.09.2021 o 13:47, HD1940 napisał:

Przy odbudowie zabytkowych motocykli, w większości przypadków, dobry dostęp do części jest dla pojazdów wartościowych lub stosunkowo nowych.

Wartościowych czyli o jakich kwotach mówimy (od)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...