Jump to content

StaregoSzukam

Forumowicze
  • Content Count

    22
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutralny

About StaregoSzukam

  • Rank
    NOWICJUSZ - macant tematu

Osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Wawa

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Zgadzam się, że kask jest najważniejszy ale z pewnością od pewnego poziomu jakość rośnie nieproporcjonalnie do ceny lub wcale. Arai ma np. w ofercie kask za 15000zł... Znalazłem informacje o firmach, które testują kaski. Nie wiadomo na ile rzetelnie ale trudno o inny punkt zaczepienia więc pewnie poszukam po prostu wśród firm, które mają wysokie noty w tych testach.
  2. Do czego to się odnosi? Do deauville? W ogłoszeniach z RT i ST też widziałem informacje o podgrzewanych manetkach. Na razie poczytałem głównie o RT bo na pierwszy rzut oka podoba mi się najbardziej. ST ma opinię bardziej niezawodnego motocykla, silnik i skrzynia biegów bardziej płynne - rt zmienia biegi jak traktor Za to RT ponoć łatwiej się prowadzi co jest sporym plusem. Wiem m.in. dlatego zasugerowany rt bardziej mnie przekonuje niż st. Wiem, że na żadnych z tych nie będzie łatwo zacząć ale zanim spróbuję nim ruszyć to wykupię sobie godziny na doszkolenie na czymś mniejszym Chociaż wg specyfikacji, które ja widziałem to sucha masa: ST - ok. 300kg RT - ok. 280kg deauville - ok. 240kg. (700stka) czyli te ok. 40kg. to pomiędzy deavuille i rt a pomiędzy st i rt ok. 20kg czyli teoretycznie nie tak wiele ale ponoć prowadzi się zdecydowanie łatwiej.
  3. Dzięki, widziałem te motocykle i w sumie nie wiem dlaczego nie brałem pod uwagi. Wydaje się nieco mniej wygodny za to zdaje się, że jest na wtrysku a nie gaźniku jak st1100, jest nieco lżejszy co też na plus. Kufry ma zdaje się mniejsze ale na kilkudniowy wypad powinno wystarczyć - można jeszcze plecak zabrać. Czy to co widać na tym zdjęciu to jest gniazdo zapalniczki? Nie zamierzam. Też ciekawie to wygląda tylko tutaj te boczny kufry to już na zdjęciach wyglądają na bardzo małe. Inne czyli jakie? Orientujecie się jak wyglądają koszty utrzymania tych motocykli? Porównywalne?
  4. Jak wychodzi nowa kolekcja to nie ma przecen na starą podobnie jak w zwykłych sklepach odzieżowych? Czytałem, że jesienią do początku nowego roku bywają wyprzedaże starych kolekcji ale jeszcze chciałem poznać więcej opinii na ten temat. Na przyszły sezon chcę kupić motocykl i nie wiem czy już się rozglądać czy na spokojnie w przyszłym roku za ciuchami. W każdym razie pomysł za wybraniem konkretnych modeli i następnie sprawdzanie cen godny uwagi. Dzięki sprawdzę. Duże różnice są pomiędzy kaskami ze średniej a wyższej półki jeśli chodzi o bezpieczeństwo czy to trochę jak ze zwykłymi ciuchami i od pewnej kwoty praktycznie dopłaca się tylko za markę?
  5. W jakich miesiącach są największe obniżki na akcesoria motocyklowe (kask, rękawice, kombinezon etc.)?
  6. Potrzebuję sobie przypomnieć jak się jeździ motocyklem Lepiej wykupić sobie jazdy w ośrodku szkolenia kierowców czy kurs w jakiejś akademii doskonalenia techniki jazdy? Może znacie opcje godne uwagi najlepiej w Warszawie, Białymstoku lub okolicach. Kwestia jest taka, że prawo jazdy robiłem wiele lat temu i było nieaktywne a w przyszłym sezonie chciałbym w końcu kupić sobie motocykl a może i dwa
  7. Poszukuję taniego motocykla spełniającego poniższe wymagania: - wygodna pozycja za kierownicą - na wale kardana - bagażniki lub przynajmniej możliwość ich doczepienia W skrócie to chciałbym motocykl którym wygodnie przejadę kilkaset kilometrów na raz zabierając ze sobą namiot i ubrania na parę dni. Takim ideałem dla mnie jest Honda Gold Wing ale... to może kilka sezonów później Najpierw coś zgrabniejszego i tańszego. Zrobiłem krótki rekonesans i bardzo wpadła mi w oko Honda ST1100 i ST1300. Przy czym bardziej ST1100 bo da się kupić taniej a wielkich różnic pomiędzy nimi nie widzę. Coś tego typu: https://allegro.pl/ogloszenie/honda-st-1100-pan-european-hak-77-tys-km-1998-raty-11265954323 Wygląda to bardzo dobrze, jest tanie - wisi nawet jakaś oferta starszego egzemplarza za ok. 7tys. zł. Jakaś sensowna alternatywa ?
  8. Tym bardziej, że nawet nie wiem co to jest półka w motocyklu Tak czy inaczej wygląda na to, że lepiej ogarnąć doświadczonego motocyklistę, który pomoże w inspekcji. Będę się rozglądać głównie za iż i ural. Te opcje wydają się najsensowniejsze dla mnie. Postanowiłem też poszukać czegoś "normalnego" do jazdy na co dzień ale to już temat na osobny wątek Dzięki za pomoc!
  9. Dla laika łatwo będzie zauważyć wady dyskwalifikujące czyli np. pęknięta albo krzywo zespawana rama?
  10. Ostatnio ciężko mi było znaleźć czas by się po tyłku podrapać ale ku mojej uciesze wątek nadal żyje W wolnej chwili wybiorę listę modeli do poszukiwań ale samo rozglądanie się rozpocznę pewnie najwcześniej na przełomie roku. Niestety pojawił się też skutek uboczny tego pomysłu. Jak zacząłem się rozglądać za motocyklami to nabrałem ochoty by kupić również drugi gotowy do jazdy na przyszły sezon
  11. Nawet nieźle to wygląda a przy tym konstrukcja wydaje się prosta. Sądząc po liczbie ogłoszeń na Allegro dostępność części również wydaje się całkiem dobra. Poczytam w wolnej chwili co to za konstrukcja.
  12. Z tym Zundapp to nieźle odleciałeś Z lektury wynika, że tu mowa o setkach tysięcy a czasem i więcej w dodatku dostępność bardzo mała więc to już chyba jeden z najbardziej skrajnych przypadków Przejrzałem Harleye z ciekawości. Pomijając cenę to aukcję wyglądają tak jak się spodziewałem. To dość specyficzne motocykle i jak ktoś się decyduje na Harleya to raczej będzie w mniejszym lub większym stopniu o niego dbał. Także tutaj nawet zwiększając budżet mógłby być problem ze znalezieniem bazy do renowacji przy której będzie sporo do zrobienia. Stylistyka zupełnie mi nie odpowiada. Czyli mimo wszystko Junak i Ural póki co wydają się najsensowniejszymi opcjami.
  13. Nie napisałem, że renowacja ma być tania. Widełki cenowe dotyczą tylko bazy do renowacji. W kwestii czasu to nawet dalej doprecyzowałem, że mogę sobie siedzieć nad tym parę lat - nie spieszy mi się. Co konkretnie się wyklucza? Kiepski dostęp do części to spore utrudnienie. Idealny projekt byłby dla mnie taki w którym czas poświęcam głównie na renowację a nie kwestie poboczne jak polowanie na pojedynczą część przez kilka miesięcy. Wartościowych czyli o jakich kwotach mówimy (od)?
  14. Ciężki orzech do zgryzienia Sam motocykl mi się podoba ale jest kilka problemów: 1. Zmienia to prawie całkowicie moją pierwotną koncepcję. Jeśli ma zostać oryginalny lakier to głownie zostałoby odświeżanie elementów nielakierowanych i remont silnika a nie całkowita renowacja. 2. Drugi problem jest znacznie poważniejszy. Dostępność części wydaje się bardzo ograniczona.
  15. Jak to poznajesz po zdjęciu? Nieprawidłowy odcień zielonego?
×
×
  • Create New...