Skocz do zawartości

Qadrat

Forumowicze
  • Postów

    2388
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    16

Ostatnia wygrana Qadrat w dniu 25 Marca

Użytkownicy przyznają Qadrat punkty reputacji!

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Ozorków

Osobiste

  • Motocykl
    GSX 1250 FA, CRF300L
  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

5846 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Qadrat

ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami (30/46)

96

Reputacja

  1. Honda od kilku lat do silników w skuterach zaleca 10W30 z normą JASO MB a do przekładni 10W30 ale z normą JASO MA2.
  2. Model może nie był jakoś popularny u nas ale tam siedzi silnik DR650, olejak, dość dobrze znany i w miarę wytrzymały. Wyżej już pisałem, miałem takiego w 2007 roku, sprzęt wtedy jeszcze pachniał nowością, na liczniku miał może z 40 tys km (prawdziwe). To były dobre sprzęty, jak pilnowałeś oleju to nic się nie działo. Bardzo gładko pracował jak na silnik 1 cylindrowy. A z takich singli 600 - 650 to najlepiej mi się jeździło na starym poczciwym BMW F650 z 1995r z silnikiem Rotax. Wg mnie to jeden z najlepszych singli w swojej klasie. Na panewkach, smarowanie suchą miską olejową, chłodzony cieczą, zawory na płytkach. Kupiłem go jakoś w 2012, miał być na sezon a został ze mną na chyba 8 lat. Zjeździłem pół Europy bocznymi drogami. Poza asfalt też sporo zjeżdżałem. Z tym motocyklem to absolutnie nic się nie działo, żadnych awarii, jedynie serwisy eksploatacyjne. I palił sobie 5 litrów. Przy sprzedaży miał coś koło 120 000 km. Silnik nie ruszany, oleju nie pił, nie kopcił, ładnie odpalał i pracował, moc miał.
  3. Uważaj żeby nie nadziać się na Transalpa z zajechanym wałkiem zdawczym. Naprawa nieopłacalna, wałki wymagały specjalnego traktowania, dużo osób o tym zapominało i po latach bardzo łatwo trafić na minę. Jak zajrzysz do wałka i zobaczysz szeroką zębatkę KKbike to lepiej ją ściągnij i zobacz co jest pod nią, można się zdziwić. Membrany w gaźnikach też po latach lubią się zużyć a zamienniki są podłej jakości, jak wytrzyma sezon to sukces. Gdzieś udało mi się kiedyś dorwać oryginały za 1100 zł komplet. I do tego jeszcze padające moduły zapłonowe oraz regulatory. Dobry zamiennik modułu DZE to jakieś 300 zł sztuka (a są dwa) oraz często lubi paść regulator napięcia (400 zł). No i sporo egzemplarzy co mają przebiegi >150 tys lubi wypić oleju. To tyle jeśli chodzi o zakup wiekowego Trampka, te sprzęty mają już swoje lata i kilometry. 🙂
  4. Miałem Freewinda przez 2 lata, zależy gdzie chcesz tym wjeżdżać - na lekkie błoto, szutry i piaski jeszcze ujdzie jak założysz odpowiednią oponę ale na mocny offroad to nie licz, masa bardzo przeszkadza. No i gabaryty oraz plastiki. Autostradą jak chcesz dłużej lecieć to tak 120, max 130 km/h. Na pewno jest to wygodny sprzęt, to muszę przyznać. Miałem go w okolicach 2007 roku, wtedy to był 8 letni motocykl, nic nie zmęczony, nie wiem jak prezentują się egzemplarze co teraz mają już po 25 lat.
  5. Jeszcze w zeszłym roku było w projekcie, że motocykle są wyłączone z tej całej strefy czystego transportu i będą mogły wjeżdżać bez ograniczeń. Coś się zmieniło?
  6. Jak ten sprzęt waży 102 kg to nawet po zdławieniu do 35 kW nie da rady jeździć na A2 bo nie spełni drugiego kryterium czyli stosunek mocy do masy 0,2 kW / kg. Tu trzeba go zdławić na max 20 kW żeby spełnił wymagania jazdy na A2.
  7. Sam noszę się z zamiarem kupna jakiegoś nowego sprzętu o małej pojemności z lekkim zacięciem terenowym. Mam obcykane chyba wszystkie dostępne na rynku propozycje, łącznie z jazdami testowymi: zaczynając od chinoli a na KTM kończąc. Budżet oscylujący w granicach 30 000 zł. Jak na razie absolutnym numerem 1 jest Honda CRF 300 Rally. To naprawdę fajnie jeździ poza asfaltem i jest porządnie wykonane. Jak się dobrze rozejrzysz to na wyprzedaży rocznika dasz radę kupić w granicach 27 tys. zł. Ciekawy jest też KTM 390 Adv, trochę przekracza budżet ale masz możliwość wybrania różnych trybów jazdy, wyświetlacz możesz sparować sobie z telefonem. W terenie trochę ustępuje CRF ale za to na asfalcie idzie tym pojeździć nawet z prędkościami autostradowymi. Z minusów to bardzo drogie akcesoria. Jedyny chinol na którego coś tam warto rzucić okiem to CF Moto 450 MT. Aczkolwiek mało kto chce to później serwisować, także jedną wielką niewiadomą jest dostępność części jak skończą produkować model. Voge, Benelli czy Romety odpuść, to jest naprawdę podła jakość. Obejrzyj i przejedź się na CRF a potem na Voge to zrozumiesz o czym piszę. Na papierze wygląda ładnie a w rzeczywistości to przepaść. Szkoda, że portale branżowe są takie sprzedajne i za parę $$ robią marketing tym chińskim markom bo nie wierzę, że te zachwyty (zwłaszcza nad Voge) to takie bezinteresowne. Jeszcze 6 lat temu polecałem Benelli, jako taką jakość trzymali, teraz chyba zmienili fabrykę bo cała seria TRK to typowa chińszczyzna.
  8. Prawdopodobnie masz na myśli dużo starsze modele gaźnikowe, stary F650 na Rotaxie i Pegaso 650 z Rotaxem ale 5 zaworowym. Aprilia Pegaso Strada była tylko jedna, robiona w latach 2005 - 2011.
  9. Czemu ma dużo spalać? Silnik na wtrysku, 1 cylinder, bardzo oszczędnie się obchodzi z paliwem. Nie ma problemu tym wykręcić spalanie poniżej 5 litrów.
  10. Nie ma opcji żebyś przegrzał olejaka przy obecnych temperaturach. Nawet przy 30 stopniach w korkach też go nie przegrzejesz - no chyba, że będziesz stał w miejscu z odkręconą manetą przez kilka minut. Pół życia spędziłem na olejakach, za młodu to się takie katowanie uskuteczniało, że kolektory z wydechem były rozgrzane do czerwoności, iskry szły a silnikowi nic nie było. Wiem do czego są zdolne te silniki, jemu wystarczy żeby był olej chociaż na pół okienka 🙂 Masz tu przykład, filmik sprzed lat z mojego miasta, byłem przy tym 🙂
  11. Na bagnecie nie było nic oleju? Bo tam nie ma opcji żeby olej magicznie zniknął jak silnik był nie odpalany przez zimę. Jeśli akumulator był zostawiony na całą zimę to na 99% to będzie przyczyną, nawet naładowanie nie pomoże bo pod obciążeniem daje za mało prądu. Po takich próbach kręcenia i zalaniu świeca też może być do wymiany nawet mimo czyszczenia. Najszybsza metoda to nowa świeca + próba odpalenia z użyciem powerbanka rozruchowego lub podać mu prąd z samochodu.
  12. Jeśli nie zamierzasz tym jeździć poza granice Polski to spokojnie możesz zakładać. Jest jakaś tam mała szansa, że jak coś konkretnego odwalisz na drodze na oczach policji i będzie ostra kontrola to się przyczepią ale to trzeba się postarać. Najlepiej zamontuj to w taki sposób, że w razie czego będziesz w stanie to zdemontować na szybko na drodze. Pozostaje jeszcze nadgorliwa stacja przeglądów dlatego na przegląd lepiej jechać bez lampek.
  13. Popatrz na Aprilię Pegaso Strada. Nie będzie to zmęczony zabytek, ma wtrysk paliwa. Łapie się na A2.
  14. Przymierz się do CB 1300 albo Bandita 1250. Nie wiem jakie tam masz doświadczenie bo jak zerowe to trochę ryzykowne sprzęty na pierwszy motocykl. No ale w każdym razie wysoka osoba się odnajdzie na tych sprzętach.
  15. Łoo panie, te sprzęty mają po 25 lat, tu nie ma się co rozczulać tylko brać obojętnie co, byle tylko było w dobrym stanie technicznym, bez zardzewiałego baku, wyrobionych gaźników czy niebieskiego dymu z komina. Ja osobiście bym szedł w stronę Bandita bo to bardzo popularne sprzęty, proste w serwisie i do tego masz ogromny wybór części, czy to nowych czy używanych. Każdy mechanik ogarnie to z zamkniętymi oczami. 600 i 1200 w kosztach serwisu będą podobne. Z tym, że jak będziesz w pełni korzystał z dobrodziejstw 1200 czyli duży moment dostępny z dołu to trochę częściej będziesz naciągał łańcuch albo wymieniał napęd i szybciej skończy się tylna opona. No i 1200 ma większe opony niż 600 więc trochę więcej kosztują. Ja tam z B600 mam same miłe wspomnienia, co prawda miałem go ponad 15 lat temu ale miło wspominam. Na pewno po przesiadce z GS500 przez jakiś czas będziesz zadowolony z mocy. Jak nie miałeś wcześniej do czynienia z olejakiem to na oględziny weź ze sobą kogoś kto zna te sprzęty. Bo zdrowy olejak ma kulturę pracy taką, że już niejeden klient chciał się bić ze sprzedającym "bo silnik złom".
×
×
  • Dodaj nową pozycję...