Jump to content

Qadrat

Forumowicze
  • Content Count

    1,768
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

9 Neutralny

About Qadrat

  • Rank
    MOTONITA - płonąca guma

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Ozorków

Osobiste

  • Motocykl
    Honda Revere, BMW R1150GS
  • Płeć
    Mężczyzna

Recent Profile Visitors

789 profile views
  1. Dyszami też za dużo nie zdziałasz, byś musiał kombinować z większą ilością powietrza a i tak koniec końców wyjdzie na to, że go zalewa i świeca cała czarna. W dwusuwie dużo większe możliwości bo tam dobrze dobrany wydech i rolki i już masz fajnie jeżdżącą maszynę, ja w Aprilce SR50 LC samym wydechem i rolkami osiągałem prędkości około 95 kmh - a wtedy ważyłem jakieś 90 kg.
  2. To chyba jest 4t więc dorzucając mu inny wariator bez ingerencji w silnik tylko go zamulisz. Zanim zaczniesz wydawać kasę na niepotrzebny tuning to kup sobie zestaw rolek o różnych wagach. Zakładając ciut cięższe zwiększysz jego prędkość kosztem przyspieszenia. Ale jak przesadzisz z wagą to będzie totalny muł na przyspieszenie. Jak założysz cięższe rolki to żeby trochę zniwelować muła przy starcie wrzuć mu twardszą sprężynę centralną i twardsze sprężynki sprzęgła. W zasadzie to jest wszystko co możesz zrobić jeśli nie będziesz ingerować w pojemność silnika.
  3. Zależy ile rocznie robisz kilometrów. Jak do 10 000 km to bierz wielosezony ale z półki premium. One się dość szybko ścierają ale właściwości trakcyjne na suchym / mokrym / śniegu mają bardzo dobre i do tego są ciche. A przynajmniej te, które ja mam, wziąłem Vredestein Quatrac 5, tanie nie były, nalatane już mam blisko 50 000 km. Na przedniej osi będą zaraz do wymiany, na tylnej jeszcze sporo bieżnika. Najbardziej obawiałem się trakcji na śniegu ale niepotrzebnie, jest bardzo dobrze.
  4. Trytytka na wężu chłodniczym to już jest poziom poniżej druciarstwa. Załóż normalną opaskę na śrubokręt. Podejrzewam, że w okolicach tej trytytki może być pęknięty wąż.
  5. Ja tam za 5000 zł kupiłem w lipcu NTV Revere w stanie niemal igła. Jak dobrze poszukasz to znajdziesz taka co ma w dowodzie 20 lub 25 kW bo one były blokowane. Odblokowanie to bajecznie prosta czynność, wycięcie zwężek w króćcach. Lub zakup odblokowanych króćców za jakieś 2 stówki.
  6. Nie jest cienki tylko sprzęty typu ta TTR 250 lata świetności mają za sobą. A jak w tych samych pieniądzach jest CRF o 17 lat młodsza i to na wytrysku, z ABS to chyba nie ma co kombinować. Chyba jeszcze Kawasaki ma w ofercie podobny sprzęt, KLX 250 z podobnych roczników.
  7. 35 koni to na pewno nie ma. Jak się kiedyś bujałem w temacie enduraków i miałem DR 350, która miała plus minus 30 KM to pamiętam, że kolegi TTR-ka 250 była trochę słabsza więc będzie miała raczej 28 KM. Była za to trochę lżejsza i latała tak samo jak DR. 35 KM to może będzie miała YZ 250F. Niech się wypowie jakiś posiadacz TTR bo to ogólnie były egzotyczne motocykle u nas, już 10 lat temu były problemy z częściami bo mało tego w PL.
  8. No jak nie występuje - jak występuje... Przecież to teraz w salonach oferują. https://www.olx.pl/oferta/fajna-honda-crf250l-2017-r-abs-oc-ac-gwarancja-1-wlasciciel-CID5-IDBwpqn.html#5a98e37e1a
  9. Nie wiem jak chcesz to użytkować, czy do ostrego upalania w terenie czy może do bardziej spokojnej jazdy poza asfaltem. Jeśli to drugie i nie liczysz każdego kilograma to na rynku masz CRF 250L i w tym budżecie kupisz coś z okolic 2016 roku. Sam się nad taką zastanawiam bo robiłem jazdę testową i wg mnie warto.
  10. Nie lepiej odżałować te 4 stówki, kupić silnik, założyć i ocenić czy warto iść w tym kierunku? Śmieszne pieniądze jak za taki silniczek a będziesz miał pogląd jak to się sprawuje w rowerze bo się może okazać, że prowadzenie i hamowanie będzie tragiczne.
  11. W 20 letnim motocyklu nastawy fabryczne w większości przypadków się nie sprawdzą. Sam sobie odpowiedziałeś, że na wolnych obrotach dostaje za mało paliwa. Wykręć minimalnie śruby składu mieszanki i zobacz co będzie. Synchronizacja to dopiero na samym końcu.
  12. Nie wiem czy kiedykolwiek słyszałeś jak pracuje silnik bez tłumika, nawet o małej pojemności rzędu 50 czy 80 ccm? To będzie pierdzenie słyszane z 300 czy 400 metrów a jako kierujący tym czymś będziesz miał dość po przejechaniu kilometra. Pomijam kwestie, że dostaniesz w dziób od sąsiadów czy ludzi, którym obudzisz dzieci.
  13. Chyba nie jest tak źle jeśli chodzi o ceny części BMW? Jeśli porównamy to do Japonii? Mam w garażu i starą Japonię z 1991 roku i GS-a 1150. Do Hondy nie dostanę prawie nic w oryginale, może jakieś uszczelki tylko. Nie produkują i koniec. Chyba tyczy to każdego japońca co ma więcej niż 10 czy 15 lat. BMW robię tylko na oryginałach bo kosztują może z 10% więcej niż zamienniki i kolejna sprawa: znając numer katalogowy dostanę dosłownie każdą najmniejszą pierdołę do tego motocykla. Wcześniej miałem też F650 z 1995 roku i również sprowadzano mi co tylko chciałem. Wiem, że do beemek z lat 80-tych też idzie wszystko dostać i to w normalnych cenach.
  14. Zależy czy chcesz zrobić "na sztukę" czy dobrze. Jak "na sztukę" to kup same tarczki sprzęgłowe a resztę elementów oceń. Jak ma być dobrze to tarczki + sprężyny + przekładki. Tarcze ciężko ocenić - mogą być już zdarte i się sprzęgło ślizga. Mogą też mieć sporo okładzin ciernych a sprzęgło i tak się ślizga, ja tak kiedyś miałem, skutek przepalenia tarcz i okładziny cierne straciły swoją cierność. Przekładki można ocenić czy nie są poprzepalane (po kolorze) i czy proste (kładziesz na tafli szkła i patrzysz czy nie są powyginane). Sprężynki - tu producent podaje tolerancję wymiarową ale uwaga bo sprężyny mają też siłę ugięcia. Krótko mówiąc - mogą trzymać wymiar w tolerancji ale zmęczenie materiału może spowodować, że nie będą miały swojej "sprężystości".
  15. Przerabiałem kiedyś temat takiego łączenia w układzie wydechowym w BMW F650. W tym samym miejscu co w tym KTM-ie. Też kombinowałem z jakimiś uniwersalnymi uszczelkami plus do tego pasta do wydechów. Wywalało wszystko po pierwszej jeździe. Oryginalny pierścień w BMW kosztował dokładnie 63 zł. Po zamontowaniu pierścienia i skręceniu opaski problem rozwiązany. Podejrzewam, że oryginał KTM też będzie kosztował podobne pieniądze.
×
×
  • Create New...