Dezyr Opublikowano 14 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2018 Witam, Na codzień jeżdżę motocyklem turystycznym, jednak już od kilku lat marzę o tym aby spróbować swoich sił w terenie i najwyższy czas aby to marzenie spełnić, także zapadła decyzja aby kupić drugą maszynę. Nowy motocykl będzie używany tylko w terenie, musi mieć homologację na jazdę drogami publicznymi. Najlepszy byłby zapewne jakiś hard enduro, ale przerażają mnie koszty serwisowania. Także wszystkie motocykle, których przebieg liczy się w motogodzinach odpadają. W związku z tym mam pytanie do bardziej doświadczonych motocyklistów w terenie (ja jestem zupełnie zielony) jaki motocykl (najlepiej gdyby podać jakiś konkretny model/modele) będzie dla mnie najlepszy? Moje wymagania: - Będę go używał tylko w terenie,- Bez liczenia motogodzin i drogiego serwisu,- Moc myślę, że 30-40 KM na początek będzie w sam raz?,- Bardziej mi się widzi t4, ale nie jest to aż tak istotne,- Budżet około 10tyś, Za soft enduro przemawia do mnie większa dzielność w terenie, ale jak z kosztami serwisu? Natomiast za super moto tani serwis, ale z drugiej strony nie potrzebuje jego "właściwości" jezdnych po asfalcie bo będzie użytkowany tylko w terenie a jak coś jest do wszystkiego to jest do ...;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niwy Opublikowano 14 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2018 nie wiem o jakim Supermoto mówisz, ale serwis taki sam jak w crossówkach. Poza tym w terenie nie pojeździsz . Odpada. Szukaj WRki i będziesz miał z dyni. Ale nawet w takiej WR olej wypadałoby zmienić co 8-10godzin. Nie wiem ile to w kilometrach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 14 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2018 do tych wymagań pasuje drz 400 Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4jku Opublikowano 14 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2018 (edytowane) nie wiem o jakim Supermoto mówisz, ale serwis taki sam jak w crossówkach. Poza tym w terenie nie pojeździsz . Odpada. Szukaj WRki i będziesz miał z dyni. Ale nawet w takiej WR olej wypadałoby zmienić co 8-10godzin. Nie wiem ile to w kilometrach. Jeśli nie jesteś jakimś katem i sobie jeździsz po lesie to ja bym przed upływem 20 godzin nawet nie podchodził... A powiem jeszcze tak, w serwisówce do mojego LC4 napisane jest że olej co 1k km ;) Aha i jeszcze dodam że dotyczy to zarówno SM jak i enduro. Edytowane 14 Października 2018 przez 4jku Cytuj Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :) https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 14 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2018 QPA ma rację DRZ jest spoko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubuś50/125 Opublikowano 14 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2018 Suzuki dr 250SMoże to?https://www.olx.pl/oferta/suzuki-dr-250s-CID5-IDvjDYf.html#5b991a08af Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dezyr Opublikowano 14 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2018 (edytowane) nie wiem o jakim Supermoto mówisz, ale serwis taki sam jak w crossówkach. W supermoto też jest taki drogi serwis? Z tego co mi wiadomo crossy są przeznaczone na zawody, tam jest walka o każdy kilogram wagi w stosunku do mocy, dlatego moc jest duża, waga niska, ale to wszystko kosztem żywotności. Dlatego w crossach np. tłok się zmienia co około 15-50 moto godzin. Czy podobnie jest w supermoto? do tych wymagań pasuje drz 400 Piszesz o wersji e czy sm? Jest to jeden z moich kandydatów po Waszych postach. Rozumiem, że na nim wjadę już w teren, ale nie pójdę z torbrami na serwisie? Jedynie z tego co przeczytałem jego minus jest taki, że to dość stara konstrukcja i ma swoje wady, zaleta natomiast to żywotność. Suzuki dr 250SMoże to?https://www.olx.pl/oferta/suzuki-dr-250s-CID5-IDvjDYf.html#5b991a08af Wolę coś nowszego. Dodałbym jeszcze do tych moich wymagań, że fajnie by było gdybym mógł od czasu do czasu zabrać swój plecaczek, ona w sumie sporo ze mną jeździ na turystyku i pewnie w teren też będzie chciała. Edytowane 14 Października 2018 przez Dezyr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 14 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2018 LC4 jakieś? W 2 osoby też pojedzie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4jku Opublikowano 14 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2018 (edytowane) W supermoto też jest taki drogi serwis? Z tego co mi wiadomo crossy są przeznaczone na zawody, tam jest walka o każdy kilogram wagi w stosunku do mocy, dlatego moc jest duża, waga niska, ale to wszystko kosztem żywotności. Dlatego w crossach np. tłok się zmienia co około 50 moto godzin. Czy podobnie jest w supermoto? Kolega raczej chciał porównać supermoto do enduro. W crosach jak jesteś killerem to tłok robisz co 20mth, ale jak na tym samym sprzęcie lataszz w lesie i sobie pyrkasz raz na czas odwijając na górkę to na tym samym tłoku i 100mth nalatasz i nic się nie stanie. Co innego tor, i odwijasz do odcinki jak tutaj: (rób tłok c 20mth) A jak sobie po lesie latasz to sam się zastanów kiedy moto dostaje w ciry i jakie są tego konsekwencje. Natomiast znam też takich co robią pyr pyr pyr po lasku, raz na godzine odwijka bo widać podjazd i po 20mth tłok do kosza ;( smutłem. No ale kto bogatemu zabroni... A ten filmik też bardzo lubię: Technika dyskusyjna, tak czy siak lata świetlne poza np. moim zasięgiem ;D Edytowane 14 Października 2018 przez 4jku Cytuj Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :) https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 14 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2018 Piszesz o wersji e czy sm? Jest to jeden z moich kandydatów po Waszych postach. Rozumiem, że na nim wjadę już w teren, ale nie pójdę z torbrami na serwisie? Jedynie z tego co przeczytałem jego minus jest taki, że to dość stara konstrukcja i ma swoje wady, zaleta natomiast to żywotność. Hahaha mam nadzieję że Michoa napisze co nieco o serwisie drzty :D Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 14 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2018 DRZ 400 S , nie SM ( chyba, że z dodatkowymi kołami 21/18) ta najsłabsza wersja, jest OK.... W crossach nie trzeba być killerem, żeby zabić tłok 2 -suwa po 30 sekundach od remontu...Dyskusja zresztą jałowa, bo trzeba chłopakowi coś z papierami, a crossy się w to nie wpisują... Hmmm... dzisiaj na przejażdżkę, w terenie z moim kolegą na DRZ 400 wybrał się taki chłopak ze wsi- chłopek roztropek- na DR Bigu 800 - dostałem wiadomość, że ledwo za nim nadąża, a teren bardzo ciężki okolice Bagien Biebrzańskich....Czekam teraz na relację z przejażdżki... Czyli co kolejny typ : DR 800 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Natalia Cattiva Opublikowano 22 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2018 LC4 jakieś? W 2 osoby też pojedzie :)Pojechac pojedzie, ale jazda LC4 w 2 osoby.. hmm.. Jazda Enduro w 2 osoby.. hmm.. Africa odpada bo do dychy nie znajdziesz.Moze Transalp..? Albo tak jak Janek pisze, jakas DRa ? Cytuj Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 23 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2018 wr 250 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 3 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2018 (edytowane) Pojechac pojedzie, ale jazda LC4 w 2 osoby.. hmm.. Jazda Enduro w 2 osoby.. hmm.. na 640 bez problemu , trasy do 100-150 km w jedną nawet dupsko nie boli , zresztą na 620 egs też nie problem Hahaha mam nadzieję że Michoa napisze co nieco o serwisie drzty :D ja na podstawie opini swojej i znajomych uważam że E jest awaryjny jak chiński kibel , koszta remontu tego nie odstają od wr czy exc do tego dochodzi milion wad fabrycznych gdzie ja np miałem przyjemność przerobić wszystkie a najgorsza to padające głowice ( znak rozpoznawczy singli suzuki podparty wieloletnią tradycją, [padały panewki wałka nierządu we wszystkim od dr 125 przez 600 i w drz też sięzdarza ) a głowica bez osprzętu chyba 1800 zł ...... rok to miałem , to jest fajne dopóki jeździ , aczkolwiek do wr czy exc to mu brakują lata świetlne i jakbym się cofnął w czasie wybrałbym exc 520 serwis podobny nawet lepszy bo zawory na śrubce a mocy więcej i zawias lepszy ..... poczytaj sobie o wadach tego moto , tam wady fabryczne to sięna A4 nie mieszczą , padają regulatory ładowania , napinacze rozrządu , dekle i pokrywy z tekturowego niespawalnego gównesium ( gleba w piach i wywietrznik w deklu magneta , ja kleiłem epoksydami bo cena pokrywy powala a nie pospawasz ) odpadające przepustnice w gaźniku ( tytanowa blaszka koszt nowej wtedy 680 zł teraz podobno idzie dostać zamiennik ) a że w E na tym tłoku będą jeździć twoje dzieci to bzdury , to się kręci do 9 tys obr ma prawie 50KM i wcale nie jest żywotne ...... do tego widzę że szukasz bardziej softa to w E siedzenie to deska do prasowania , ja to miałęm do grubej upierdalaniny po żwirowniach i w zasadzie nie robiłem tras i jak zrobiłem 70km w jedną na siedziaka na kołach to 3 dni potem grałem na xboxie na stojąco , no nie da się na tym siedzeniu siedzieć to jest plastik obity czymś tam chyba zero gąbki a S ma takie samo.........E nie ma nic nie ma podnóżków dla pasażera , zegarów , blokady kierownicy , jak kupisz wersję jak bozia przykazała czyli zarejestrowaną dzi ęki kitowi homologacyjnemu a nie układom to masz chociaż normalną lampę bo seryjnie E ma jakąś atrapę z żarówką której nie idzie kupić i nie spełnia ona homologacji drogowej i nie świeci .... S jechałem 2 razy i dla nie muł bagienny , usnąć szło przy przyśpieszaniu , jakbym miał kupić S wolałbym niezniszczalną xt6003tb -też nie jedzie a jest tańsza w zakupie i bezawaryjniejsza no i woda ci nie zamarznie :D xr600 jedzie lepiej od drz400s , milion razy lepiej mimo że gaźnik nie ma pompki przyśpieszacza i kaszle jak odwijasz gwałtownie od zera do maks ( ale drz też lekko kaszle , są opisy modów jak to poprawić ) ogólnie tak naprawdę to nie istnieje motocykl któym konkretnie upalisz i pojedziesz z dupą nad morze na rybkę , xt6003tb pojedziesz na rybkę dupy wam nie odpadną portfel też ale ciężki teren takim klocem bez zawiasu to trauma do tego to szatańskie odejście tego silnika ( gdzie jest ku***a te 40KM ja się pytam ) Edytowane 3 Listopada 2018 przez michoa Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4jku Opublikowano 3 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2018 (edytowane) wr 250 Miałem, gorąco polecam. Wg mnie genialny sprzęt. Równie dobry dla kogoś kto już ma jakieś doświadczenia jak i dla żółtodzioba. Tylko trzeba się uodpornić na legendarną, owianą mitami awaryjność zaworów i takie tam bzdury... Edytowane 3 Listopada 2018 przez 4jku Cytuj Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :) https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.