Skocz do zawartości

Supermoto czy Soft Enduro?


Dezyr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Na codzień jeżdżę motocyklem turystycznym, jednak już od kilku lat marzę o tym aby spróbować swoich sił w terenie i najwyższy czas aby to marzenie spełnić, także zapadła decyzja aby kupić drugą maszynę.

 

Nowy motocykl będzie używany tylko w terenie, musi mieć homologację na jazdę drogami publicznymi. Najlepszy byłby zapewne jakiś hard enduro, ale przerażają mnie koszty serwisowania. Także wszystkie motocykle, których przebieg liczy się w motogodzinach odpadają.

 

W związku z tym mam pytanie do bardziej doświadczonych motocyklistów w terenie (ja jestem zupełnie zielony) jaki motocykl (najlepiej gdyby podać jakiś konkretny model/modele) będzie dla mnie najlepszy?

 

Moje wymagania:

 

- Będę go używał tylko w terenie,

- Bez liczenia motogodzin i drogiego serwisu,

- Moc myślę, że 30-40 KM na początek będzie w sam raz?,

- Bardziej mi się widzi t4, ale nie jest to aż tak istotne,

- Budżet około 10tyś,

 

Za soft enduro przemawia do mnie większa dzielność w terenie, ale jak z kosztami serwisu? Natomiast za super moto tani serwis, ale z drugiej strony nie potrzebuje jego "właściwości" jezdnych po asfalcie bo będzie użytkowany tylko w terenie a jak coś jest do wszystkiego to jest do ...;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem o jakim Supermoto mówisz, ale serwis taki sam jak w crossówkach. Poza tym w terenie nie pojeździsz . Odpada.

 

Szukaj WRki i będziesz miał z dyni. Ale nawet w takiej WR olej wypadałoby zmienić co 8-10godzin. Nie wiem ile to w kilometrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem o jakim Supermoto mówisz, ale serwis taki sam jak w crossówkach. Poza tym w terenie nie pojeździsz . Odpada.

 

Szukaj WRki i będziesz miał z dyni. Ale nawet w takiej WR olej wypadałoby zmienić co 8-10godzin. Nie wiem ile to w kilometrach.

 

Jeśli nie jesteś jakimś katem i sobie jeździsz po lesie to ja bym przed upływem 20 godzin nawet nie podchodził...

 

A powiem jeszcze tak, w serwisówce do mojego LC4 napisane jest że olej co 1k km ;) Aha i jeszcze dodam że dotyczy to zarówno SM jak i enduro.

Edytowane przez 4jku

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem o jakim Supermoto mówisz, ale serwis taki sam jak w crossówkach.

 

W supermoto też jest taki drogi serwis? Z tego co mi wiadomo crossy są przeznaczone na zawody, tam jest walka o każdy kilogram wagi w stosunku do mocy, dlatego moc jest duża, waga niska, ale to wszystko kosztem żywotności. Dlatego w crossach np. tłok się zmienia co około 15-50 moto godzin. Czy podobnie jest w supermoto?

 

do tych wymagań pasuje drz 400

 

Piszesz o wersji e czy sm? Jest to jeden z moich kandydatów po Waszych postach. Rozumiem, że na nim wjadę już w teren, ale nie pójdę z torbrami na serwisie? Jedynie z tego co przeczytałem jego minus jest taki, że to dość stara konstrukcja i ma swoje wady, zaleta natomiast to żywotność.

 

 

Wolę coś nowszego.

 

Dodałbym jeszcze do tych moich wymagań, że fajnie by było gdybym mógł od czasu do czasu zabrać swój plecaczek, ona w sumie sporo ze mną jeździ na turystyku i pewnie w teren też będzie chciała.

Edytowane przez Dezyr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W supermoto też jest taki drogi serwis? Z tego co mi wiadomo crossy są przeznaczone na zawody, tam jest walka o każdy kilogram wagi w stosunku do mocy, dlatego moc jest duża, waga niska, ale to wszystko kosztem żywotności. Dlatego w crossach np. tłok się zmienia co około 50 moto godzin. Czy podobnie jest w supermoto?

 

Kolega raczej chciał porównać supermoto do enduro. W crosach jak jesteś killerem to tłok robisz co 20mth, ale jak na tym samym sprzęcie lataszz w lesie i sobie pyrkasz raz na czas odwijając na górkę to na tym samym tłoku i 100mth nalatasz i nic się nie stanie. Co innego tor, i odwijasz do odcinki jak tutaj:

 

(rób tłok c 20mth)

 

A jak sobie po lesie latasz to sam się zastanów kiedy moto dostaje w ciry i jakie są tego konsekwencje. Natomiast znam też takich co robią pyr pyr pyr po lasku, raz na godzine odwijka bo widać podjazd i po 20mth tłok do kosza ;( smutłem. No ale kto bogatemu zabroni...

 

A ten filmik też bardzo lubię:

 

 

Technika dyskusyjna, tak czy siak lata świetlne poza np. moim zasięgiem ;D

Edytowane przez 4jku

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Piszesz o wersji e czy sm? Jest to jeden z moich kandydatów po Waszych postach. Rozumiem, że na nim wjadę już w teren, ale nie pójdę z torbrami na serwisie? Jedynie z tego co przeczytałem jego minus jest taki, że to dość stara konstrukcja i ma swoje wady, zaleta natomiast to żywotność.

 

 

Hahaha mam nadzieję że Michoa napisze co nieco o serwisie drzty :D

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DRZ 400 S , nie SM ( chyba, że z dodatkowymi kołami 21/18) ta najsłabsza wersja, jest OK....

 

W crossach nie trzeba być killerem, żeby zabić tłok 2 -suwa po 30 sekundach od remontu...

Dyskusja zresztą jałowa, bo trzeba chłopakowi coś z papierami, a crossy się w to nie wpisują...

 

Hmmm... dzisiaj na przejażdżkę, w terenie z moim kolegą na DRZ 400 wybrał się taki chłopak ze wsi- chłopek roztropek- na DR Bigu 800 - dostałem wiadomość, że ledwo za nim nadąża, a teren bardzo ciężki okolice Bagien Biebrzańskich....Czekam teraz na relację z przejażdżki...

 

Czyli co kolejny typ : DR 800 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LC4 jakieś? W 2 osoby też pojedzie :)

Pojechac pojedzie, ale jazda LC4 w 2 osoby.. hmm.. Jazda Enduro w 2 osoby.. hmm..

 

Africa odpada bo do dychy nie znajdziesz.

Moze Transalp..?

 

Albo tak jak Janek pisze, jakas DRa ?

Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza

               

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

Pojechac pojedzie, ale jazda LC4 w 2 osoby.. hmm.. Jazda Enduro w 2 osoby.. hmm..

 

na 640 bez problemu , trasy do 100-150 km w jedną nawet dupsko nie boli , zresztą na 620 egs też nie problem

 

 

Hahaha mam nadzieję że Michoa napisze co nieco o serwisie drzty :D

 

ja na podstawie opini swojej i znajomych uważam że E jest awaryjny jak chiński kibel , koszta remontu tego nie odstają od wr czy exc do tego dochodzi milion wad fabrycznych gdzie ja np miałem przyjemność przerobić wszystkie a najgorsza to padające głowice ( znak rozpoznawczy singli suzuki podparty wieloletnią tradycją, [padały panewki wałka nierządu we wszystkim od dr 125 przez 600 i w drz też sięzdarza ) a głowica bez osprzętu chyba 1800 zł ......

 

rok to miałem , to jest fajne dopóki jeździ , aczkolwiek do wr czy exc to mu brakują lata świetlne i jakbym się cofnął w czasie wybrałbym exc 520 serwis podobny nawet lepszy bo zawory na śrubce a mocy więcej i zawias lepszy .....

 

poczytaj sobie o wadach tego moto , tam wady fabryczne to sięna A4 nie mieszczą , padają regulatory ładowania , napinacze rozrządu , dekle i pokrywy z tekturowego niespawalnego gównesium ( gleba w piach i wywietrznik w deklu magneta , ja kleiłem epoksydami bo cena pokrywy powala a nie pospawasz ) odpadające przepustnice w gaźniku ( tytanowa blaszka koszt nowej wtedy 680 zł teraz podobno idzie dostać zamiennik ) a że w E na tym tłoku będą jeździć twoje dzieci to bzdury , to się kręci do 9 tys obr ma prawie 50KM i wcale nie jest żywotne ......

 

do tego widzę że szukasz bardziej softa to w E siedzenie to deska do prasowania , ja to miałęm do grubej upierdalaniny po żwirowniach i w zasadzie nie robiłem tras i jak zrobiłem 70km w jedną na siedziaka na kołach to 3 dni potem grałem na xboxie na stojąco , no nie da się na tym siedzeniu siedzieć to jest plastik obity czymś tam chyba zero gąbki a S ma takie samo.........E nie ma nic nie ma podnóżków dla pasażera , zegarów , blokady kierownicy , jak kupisz wersję jak bozia przykazała czyli zarejestrowaną dzi ęki kitowi homologacyjnemu a nie układom to masz chociaż normalną lampę bo seryjnie E ma jakąś atrapę z żarówką której nie idzie kupić i nie spełnia ona homologacji drogowej i nie świeci ....

 

S jechałem 2 razy i dla nie muł bagienny , usnąć szło przy przyśpieszaniu , jakbym miał kupić S wolałbym niezniszczalną xt6003tb -też nie jedzie a jest tańsza w zakupie i bezawaryjniejsza no i woda ci nie zamarznie :D xr600 jedzie lepiej od drz400s , milion razy lepiej mimo że gaźnik nie ma pompki przyśpieszacza i kaszle jak odwijasz gwałtownie od zera do maks ( ale drz też lekko kaszle , są opisy modów jak to poprawić )

 

ogólnie tak naprawdę to nie istnieje motocykl któym konkretnie upalisz i pojedziesz z dupą nad morze na rybkę , xt6003tb pojedziesz na rybkę dupy wam nie odpadną portfel też ale ciężki teren takim klocem bez zawiasu to trauma do tego to szatańskie odejście tego silnika ( gdzie jest ku***a te 40KM ja się pytam )

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wr 250

 

Miałem, gorąco polecam. Wg mnie genialny sprzęt. Równie dobry dla kogoś kto już ma jakieś doświadczenia jak i dla żółtodzioba. Tylko trzeba się uodpornić na legendarną, owianą mitami awaryjność zaworów i takie tam bzdury...

Edytowane przez 4jku

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...