Wertyder Opublikowano 19 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2018 W ogólności przy hamowaniu awaryjnym adrenalina jest taka, że u mnie działają tylko odruchy. Miałem takie hamowanie dwa razy. W sumie nikomu nie życzę próbowania tego w rzeczywistych warunkach ruchu. Ktoś tu pisał że lepiej ominąć niż hamować - zapewne. Problem polega na tym że jak już zajdzie taka sytuacja to znów działają odruchy - to są ułamki sekund - nie ma w ogóle rozkminy co mam robić, nie ma na to zwyczajnie czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 19 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2018 (edytowane) W ogólności przy hamowaniu awaryjnym adrenalina jest taka, że u mnie działają tylko odruchy. Miałem takie hamowanie dwa razy. W sumie nikomu nie życzę próbowania tego w rzeczywistych warunkach ruchu. Ktoś tu pisał że lepiej ominąć niż hamować - zapewne. Problem polega na tym że jak już zajdzie taka sytuacja to znów działają odruchy - to są ułamki sekund - nie ma w ogóle rozkminy co mam robić, nie ma na to zwyczajnie czasu. Wertyder I z tym zgadzam sie calkowicie a pierdo lenie, ze jeszcze mozna podczas awyryjnego zbijac biegi to juz odpuszcze. :crossy: Edytowane 19 Lipca 2018 przez ks-rider Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
człowiek Opublikowano 19 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2018 a pierdo lenie, ze jeszcze mozna podczas awyryjnego zbijac biegi to juz odpuszcza. :crossy: To do mnie? Zauważyłem już że lubisz przekręcać wypowiedzi do których się odnosisz, więc podejrzewam że to do mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rura_ Opublikowano 19 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2018 Nieeee .. To raczej było do hikora i do mnie...;) Cytuj "O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 19 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2018 To było do całej Polski :D Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian85 Opublikowano 19 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2018 To do mnie? Zauważyłem już że lubisz przekręcać wypowiedzi do których się odnosisz, więc podejrzewam że to do mnie. Nie, to nie było do Ciebie. W innym temacie trwała zagorzała dyskusja na temat hamowania awaryjnego i kilka osób z tego forum (motocykliści z przebiegiem, a i nawet instruktor się trafił) twardo sądziło, że hamowanie awaryjne należy robić z redukcją biegów. Temat jest świeży, także co jakiś czas przeplata się w różnych wątkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 19 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2018 Dlaczego piszesz, że "sądziło"? Ty sądzisz, źe kogokolwiek przekonałeś? Przecież wyszło, żeś teoretyk bez doświadczenia więc czemu nie znikniesz w mysiej dziurze aż trochę pojeździsz i się zreflektujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian85 Opublikowano 19 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2018 Dlaczego piszesz, że "sądziło"? Ponieważ do opisywania wydarzeń używa się głównie czasu przeszłego. : ) Ty sądzisz, źe kogokolwiek przekonałeś? Nie jestem tutaj od przekonywania. Wiem, że jak ktoś sobie coś wbije do łba, to ciężko mu to wybić. Ty przykładowo uwierzyłeś, że jesteś wybitnym instruktorem. : ) Przecież wyszło, żeś teoretyk bez doświadczenia więc czemu nie znikniesz w mysiej dziurze aż trochę pojeździsz i się zreflektujesz? Wyszło jedynie to, że niektórzy tutejsi "fachowcy" pojęcia zielonego nie mają o podstawach. I NIE. Jestem praktykiem. : ) Teoretyk czyta i rozmyśla. Ja czytam/słucham i robię, później analizuje - taka mała różnica pomiędzy teoretykiem a praktykiem. : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 20 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2018 A może mi ktoś wytłumaczyć w jaki sposób hamowanie tylnym hamulcem dociąża przednie koło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 20 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2018 (edytowane) A może mi ktoś wytłumaczyć w jaki sposób hamowanie tylnym hamulcem dociąża przednie koło? Na motocyklach i technice jazdy to ja się nie znam. Na moto tego nie próbowałem, bo kiepsko jeżdżę i się boję, ale autem w czasie zaciągania ręcznego dupa, zdaje się, mocno siada. I w czasie jazdy, i na postoju. Czyli dociąża tylne kolo. Edytowane 20 Lipca 2018 przez grizzli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 20 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2018 A może mi ktoś wytłumaczyć w jaki sposób hamowanie tylnym hamulcem dociąża przednie koło? odpowiem pytaniem na pytanie-idziesz na kole, wtem dochodzi do Ciebie, że lecisz na plecy, hamujesz tyłem - co się dzieje? Czyli dociąża tylne kolo.czy jedno musi wykluczać drugie? Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian85 Opublikowano 20 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2018 (edytowane) A może mi ktoś wytłumaczyć w jaki sposób hamowanie tylnym hamulcem dociąża przednie koło? Jest to związane z przesyłem masy i przeniesieniem środka ciężkości motocykla. Gdy dodajesz ostro gazu, to musisz trzymać się siodła, aby z niego nie zlecieć. Gdybyś miał z tyłu pasażera, siedzącego na luzaka, to przy mocniejszym przyśpieszeniu spadłby z siodła.Gdy mocno hamujesz, to czujesz, że lecisz do przodu i musisz się znów trzymać. Jadąc z pasażerem możesz to nawet bardziej odczuć - jeśli się Ciebie trzyma, to poczujesz jego całą masę. Te same siły działają na motocykl. Gdy jedziesz ze stałą prędkością, to środek ciężkości rozłożony jest na dwa punkty styku, tj. przednie i tylne koło, 50% dla każdego z nich. Gdy hamujesz, to środek ciężkości przesuwa się w kierunku przedniego "styku" z podłożem, czyli przedniego koła. Większa masa napiera na przednie koło i amortyzator zaczyna pracować (uginać się, sprężać), a tylne koło zostaje odciążone. Jak wiesz, niektóre motocykle mogą robić tak zwane "stoppie", przy bardzo mocnym hamowaniu z dobrymi hamulcami, oponami, a także odpowiednią budową motocykla (krótki moto, wysoko położony środek ciężkości), środek ciężkości wychodzi tak daleko do przodu, że 100% masy opiera się na przednim kole i tył motocykla zaczyna się unosić. Każde dodanie gazu, czy hamowanie, przenosi masę albo w kierunku przedniego, albo w kierunku tylnego koła, co wpływa także na pracę zawieszenia.Wysokość położenia zawieszenie możesz więc regulować hamulcami, a także gazem.To samo tyczy się odpowiedniemu rozłożeniu masy na koła - idealna proporcja dla motocykla to 60% masy na tył, a 40% na przód. Jest jednak jeden mały wyjątek (w stosunku do aut) - przy dodaniu gazu na motocyklu, przednie i tylne zawieszenie unosi się do góry, mimo tego, że tylne koło zostaje bardziej dociążone. Edytowane 20 Lipca 2018 przez Damian85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 20 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2018 Ładny elaborat ale brak odpowiedzi na pytanie, które z resztą sam zacytowałeś. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLAUDIUSZ Opublikowano 20 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2018 Damian to taki chyba teoretyk ....... ciekawe jak w praktyce Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj MOTOLOOK-WYPRZEDAŻ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian85 Opublikowano 20 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2018 Pierwsze zdanie to wyjaśnia. : ) Przesył masy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.