Skocz do zawartości

Hamowanie awaryjne bez ABS'u


Rekomendowane odpowiedzi

A reczny nie działał?

 

Działał, tylko nie było takiego odruchu, tj. aby hamować ręcznym, gdy brakuje hamulców.

 

Kiedyś oglądałem z kuzynami stare filmy, w jednym z nich "zły człowiek" przeciął bohaterowi przewody hamulcowe, później bohater jechał jak głupi z górki, omijając przeszkody itd. Śmialiśmy się, że przecież mógł ręczny zaciągnąć. Teorię znałem - brak hamulca? Zaciągnij ręczny. Ale sama teoria Ci nie pomoże.

 

Jeśli hamulec wysiadłby mi dużo wcześniej, np. jadąc drogą i widząc z daleka skrzyżowanie, to bym się tak bardzo nie zestresował i mógłbym sobie przypomnieć (bo zagrożenie byłoby dalej), że przecież można zahamować ręcznym, albo zacząłbym zbijać prędkość biegami.

 

Ale gdy jesteś 2-3 sekundy od skrzyżowania i Ci nagle hamulec "opada" na spód, a pojazd przestaje hamować, to wtedy zaczyna się inna "liga" wrażeń. ; )

Edytowane przez Damian85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo, to w KAZDYM katamaranie jest " reduktor " ktory w zaleznosci od pojazdu, modelu i innych vektorow wyrownuje / redukuje / zmeinia sile nacisku na tylna os i jej opony.

 

Jezeli wiec wingerujemy z System hamulcem recznym, to ja osobiscie niemam wiecej pytan ! :icon_mrgreen:

 

Moze zapytajmy Tommo, jak wyglada to w realu, jakim stanie ludzie w swoich katamaranach maja ustawione te reczne ? Ja wole przygrzmocic z niewielka predkoscia czolowo niz pojsc niekontrolowanie na ktoras ze stron i sawinac sie w okol czegostam.

 

Reczny ma 5 x mniejsza wartosc hamowania niz hamulec przedniej osi, dwukrotnie mniejsza niz hamulce tylnej osi.

 

W polaczeniu tylnej osi nie wnosza absolutnie nic, no moze poza ewentualnym zablokowaniem tylnych a co wazniejsze jednego tylnego kola ( i nie musze chyba nikomu tlumaczyc, z czym to jest zwiazane ),

 

Teraz wisienka na torcie

 

Chcialbym widzeic osobe ktora podczas hamowania awaryjnego bedzie jeszcze na tyle przytomna aby ten reczny nie zaciagnac a nim dozowac !

 

Wszystko inne to pier dolenie o szopenie !

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty juz lepiej nic nie pisz bo auta kursanckie wymieniasz czy klepiesz co kilka miesiecy ..... tak uczysz

 

Klod

 

wypowiesz sie co moge zrobic za to, ze

 

1. Kolo wyjezdza z posesji ( z prawej strony ), Kursant odbija w lewo, mimo tego zostajemy trafieni

 

2. Stoimy grzecznie na skrzyzowaniu, swiatlo czerwone, trafia nas w doope panienka

 

3. Stoimy grzecznie wyjezdzajac z posesji, pol auta na jezdni, pol auta na wyjezdzie, Auto przed nami wrzuca wsteczny bieg i jedzie do tylu.

 

I teraz wez mi odpowiedz co jako szkolacy bys zrobil, Ty moj maly Superman'ie ? Jezeli nie masz nic sensownego do powiedzenia to zazyj lek

 

https://www.youtube.com/watch?v=PlcBeO7CjTM

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo, to w KAZDYM katamaranie jest " reduktor " ktory w zaleznosci od pojazdu, modelu i innych vektorow wyrownuje / redukuje / zmeinia sile nacisku na tylna os i jej opony.

 

:crossy:

???

mam rozumieć, że jakiś balast przemieszcza się pod autem? :D

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo, to w KAZDYM katamaranie jest " reduktor " ktory w zaleznosci od pojazdu, modelu i innych vektorow wyrownuje / redukuje / zmeinia sile nacisku na tylna os i jej opony.

 

Jezeli wiec wingerujemy z System hamulcem recznym, to ja osobiscie niemam wiecej pytan ! :icon_mrgreen:

 

Moze zapytajmy Tommo, jak wyglada to w realu, jakim stanie ludzie w swoich katamaranach maja ustawione te reczne ? Ja wole przygrzmocic z niewielka predkoscia czolowo niz pojsc niekontrolowanie na ktoras ze stron i sawinac sie w okol czegostam.

 

Reczny ma 5 x mniejsza wartosc hamowania niz hamulec przedniej osi, dwukrotnie mniejsza niz hamulce tylnej osi.

 

W polaczeniu tylnej osi nie wnosza absolutnie nic, no moze poza ewentualnym zablokowaniem tylnych a co wazniejsze jednego tylnego kola ( i nie musze chyba nikomu tlumaczyc, z czym to jest zwiazane ),

 

Teraz wisienka na torcie

 

Chcialbym widzeic osobe ktora podczas hamowania awaryjnego bedzie jeszcze na tyle przytomna aby ten reczny nie zaciagnac a nim dozowac !

 

Wszystko inne to pier dolenie o szopenie !

 

:crossy:

 

Nie mam siły i ochoty odpowiadać na ten stek bzdur.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tommo,

 

Najlatwiej jest napisac . stek bzdur, to moze popraw !

 

Jaka sile pokazuja ci manometry przy uzyciu hamulcow przedniej osi, jaka tylnej a jaka recznym ?

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tommo,

 

Najlatwiej jest napisac . stek bzdur, to moze popraw !

 

Jaka sile pokazuja ci manometry przy uzyciu hamulcow przedniej osi, jaka tylnej a jaka recznym ?

 

:crossy:

Manometry nie służą do określania siły hamowania na kołach.

 

Najpierw odpowiedz dlaczego hamulec ręczny nazywany jest pomocniczym?

 

Prawidłowo działający hamulec ręczny wytwarza większą siłę hamującą niż zasadniczy tylny (bez wyjątków).

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klod,

 

jaja sobie mona robic do pewnego momentu

 

pozdro

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...