KLAUDIUSZ Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Ja bym na twoim miejscu spotkał się z jakimśinstruktorem ........ Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj MOTOLOOK-WYPRZEDAŻ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiwor Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Jeśli Ci wygodnie, dobrze i w ogóle, do tego nie robisz nikomu krzywdy, to dlaczego miałabyś to zmienić? Cytuj Notoryczny kłamca :icon_twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Jeździj jak Ci wygodnie. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Czytałam sporo wątków i trudno mi się ustosunkować do tych informacji a wątki często się rozjeżdżają na inne tematy. specyfika forum, z którą trzeba się pogodzić - nigdy nie wiesz również kto odpowiada na Twoje wątpliwości, a tym samym na ile można mu ufać. jedyne rozwiązanie do posiedzeć i poczytać, sporo, zorientować się kto jest kim; wtedy wiesz np. że jeśli ktoś jest instruktorem, to generalnie nie powinien udzielać porad groźnych dla użytkownikaco do samej kwestii hamowania silnikiem: nie ma w nim nic złego, z zastrzeżeniem iż nie ostrzega o zwolnieniu światłem stopu jadących za Tobą. a to akurat istotna kwestia, więc lepiej wyrobić sobie nawyk jednoczesnego delikatnego użycia hamulca. popatrz na to w ten sposób: kierunkowskazów też nie używasz dla siebie, tylko w celu poinformowania innych uczestników ruchu o swoich zamiarachjsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Albo deptaj tylny dla samego światła. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLAUDIUSZ Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Przodem jak hamujesz to stop tylko z przodu się świeci? :biggrin: Cytuj MOTOLOOK-WYPRZEDAŻ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wertyder Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Ja mam moto, które bardzo mocno hamuje silnikiem i staram się tę klamkę choć musnąć. To jest problem, bo w wielu sytuacjach hamulec mi do niczego nie jest potrzebny, a jak zapomnę może być dzwon i to z pretensjami że nie mam stopu. Bardzo słusznie że zwracasz na to uwagę :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poczatkujaca Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Haha no chyba zacznę hamulec wciskać tylko dla światła. No nic, pojeżdżę i zobaczę co z tego wyjdzie. Z dobrym instruktorem jestem umówiona w połowie września. Chciałabym jednak za miesiąc zrobić dalszy wyjazd za granicę i chcę się porządnie ogarnąć do tego czasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żużu77 Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Jeżdżę często jako prowadzący, a że boxer ma potężny moment hamujący i żona (czy nawet inni kierowcy) jadąc za mną zwracała uwagę, że brak sygnału, gdy mocno zwalniam odejmując gaz to wyrobiłem sobie nawyk pulsowania klamką. Hamulec jeszcze nie działa, ale światło stop kilka razy mignie, co dość mocno zwraca uwagę.Taki umowny sygnał ostrzegawczy.Z resztą, staram się jeździć czytelnie, odpowiednio do sytuacji i odpowiednio wcześnie zajmując miejsce na jezdni, czy sygnalizując manewr.Co zauważyłem, sporo motocyklistów nie sygnalizuje np wyprzedzania rowerzysty, czy stojącego auta na poboczu w sytuacji, gdy nie wyjeżdża na lewy pas.A to przy jeździe w szyku jest mało bezpieczne. Z reguły przy kawie na postoju rozmawiamy na temat poprawy bezpieczeństwa jazdy. Żużu77, R12RT '05, Cieszyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baart Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Haha no chyba zacznę hamulec wciskać tylko dla światła. Lekkie hamowanie hamulcem podczas zwalniania ma przynajmniej dwie zalety:1) jak zauważono wcześniej, zapala się światło stopu, co informuje tych z tyłu, że zwalniasz.2) przyciskając lekko klocki do tarcz powodujesz ich suszenie. Przy ładnej pogodzie to w zasadzie nie ma znaczenia, ale jak jest mokro, w pierwszej chwili mokre hamulce nie hamują, przynajmniej nie tak samo, jak w suchych warunkach (tak, jakbyś tego oczekiwała). I teraz dobrze jest sobie taki nawyk wyrobić, żeby nie trzeba było o tym myśleć w zależności od pogody ;)Tu niestety muszę przyznać, że sam dojeżdżając gdzieś najczęściej hamuję sobie silnikiem i redukuję powoli biegi. Nie lubię jeździć w deszczu i w zasadzie tego nie robię, ale jeśli już się zdarzy, to czasami hamulce mi przypominają, że po dłuższym nieużywaniu słabo hamują, co niestety wywołuje u mnie pewien dyskomfort :icon_mrgreen:Aha, i uważaj, bo jak hamujesz mocniej mokrymi hamulcami, to w pewnej chwili one nagle wysychają :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian85 Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2018 (edytowane) @Początkująca: proponuję skorzystać z wyszukiwarki i poczytać trochę archiwalnych tematów o jeździe, zakrętach i hamowaniu. Z tego co przekazała Początkująca, to czytanie tego forum sprawia rozdwojenie jej jaźni. ; )Ja bym to porównał dokładnie do tego: https://youtu.be/jMV1fYosaQs?t=1m53s Tak jak Klaudiusz wspomniał, najlepiej uderzyć do konkretnych ludzi, zajmujących się technikami jazdy - a nie zwykłych instruktorów.Popisy błyskotliwości instruktorów poznaliśmy już w kilku tematach. Edytowane 9 Sierpnia 2018 przez Damian85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baart Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2018 (edytowane) No opieram rękę o manetkę ale nie jestem w stanie dozować gazu. Kilka razy na gladiusie zdarzyło mi się nawet ten gaz dodać i koleżance również, bo klamka była tak daleko, ze gdy już do niej sięgnęłam i ciągnęłam w swoją stronę to manetka też kręciła się do mnie.Spróbuję nad tym popracować, może się uda jakoś tym kciukiem pilnować gazu. Po pierwsze, zrób coś z klamkami. Na klamce jest regulacja ale, przynajmniej u mnie, reguluje się tym głębokość wciśnięcia klamki, a nie to, jak daleko jest od manetki, kiedy jest zwolniona. Może jakieś klamki akcesoryjne?Jak już to poprawisz, to ćwiczysz uchwyt manetki kciukiem i dwoma małymi palcami i kręcenie w ten sposób manetką. Na początku będzie Cię boleć kciuk i miejsce w zagłębieniu dłoni po przeciwnej stronie. Ręka leży na zewnętrznej części manetki (ale w całości na manetce) - w ten sposób wydłużasz dźwignię, z jaką działasz palcami na klamkę.Przy hamowaniu nie ciągniesz od razu klamki samymi palcami, bo jak zauważyłaś, może to powodować odkręcenie manetki kciukiem. Hamując dokręcasz manetkę jednocześnie zaciskając palcami klamkę. Edytowane 10 Sierpnia 2018 przez baart Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poczatkujaca Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Regulację mam na sprzęgle, hamulec tylko reguluje na zasadzie wyżej-niżej. Nad klamkami na pewno pomyślę. Łapy mnie bolą bez przerwy od operowania gazem, hamulcem i sprzęgłem. Ostatnio nawet wróciłam do domu z pecherzami na dłoniach. Z tym trzymaniem dloni bliżej zewnętrznej strony manetki ostatnio kombinowalam, bo wlasnie najlepiej mi dozowac hamulec na samym jego końcu a trzymając rękę wewnątrz nie ma na to szans. W gladiusie reka zajmuje cala manetke wiec nie bylo wyboru ale przy ybr250 na której zaczynałam czy też przy moim moim GSie manetki są długie i już można kombinować. W ogóle na początku tak trzymałam kierownicę po zewnętrznej ale instruktor jak to zobaczył na tej YBRce to mnie opieprzył i się oduczyłam.O osuszaniu hamulców słyszałam ale nie stsowałam jeszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Po pierwsze, zrób coś z klamkami. Na klamce jest regulacja ale, przynajmniej u mnie, reguluje się tym głębokość wciśnięcia klamki, a nie to, jak daleko jest od manetki, kiedy jest zwolniona. Może jakieś klamki akcesoryjne? ja jebe! :/ Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLAUDIUSZ Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Z tego co przekazała Początkująca, to czytanie tego forum sprawia rozdwojenie jej jaźni. ; )Ja bym to porównał dokładnie do tego: https://youtu.be/jMV1fYosaQs?t=1m53s Tak jak Klaudiusz wspomniał, najlepiej uderzyć do konkretnych ludzi, zajmujących się technikami jazdy - a nie zwykłych instruktorów.Popisy błyskotliwości instruktorów poznaliśmy już w kilku tematach.Ty masz Nr 1 na naszej liście :) Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj MOTOLOOK-WYPRZEDAŻ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.