Skocz do zawartości

O dużych motocyklach dwusuwowych


Gość Punkbuster
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ale się zażarta dyskusja stworzyła:)

 

Przerzucamy się argumentami o wyższości jednych silników nad drugimi, a nikt nie zauważył jednej bardzo istotnej sprawy

Motocykle i wszelkie inne środki transportu indywidualnego produkuje się w jednym celu - dla osiągnięcia zysku. Żaden producent nie dąży do tego żeby stworzyć najsprawniejszy silnik na świecie, maszynę do wygrywania wszystkiego, tylko zawsze punktem nr jeden jest osiągnięcie jak największego zysku, nawet w sporcie - celem utrzymywania zespołów wyścigowych jest przekucie sukcesów sportowych na sukces biznesowy.

 

Skąd wynika zaprzestanie rozwijania 2t - właśnie z faktu, że 4t są dużo bardziej opłacalne, np. zmiana regulaminu moto gp, gdzie już nawet w moto 3 nie ma 2t.

 

Czy to koniec ery 2t - zdecydownie nie! Konstrukcje 2t dużo bardziej zaawansowane i znacznie sprawniejsze od 4t są nadal stosowane na masową skalę np w żegludze morskiej

 

Czy 2t wróci do motocykli i samochodów na masową skalę - możliwe, ale na pewno nie w formie jaką znamy. Wiele firm (z tego co pamiętam to czytałem o BMW i Hondzie) mocno pracuje nad silnikami 2t zasilanymi wtryskiem, jednak taka konstrukcja poziomem komplikacji jest bardzo zbliżona do 4t.

 

Jeżeli chodzi o porównanie motocykli 2t i 4t, to czytałem bardzo fajny wywiad z jednym z inżynierów KTMa, który odnosił się do rozwoju 2t. Zauważył jedną bardzo istotną sprawę. Nie jest problemem dla KTMa już dziś wprowadzenie dwusuwa na wtrysku, który osiągami przewyższałby 4t, a jego charakterystyka i ekonomia byłaby zbliżona do 4t, jednak byłoby to dla firmy zupełnie nieopłacalne, bo w praktyce zatarłyby się różnice pomiędzy tymi silnikami. Klienci cenią sobie konstrukcje dwusuwowe przede wszystkim za - wyraźnie niższą odczuwalną masę, prostą budowę i znacznie mniej wymagający serwis, który praktycznie każdy może przeprowadzać w przydomowym garażu za pomocą najprostszych narzędzi. Co z tego, że na 4t praktycznie każdy amator osiągałby dużo lepsze wyniki, jeżeli jest to okupione godzinami spędzonymi na serwisowaniu sprzętu i wydanymi $. Dlatego np. w enduro cały czas królują 2t (albo przynajmniej idą łeb w łeb z 4t)

 

Osobiście bardzo chciałbym mieć w garażu dwutakta w v4, ale nie chciałbym nim jeździć na co dzień, bo dużo bardziej przyjazny jest silnik 4t. Z drugiej strony nie decyduje się jeszcze na zmianę mojego exc 200 w 2t na czterosuwa, bo zdecydowanie bardziej odpowiada mi prosta niezawodna i tania w utrzymaniu konstrukcja, niż fajniejsza charakterystyka okupiona większymi nakładami $

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

2t zaczyna naprawde sponiewierac od 350 cc w gore. Jak myslicie dlaczego nie zrobiono chocby wyscigowego litra w 2t? Bo juz 500cc zabijaly ludzi na torze przez ta moc. 200km ? przy oddawaniu mocy : nic... nic... nic... nic... o ja pie**ole zaraz spadne !? :D

Zrobili wyscigowa 750tke. Zwala sie Yamaha tz 750. Tylko Kenny Roberts na niej nie zginal :D joke :P Liter bylby nie do jazdy z swoimi 400 km i wadze kolo 150 kg,nawet jakby dali wszysztkie dzisiejsze elektroniczne wspomagacze to pewnie nie.
Niby 2T ma nizsza sprawnosc , ale i tak robi 2x wiecej mocy i lepszym stosunku waga/moc.
2T pieknie brzmia .Ale prawdziwe 2t...
Nie te demoludowe gowna pokroju mz jawy czy wski :D

 

 

posiadacz 125 4T, pisze jakieś bajki o litrowych 2T i mocach 400 koni - Ty się "Torque jazda na krawędzi" naoglądałeś?? :biggrin:

Abstrakcyjne moce uzyskuje się z turbodoładowania i świata nie zmienisz swoimi filozofiami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieciaki, 2T truje środowisko to fakt, 2T nie powróci do wielkoseryjnej produkcji to fakt, 2T ma moc, która jest niczym przy jej kontroli w 4T to fakt, ale nie chcę się obudzić rano w świecie w którym nie będzie mi dane poczucia tego "napalmu o poranku" z pyrkającego 2T. Panowie szanujmy dwusuwy pod tak szybko odchodzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwusuw dobry na 2 razy, 4-suw na 4 razy, teraz wybierzcie co komu pasuje... pyrkanie czy stukanie :) jeden i drugi ma swoje wady jak i zalety. Tutaj nie ma wygranego. Ten temat robi się trochę bez sensu.. Może lepiej piszcie o tych dużych motocyklach w dwusuwie tak jak było w temacie, bo to taka ciekawostka na tle większości moto które jeżdżą po drogach. Pamiętacie Jawę 350TS ? To był fajny dwusuw, pamiętam za młodu, a dymu za nim tyle było, że aż niebiesko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieciaki, 2T truje środowisko to fakt, 2T nie powróci do wielkoseryjnej produkcji to fakt, 2T ma moc, która jest niczym przy jej kontroli w 4T to fakt, ale nie chcę się obudzić rano w świecie w którym nie będzie mi dane poczucia tego "napalmu o poranku" z pyrkającego 2T. Panowie szanujmy dwusuwy pod tak szybko odchodzą.

Amen.

Non è forte chi non cade mai, ma chi cade e si rialza

               

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te Suzuki GT 750 ma momentami gang podobny do mojej poczciwej MZ TS 250 :)

dzyń , dzyń , dzyń :)

Też mi się od razu skojarzyło z MZ'etką :D

 

 

Ja dochodzę do wniosku w tej całej wojnie, że nie da się wskazać jednoznacznie która konstrukcja jest lepsza. Są warunki gdzie lepiej sprawdza się 2T i tak samo z 4T. I zamiast debatować co lepsze, powinniśmy się cieszyć z różnorodności sprzętów, że każdy znajdzie coś dla siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy to koniec ery 2t - zdecydownie nie! Konstrukcje 2t dużo bardziej zaawansowane i znacznie sprawniejsze od 4t są nadal stosowane na masową skalę np w żegludze morskiej

 

raczej koniec

W modelarstwie już są silniki nitro 4T , prace nad 4T piłą łańcuchową trwają są już podkaszarki 4T , na koleji już rządza 4T , w statkach pewnie lada dzień , skuter śnieżne też przestawiają się na 4T , niedługo pozostaną wspomnienia po 2T :(

 

 

W 99% seryjnych samochodów i motocykli także 4t uwolnienie wydechu "zgodnie ze sztuką" podniesie jego moc i osiągi bez żadnych skutków ubocznych.

 

ciekawe :D chyba że mamy inne wyobrażenia pojęcia uwolnienie .........

nie spotkałem jeszcze silnika gdzie tylko zmiana wydechu daje wzrost mocy i to jeszcze taki widocznie mało wiem .....

 

 

 

Nawet w motocrosie wypiera go cztersuw.

 

a w enduro jeszcze jakiś czas temu same 2T :D w sumie w tym roku na red bullu czołówka na 2T jechała.........

 

 

Przejedź się crossową 125 2T, która ma ponad 40 KM przy masie poniżej 90 kg i dopiero produkuj tutaj swoje teoretyczne idiotyczne wypociny. Bo jak czytam te twoje głupoty to wnioskuję, że nie jeździłeś niczym innym prócz chińszczyzny i "czytałem i oglądałem filmiki".

 

 

 

dokładnie :D

250 2T cross to jest krew i flaki ja 6 czy 7 lat latam i crossowej ćwiary bym kompletnie nie ogarnął powyżej 350 to przestali robić bo były za mocne do jazdy........

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się od razu skojarzyło z MZ'etką :D

 

Piękny taki muzyczny gang MZty mają nawet dziś, ale najładniejszy to taki nówka silnik po dotarciu czyli 2-3 tys km zrobione. Muzyka z 2T po prostu muzyka, a nie równy bezduszny huk z 4T . W sklepach z motocyklami dał bym chociażby wybór z tego powodu. Model ten sam z silnikiem 2T lub 4T.

:) ;) ;)

Edytowane przez kumpel kalamitki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Punkbuster

Wlozyli silnik zaburtowy evinrude 300xp V8 2t do samochodu :D Gang 2T <3

 

Mozna kupic 2t 500 z homologacja na drogi ,silnik kopia suzi rg 500, obnizyli tylko moc do 160 km , zeby na tym za bardzo ludzie sie nie pozabijali. Cena jedyne 100000 $ albo euro , ni pamietam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...