Skocz do zawartości

Spokojna jazda , wpływ na sportowe silniki


V12
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja miałem takie same i wg.mnie całkiem przyjemnie jeździł sprzęt.

 

Ja nawet bym założył jeszcze większe bo czasami po mieście trzeba jedynką jechać.

Zresztą lubię moment obr

Edytowane przez V12

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę teorii, a teraz praktyka. Mój kolega miał sportową 600 na gaźnikach i jeździł spokojnie. Po jakimś czasie motocykl zaczął gorzej palić i muliło go. Pożyczył mi moto i przejechałem się nim kilka razy po obwodnicy i problemy się skończyły. Motocykl zaczął ładnie jeździć i palić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RK mają zapinkę. Kumpel stuntuje na zapince, ja też jeden napęd skatowałem na zapince, wielokrotnie będąc na torze i nigdy zapinka nie dała mi powodów by wątpić w jej skuteczność. By zgubić zapinkę trzeba ją źle założyć ... równie dobrze moim zdaniem można zgubić słabo zakutą zakuwkę. A jak ktoś ma paranoję to jaki problem kontrolować ją przy smarowaniu łancucha? Dajcie spokój już tym biednym zapinkom. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę teorii, a teraz praktyka. Mój kolega miał sportową 600 na gaźnikach i jeździł spokojnie. Po jakimś czasie motocykl zaczął gorzej palić i muliło go. Pożyczył mi moto i przejechałem się nim kilka razy po obwodnicy i problemy się skończyły. Motocykl zaczął ładnie jeździć i palić.

Twoja praktyka dotyczyła w tym wypadku świec nie silnika....

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg service manual dla Kawasaki Zephyr:

 

Oil pressure with engine warm-oil at 90*C-ZR 550 31 to 36 psi(2.2 to 2.5 Bar at 4000 rpm)

ZR 750 28 to 36 psi(2.0 to 2.5 Bar at 4000 rpm)

 

 

to nie jest ciśnienie przy którym otwiera się zawór przelewowy

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważył ktoś że przełożenie jest mniejsze niż zalecane ? czyli przy 100km/h obroty będą niższe ?

Teraz juz tak.

Dodatkowo przy spokojnej jezdzie na wysokich biegach i w miare niskich obrotach uzywalbym oleju syntetycznego,

ktory lepiej trzyma film olejowy niz polsyntetyk. Tego typu jazda nie jest zbyt zdrowa dla silnika, choc 4 cylindrowiec z duza

iloscia lozysk glownych lepiej ja zniesie niz moj staruszek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maksymalne ciśnienie oleju w GSXR 1000 (180KM) to 5barów.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry temat ale zaczyna iść w wielowątkowość a według mnie ma spokojnie szanse na "przyklejenie" wiec panowie emocje na wodzy i przykład dla młodszych stażem użytkowników. Padł przykład bladego i zostało powiedziane że nie jest to super ale wytrzyma a teraz omówmy to "dla większości" silników. Zachęcam grono do dyskusji ale bez zgryźliwości.

 

Uważam że dla większości silników użytkowanie pod tytułem "dziadek w kapeluszu" nie jest zdrowe. Ciśnienie robocze nie jest zbyt wysokie, wyższe powoduje "wypłukiwanie" panewki. Film olejowy tworzy się w skutek ruchu obrotowego, najbardziej na utratę filmu narażone są panewki korbowe gdyż występuje zjawisko wahania w okolicy GMP. W epoce kamienia łupanego kiedy nie znano "pływającego" sworznia tłoka, to właśnie tam następowało pierwsze "łapanie" nadwyrężonego silnika. Do tego dochodzi kwestia wyważenia układu, jak wspomniałem 4cyl chodzą spokojnie ale nie znoszą pełni sił.

Czekam na inne opinie kolegów po fachu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam nic przeciwko żeby dyskusja była na temat tez innych rodzajów silników w motocyklach

Ten mój blady to jeszcze nie tak mocno szybko obrotowy . A posiadacze np R6 która kręci sie do 16 tyś ??

W ruchu miejskim jak tym jeździć ??

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszym biegu :P nie, z szybko obrotowymi 600tami nie problemu, bo one poniżej 5tys.obr.min. prawie nie żyją i tak są dobrane biegi, że cały czas masz więcej. Co nie zmienia faktu, że jak ktoś chce to można nimi powoooli tak pojeździć, ale to dla takiego małego silnika raczej nic dobrego.

Ja natomiast mam już100Nm momentu już przy ok 3,5tys.obr/min i często jeżdżę motocyklem w przedziale od 3-5tys. i jakoś nie sądze, żeby coś mu się działo, powiem więcej, chyba inżynierowie sobie zdawali sprawę, że po coś takie osiągi zrobili.

Ponadto V12 użytkuję też SC33 i powinien mieć prawie 4tys.obr/min. na 6tce przy 100km/h, więc popatrzyłbym czy nie masz przypadkiem 5ciu zębów mniej w tylnej zębatce :) I tutaj może być problem, bo 3,5 to bardzo mało przy 100wce, miałbyś przełożenie do 333km/h (o ponad 30 więcej niż seria!), ja mam tyle przy 100km/h dokładnie w Rexie, z tym, że mam tylko 5biegów i przełożenie seria w teorii do 295km/h.

 

Polecam sobie sprawdzić co i jak: http://www.gearingcommander.com/

Only biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

9870161755102c474227ea.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...