Skocz do zawartości

Prawidlowe wylaczanie moto


Tytus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

u mnie w manualu jest napisane ze nienalezy czesto korzystac z wlacznika i powinien byc zawsze w pozycji "on"..... :arrow: "czesto"moze mieli na mysli ze pstrykanie>s3elanie ?

zawsze nim wylaczam silnik i jest ok.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ale z tego co mi na kursie mówili wyłaczac przyciskiem mysle że w koncu coś sie chłopcy powinni znać bo jak coś sie zwali to oni to musza naprawiac.A co do szybkiego wyłaczania i włączanie to sprawa jasna tak samo jak z komuterem najkrutsza droga do wymiany sprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze niektorych rozczaruje, czy tez wprawie w zdumienie, ale MA ZNACZENIE jak wylaczamy moto. Z punktu widzenia automatyki (a to jest wlasnie uklad automatyki - bo czyms tam sterujemy) rozrozniamy sygnaly:

- informacyjne

- sterujace

- zasilajace

Patrzac na schemat instalacji widzimy, ze kluczykiem zalaczamy zasilanie modulu, a wylacznikiem sterujemy modul, ktory wtedy daje dopiero zasilanie na cewki i impulsy do nich (z takimi instalacjami najczesciej sie spotykalem w japoncach). Trafiaja jeszcze do modulu sygnaly informacyjne od stopki, luzu, sprzegla np. Otoz przy sterowaniu nalezy korzystac z sygnalow sterujacych, czyli wylaczac silnik wylacznikiem. Nalezy unikac sterowania zasilaniem (chyba, ze jest to prymitywny uklad automatyki, ale tak nie jest w tym przypadku). Po przekreceniu kluczyka w module uruchamiany jest program, zczytywane sa wejscia informacyjne i sterujace oraz wystawiane sa sygnaly na wyjscia. Trwa to ulamek sekundy. I wtedy mozemy bawic sie wylacznikiem.

 

Przyklad hardcorowy: jezeli ktos ma w domu stary telewizor, moze sie pobawic :mrgreen: Mamy podlaczony do sieci telewizor, ktory jest wlaczony. Przycisk wylacznika - to tak jak czerwony przycisk w moto (sterowanie), wtyczka w kontakcie - kluczyk (zasilanie). O ile bedziemy wlaczali/wylaczali telewizor przyciskiem, nic nam nie grozi. Ale pobawmy sie kluczykiem - czyli wyciagnac wtyke z kontaktu przy wlaczonym telewizorze - UWAGA!!! jezeli ktos chce to zrobic, niech zalozy rekawice ochronne :mrgreen: - bardzo wysokie napiecie!!!

 

Przyklad moze nie jest zbytnio trafiony (luk elektryczny, ktory powstanie miedzy kontaktem, a wtyka, ma sie nijak w instalacji motocykla - zbyt mala indukcyjnosc w motorze) ale pokazuje, ze nalezy korzystac z sygnalow sterujacych, a nie zasilajacych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazde urzadzenie najbardziej jest narazone na uszkodzenia w momencie wlaczenia (najwieksze obciazenia). .

 

 

Jest akurat odwrotnie - to było jeszcze na zajeciach z fizyki w szkole podstawowej - reakcja obwodu jest "przeciwna" do przyczyny jej powstania. Czyli rozłączanie obwodu skutkuje chwilowym wzrostem napiecia. A załączanie spadkiem. Najlepszym dowodem na to są stare układy zapłonowe gdzie iskra na świecy występuje w chwili ROZWARCIA styków przerywacza (napiecie w uzwojeniu pierwotnym dochodzi wtedy do 300v, a w uzwojeniu wtórnym od kilkunastu do dwudziestu kilku kV)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vitam, u mnie w instrukcji jednoznaczenie wynika, że jest to wyłącznik "bezpieczeństwa", a dalej między wierszami :mrgreen: jest napisane dlaczego wyłączać należy stacyjką - ale to dla zapominalskich, a amianowicie chodzi o to, że wyłączając przyciskiem nie gasimy świateł i aku się wyładowuje.

a dalej jest napisane:

After stopping the motorcycle, shift the

transmission into neutral, turn the ignition

switch OFF, turn the handlebar all the way to

the left and remove the key.

w moim sprzęcie sprawa chyba rozwiązana - wyłączać stacyjką - tyle z instrukcji.

 

MłodyVFR ZGADZAM SIĘ Z TOBĄ całkowicie, a nawet twierdzę, że to jest najlepsze miejsce do wpięcia się z alarmem.

naRka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest akurat odwrotnie - to było jeszcze na zajeciach z fizyki w szkole podstawowej - reakcja obwodu jest "przeciwna" do przyczyny jej powstania.

 

Tak ale nie zapomnij ze w podstawowce byla fizyka teoretyczna :buttrock:

Pierwsze slowa profesora na polibudzie brzmialy tak - "zapomnijcie o fizyce ktora byla w podstawowce i sredniej - jest to bzdura i nieprawda" - otworzylismy galy na cala szerokosc ale mimo tego ze potem przez poltora semestru probowal nam cos klarowac i tak wiele ponad to co potrzeba na zaliczenie nie zrozumielismy :D

Wedlug Twojej teorii sprzet ulegal by uszkodzeniu podczas wylaczania a praktyka mowi calkiem co innego.

 

A co do wylaczaniu - przypuszczam ze jest to indywidualna sprawa i zalezy jak jest zbudowany uklad a to mozna zobaczyc tylko na schemacie lub wyraznie zaznacza w instrukcji. Przypuszczalnie im nowsze moto i wieksza elektronika moga byc wieksze obostrzenia w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedlug Twojej teorii sprzet ulegal by uszkodzeniu podczas wylaczania a praktyka mowi calkiem co innego.

he he tylko jak to sprawdzić , załóżmy ,że coś nawaliło podczas wyłączania...dowiemy się o tym dopiero podczas włączania układu , że jest coś nie tak

Obaj macie racje :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turn the ignition switch OFF' date='[/b']

Moim zdaniem, ignition switch to właśnie ów "czerwony wyłącznik" . Tu niestety dochodzi do interpretacji zapisu. Zgadzam się z młodym, że należy kożystać z wyłącznika, a nie z odcięcia zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

After stopping the motorcycle' date=' shift the

transmission into neutral, turn the ignition

switch OFF, turn the handlebar all the way to

the left and remove the key.[/b']

w moim sprzęcie sprawa chyba rozwiązana - wyłączać stacyjką - tyle z instrukcji.

 

naRka

 

"Po zatrzymaniu motocykla wrzuć luz, wyłącz zapłon (to właśnie ten czerwony pstrykacz), skręć kierownice w lewo i wyjmij kluczyk."

 

Więc nie wiem po czym wnosisz że kazali Ci wyłączać kluczykiem bo "IGNITION SWITCH" to właśnie przełącznik pod prawym kciukiem na kierownicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się,

- "Ignition switch" to stacyjka,

- " Engine stop switch" to przycisk RUN / OFF, który wg instrukcji mojej maszyny jest przeznaczony "as a safety and emergency switch" czyli ma zapewnić bezpieczeństwo w nagłych wypadkach...

 

W rozdziale PARKING jest krótko:

- po zatrzymaniu motocykla załącz luz, zamknij kranik i przełącz stacyjkę na off.

 

Ale konsekwentni to nie są, bo w rozdziale FUEL jasno napisali, że kranik powinien być przełączony na pozycję OFF tylko na czas dłuższego postoju (magazynowania) lub na czas serwisowania systemu paliwowego. :roll:

 

I cóż?

Zawsze wyłączam silnik pomarańczowym przyciskiem :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...