Skocz do zawartości

Problemy porady techniczne


Rekomendowane odpowiedzi

Tak przy okazji porada techniczna z mojej strony. biggrin.gif Kiedyś była dyskusja nt. płynów hamulcowych DOT5 i zwykłych że nie można ich mieszać. Bo nie można. icon_mrgreen.gif Ale kilku z Nas z powodu trudno dostępnego DOT5 postanowiło wypłukać układ, przedmuchać i zalać zwykły płyn hamulcowy i to działało. Ja też tak zrobiłem w przednim układzie. Wszystko było git, hamulec 2 lata nie sprawiał kłopotu itd. Niedawno w gazecie customowej wyczytałem ze można zalać zwykły płyn pod warunkiem że wymienimy wszystkie gumowe elementy układu które wcześniej miały kontakt z DOT5 bo guma która miała z nim kontakt nie może zetknąć się z innymi płynami. Myślę że to jakaś bajka jest bo od 2 lat latam na zwykłym płynie. Ale tej zimy rozebrałem przedni hamulec i ......nie ma w nim płynu w ogóle. Tego płynu co zalałem 2 lata temu i działał. Natomiast w zbiorniczku są czarne gluty z prawdopodobnie rozpuszczonej gumy uszczelek itp. Hamulec zachowywał się przez ten czas wzorowo. Tak wzorowo że nawet nie zaglądałem do niego bo nie odczuwałem najmniejszej potrzeby. Dodam tyle że z tych 2 lat przez ponad rok moto stało nieużywane. Od stycznia 09 jeździłem aż do października i wszystko było OK. A płynu nie ma. Zbadałem cały układ, nie ma najmniejszych wycieków, śladów płynu, nic nigdzie się nie poci, nie brudzi. A płynu nie ma. Zniknął cały zbiorniczek płynu, jak go otworzyłem to były tylko jakieś ochłapy płynu na dnie. Się zdziwiłem i wystraszyłem bo byłem krok od nieszczęścia. Używam przedniego hamulca w 95% jazdy, tylny dotykam tylko gdy zawracam "na raz" czy kręcę ósemki na placu manewrowym. Uff..... Dziwna sprawa.

 

Tak więc, jeśli ktoś z was ma zwykły płyn wlany zamiast DOT5 to radzę regularnie sprawdzać jego stan w zbiorniczku.

 

Czy ktos sie orientuje jakim plynem DOT-4 czy DOT-5 byly zalewane Harleye w roczniku 2006 ?

 

W serwisowce do mojego Softaila jest ze plyn ma byc DOT-5, natomiast na pokrywce zbiorniczka jest "Only DOT4". Zbiorniczek byl wymieniany na chromowany ale mysle ze jest on akcesoryjny HD. Kolor plynu wskazuje ze nie jest on DOT-5 (jest taki rubinowy), ale takim mogl byc zalany po sprowadzeniu go do PL.

 

Z przodu bede wymienial przewod na nowy wiec chyba nie powinno miec znaczenia jaki zaleje, mam sporo w zapasie DOT-5 i chcialem go tym zalac, natomiast z tylu bez wzgledu na to jakim byl zalewany chcialem przeplukac i zalac rowniez DOT-5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 2000 rok i już jest na pokrywce DOT5 .

W starszych modelach był DOT 5 do jak sie nie myle 2004 roku, później DOT 4 a jak jest w tych najnowszych mam na myśli max 2-u latki tego nie wiem, wiem jedno że moja dynka z 2006 roku ma na dekielkach przód i tył DOT 4 i taki wlewałem

 

 

Czy ktos sie orientuje jakim plynem DOT-4 czy DOT-5 byly zalewane Harleye w roczniku 2006 ?

 

W serwisowce do mojego Softaila jest ze plyn ma byc DOT-5, natomiast na pokrywce zbiorniczka jest "Only DOT4". Zbiorniczek byl wymieniany na chromowany ale mysle ze jest on akcesoryjny HD. Kolor plynu wskazuje ze nie jest on DOT-5 (jest taki rubinowy), ale takim mogl byc zalany po sprowadzeniu go do PL.

 

Z przodu bede wymienial przewod na nowy wiec chyba nie powinno miec znaczenia jaki zaleje, mam sporo w zapasie DOT-5 i chcialem go tym zalac, natomiast z tylu bez wzgledu na to jakim byl zalewany chcialem przeplukac i zalac rowniez DOT-5.

 

dowiedz się dokładnie bo możesz mieć dylemat taki jak kolega qurim z cytatu w twoim poście,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze wystraszyłem się troszkę... Bo zalałem dot5.1 (zbiorniczki osuszone, wężyki też wisiały ładnych kilka dni, zaciski rozbierane na części pierwsze) i teraz nie wiem... wlewać coś innego(dot4?) zostawić? Zostawię raczej i zobaczymy następną zimą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurna- przemek96 - nie mieszaj... DOT 5.1 to bardziej DOT 4 niz DOT 5 !!!!!!!!!!!!!!!

Jak juz wszystko rozgrzebałeś to trzeba było zalac DOT 5. A nie jakies 5.1 czy 4.

Za dużo japsów w zyciu- czy co???? ;)

 

 

Daniel - intruz - było- uzyj szukajki. :biggrin:

A tak na serio - Ktoś podał link do filmiku z prograamu MOTOŚLAD - gdzie jest sporo o własciwisciach DOTów.

Obu wam się przyda - przemek96 i daniel- intruz... jak ktoś to odnjadzie warto przypiac do technicznego... ten link co to go ktoś dopiął to wartosciowy material był.

 

EDIT:

O - "najszłem"

http://www.oczamiostrego.pl/2015/01/motoslad-odc-68-pyny-hamulcowe.html

facet zupełnie niemadialny- ale... nie to jest chyba najwazniejsze... :)

Edytowane przez FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie trochę z innej beczki.

Jak rozróżnic lampę europejską od angielskiej i od amerykańskiej.

Potrzebuję kupic angielską "czystą" z postojówką.

http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-Harley-Davidson-7-Headlight-Reflector-00-later-FL-Softail-FLH-68344-05-/231472244215?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item35e4d225f7

 

Czy to będzie ta?

 

I drugie pytanie.

Gdzieś podobno można kupic przezroczystą naklejkę na licznik żeby pokazywał też kilometry.

Ma ktoś jakiś namiar?

Potrzebne mi to do rejestracji w UK.

Znalazłem:
Sportstery i Dyny: http://www.ebay.co.uk/itm/Harley-speedometer-recalibration-sticker-mph-to-kmph-2026-/281095615319?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item41729ab357

 

Softy i Touringi:
http://www.ebay.co.uk/itm/Harley-speedometer-recalibration-sticker-mph-to-kmph-2025-/281098326613?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item4172c41255

Edytowane przez cxpeky63

There Are No Rules
XLH883 - XL883R - XL1200R - FXDL - KTM RC8 - XL1200X - FLHRSI&FXDBI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam rozbierać znowu zaciski, wyczyścić je ze starego(nowego) płynu, przedmuchać wężyki, wyczyścić zbiorniczki i zalać DOT5 ?? http://allegro.pl/plyn-hamulcowy-bel-ray-dot-5-silicone-355-ml-gmoto-i5051893042.html

 

Zdecydowanie za dużo japsów...

Edytowane przez przemek96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja brałem z OLX od tego z Bydgoszczy - wszystko pięknie/ ładnie - ja wziąłem i czarna i przeźroczystą i po przymiarkach założyłem przeźroczystą.

<p>była mz - była xj600s - była vn800 - była vl 800 - był Road King 1550 - był Fat Boy TC 96 - była Electra TC - był Night Rod - był Heritage Softail TC jest Electra i Softail Springer - malina. :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam rozbierać znowu zaciski, wyczyścić je ze starego(nowego) płynu, przedmuchać wężyki, wyczyścić zbiorniczki i zalać DOT5 ?? http://allegro.pl/plyn-hamulcowy-bel-ray-dot-5-silicone-355-ml-gmoto-i5051893042.html

 

Zdecydowanie za dużo japsów...

 

Zostaw tak jak jest, za nastepnym razem wlejesz DOT5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek nie możesz zostawić tak jak jest.Skoro był wcześniej DOT 5 to taki musisz zalać.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest marzec. Jeszcze miesiąc do sezonu.

Rozebrałbym ten układ i wymienił raz a pozadnie ten płyn na DOT 5.

Żaden DOT 4 czy DOT 5.1.

W rocznikach 2000 - 2005 softów fabrycznie jest zalewany DOT5 wiec skoro masz swietny rodzaj płynu dlaczego to zmieniasz na gorszy?

Motasz się... i to przy hamulcach... :wink:

 

DOT 5 mam na połce... wiec jak potrzebujesz...

 

P.S.

Wczesniej Daniel pytał (#1501) o rodzaj płynu do softów 2006. Lej to co masz w servisówce.

cały układ dokłanie wypłucz, wymyj, przedmuchaj i nasmaruj smarem do hamulców.

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rocznikach 2000 - 2005 softów fabrycznie jest zalewany DOT5 wiec skoro masz swietny rodzaj płynu dlaczego to zmieniasz na gorszy?

 

 

P.S.

Wczesniej Daniel pytał (#1501) o rodzaj płynu do softów 2006. Lej to co masz w servisówce.

cały układ dokłanie wypłucz, wymyj, przedmuchaj i nasmaruj smarem do hamulców.

 

Dzieki FIS

 

Nie ukrywam ze Harley kojazyl mi sie wylacznie z plynem DOT5 :) stad moje zdziwienie kiedy zobaczylem w nowym nabytku na zbiorniczku "only DOT4". Do tego serwisowka ktora mam jest do softow do roku 2005. Pozniejsza jaka znalazlem byla juz od 2007, a to wiadomo juz zupelnie cos innego, wiec jak dotychasz opieram sie na tej starszej, ktora mowi o plynie DOT5. Stad moje zapytanie jaki byl oryginalnie zalewany w roczniku 2006.

Na polce mam sporo zapasu DOT5, bo kupujac go do poprzeniego HD wiedzialem ze zostane z ta marka na dluzej i ze mi sie przyda, a tu lipa, nie wiedziec czemu nagle HD zmienia plyn i to na gorszy ?

 

Wnikajac dalej w temat zastanawia mnie, czy przewody sa tak robione ze mozna do nich stosowac jakikolwiek rodzaj plynu (zakladajac ze zalewamy go od nowosci jednym i tym samym rodzajem) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...