Skocz do zawartości

Problemy porady techniczne


Rekomendowane odpowiedzi

Walnęła mi linka gazu w sporcie XL1200C 2005 czy przy wymianie konieczny jest demontaż zbiornika paliwa, czy wystarczy odkręcić filtr powietrza? Jeżeli coś pominąłem to proszę o podpowiedź. Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

powinno być 14.3-14.7 V, ale niekoniecznie na wolnych, powyżej 1100-1200 RPM już powinno być stabilnie. Może być też padnięty akumulator, i nie wyrównuje napięcia na wolnych jak alternator nie daje rady.

 

Za wolne niskie to i alternator nie da rady... W wielu motocyklach to norma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

Podczas jazdy sporcik zgasł i koniec jazdy kręci rozrusznik i nic po wymianie paliwa coś tam szczeli z rury i koniec odzewu możliwe że gaźnik sie zapchał jak najlepiej najprościej przeczyścić gaźnik a może w czym innym jest problem ? Sport z 2001 xl1200 castom na dzisiaj koniec prób z odpalaniem akumulator padł i się ładuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie szukaj tej interpunkcji w Sporciaku bo jej tam nie znajdziesz :biggrin: .Szukaj po kolei ,czy jest iskra ,paliwo w gazniku jest? jak masz kranik podciśnieniowy

to zobacz czy puszcza paliwo, itd.

Edytowane przez nikel54
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Taka historia. Motocykl rwie i dusi się przy starcie, mocniejszym odkręceniu manety, strzela w wydech. Podczas spokojnej, równej jazdy nie ma problemu ale juz dojeżdzając do światel może zgasnąć, przy starcie tak samo się meczy, rwie, gaśnie. Regulacja na gaźniku. mieszance nic nie dała. Sprawdzone zostało masę rzeczy: VOES, pomiary cewki, kable wysokiego napięcia, swiece, kompresja, zapłon (przód-tył). Również dysze w różnych kombinacjach. Błędów żadnych nie wyświetla. Wymieniony został jeszcze kranik oraz dla pewności wężyki do niego. Jedyne co nie było wymienione lub/i sprawdzone to cały moduł zapłonowy. Właściwie pomysły się kończą... Sporciak 2003.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Munzer, a sprawdziłeś ustawienie zapłonu? Może się przesunął i jest zbyt późny - strzelanie w wydech...

 

 

Dzięki za poradę. Musiałbym rozwiercać tę pokrywkę bo ona jest orygnalnie na nitach. Na szczęście problem już rozwiązany, walnięta byla cewka. Nie można było tego zdiagnozować, bo miernk nic podejrzanego nie pokazywał. Przebicia byly podczas jazdy. Udało się to wykryć poprzez wymianę cewki z innego moto.

 

Przy okazji takie pytanie. Czy cewka aftermarketowa (made in U.S.A) będzie gorsza od oryginału z harleya?

Edytowane przez Munzer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Mam problem z rozrusznikiem w elektrze, rocznik 89. Elektromagnez nie ma siły wysunąć wałka, który powoduje styk i rozruch rozrusznika. Niekiedy działa, ale najczęściej powoduje tylko mały ruch do środka. Akumulator zakupiony w tym roku, 21 ah, podłączenia kabli z aku, klem itp. ok. Przekaźnik, (ten obok zbiornika oleju), wydaje mi się dobry, przy zapalaniu kontrolki i oświetlenie przygasają, tak jak przed awarią, przekaźnik oczywiście wydaje charakterystyczne klik. Wymieniłem sprzęgiełko, bo też dziwnym zbiegiem okoliczności padło w tym samym momencie. Czy to padł elektromagnez, czy może zacząć od przekaźnika? Nie chcę zakładać ręcznego przycisku na rozrusznik, tylko palić harego jak jak fabryka kazała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś kiedyś pisałem o problemie spadku napięcia na oryginalnych kablach... Przekaźnik masz umiejscowiony pod siedzeniem pod boczkiem, czy pod czaszą?

 

U mnie w 1995 przekaźnik jest pod czaszą, i miałem taki sam problem, też myślałem, że to było sprzęgiełko, ale problemem okazała się spadek napięcia na przewodzie uruchamiającym rozrusznik (o ile dobrze pamiętam zielony przewód, ten, który jest podłączony do gniazdka na górze rozrusznika).

 

Zrób test: spróbuj podać + bezpośrednio z akumulatora na to gniazdko (przewód min. 1,5 mm2), rozrusznika powinien kręcić jak wściekły. Jeśli nie, pomierz napięcie na rozruchu i w spoczynku akumulatora. Jeśli tak, to wymień przewody od aku do przekaźnika i od przekaźnika na start rozrusznika na grubsze, wtedy nie będzie problemu.

 

Ja u siebie nie chciałem pruć oryginalnej instalacji, i dołożyłem dodatkowy przekaźnik pod lewym boczkiem sterowany sygnałem, który poprzednio szedł na rozrusznik. Plus dałem po bezpieczniku bezpośrednio z akumulatora, i dalej do rozrusznika przewodami 1,8 mm2. Po tej modyfikacji kręci bez problemu nawet na słabszym akumulatorze.

 

Problemem są zbyt cienkie przewody do startu, są dość długie i się lekko grzeją (elektromagnes potrzebuje sporo prądu), stąd spadki napięcia. Stare przewody maja trochę większą oporność i te spadki są większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...