Skocz do zawartości

Co kupić po chopperach?


Rekomendowane odpowiedzi

Siemka,

 

Wiem że takich tematów było już milion ale ten będzie mimo wszystko trochę inny :)
Otóż - od blisko trzech lat jestem posiadaczem prawka A2. Dwa lata z nich spędziłem jeżdżąc Virago 535, potem pragmatyzm zmusił mnie do sprzedaży jednoślada (rozpocząłem studia, potrzebny był samochód...).

Ale moich marzeń o motocyklu nie zostawiłem :)
Virago to był bardzo fajny motocykl, ale po tym roku, półtorej trochę zaczęło mnie ciągnąć w kierunku czegoś bardziej sportowego. Czegoś co pozwala pokonać efektywniej zakręt :) Ale na pewno nie interesują mnie typowe ścigałki - motocyklistą raczej jestem niedzielnym i w granicach prędkości na jakie pozwala prawo. Virago używałem do "weekendowych" wypadów za miasto, jazdy po mieście.

No i teraz do meritum, bo wywód się zrobił dość długi.

Czy motocykl taki, jak na przykład Yamaha XJ6 (pamiętam z prawka i dobrze wspominam) nadaje się do jazdy po mieście, poza miastem, ewentualnie trasy w granicach 100km?

Brak mi fachowej wiedzy na ten temat, a często spotykałem się z opiniami że "łee golasem to niewygodnie w trasę". I nie wiem czy to tylko pojękiwania ludzi dla którzy rozumieją tylko "szybciej = lepiej", czy też uzasadnione uwagi.

Jaki motocykl byście mi poradzili, biorąc pod uwagę nakreślone przeze mnie potrzeby? Chodzi mi raczej o typ budowy motocykla, niżeli konkretne modele, tak więc załóżmy że cena nie gra roli (mimo iż pewnie grać będzie sporą :))

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O XJ6 pisałem, jak wejdziesz w dział "Yamaha" to znajdziesz tam sporo wypowiedzi. Do wersji gołej kup szybę, można dostać do tego bardzo fajne i bajerancko wyprofilowane szyby, które dodają uroku temu motocyklowi a jednocześnie umożliwiają znośne jeżdżenie trasą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego , że 100 km. to żadna trasa i do takiego jeżdżenia spokojnie naked wystarczy. Nie zmienia to jednak faktu , że za jakąkolwiek szybą - nawet niewielką będzie mniej wiało. Sam musisz zdecydować na czym Ci zależy - nikt za Ciebie tego nie zrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie proszę żebyście mi powiedzieli, na czym mi zależy, tylko pytam na ile konstrukcja naked'a przeszkadza w jeździe w trasie, w czym taki motocykl jest fajny a w czym zły. Czy będzie odpowiadał moim potrzebom. Nigdy nie jeździłem nigdzie dużo takim moto, jedyne co to na kursie :)
Czyli reasumując golas z szybą i trasa 100 km to nie problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem naked jest najlepszym kompromisem pomiędzy "jadę" a "wyglądam". Ale to już według uznania :biggrin:

Natomiast co do "trasy", to jak koledzy wyżej napisali, 100 km to nie trasa! Na taki dystans, to nie chce mi sie często nawet pieca rozpalać. A dla wygodnego nakeda 500 km nie stanowi żadnego wyzwania i nie umęczy kierowcy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100 kilometrów ogarniesz i na skuterze 125tce. Na gołej XJ6 dojedziesz w dowolne miejsce w Europie bez żadnego problemu, a właściwie problemy są dwa kasa i czas wolny. Reszta nie ma znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A potem zastanów się (uczciwie) ile Twojego jeżdżenia to będą "trasy" a ile dojazdy po mieście i paro-godzinne wypady wokół komina... ;)

 

Bo z tymi "trasami" to potem w życiu różnie bywa... :(

 

Bo do miasta naked jest jednym z lepszych wyborów - chodzi głównie o pozycję na moto.

Edytowane przez Buber

Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Nie będę zakładał wątku bo "problem" mam podobny. Po kilku sezonach na cruiserze postanowiłem przesiąść się na małego sporta ( mam 173 cm ):

600 cm3, wydech pod siedzeniem, budżet do 5000 €. Będzie używany do weekendowych solowych przejażdżek ( 100 może 200km max ). Uprzedzając - wiem, że to nie są turystyki ale mi się podobają :

ZX 6 R

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=235085040&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&scopeId=MB&maxCubicCapacity=600&minFirstRegistrationDate=2007-01-01&makeModelVariant1.makeId=13100&makeModelVariant1.modelDescription=zx+6&pageNumber=1

 

600 RR

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=240112153&isSearchRequest=true&scopeId=MB&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&maxCubicCapacity=600&minFirstRegistrationDate=2007-01-01&makeModelVariant1.makeId=11000&makeModelVariant1.modelDescription=600+rr&pageNumber=1

 

 

Co będzie wygodniejsze patrząc przez pryzmat tzw. codziennego użytkowania, a nie właściwości na torze ? No i oczywiście który z wyżej wymienionych będzie mniej kłopotliwy... z góry dziękuję za sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę zakładał wątku bo "problem" mam podobny. Po kilku sezonach na cruiserze postanowiłem przesiąść się na małego sporta ( mam 173 cm ):

600 cm3, wydech pod siedzeniem, budżet do 5000 €. Będzie używany do weekendowych solowych przejażdżek ( 100 może 200km max ). Uprzedzając - wiem, że to nie są turystyki ale mi się podobają :

ZX 6 R

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=235085040&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&scopeId=MB&maxCubicCapacity=600&minFirstRegistrationDate=2007-01-01&makeModelVariant1.makeId=13100&makeModelVariant1.modelDescription=zx+6&pageNumber=1

 

600 RR

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=240112153&isSearchRequest=true&scopeId=MB&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&maxCubicCapacity=600&minFirstRegistrationDate=2007-01-01&makeModelVariant1.makeId=11000&makeModelVariant1.modelDescription=600+rr&pageNumber=1

 

 

Co będzie wygodniejsze patrząc przez pryzmat tzw. codziennego użytkowania, a nie właściwości na torze ? No i oczywiście który z wyżej wymienionych będzie mniej kłopotliwy... z góry dziękuję za sugestie.

Mamy do siebie 80 kilometrów.

Tutaj sam przebieg mniejszy o 20 tys. km przemawia za kawą a do tego rok młodszy i świeżo po przeglądzie. Ja szanuję renomę hondy ale wszystkie moje motongi to były kawasaki i nigdy mnie nie zawiodły.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy do siebie 80 kilometrów.

Tutaj sam przebieg mniejszy o 20 tys. km przemawia za kawą a do tego rok młodszy i świeżo po przeglądzie. Ja szanuję renomę hondy ale wszystkie moje motongi to były kaawet niewasaki i nigdy mnie nie zawiodły.

No faktycznie ;-) bezpośrednio w Twoich okolicach nie bywam.... czasem Bramsche i Rahden ale jak kupie dwa kółka to będzie okazja się spotkać. Tu już nie chodzi o te dwa konkretne ogłoszenia - tylko ogólnie o te dwa konkretne modele.

 

 

A do codziennej jazdy i nie za dalekich wypadów nie będzie lepszy jakiś naked? Może coś od Triumpha lub Ducati? Albo jakiś Hornet 900?

Rozum zdecydowanie podpowiada tak jak napisałeś ale.... no właśnie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...