Jump to content

Geni

DesmoManiax DOC Poland
  • Content Count

    572
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Geni last won the day on September 26 2019

Geni had the most liked content!

Community Reputation

7 Neutralny

About Geni

  • Rank
    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych
  • Birthday 01/08/1974

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • I like
    historia, lotnictwo i 2oo
  • Skąd
    wschodnie mazowsze

Osobiste

  • Motocykl
    SR
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Recent Profile Visitors

553 profile views
  1. Geni

    Kupno nowego HD

    Nie. Będzie znacznie gorzej. Pod nazwą H-D będą sprzedawali chińszczyzne.
  2. Kiedyś była taka możliwość i są osoby z takimi uprawnieniami. Najlepiej jak kolega się skontaktuje ze swoim WORD-em. Dostarczenie własnego pojazdu być może załatwi sprawę.
  3. Na facebook wrzucili od razu.
  4. Wykupienie pozostałości trupa upadłej firmy w postaci marki i zgrywanie producenta to może niezły patent na biznes, ale nie wiem dlaczego ma powodować entuzjazm. Firma handlowa, jakich wiele. Nie ma przecież żadnej ciągłości pomiędzy obecnymi właścicielami, a kadrą, miejscem czy owszem marną, ale jakąś spuścizną frmy ROMET. Być może nawet marki wystrugane z banana czyli Barton i Zipp są ciekawsze, albo przynajmniej uczciwsze, gdyż nie udają tego, czym nie są.
  5. Nowsza alternatywa od starej CB500? Nowsza CB500F, albo CB500X. Ma ABS, działa całkiem sprawnie. Pojeździłem i naprawdę z ręką na sercu można ten sprzęt polecić.
  6. Miałem taką CRF-kę. Rewelacyjny sprzęt dla niezbyt wymagającego jeźdźca.
  7. Ja wiem czy renomę? Po prostu jest to markowy sprzęt, a Barton to tylko nic nie znacząca naklejka na jakimś skuterze produkowanym w jakiejś chińskiej fabryce, bo coś takiego, jak fabryka Barton nie istnieje.
  8. Jakość trzymają od lat co najmniej na poziomie Kymco. Jeżeli są graty, bo wiem, że był problem, to można brać. Tylko sprawdź, czy szanowny importer wsparcia nie ogranicza do aktualnych modeli, bo u nas to tak czasem wygląda. Dealer/importer, a nie mają pojęcia, co marka oferowała powiedzmy 8lat wstecz.
  9. Przede wszystkim sprawny. W tej cenie im mniej skomplikowany, tym lepiej. To, co KS wyżej wymienił to: Lambretta nie istnieje od dzisięcioleci; Vespy generalnie ok, ale w tej cenie to nie wiem, czy nie takie oparte o śmietnik i pordzewiałe, co w ich wypadku jest b. ważne - samonośne blaszane nadwozie; Piaggio - kupa modeli do wyboru.
  10. Geni

    Zmiany klimatyczne

    To w okresie letnim wynika z niskich stanów wody. Bezśnieżne zimy się kłaniają i długie okresy bez opadów. Buduje się progi spiętrzające i to może na jakiś czas pomóc. Dlatego moim zdaniem nie będzie zbyt wielkiej promocji elektryków w najbliższym czasie. Rezerw mocy brak.
  11. Geni

    Zmiany klimatyczne

    W centrach dużych miast na pewno są potrzebne jakieś formy transportu publicznego im mniej emisyjnego, tym lepiej. Podobnie, jak wydzielone od ruchu samochodowego ścieżki rowerowe. Miałem okazję porównywać ze sobą praktycznie identyczne autobusy np. Solaris z napędem konwencjonalnym i elektryczne. Elektryczny jest przede wszystkim cichszy, nie generujący wibracji i co by tu nie gadać nie śmierdzi ropą i spalinami. Mieszkając w pobliżu ruchliwego przystanku autobusowego wolałbym, żeby kursowały tam autobusy elektryczne niż spalinowe niezależnie od paliwa, jakim byłyby te spalinowe napędzane. Służby utrzymania czystości w centrach miast też mogą używać pojazdów z napędem elektrycznym np. do wywożenia liści z parku itp. To ma sens. Podobnie, jak tzw. ciepło systemowe, choćby i pozyskiwane ze spalania węgla. Standardy emisyjne narzucone np. przez konkluzje BAT na duże i średnie instalacje spalania są nieosiągalne dla indywidualnych pieców. Oczywiście nie ma to nic wspólnego ze zmianami klimatu, Gretą i lekko dziabniętymi druidami przytulającymi się do usychających świerków.
  12. Geni

    Zmiany klimatyczne

    W naszych warunkach jest właściwie jeden zysk korzystania z aut elektrycznych, tzn. przenoszenie emisji np. tlenków azotu z aut jeżdżących po centrach miast na kominy elektrociepłowni, gdzie emisja jest jednak w inny sposób się rozprzestrzenia, a jednak liczą się stężenia substancji w obszarach gęsto zaludnionych, a nie tylko emisja, jako suma emitowanych zanieczyszczeń oraz oczywista niższa emisja hałasu przez takie pojazdy.
  13. Geni

    Junak Huntera

    Nie popadajmy w paranoję. Super, że są ludzie, którzy Junaki odrestaurowują i dłubią z nich fajne rzeczy. Natomiast co byśmy mieli gdyby fabryka dalej funkcjonowała to raczej opowieść na zasadzie gdyby babcia miała wąsy... To był PRL głęboki. Zadecydowano, że „przyrządy optyczne” dla wojska mają priorytet i nic się nie dało zrobić. Podobnie w Świdniku, a przecież zamknięcie produkcji w tych zakładach dzieliło od siebie 20 lat.
  14. Geni

    Zmiany klimatyczne

    I bez wody też im słabo idzie.
  15. Geni

    Zmiany klimatyczne

    Nie chcę się za bardzo wtrącać w ten interesujący temat, chociaż pokrewnymi sprawami zajmuję się zawodowo od 20-lat. Mamy tendencję do upraszczania sprawy do samego CO2. Ma on wpływ na kształtowanie klimatu niewątpliwie, ale nie jest ani jedynym gazem wpływającym na warunki klimatyczne, ani tym bardziej jedynym czynnikiem kształtującym klimat. Z drugiej strony musimy sobie zdać sprawę, z jakiego powodu został on wybrany przez możnych tego świata, jako ten, którego dotyczą działania mające na celu ograniczenie tempa zachodzących zmian klimatycznych. Otóż po pierwsze dlatego, że zauważono korelację pomiędzy rozwojem cywilizacyjnym, a stężeniem CO2 w atmosferze, a po drugie uznano, że możliwe są jakieś działania z zakresu technologii, legislacji itp., które choćby w teorii mogą się przyczynić do zahamowania tempa wzrostu emisji tego gazu. Na wiele innych czynników kształtujących klimat nie mamy żadnego wpływu i mieć nie będziemy. Tak więc proponuję nie dyskutować z faktami, bo zmiany klimatyczne są faktem. Można się natomiast zastanawiać, czy nasze działania, które mają dosyć ograniczony zakres mogą mieć pozytywny wpływ na redukcję tempa tych zmian i ograniczanie zagrożeń z tych zmian wynikających. Począwszy od prawdopodobnej fali przesunięć populacji ludzkich z obszarów zagrożonych np. zalaniem, poprzez np. gospodarkę leśną w Polsce (walka z gradacją kornika, była niczym innym, jak walką ze skutkami niskich poziomów wód podziemnych, mających wpływ na kondycję świerka i jego podatność na ataki korników), aż po cenę marchewki w osiedlowym warzywniaku.
×
×
  • Create New...