tajnos Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 http://sklep.scigacz.pl/olej-silnikowy-she...-litr-p-66.html czyli taki olej np. bedzie jak najbardziej ok? czy np . taki bedzie odpowiedniejszy. doradzcie cos koledzy. :biggrin: http://sklep.scigacz.pl/olej-silnikowy-mot...-litr-p-71.html czy moze taki ? wytypujcie cos. http://moto.allegro.pl/item302377227_olej_...y_davidson.html przypomne sie bo moze zapomnieiscie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 Masz nowy w miare motocykl to kup jakiś syntetyk 10W40(10W50)i będzie dobrze a czy to będzie Castrol,Shell,Motul,Liqui moly itp to już obojętnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 (edytowane) Smar typu 10w/60 jest do typowego R4 scigacza za gesty iNie zgadzam się, owszem powoduje pewne straty wypływające z oporów, ale ratuje życie panewkom i wałkom. Przećwiczona na własnej skórze różnica między 10W40 a 10w60 w wyścigach torowych! Więc teoria co najwyżej ze średniowiecza :) Edytowane 7 Lutego 2008 przez M a D a F a K a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 Nie zgadzam się, owszem powoduje pewne straty wypływające z oporów, ale ratuje życie panewkom i wałkom. Przećwiczona na własnej skórze różnica między 10W40 a 10w60 w wyścigach torowych! Więc teoria co najwyżej ze średniowiecza :) Sluchaj,jezeli musisz zalewac cos co ma konsystencji smaru jak,np 10w/60 w celu przedluzenia zycie silnikowi to i tak w sumie on juz sie tylko nadaje na kotwice do malego jachtu. :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tra Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 (edytowane) Smar typu 10w/60 jest do typowego R4 scigacza za gesty i powoduje niepotrzebne starty mocy.To nie sa wczesne lata powojenne gdzie silniki mialy luzy pozwalajace na spokojny przejazd autobusu co wymagalo gestego oleju. Wlewanie czegos gestszego,bardziej lepkiego, niz wymagane jest niepotrzebne,bezcelowe i szkodliwe.Prosze zwrocic uwage ze w nowoczesnym silniku,lub tez w kazdym silniku olej ma za zadanie tez odprowadzanie ciepla .Gesty olej gorzej cyrkuluje w ukladzie smarowania i moze miec probem z "wcisnieciem" sie w ciasno spasowane miejsca. Jezeli instrukcja zaleca 10w/40 to jest ku temu dobrze uzasadniona przyczyna. Tak naprawde do wyscigowych silnikow na tor uzywa sie wynalazki typu 0w/20 czy tez wrecz ( F1) 10wt a celu podwyzszenia mocy.Oczywiscie sa czesto remontowane. Twierdzenie ze dany olej jest lepszy poniewaz ma wyzszy wskaznik lepkosci przy danej temperaturze jest na poziomie mechaniki jaskiniowca. ciekawe a gdzie leją olej 0w20 do motocykli wyścigowych ja peirwsze słysze. wewnątrz silnika są takie wysokie temperatury że olej 0w20 niewiem czy sobie da radę z tym chyba że po każdym wyścigu są wymienane części zużyte. a jak ktoś ściga sie an torze i nic nie wymienia bo to jego jedyny motocykl to ja nie widze senus lac 0w20 lub 10w40 skoro spadek mocy będzie minimalny a silnik lepiej zabezpieczony lejąc 10W60 napewno. Ano tweirdzę że lepkośc oleju w 40 i 100 oraz wskaźnik lepkości wskazują na infomacje o dany oleju u jego przenzaczeniu na na darmo ktoś te parametry podaje inaczejw szyscy by lali 10w40 a jakoś na wyścigi leją agip lub shell 10w60 czemu?? nie myśla, motor traci moc a leją ciekawe?? update. hmm twierdzisz że ta praca dyplomowa nadaję sie do kosza? poczytaj o lepkości i jego wskaźniku a potem sie wypowiadaj http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplomow...aca_6_oleje.htm cyt". Oleje syntetyczne to takie, w których olej bazowy (lub jego część) powstaje na drodze syntezy chemicznej. Produkt taki ma od razu wybitnie dobre własności smarne i lepkościowe. W efekcie oleje syntetyczne mają największe zakresy lepkości (np. 10W60 lub podobne) i najwyższe klasy jakości (np. SG/CD). Nadają się zatem do szczególnie obciążonych silników w tym z turbodoładowaniem i szerokiego zakresu warunków zewnętrznych. Mają też najbardziej korzystne zalecenia co do długości przebiegu w silniku." Nie zgadzam się, owszem powoduje pewne straty wypływające z oporów, ale ratuje życie panewkom i wałkom. Przećwiczona na własnej skórze różnica między 10W40 a 10w60 w wyścigach torowych! Więc teoria co najwyżej ze średniowiecza :P zgadzam sie na tor tylko 10w60. nawet jak ktoś po torze jeździ raz w tygodniu a reszta po mieście to tez ja bym zalał 10W60.ps2.dodam że jestem biologiem wiec z mechaniką nie mam nic wspólnego to co napisałem to są informacje które znalazłem w necie wiec proszę o wyrozumiałośc jak sie mylę. ale sądze że ze 10W60 jest OK:) Edytowane 8 Lutego 2008 przez tra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Proca Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Witam, Szykuje się do wymiany oleju, dodam że nie wiem co było wlane wcześniej, XJ-ta jest z 91 roku i ma teoretyczny przebieg 54 tys. km. Upatrzyłem sobie olej shella sx4, teoretycznie olej ten ma dobre parametry.Na podstawie krótkiej lektury o olejach w głowie narodziło mi się pytanie, czy aby parametry te nie są za dobre dla 17 letniego sprzętu.Porównanie olejów: http://www.mototec.pl/oferta/oleje.phpO parametrach oleju (1): http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.htmlO parametrach oleju (2): http://chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/olej.htm Moją uwagę, wzbudziła liczba zasadowa poszczególnych olei.shell sx4 ma tą liczbę porównywalną z olejami syntetycznymi i większą niż w olejach półsyntetycznych. Czy oznacza to, że prawdopodobieństwo rozszczelnienia silnika będzie większe, przy zastosowaniu mineralnego shella sx4, niż przykładowego Motula 300V Sport (syntetyczny o mniejszej liczbie zasadowej)?Czy też jest tak, że nie możemy porównywać (w proporcjach 1:1) liczby zasadowej olejów syntetycznych i mineralnych (bo np. ta sama liczba detergentów w oleju syntetycznym ma lepsze właściwości myjące niż w oleju mineralnym - to taka moja hipoteza którą biorę pod uwagę)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 (edytowane) Zalej jakiegoś semi 20W50.Ja polecam Bel Ray 20W50 EXP Semi. Niby czemu ma sie silnik rozszczelnić?Jak się rozszczelni to wymieniasz uszczelniacze/uszczelki bo widocznie są wadliwe/stare/sparciałe.Kurna.. co ma się wtakiej XJ rozszczelnic? Edytowane 11 Lutego 2008 przez Leon84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Pewnego pięknego dnia może to przetłumaczę.. ee nie, pięknego będę jeździł. Ale póki co - BARDZO DOBRY artykuł o olejach pod kątem motocykli. POLECAM!!! http://www.calsci.com/motorcycleinfo/Oils1.html Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawcu2 Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 dobra dobra tak przeczytałem cały temat ale właściwie nie znalazłem tego co mnie interesuje otóż mam zalany w mojej yzf motula mineralnego 20w50 (taki był zalany przez poprzedniego własciciela) motorek ma 60k zrobione czy moglibyscie utwierdzić mnie w przekonaniu, że dobrze robie zostając przy tym oleju czy raczej lepiej jest zalać coś innego ładnie proszę o logiczne wytłumaczenie - dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Ile oleju pali ci ta Yamaha na 1000 km ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawcu2 Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 jak jej przycisne to tak koło litra łyknie dlatego taki olej - dobry czy nie zabardzo?????? dodam, że jak jade spokojnie to nie bierze nic ale na oleju 20w50 na innym nie sprawdzałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Te silniki zawsze biora olej, wiec jak cie stac na eksperymenty to zacznij jezdzic na syntetyku, i sprawdzaj czy nie zacznie brac mniej, ale jezeli kasa nie smierdzisz to nie ma powodu cokolwiek zmieniac - po prostu pilnuj terminu i nie spozniaj sie ze zmianami.To jest o wiele wazniejsze niz to jaki olej lejesz. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 update. hmm twierdzisz że ta praca dyplomowa nadaję sie do kosza? poczytaj o lepkości i jego wskaźniku a potem sie wypowiadaj http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplomow...aca_6_oleje.htm Tak,definitywnie to kosza,wyglada na to ze panowie Beavis i Butthead sa jej autorami,sadzac po kategorii olejow (SG i CD),pochodzi z mniej wiecej tej samej epoki. ps2.dodam że jestem biologiem wiec z mechaniką nie mam nic wspólnego to co napisałem to są informacje które znalazłem w necie wiec proszę o wyrozumiałośc jak sie mylę. ale sądze że ze 10W60 jest OK:) Jezeli 10w/60 jest O.K. ( w starym HD jak np. Panhead czy Shovelhead) i im wieksza lepkosc tym lepiej to dlaczego zatrzymac sie na 10w/60 ?? sa przeciez 75w/90 czy tez wrecz 75w/140 :smile: Jak wiemy,wszystko co mozna znalezc w necie to prawda,szczera prawda i tylko prawda.Wszystkie informacje sa rzetelne i wyczerpujace. Nastepnym razem zajmij sie roslinkami i podpowiedz jak sie pozbyc glonow z akwarium. ;) jak jej przycisne to tak koło litra łyknie dlatego taki olej - dobry czy nie zabardzo?????? dodam, że jak jade spokojnie to nie bierze nic ale na oleju 20w50 na innym nie sprawdzałem Temat YZFa bioracego olej kiedys juz przerobilem.Dopiero szlif na tloki Wiseco rozwiazal problem dlugoterminowo.Fabryczne tloki i pierscienie Yamahy z tej epoki to smiecie. Osobiscie przy zuzyciu 1l/1000km oleju nie wymienialbym w ogole,tylko filtr.Do miski wchodzi 3-3.5l oleju,przy przebiegu 5-6 tys pomiedzy wymianami twoj olej jest "wymieniony" niejako 1.5-2 razy,,,,,,,, jest zawsze w miere swiezy w zaistnialych warunkach. Tak naprawde to silnik ten jest do remontu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Osobiscie przy zuzyciu 1l/1000km oleju nie wymienialbym w ogole,tylko filtr.Do miski wchodzi 3-3.5l oleju,przy przebiegu 5-6 tys pomiedzy wymianami twoj olej jest "wymieniony" niejako 1.5-2 razy,,,,,,,, jest zawsze w miere swiezy w zaistnialych warunkach.ciekawa teoria . a co z całym syfem który jest na dnie miski olejowej ???? jak wymieniasz olej to spuszczasz wszystko a jak tylko dolewasz to ciągle krąży w silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 ciekawa teoria . a co z całym syfem który jest na dnie miski olejowej ???? jak wymieniasz olej to spuszczasz wszystko a jak tylko dolewasz to ciągle krąży w silniku To mialo byc troche ironiczne,,,,,,tak naprawde to jezeli YZF bierze 1l/1000km to uzytkownik ma duzo wieksze zmartwienia,i tak naprawde to syf na dnie michy olejowej temu silnikowi nie jest w stanie juz zaszkodzic.Silnik dawno przekroczyl date przydatnosci do spozycia,nalezy mu sie remont. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.