Skocz do zawartości

wujek

Forumowicze
  • Postów

    127
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O wujek

  • Urodziny 11/15/1979

Osobiste

  • Motocykl
    ZetZeteR
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Wawa

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Ostatnie wizyty

282 wyświetleń profilu

Osiągnięcia wujek

NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader (13/46)

0

Reputacja

  1. Witam, na prośbę kolegi - posiadacza WR 360 zapytuje: ile oleju wchodzi do lag? Szukałem na stronie Motula, LiquiMoly, Elfa, jedynie na Castrolu jest informacja o 1,3 litra, czyli po 650 na lage. Nie jestem pewien czy dane są precyzyjne ponieważ odnosiły się do rocznika 2001. Sprzęt kumpla to 92' lub 93' na zawiasie Showa, proszę o info. pees. olej 10W? pees2. może znacie rozmiary uszczelniaczy?
  2. W związku z chorobowym i chwilką czasu oraz przedsezonowym dylematem „co wlać” postanowiłem zebrać do kupy parametry olejów dla motocyklistów, miłej lektury :banghead: Troszkę teorii :flesje: OLEJ SILNIKOWY Konstrukcyjny element silnika, spełniający cały szereg funkcji, takich jak: - zmniejszenie tarcia - zmniejszenie zużycia silnika - utrzymanie silnika w czystości - ochrona przed korozją - odprowadzenie ciepła - doszczelnianie komory spalania - inne PODSTAWOWE WŁASNOŚCI OLEJÓW Własność Charakterystyka: - lepkość w 100°C - Odpowiada w przybliżeniu lepkości oleju w normalnych warunkach pracy silnika - wskaźnik lepkości - Mówi o tym, jak zmienia się lepkość oleju wraz ze zmianami temperatury - lepkość w ujemnych temperaturach - Mówi o warunkach startu zimowego silnika - temperatura płynięcia - Temperatura, poniżej której olej ulega zestaleniu - temperatura zapłonu - Miara zawartości lotnych składników w oleju - odparowalność - Miara potencjalnych strat oleju przez odparowanie w czasie pracy silnika - liczba zasadowa (TBN) - Określa zdolności myjące i neutralizujące oleju KLASYFIKACJA JAKOŚCIOWA OLEJÓW SILNIKOWYCH Według klasyfikacji API (Amerykański Instytut Naftowy) oleje dzieją się na dwie grupy: - oznaczone symbolem "S" przeznaczone dla silników z zapłonem iskrowym - oznaczona symbolem "C" przeznaczona dla silników z zapłonem samoczynnym (wysokoprężnych) Grupa olejów silnikowych z zapłonem iskrowym obejmuje następujące kategorie: Silniki benzynowe: SA, SB, SC., SD, SE, SF, SG, SH, SJ, SL, SM. Najwyższą jakość mają oleje kategorii SJ, SL i SM, które stosuje się w najnowocześniejszych i najbardziej obciążonych silników. DOBÓR OLEJÓW SILNIKOWYCH Jeżeli chcemy zastosować do silnika olej innego producenta (innej marki) to powinniśmy dobrać olej: - o tej samej klasie lepkości - o tej samej klasie jakościowej W przypadku braku zaleceń wg ACEA/CCMC może być wystarczająca klasyfikacja wg API z tym jednak zastrzeżeniem, że klasyfikacja europejska jest ostrzejsza i w większym stopniu uwzględnia europejskie konstrukcje silników. Olej niższej klasy jakościowej można zastąpić olejem klasy np. SG/CD, ale nigdy odwrotnie. Krótki przegląd olejów syntetycznych oraz semisyntetycznych do motocykli dostępnych na rynku polskim: Agip Tec 4T 15W50 Lepkość 40oC [mm/s] 128,0 Lepkość 100oC [mm/s] 17,6 Wsk. Lepkości 150 Temp. zapłonu [oC] 230 Temp. płynięcia[oC] -33 API SJ; ACEA A3; CCMC G4 Agip Racing 4T 10W60 Lepkość 40oC [mm/s] 160,0 Lepkość 100oC [mm/s] 23,5 Wsk. Lepkości 177 Temp. zapłonu [oC] 220 Temp. płynięcia[oC] -36 Specyfikacja: API SG; CCMC G5, PD2 JASO MA MOTUL 300V 4T Factory Line 5W40 Lepkość 40oC [mm/s] 73,5 Lepkość 100oC [mm/s] 13,6 Wsk. Lepkości 196 Temp. zapłonu [oC] 220 Temp. płynięcia[oC] < - 36 TBN [mgKOH/g] 11,4 Specyfikacja: API SG; CCMC G4 - JASO T904 MOTUL 300V 4T COMPETITION 15W50 Lepkość 40oC [mm/s] 127 Lepkość 100oC [mm/s] 17,5 Wsk. Lepkości 155 Temp. zapłonu [oC] 220 Temp. płynięcia[oC] < - 36 TBN [mgKOH/g] 9,8 Specyfikacja: API SG; CCMC G4 - JASO T904 MOTUL 5100 ESTER 4T 15W50 Lepkość 40oC [mm/s] 131,5 Lepkość 100oC [mm/s] 17,5 Wsk. Lepkości 147 Temp. zapłonu [oC] 228 Temp. płynięcia[oC] < - 33 TBN [mgKOH/g] 8,7 Specyfikacja: API SG; CCMC G4; JASO MA Mobil Extra 4T 10W40 Lepkość 40oC [mm/s] 98 Lepkość 100oC [mm/s] 14,4 Wsk. Lepkości 157 Temp. zapłonu [oC] ? Temp. płynięcia[oC] -30 TBN [mgKOH/g] ? Specyfikacja: API SJ; JASO MA Mobil 1 Racing 4T 15W50 Lepkość 40oC [mm/s] 152 Lepkość 100oC [mm/s] 20,7 Wsk. Lepkości 159 Temp. zapłonu [oC] 230 Temp. płynięcia[oC] -45 TBN [mgKOH/g] ? Specyfikacja: API SH; JASO MA PLATINUM MOTO 4T 10W50 Lepkość 40oC [mm/s] ? Lepkość 100oC [mm/s] 17,0 Wsk. Lepkości 162 Temp. zapłonu [oC] 250 Temp. płynięcia[oC] -50 TBN [mgKOH/g] ? Specyfikacja: API SJ; JASO MA Shell Advance Ultra 4 10W40 Lepkość 40oC [mm/s] 82 Lepkość 100oC [mm/s] 14,3 Wsk. Lepkości 186 Temp. zapłonu [oC] 202 Temp. płynięcia[oC] -30 TBN [mgKOH/g] 10,3 Specyfikacja: API SG Shell Advance Ultra 4 15W50 Lepkość 40oC [mm/s] 115 Lepkość 100oC [mm/s] 17,5 Wsk. Lepkości 168 Temp. zapłonu [oC] 206 Temp. płynięcia[oC] -27 TBN [mgKOH/g] 10,3 Specyfikacja: API SG Shell Advance VSX 10W40 Lepkość 40oC [mm/s] 94,2 Lepkość 100oC [mm/s] 14,46 Wsk. Lepkości 159 Temp. zapłonu [oC] 228 Temp. płynięcia[oC] -33 TBN [mgKOH/g] ? Specyfikacja: API SG; JASO MA Shell Advance VSX 15W50 Lepkość 40oC [mm/s] 115 Lepkość 100oC [mm/s] 19,5 Wsk. Lepkości 157 Temp. zapłonu [oC] 218 Temp. płynięcia[oC] -27 TBN [mgKOH/g] ? Specyfikacja: API SG; JASO MA Liqui Moly Racing 4T 10W40 Lepkość 40oC [mm/s] 88,5 Lepkość 100oC [mm/s] 14,2 Wsk. Lepkości 135 Temp. zapłonu [oC] 224 Temp. płynięcia[oC] -41 TBN [mgKOH/g] 9,0 Specyfikacja: API SG/SH; JASO MA Liqui Moly Racing Synth 4T 10W50 Lepkość 40oC [mm/s] 118 Lepkość 100oC [mm/s] 18,0 Wsk. Lepkości 165 Temp. zapłonu [oC] 236 Temp. płynięcia[oC] -45 TBN [mgKOH/g] 9,0 Specyfikacja: API SH; JASO MA Castrol GPS 4T 10W40 Lepkość 40oC [mm/s] 108 Lepkość 100oC [mm/s] 15,3 Wsk. Lepkości 154 Temp. zapłonu [oC] 210 Temp. płynięcia[oC] -27 TBN [mgKOH/g] 5,8 Specyfikacja: API SG; JASO MA Castrol R4 Superbike 10W50 Lepkość 40oC [mm/s] 120 Lepkość 100oC [mm/s] 17,7 Wsk. Lepkości 165 Temp. zapłonu [oC] ? Temp. płynięcia[oC] ? TBN [mgKOH/g] ? Specyfikacja: API SG; JASO MA UWAGA :biggrin: ! Nie biorę odpowiedzialności za poprawność danych, do których dotarłem (nieraz producent oleju podaje na różne rynki sprzeczne informacje. Często parametry oleju podawane na stronach www są marketingowe i mogą różnić się od tych zawartych w „technical product data sheets” ). Jeśli się gdzieś pomyliłem proszę o uwagi :biggrin: Źródło: www.techem.com.pl, www.liqui-moly.hu, www.castrol.com, www.barbotti.com, www.mobil.pl, www.orlen.pl, www.shell.com, www.forumsamochodowe.pl/oleje
  3. Irek szczerze to nie przypominam sobie tej części, za kilka dni podziałam przy moto i wtedy będzie wszystko jasne.
  4. Jeśli nie zależy Ci na malowaniu to w P&P jest do kupienia spec1r mono kolor za 1200 zeta.
  5. Witam, bar27 dobrze mówi, jedyna rzecz od strony koła to mała rynienka w która wchodzi osłona łańcucha. Jakby co to tu jest fiszka: http://www.ronayers.com/fiche/400_0351/sid...80&parent=13990
  6. http://forum.motocyklistow.pl/KAWASAKI-ZZR...-D1-t64929.html
  7. wujek

    YOUNGTIMERY

    Dominik jest to "zwykłe" 2002 czy 2002 tii (wtrysk mechaniczny) lub 2002 ti :icon_eek: DZIADU e24 czyli 6 to kultowe BMW, moim zdaniem najładniejsze w całej historii marki. Wersja M6 bądź M 635 CSi są normalnie the best :) 7 czyli e23 też mi się bardzo podoba, wolałbym pięknie odbudowaną np. 735i 84' niż nową siódemkę z salonu, bez dwóch zdań. Pozdrawiam. Ps. DZIADU pod maska masz M50 czy M52 :bigrazz:
  8. wujek

    YOUNGTIMERY

    Witam, zapraszam do dyskusji o klasycznych samochodach będących naszymi marzeniami w czasach podstawówki czy przedszkola :P W coraz większym stopniu darze te auta sympatią, szczególnie teraz kiedy widzę na drogach masę szwroletów (tych made in poland) czy innych klocków bez stylu i duszy. Odeszły w niepamięć czasy kiedy to konstruktorzy grali pierwsze skrzypce przy projekcie, teraz jajogłowi księgowi narzucają kajdany i nie pozwalają przekroczyć budżetu... powstają plastikowe samochodziki "jednorazówki". Moimi faworytami są: Audi 100 "cygaro", BMW e21, e28, e24, e23 "rekiny", Citroen CX, Ford Capri, Granada, Mercedes W123, W126, Opel Record, Saab 900 "krokodyl", Volvo 240, VW Golf I.
  9. W 126 najlepszy, najładniejszy, najfajniejszy w całej historii Mietka :D na drugim miejscu W 123 czyli nieśmiertelna beczka. Współczesne to szajs.
  10. Ale paździerz :icon_rolleyes: i do tego huńda :lapad: Tak na serio Misiek to ciesze się, że dopiąłeś swego :icon_mrgreen: teraz do doktorka na picowanie i ognia :crossy: :wink:
  11. Producenci olejów zabezpieczają się w ten sposób przed bałwanami lejącymi do silników tedeksy lub innego typu badziewia z epoki PRL-u. Tak btw. mineralny Shell ma zdolności myjące na poziomie syntetyka Liqui Moly i co? I nic bo dobre oleje nie pozostawiają szlamów wiec co ma syntetyk wypłukać? Czystość? Polejcie mu, dobrze gada. Mam cichą nadzieje, że z toczydełka dla kapeluszników zrobię beęwu em połer lub ewo 9. Tak na serio to zobaczymy... wyniki doświadczenia niebawem.
  12. To kiedy? :buttrock: Chyba będziecie dobrymi kolegami i ogłosicie termin coby bezstronne jury potwierdziło wyniki!
  13. Najbardziej wiarygodną metodą będzie kursik do P&P i wrzucenie sprzeta na hamownie. Co prawda nie śmigałem na zdławionej wersji ale śmiem twierdzić, że 100 konny zygzak to autobus, po prostu nie idzie...
  14. Jeździsz na zajebistym kredensie i tyle... :bigrazz: U mnie są dwa "przewody" ale jeden to wężyk odpowietrzajacy bak a drugi to po prostu przewod elektryczny poziomu waszki. Zgubiłem się :cool: nie masz manuala? Tam jest wszystko elegancko rozrysowane.
  15. No to hop atakuj na pw na razie. Ps. mam pomysła gdzie mógłbyś te wszystkie graty wrzucić chyba że sam dłubiesz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...