przemek3578 Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 zelowy jest ok - ma wiekszy prad rozruch. no i jest naprawde bezobslugowy - sprawdz tylko czy pojemnosc jest odpowiednia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
willydon Opublikowano 11 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2006 Dlaczego Exide jak juz kochasz motocykl to stosuj YUASEdo mojego Yuase 300 zl, Exide 114 zl. A roznica w cenie to paliwo na 900km. moze i jakosc slabsza co wplynie na zywotnoswc samego aku, ale z checia sie dowiem jak to moze szkodzic motocyklowi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gozdzik77 Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Witam dziś wymontowałem ze swojego moto akumulator i chciałem sprawdzic poziom elektrolitu i okazało sie ze w celach jest sucho nie ma elektrolitu.akumulator który posiadam to EXIDE etx9-bs 12v/9Ah kolor czarnysłyszałem że czarne akumulatory to żelowe. I tu moje pytanie czy wsystko jest wpożądku że nie ma elektroloitu w środku???? i czy można do doładowywac zwykłym prostownikiem(od malucha)???? Dodam że akumulator jest sprawny kręci bez problemu ani razu go nie doładowywałem przez sezon wszystko jest z nim O.KWymontowałem go bo sezon się skończył i zeby nie rozładowywał sie w zime w garażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skoal Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Do ladowania najlepiej uzyc prostownika motocyklowego...na ten temat mozna wiele znalesc wpisujac w wyszukiwarce "akumulator" http://www.sklep.larsson.com.pl/?a=c4&c=da...f8527599fa62642 - tani prostownik za 31 zl i 51 zl... inna kwestia czy dobry...:) A co do pierwszego pytania... tez jestem ciekawy bo mam taki sam aku...:P http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...&hl=akumulator- ciekawy link z forum odnosnie czy warto kupic prostownik motocyklowy i w jaki sposob nalezy go ladowac :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 W moim bezobsługowym aku była załączona instrukcja że po nalaniu elektrolitu zamknąć wszystkie otwory zaślepką i nigdy więcej nie otwierać . Można prostownikiem od malucha ale trzeba wpiąć szeregowo żarówkę i sprawdzić miernikiem jaki prąd płynie . Powinien być 900 mA a jeszcze lepiej 450 mA dla aku 9 Ah . Awaryjnie można większym prądem ale nie jest to zalecane . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperPL Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 Ten akumulator który podałes jest to akumulatorek wykonany w technologii AGM, posiadaja elektrolit unieruchomiony w absorpcyjnej macie szklanej. Motocykl sie przechyla dosyć mocno ... dlatego też aku w tech. AGM jest bardzo dobrym rozwiazaniem. Czym doładowywać ? może być zwykły prostownik od malucha, ale prąd ładowania nie większy niż 0,9 A - jeśli masz regulacje możesz użyć tego prostownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 5 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 Na akumulatorach żelowych zwykle jest umieszczone napięcie którego należy nie przekraczać.Zwykły prostownik od malucha przy końcu cyklu ładowania na pewno przekroczy tą wartość.Może to doprowadzić do zniszczenia akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 5 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 a skucie mam suchy aku i zalecany prąd ładowania to 0,3 A Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JAQUB Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 Akumulator ołowiowy jest droższy kosztuje średnio rzecz biorąc około 100zł, podobny żelowy nieznanej firmy kosztuje około 50zł, ale który akumulator jest lepszy, który dłużej wytrzyma eksploatacje i nie będzie nastręczał problemów? Proszę o pomoc w wyborze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JAQUB Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 Akumulator ołowiowy jest droższy kosztuje średnio rzecz biorąc około 100zł, podobny żelowy nieznanej firmy kosztuje około 50zł, ale który akumulator jest lepszy, który dłużej wytrzyma eksploatacje i nie będzie nastręczał problemów? Proszę o pomoc w wyborze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalloKS Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 a mi sie wydawało że żelowy jest drozszy.... mniej problemów Ci sprawi bezobsługowy-jak sama nazwa wskazuje...żadnych zabaw z dolewaniem wody destylowanej itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bajo Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 Tak jak poprzednik napisał zwykle żelowy jest droższy ale lepszy. Widocznie porównujesz 2 aku o innych parametrach takich jak pojemność (Ah). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sovietek Opublikowano 27 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2006 heja!po pierwsze - musisz odróżnić motocyklowy "akumulator bezobsługowy" (żelowy) od "baterii żelowej" do zabawki dziecięcej :)motocyklowy akumulator bezobsługowy kosztuje średnio dwa razy więcej niż jego odpowiednik kwasowy :)to co widziałeś za 50 zł to tzw bateria żelowa, która się nie nadaje do motocykla (motocykl ma zbyt duży prąd ładowania..) akumulator bezobsługowy - piękna sprawa, gorąco polecambateria żelowa - odpada, nie wytrzyma w motocyklu. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 Jak wyżej, z tym, że nie chodzi o prąd ładowania, a raczej prąd rozruchu (zwykła bateria nie poradzi rozrusznika)A w motocyklu da radę, tyle że w moto bez rozrusznika :icon_mrgreen: Przetestowane w K-750. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomek91 Opublikowano 28 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2006 ja słyszałem że żelowy musi miec inny prostownik to prawda?? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.