Skocz do zawartości

Wymieniłem olej na syntetyk...


cezsek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dzisiaj odebrałem moją Viagrę (535) z serwisu. Dałem na przegląd i do regulacji po zakupie. Moto po przebiegu 35 tys. km. Nie wiem jaki był olej wcześniej, a w serwisie zalali silnik syntetykiem Mobil 15W50 bez porozumienia ze mną (zorientowałem się dopiero po przyjeździe do domu jak spojrzałem w książkę serwisową).

Niby przebieg nie jest duży, ale trochę mnie to męczy...

Jak myślicie, zaszkodzi ten syntetyk, czy nie?

Zmieniać na mineralny, czy jeździć?

Pomóżcie.

Pozdrawiam.

 

Jest podstawowa zasada nie zmienia się oleju w starym silniku na syntetyk,ponieważ wypłukuje on nałożony nagar na wewnętrznych elementach silnika powodując w ten sposób odsłonięcie luzów na trących powierzniach.Ale w twoim przypadku to ten silnik nie jest aż tak stary(chyba że był kręcony licznik)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest podstawowa zasada nie zmienia się oleju w starym silniku na syntetyk,ponieważ wypłukuje on nałożony nagar na wewnętrznych elementach silnika powodując w ten sposób odsłonięcie luzów na trących powierzniach.

Słyszałem o tej zasadzie. I właśnie stąd moje pytanie.

Do czasu, kiedy skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że w kraju jest tylu idiotów. (by S. Lem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest podstawowa zasada nie zmienia się oleju w starym silniku na syntetyk,ponieważ wypłukuje on nałożony nagar na wewnętrznych elementach silnika powodując w ten sposób odsłonięcie luzów na trących powierzniach.Ale w twoim przypadku to ten silnik nie jest aż tak stary(chyba że był kręcony licznik)

Już wielu mechaników i nie tylko wypowiadało się na ten temat że rozkręcając silnik nie spotkali się z jakimiś nagarami itp w silniku o ile był stosowany dobry regularnie wymieniany olej.Poza tym syntetyki motocyklowe często mają podobne właściwości myjące jak półsyntetyki i niektore mineralne.Mimo prawie 50tyś km na liczniku też zimą jak będe zmieniać olej wlewam syntetyka.

Edytowane przez Domel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest podstawowa zasada nie zmienia się oleju w starym silniku na syntetyk,ponieważ wypłukuje on nałożony nagar na wewnętrznych elementach silnika powodując w ten sposób odsłonięcie luzów na trących powierzniach.

 

Jest też podstawowa zasada że będąc w ciąży nie wolno przechodzić pod sznurkiem bo dziecko się udusi pępowiną.... inna podstawowa zasada mówi że jak czarny kot przebiegnie drogę to trzeba splunąć 3 x przez lewe ramię...

 

Jakiś taki złośliwy jestem chyba :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swojej 36 letniej BSA myc nie zamierzam przed wlaniem syntetyka, dlaczego ty mialbys myc Honde ?

bo wszyscy trąbią, żeby nie lać syntetyka, jeśli wcześniej był zalany mineral, bo wypłucze osady i pozatyka kanały olejowe, że silnik będzie chodził jakby ktoś kilogram gwoździ do środka wsypał, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cale zamieszanie nt. zmiany oleju minelarnego na syntetyka powstalo gdy do biednej polski zaczela naplywac technologia syntetycznych olejow..wtedy co niektorzy taksowkarze do wiekowych pf125p przez 10 lat jezdonych na np.selektorze (o klasie jak pamietam API SC) wlali syntetyki i silnika sie rozszczelnialy...IMHO jesli silnik nie jest zawalony nagarem,byl jezdzony na olejach API SJ lub SG to wlanie syntetyka nic mu nei zaszkodzi bo w nim nagarow poprostu nei bedzie...

a tak na marginesie w samochodowcyh silnikach tez jest pare zebatek(pompa oleju,naped walka posredniego,naped rozrzadu i zapewne jeszcze pare innych ) i tym zebatkom jakos "samochodowy" olej nie szkodzi wiec dlaczego niby by mial szkodzic motocyklowej skrzyni biegow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej 15w50 jest olejem pólsyntetycznym :biggrin:

 

Akurat te dane nie mówią kompletnie o tym jaki to jest olej - 15W50 może być mineralny (np QS) może półsyntetyczny a może syntetyczny...

Gęstość oleju może nam zasugerować jaką olej ma bazę ale nie determinuje tej cechy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cale zamieszanie nt. zmiany oleju minelarnego na syntetyka powstalo gdy do biednej polski zaczela naplywac technologia syntetycznych olejow..wtedy co niektorzy taksowkarze do wiekowych pf125p przez 10 lat jezdonych na np.selektorze (o klasie jak pamietam API SC) wlali syntetyki i silnika sie rozszczelnialy...IMHO jesli silnik nie jest zawalony nagarem,byl jezdzony na olejach API SJ lub SG to wlanie syntetyka nic mu nei zaszkodzi bo w nim nagarow poprostu nei bedzie...

a tak na marginesie w samochodowcyh silnikach tez jest pare zebatek(pompa oleju,naped walka posredniego,naped rozrzadu i zapewne jeszcze pare innych ) i tym zebatkom jakos "samochodowy" olej nie szkodzi wiec dlaczego niby by mial szkodzic motocyklowej skrzyni biegow?

to nie do końca jest tak :olej syntetyczny ma troche inne właściwości smarujące i w starszych silnikach (konstrukcyjnie) moze doprowadzić do zarywania filmu olejowego na panewkach . Skutek wiadomy... codo skrzyni to olej syntetyczny zaszkodzić nie może bo niby jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to niby jak ?? Nie sugerujmy się samą "syntetycznością" oleju, ale także jego lepkością i zakresem temperatur. Dobry syntetyk 15W50 ma taki współczynnik lepkości przy 100 stopniach, że raczej bym się nie bał o film olejowy :-)

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...