Skocz do zawartości

bartic

Forumowicze
  • Postów

    1328
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O bartic

  • Urodziny 12/26/1985

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lubię
    ee, motocykle?!
  • Skąd
    wrcłw

Osobiste

  • Motocykl
    xv535, xj600, fzx750
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Osiągnięcia bartic

MOTONITA - leżący na baku

MOTONITA - leżący na baku (26/46)

0

Reputacja

  1. możesz jeśli myślisz, że możesz

  2. bartic

    Bak Yamaha XJ 550

    Kupię bak od Yamaha XJ 550, ale nie od wersji Maxim. Nie ważne w jakim stanie. Zapytanie ważne do końca maja. 533985666 [email protected]
  3. powiem Ci co mi powiedział pewien policjant, komendant. -----------> NIGDY SIĘ NIE PRZYZNAWAĆ i ZE SKARGĄ IŚĆ ZAWSZE DO PROKURATURY oni lubią takie numerki. możesz też pójść do wewnętrznego. to właśnie mi powiedział. spróbuj. niebiescy uwielbiają podbijać statystyki na niewiedzy i nieświadomości ludzi, stosując przez to bezprawie (dalej istnieje jakieś 'miejsce publiczne' w ogólnej świadomości w kontekście picia alkoholu. i ludzie jak baranki przyjmują te mandaty :) ) pozdro
  4. panas pamiętaj też, że opony zimne gorzej trzymają. zimne hamulce gorzej hamują. nie mamy jeszcze 20'o stopniowych tempreatur, to i więcej ciśnienia możesz dać w oponki.
  5. bartic

    blipping

    ok, ok, przeczytałem jeszcze raz ten tekst, do którego odesłałem i faktycznie brzmi jak zwykła przegazówka. w innym materiale (po angielsku) natknąłem się na wyraźne odróżnienie zwykłego przegazowania na ulicy od 'blipping' na torze. no i zacząłem szukać. znalazłem min. to, do czego odesłałem. stąd moje pytanie do 'sportowców' z toru, czy to tylko bardzo szybka wersja przegazówki z ciągłym naciskaniem hamulca, czy też są w tym jeszcze jakieś niuanse? a wiemy, że nie o radosne dojeżdżanie do świateł chodzi, tylko o dopasowanie odpowiedniego biegu do zakrętu na torze, gdzie wszystko dzieje się szybko, mocno się hamuje (i jeszcze nawet w zakręcie), nie możesz pozwolić silnikowi hamować za ciebie przy zbijaniu biegów. pozdro ps. tutaj -> http://forums.superbikeschool.com/index.php?showtopic=2115 na forum Superbike School Code'a, piszą o 'clutchless downshifting'. Np. Fajita Dave pisze: "It took some adjustment but I found clutchless downshifting pretty easy. Its almost the same as clutched downshifting only you leave the clutch out of it. When you blip the throttle load is taken off of the transmission, when the transmission is unloaded then its easy to click the shift lever into the lower gear. It takes some adjustment to get the blip right and timing right but once you figure that out it feels just like a clutched downshift. When you get the timing right between the blip and shift it wont do any kind of damage to the transmission what so ever because at the moment you shift there is no strain on the transmission." i już nie wiem, czy to jest tożsame z 'blipping'. sory, że tak dociekam ;) ale myślałem, że u nas ma to ktoś opanowane i coś nam opisze
  6. bartic

    blipping

    a jak opanowałeś naciskanie hamulca przy okazji?
  7. bartic

    blipping

    hm, nie wiem o przodzie, fajnie by było, gdyby ktoś, kto to stosuje tu więcej napisał. dzięki chłopaki ;)
  8. bartic

    blipping

    nie, na blipping natknąłem się jako zamiennik do przegazówki. tu chodzi o to, że w tym samym czasie przyspieszasz i hamujesz przodem, i zrzucasz bieg. podobno szybsze i efektywniejsze na torze niż przegazówka. tyle teoria, te niuanse użytkowników są najciekawsze :)
  9. bartic

    blipping

    cześć, mam do Was pytanie, czyli do osób, które jeżdżą na torze. znalazłem informacje o technice zrzucania biegu 'blipping', jako zamiennik do przegazówki (np. TU) Ale czy mógłby ktoś z Was mi lepiej to wytłumaczyć? wszystko musi się odbywać pewnie o wiele szybciej. używamy przy tym sprzęgła? jak Wy to robicie? szybkie i mocne odkręcenie manetki z jednoczesnym szybkim wciśnięciem klamki hamulca czy płynniej? czy szybko puszczacie potem hamulec? czy dalej hamujecie po zrzuceniu biegu silnikiem? etc itd pozdrawiam i dzięki!
  10. hej! nie wiem, czy znacie ten link, ale jest tam dużo porad odnośnie technik jazdy. po angielsku: http://www.msgroup.org/default.aspx i tutaj też: http://www.erkom.pl/piotrgpx/tips/index.htm hej :) sorry, ale muszę wbić klina we wcześniejszy zgrzyt Janusz- Ufi, inni. Zbyt szybko spisaliście na straty pdf'a, którego podał nowak. mam naturę dociekliwą i trochę nad tym posiedziałem. mam nadzieję, że dalsze poszukiwania tylko potwierdzą ważność tego pdfa i wiedzę Janusza. na podstawie wiedzy, którą znalazłem w necie, wydaje mi się, że pomyliło Wam się kilka zjawisk. Chain pull o którym pisał Janusz z weight transfer (transfer wagi), zachowaniem się 'pivot point' wahacza (miejsce łączenia wahacza z ramą) oraz zachowaniem się amorów (shocks - używam nazw angielskich, bo zarzucę linkami potem) i pewnie jeszcze paru innych, które zachodzą w międzyczasie i 'po czasie', i o których istnienia sam pewnie nie mam pojęcia. nie jestem fizyk, nie będę tu rzucał jakimiś wektorami, ale znam angielski i łączę fakty :) więc tak mniej, więcej: tak, podczas przyspieszania zachodzi efekt podnoszenia się 'pivot point' (oraz/tym samym? rozciągnięcie amora tylnego - oraz zmniejszenia się rozstawu osi) i przy przyspieszaniu, zanim amory przyjmą transfer wagi, tył się podniesie, a potem, gdy waga motocykla z przodu przejdzie na tył, tył motocykla siądzie. do tego wszystkiego ważne jest tzw. 'center of gravity' (środek masy/ciężkości). czy wyżej, czy niżej. dlatego naciskanie tylnego hamulca powoduje obniżenie się 'center of gravity', ściśnięcie amora i tym samym rozciągnięcie się rozstawu osi (wheelbase) i opadnięcie ramy-> a przez to łatwiejsze kontrolowanie bajka, bo zbyt szybkie i gwałtowne dodanie gazu może spowodować uślizg (np. w virago gwałtowne ruszanie nie powodowało iścia na koło ;), ale uślizg właśnie, ale może to też były i inne czynniki). proste (bo pewnie uprościłem). co innego (ale tylko trochę) uślizg spowodowany wciśnięciem tylnego hamulca -> jak jest napisane, wciśnięcie hamulca tylnego powoduje ściśnięcie amora (tylnego), wydłużenie rozstawu osi i opadnięcie ramy, a ponieważ koło tylne jest bardzo lekkie (w stosunku do reszty motocykla), to podczas kurczenia się amora, koło podniesie się szybciej, niż cały tył opadnie. W efekcie tracimy trakcję, a przy agresywnym naciśnięciu, stracimy przyczepność. A stąd droga do highside (Janusz to lepiej opisał ). wracając do tego pdfa -> gość pokazał tylko efekt przeniesienia wagi, które (po uprzednim podniesieniu się tyłu) powoduje osiadanie tyłu, w miarę jak przód traci wagę, a tył ją nabiera. im szybciej motocykl jedzie, tym jest lżejszy, ale więcej wagi idzie do tyłu i tym samym więcej znika z przodu (swoją drogą, teraz kumam, czemu tył w sportach jest taki lekki i czemu jest taka mała szybka). biorąc pod uwagę że to podstawowy materiał szkoleniowy, nie oczekiwałbym tam wyjaśniania aż tak skomplikowanych zjawisk i wykreślania kątów sigma, Tpom, srom i innych wektorów. szkoda tylko, że Janusz miał dużą wiedzę, ale zero umiejętności interpersonalnych. szkoda też, że go tu nie ma. jak już napisałem, wszystko jest w necie, a ten pdf to jednak warto przeczytać. ale chyba najważniejsze jest to, aby wsiąść na moto i samemu tego doświadczać, bo czytanie to tylko połowa sukcesu. http://www.erkom.pl/piotrgpx/tips/tip080.htm http://www.msgroup.org/Tip.aspx?Num=167&Set= http://www.msgroup.org/Tip.aspx?Num=074&Set= http://www.msgroup.org/Tip.aspx?Num=211&Set= pozdro i jeszcze parę ciekawych linków: keith code opisuje dlaczego body steering nie istnieje keith's corner - jego forum i artykuły
  11. hej! dzięki za odpowiedź! a jak wygląda sprawa z tłumieniem dobicia? antynurek potrzebny? (a może ma?)
  12. jechałem cb 500 180km/h, oczywiście przyklejony do baku, bez szybki i to jest piękne! (mam nadzieję, że cotlet tego nie czyta :icon_razz: )
  13. cześć, kto ma z Was cbr 600 F4 lub F4i i wie, że będzie niedługo gdzieś dłużej na mieście? nie wiem, solny? :) przymierzam się do tego motocykla, ale chciałbym z bliska go obejrzeć, może nawet usiąść jak się ktoś zgodzi? pozdro
  14. hej. jak wypada zx6r z 2002 na tle f4i? oba mam na oku pozdrawiam
  15. hej, również przymierzam się do zmiany i powoli staje się dla mnie jasne, że to może być f4i. staram się teraz dużo czytać o tym motocyklu, wszędzie jest napisane jakie to ono fajne, ale nie znalazłem kilku informacji. np. *czy konieczne jest montowanie sprzęgła antyhoppingowego, czy może jednak f4i jest tak zajebiaszcza, że można zamontować, ale nie trzeba? (chyba że już ma wbudowane? nie wiem) *udało się komuś zmienić lusterka tak, żeby coś widział po położeniu się na baku? (jak np. w gsx1000) *czy jakieś problemy z elektroniką i innymi elektrycznymi sprawami? pozdro b.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...