Skocz do zawartości

Wydech a moc> Mam zagwozdkę


Pawel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dobrze się stało, że Paweł nie zdążył wystartować z wiertarą do moich tłumików (bo był za bardzo zmęczony po całym dniu w siodle :) ). Mimo, że moje tłumiki nie są zbyt głośne, to bardzo ładnie grają i niech tak już zostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, tał łatwo to nie będzie! Tam są nity, to zawsze można zerknąć. Umówmy się tak - luknę do jednego i zobaczymy co jest w środku :?: . :)

W środku jest to samo co u ciebie, tylko trudniej to zobaczyć, bo jest mniej dziur :) :D :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

witam. ja w moim gsie zrobilem tak samo i po osluchaniu sie w moto wrocilem do orginalu poniewaz moto zaczelo pierdzic jak traktor to nie jest ten sam dzwiek co bys mial orginalny sportowy tlumik. Mocy wedlug mnie nie dalo nic sie nie zmienilo tylko ten dzwiek :) ble. a otwory mozna zaspawac wycinajac odpowiednia blaszke z otworem i wspawac ja w kolo. ja zrobilem tak: wycielem odpowiednia blaszke wstawilem ja w tlumik i na rurce tego wydechu zakrecilem obejma jest prawie jak orginal ale bede musial to jakos uszczelnic bo troche jeszcze pierdzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale swoja droga to ciekawe przeczytac ze jeszcze 3 lata temu Pawel nie potrafil wyregulowac gaznikow :notworthy:. Czlowiek dostaje takiej wiary w siebie, ze jak Pawel mogl w ciagu trzech lat zrobic tak kolosalny postep, to i ja moge :D.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

moje doświadczenia z tłumikami w 4t to z dr 650.miałem 2 komplety tłumików. seryjnych. jeden wybebeszony totalnie został pewnego pieknego wieczoru. na seryjnym tłumiku moto ciągnie w miare równo w całym zakresie obrotów, chodzi spokojnie równo. spalanie około 6-7 litrów przy dynamicznej jeździe. drugi tłumik pusty. moto chodzi tak głośno jak traktor(nawet głośniej:) obroty biegu jałowego zwiększyły się o około 400obr/min moto nie chodzi równo obroty oscylują.moto mialo normalną moc do 4500obr/min, potem dużo słabsze. spalanie przy dynamicznej jeździe około 8-9l. należało zwiekszyć dawkę paliwa. motorek już przy puszczeniu gazu przy 2500obr/min strzelał w tłumik. Ja uważam że seryjnego tłumika nie opłaca sięprzerabiać, bo nie daje to efektu oprucz dźwiękowego. pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam - jak to nie?

to bedzie własnie zmiana w "stylu" :biggrin:

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawde na wydech działa kilka ciśnień;] Jazda bez wydechu czy tez na pustym wydechu moze sie skończyć tragedią dla zaworu wylotowego;]

 

Dlaczego w tłumiku nie ma oporów podczas jazdy? A no bardzo prostta odpowiedź jadac z okreslana predkoscia na spaliny działa duza siła bezwładnosci która potrafi obnizyc wartosc cisnienia w kolektorze do nawet mniejszego niz atmosferyczne! silnik wtedy źle pracuje na wysokich obrotach poniewaz podczas "współotwarcia zaworów" do wydechu dostaje sie mieszanka. Oto cały trik;] Końcówki przelotowe to czasem tez tylko reklama, wiekszosc z nich to bredniespisane na papierze i ładny wyglad, w praktyce potrafia rozwalic charakterystyke momentu obrotowego i jest tzw. kupa! oczywiscie wszystko ma swoje 2 strony dzięki "wolnym wydechom" moment jest dostepny z nieco mniejszych obrotów, dlatego tez człowiek odczówa większa moc chociaz zarówno wartosc maxymalna momentu jak i mocy spadła!

Najnowsze badania na temat wydechów 4t wykazuja ze stosujac zmienne przekroje i długosci kolektora dolotowego mozna by zwiekszyć moc o 15% a charekterystykle moment znacznie uspokoic. Narazie nie ma skutecznego pomysłu na sterowanie ale poczekajmy jeszcze ze 2lata;)

 

 

W 2t w wydechu panuje podcisnienie, własciwie jest to dyfuzor połaczony z dyszą, taki zabieg ma na celu wywołanie rezonansu gdyż jak wiemy w dyfuzorze ciśnienie dynamiczne jest wieksze niz statyczne a w dyszy odwronie;) dzięki rezonansowi mieszanka zassana razem z spalinami odłacza sie od spalin(jest bardziej zageszczona i wiecej wazy) i powraca do cylidra;) Taki to krótki opis;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawde na wydech działa kilka ciśnień;] Jazda bez wydechu czy tez na pustym wydechu moze sie skończyć tragedią dla zaworu wylotowego;]

 

Dlaczego w tłumiku nie ma oporów podczas jazdy? A no bardzo prostta odpowiedź jadac z okreslana predkoscia na spaliny działa duza siła bezwładnosci która potrafi obnizyc wartosc cisnienia w kolektorze do nawet mniejszego niz atmosferyczne! silnik wtedy źle pracuje na wysokich obrotach poniewaz podczas "współotwarcia zaworów" do wydechu dostaje sie mieszanka. Oto cały trik;] Końcówki przelotowe to czasem tez tylko reklama, wiekszosc z nich to bredniespisane na papierze i ładny wyglad, w praktyce potrafia rozwalic charakterystyke momentu obrotowego i jest tzw. kupa! oczywiscie wszystko ma swoje 2 strony dzięki "wolnym wydechom" moment jest dostepny z nieco mniejszych obrotów, dlatego tez człowiek odczówa większa moc chociaz zarówno wartosc maxymalna momentu jak i mocy spadła!

Najnowsze badania na temat wydechów 4t wykazuja ze stosujac zmienne przekroje i długosci kolektora dolotowego mozna by zwiekszyć moc o 15% a charekterystykle moment znacznie uspokoic. Narazie nie ma skutecznego pomysłu na sterowanie ale poczekajmy jeszcze ze 2lata;)

W 2t w wydechu panuje podcisnienie, własciwie jest to dyfuzor połaczony z dyszą, taki zabieg ma na celu wywołanie rezonansu gdyż jak wiemy w dyfuzorze ciśnienie dynamiczne jest wieksze niz statyczne a w dyszy odwronie;) dzięki rezonansowi mieszanka zassana razem z spalinami odłacza sie od spalin(jest bardziej zageszczona i wiecej wazy) i powraca do cylidra;) Taki to krótki opis;)

Na trzezwo tego nie rozbiorę...... :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam sobie spokojnie i nie rozumiem jednej rzeczy: a mianowicie dlaczego piszecie, że wydech nieorginalny może uszkodzić zawór wydechowy?

Może ktoś mi pomoże to zrozumieć... przecież jeżeli trochę mieszanki dostanie się w czasie współotwarcia do kolektora to zawór wydechowy i gniazdo zaworowe zostaną schłodzone --> odparowanie benzyny... itd.

Pozdrawiam Seb

www.ducati-klub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam sobie spokojnie i nie rozumiem jednej rzeczy: a mianowicie dlaczego piszecie, że wydech nieorginalny może uszkodzić zawór wydechowy?

. przecież jeżeli trochę mieszanki dostanie się w czasie współotwarcia do kolektora to zawór wydechowy i gniazdo zaworowe zostaną schłodzone

Pozdrawiam Seb

Zapaloną mieszanką raczej nie schłodzisz.... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...