Skocz do zawartości

Posiadacze HONDA CBR 600 łączmy się! ( CBR600 )


Rekomendowane odpowiedzi

no ja to koledzy leje tylko i wylacznie 98 chociaz nawet kosztowala te 4,98 i tak lalem ,jest takei powiedzenie jak sobie poscielisz tak sie wyspisz niemam nic do 95 ale to tak samo jakby samochod sportowy mial lana 101 a na 98 tez bedzie latal,nielubie w ludziach najbardziej tego takiego doszukiwania sie oszczednosci na paliwie ,kurde ludzie jak sie kupilo taki moto to na czym ty oszczedzasz na paliwie te 10 groszy an litzre czy 20 gr. ,to tak ogoolnie pisze choc z poczatku tez lalem 95 ale bardzo krotko bo na paliwie nie zaoszczedzisz bo tam wchodzi zaledwie 15 czy 16 liter :icon_biggrin: to nie tir

zreszta moim zdaniem na markowym motorze chyba sie nie oszczedza przynajmniej ja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej poczytać, był wątek bodajże w mechanice, z linkami do badań. wniosek był taki: efekt ze stosowania 98 był tylko w nowoczesnych silnikach z wysokim stopniem sprężania. w pozostałych bez różnicy

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej poczytać, był wątek bodajże w mechanice, z linkami do badań. wniosek był taki: efekt ze stosowania 98 był tylko w nowoczesnych silnikach z wysokim stopniem sprężania. w pozostałych bez różnicy

jsz

Otóz czytałem: instrukcje , naklejki :) , strony internetowe (jedną z nich zacytowałem) - ale nie znalazłem.

 

Czy silniki w 600tkach, mające ponad 100KM, nie są "nowoczesnymi, z wysokim stopniem sprężania" ? Mi się wydaje że są....

 

Ale powyżej dostałem kolejną odpowiedź, że 95oktanów wystarcza.

 

Być moze coś pisza na ten temat w książce Haynes'a (dot. CBR). Jak będę miał okazje to poszukam

 

 

Jeśli będzie że lać 98 to Ok.

jeśli że 95 , to post Wietrzanina okaże się tylko zabawnym wymądrzaniem się :D

 

 

 

 

EDIT:

http://forum.scigacz.pl/about22910.html kolejny link na ten temat.... po przeczytaniu pierwszej strony wniosek znowu podobny - 95cio oktanowe jest OK.

Ale wszędzie piszą żeby zrobić tak jak podaje producent, dlatego proszę o jakieś info: co ma na ten temat do powiedzenia Honda ?

Edytowane przez zazzu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy silniki w 600tkach, mające ponad 100KM, nie są "nowoczesnymi, z wysokim stopniem sprężania" ? Mi się wydaje że są....

 

a czy ja mówię, że nie? ;)

nie pamiętam dokładnej wartości, ale przy stopniu sprężania z f4i (jeśli bikez nie kłamie 12:1) różnica już może być widoczna. co nie znaczy, że jeśli producent oznaczył minimum na 95, to nie da się na niej jeździć albo robi się jakąś krzywdę silnikowi

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam taką prośbę. Czy może ktoś zrobić fotkę sprężyny trzymającej centralę (stopkę ;) ) tak żeby było porównanie, najlepiej przyłożyć metrówkę i pstryknąć fotę. Ma to służyć jedynie orientacji. Chcę dobrać podobną. Oczywiście na złożonej centrali.

Jeśli to możliwe to proszę o przesłanie na maila. Z góry dziękuję :notworthy:

Ps myślcie o tym, już niedługo - "lewy pas i gazzzz..." :buttrock:

 

Nielatwo sie tam dostac z aparatem a co dopiero z metrowka.

http://images38.fotosik.pl/52/869ce547926cb5f6.jpg

http://images27.fotosik.pl/316/671e430f5e1b8142.jpg

http://images29.fotosik.pl/317/4ed5e46ea3d3b556.jpg

 

Wedlug moich NIEDOKLADNYCH pomiarow wynika, ze dlugosc sprezyny przy zlozonej centrali wynosi ok 9 cm.

A nie lepiej dokupic oryginalna sprezyne na allegro, niz bawic sie w dobieranie?

Edytowane przez michal750
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za fotki i poświęcenie michal750

O to mi chodziło :lalag:

 

Z tymi oktanami to ja przychylał bym się do 98, choć różnie to bywa :biggrin: , najbardziej się wkurzam jak sobie pomyślę jak nas wszystkich robią w konia na stacjach paliw na tych małych i dużych markowych, chodzi o niespotykane dodatki do paliw :banghead: , które jakoś nie występują w innych krajach na zachód od Polski. Można o tym poczytać w artykułach prasowych, które pojawiają się jak bumerang. A mieli przecież powołać komisję która to ukróci.

No i pomyśl sobie zajeżdżasz na stację paliw tankujesz wymarzoną 98 i nie wiesz nawet o tym że dodany jest tam jakiś syf :banghead: (oczywiście nie zawsze tak jest).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nielatwo sie tam dostac z aparatem a co dopiero z metrowka.

http://images38.fotosik.pl/52/869ce547926cb5f6.jpg

http://images27.fotosik.pl/316/671e430f5e1b8142.jpg

http://images29.fotosik.pl/317/4ed5e46ea3d3b556.jpg

 

Wedlug moich NIEDOKLADNYCH pomiarow wynika, ze dlugosc sprezyny przy zlozonej centrali wynosi ok 9 cm.

A nie lepiej dokupic oryginalna sprezyne na allegro, niz bawic sie w dobieranie?

 

 

ale łańcuch to mógłbyś już wymienić, ew. oczyścić i nasmarować......

 

:icon_razz: :wink:

 

 

pozdrowiony

Edytowane przez medyk88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka,

 

Mam F4i 2004r.

Czy ktoś z Was wymieniał olej w lagach? Jeżeli tak to na jaki?

Czy simmeringi też od razu trzeba wymienić?

 

Jaki olej lejecie (wiem widzę był temat wyżej ale o RR) do swoich maszynek?

 

Pzdr,

Bene

 

PS. Ja leje 98 najczęściej, ale latałem też na Shell V-Power Sport (ponad 100 oktanów) i miałem wrażenie, że silnik sie bardziej grzeje i jest głośniejszy, ale to może tylko jakieś omamy ;-) bo nie wiem czy to możliwe.

Edytowane przez Bene
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mam F4i 2004r.

Czy ktoś z Was wymieniał olej w lagach? Jeżeli tak to na jaki? -wymieniałem 2x na Motul FO Expert 10W, ale następnym razem będzie fullsyntetyk, Motul FO Factory Line 10W, uszczelniacze ariete

 

Czy simmeringi też od razu trzeba wymienić? -ja wymieniałem olej dopiero jak w/w puszczały, ale jeśli masz już dużo przejechane na tej oliwie (kilkadziesiąt tyś.) i fabryczne uszczelniacze (które nie puszczają), to ja wymieniłbym sam olej.

 

Jaki olej lejecie (wiem widzę był temat wyżej ale o RR) do swoich maszynek? -silnikowy fullsyntetyk, do tej pory Motul 300V Factory Line 10W40, Castrol Power 1 Racing 4T 10W50 oraz filtr K&N

Edytowane przez M4NIEK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do lania paliwa czy 95 czy 98, w instrukcji obsługi od hondy CBR 600RR z 2005r można przeczytać:

http://c.wrzuta.pl/wi12831/451914e4001b079...dvyCIaHgZT&ft=f

jakoś link nie działa]

 

 

 

 

 

pozdrowiony

 

Siemka,

 

Mam F4i 2004r.

Czy ktoś z Was wymieniał olej w lagach? Jeżeli tak to na jaki?

Czy simmeringi też od razu trzeba wymienić?

 

Jaki olej lejecie (wiem widzę był temat wyżej ale o RR) do swoich maszynek?

 

Pzdr,

Bene

 

PS. Ja leje 98 najczęściej, ale latałem też na Shell V-Power Sport (ponad 100 oktanów) i miałem wrażenie, że silnik sie bardziej grzeje i jest głośniejszy, ale to może tylko jakieś omamy ;-) bo nie wiem czy to możliwe.

 

a nie v-power racing??

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie działa link: wrzucam ze spacją:

http:// c.wrzuta.pl/wi12831/451914e4001b079849808904/P1020141?type=i&key=dvyCIaHgZT&ft=f

 

i cytuję:

" Motocykl ten napędzany jest benzyną bezołowiową o liczbie oktanowej 91 lub wyższej. Zastosowanie benzyny ołowiowej spowoduje przedwczesne zużycie katalizatora spalin."

Edytowane przez MariuszRR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...