Wietrzanin Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 no ja to koledzy leje tylko i wylacznie 98 chociaz nawet kosztowala te 4,98 i tak lalem ,jest takei powiedzenie jak sobie poscielisz tak sie wyspisz niemam nic do 95 ale to tak samo jakby samochod sportowy mial lana 101 a na 98 tez bedzie latal,nielubie w ludziach najbardziej tego takiego doszukiwania sie oszczednosci na paliwie ,kurde ludzie jak sie kupilo taki moto to na czym ty oszczedzasz na paliwie te 10 groszy an litzre czy 20 gr. ,to tak ogoolnie pisze choc z poczatku tez lalem 95 ale bardzo krotko bo na paliwie nie zaoszczedzisz bo tam wchodzi zaledwie 15 czy 16 liter :icon_biggrin: to nie tir zreszta moim zdaniem na markowym motorze chyba sie nie oszczedza przynajmniej ja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 lepiej poczytać, był wątek bodajże w mechanice, z linkami do badań. wniosek był taki: efekt ze stosowania 98 był tylko w nowoczesnych silnikach z wysokim stopniem sprężania. w pozostałych bez różnicy jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zazzu Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 (edytowane) lepiej poczytać, był wątek bodajże w mechanice, z linkami do badań. wniosek był taki: efekt ze stosowania 98 był tylko w nowoczesnych silnikach z wysokim stopniem sprężania. w pozostałych bez różnicy jsz Otóz czytałem: instrukcje , naklejki :) , strony internetowe (jedną z nich zacytowałem) - ale nie znalazłem. Czy silniki w 600tkach, mające ponad 100KM, nie są "nowoczesnymi, z wysokim stopniem sprężania" ? Mi się wydaje że są.... Ale powyżej dostałem kolejną odpowiedź, że 95oktanów wystarcza. Być moze coś pisza na ten temat w książce Haynes'a (dot. CBR). Jak będę miał okazje to poszukam Jeśli będzie że lać 98 to Ok. jeśli że 95 , to post Wietrzanina okaże się tylko zabawnym wymądrzaniem się :D EDIT: http://forum.scigacz.pl/about22910.html kolejny link na ten temat.... po przeczytaniu pierwszej strony wniosek znowu podobny - 95cio oktanowe jest OK. Ale wszędzie piszą żeby zrobić tak jak podaje producent, dlatego proszę o jakieś info: co ma na ten temat do powiedzenia Honda ? Edytowane 24 Stycznia 2009 przez zazzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Czy silniki w 600tkach, mające ponad 100KM, nie są "nowoczesnymi, z wysokim stopniem sprężania" ? Mi się wydaje że są.... a czy ja mówię, że nie? ;) nie pamiętam dokładnej wartości, ale przy stopniu sprężania z f4i (jeśli bikez nie kłamie 12:1) różnica już może być widoczna. co nie znaczy, że jeśli producent oznaczył minimum na 95, to nie da się na niej jeździć albo robi się jakąś krzywdę silnikowi jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal750 Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 (edytowane) Panowie, mam taką prośbę. Czy może ktoś zrobić fotkę sprężyny trzymającej centralę (stopkę ;) ) tak żeby było porównanie, najlepiej przyłożyć metrówkę i pstryknąć fotę. Ma to służyć jedynie orientacji. Chcę dobrać podobną. Oczywiście na złożonej centrali. Jeśli to możliwe to proszę o przesłanie na maila. Z góry dziękuję :notworthy: Ps myślcie o tym, już niedługo - "lewy pas i gazzzz..." :buttrock: Nielatwo sie tam dostac z aparatem a co dopiero z metrowka. http://images38.fotosik.pl/52/869ce547926cb5f6.jpg http://images27.fotosik.pl/316/671e430f5e1b8142.jpg http://images29.fotosik.pl/317/4ed5e46ea3d3b556.jpg Wedlug moich NIEDOKLADNYCH pomiarow wynika, ze dlugosc sprezyny przy zlozonej centrali wynosi ok 9 cm. A nie lepiej dokupic oryginalna sprezyne na allegro, niz bawic sie w dobieranie? Edytowane 25 Stycznia 2009 przez michal750 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sopelblue Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Dzięki za fotki i poświęcenie michal750 O to mi chodziło :lalag: Z tymi oktanami to ja przychylał bym się do 98, choć różnie to bywa :biggrin: , najbardziej się wkurzam jak sobie pomyślę jak nas wszystkich robią w konia na stacjach paliw na tych małych i dużych markowych, chodzi o niespotykane dodatki do paliw :banghead: , które jakoś nie występują w innych krajach na zachód od Polski. Można o tym poczytać w artykułach prasowych, które pojawiają się jak bumerang. A mieli przecież powołać komisję która to ukróci. No i pomyśl sobie zajeżdżasz na stację paliw tankujesz wymarzoną 98 i nie wiesz nawet o tym że dodany jest tam jakiś syf :banghead: (oczywiście nie zawsze tak jest). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medyk88 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 (edytowane) Nielatwo sie tam dostac z aparatem a co dopiero z metrowka. http://images38.fotosik.pl/52/869ce547926cb5f6.jpg http://images27.fotosik.pl/316/671e430f5e1b8142.jpg http://images29.fotosik.pl/317/4ed5e46ea3d3b556.jpg Wedlug moich NIEDOKLADNYCH pomiarow wynika, ze dlugosc sprezyny przy zlozonej centrali wynosi ok 9 cm. A nie lepiej dokupic oryginalna sprezyne na allegro, niz bawic sie w dobieranie? ale łańcuch to mógłbyś już wymienić, ew. oczyścić i nasmarować...... :icon_razz: :wink: pozdrowiony Edytowane 27 Stycznia 2009 przez medyk88 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adel Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 poszukaj na jakimś motobajzlu ew. zadzwoń do motomotion (www.motomotion.pl) pozdrowiony zgadzam się, na motobajzlu w łodzi było kilka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kangur7905 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Propos lania paliwa 98 czy 95. Mam CBR PC40 i w manualu wyczytałem że należy lać paliwko PREMIUM, czyli o wyższej liczbie oktanów... Ja leję 98... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 W waszych F3 tez są takie kiepskie światła czy tylko u mnie? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bene Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 (edytowane) Siemka, Mam F4i 2004r. Czy ktoś z Was wymieniał olej w lagach? Jeżeli tak to na jaki? Czy simmeringi też od razu trzeba wymienić? Jaki olej lejecie (wiem widzę był temat wyżej ale o RR) do swoich maszynek? Pzdr, Bene PS. Ja leje 98 najczęściej, ale latałem też na Shell V-Power Sport (ponad 100 oktanów) i miałem wrażenie, że silnik sie bardziej grzeje i jest głośniejszy, ale to może tylko jakieś omamy ;-) bo nie wiem czy to możliwe. Edytowane 28 Stycznia 2009 przez Bene Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4NIEK Opublikowano 28 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2009 (edytowane) Mam F4i 2004r. Czy ktoś z Was wymieniał olej w lagach? Jeżeli tak to na jaki? -wymieniałem 2x na Motul FO Expert 10W, ale następnym razem będzie fullsyntetyk, Motul FO Factory Line 10W, uszczelniacze ariete Czy simmeringi też od razu trzeba wymienić? -ja wymieniałem olej dopiero jak w/w puszczały, ale jeśli masz już dużo przejechane na tej oliwie (kilkadziesiąt tyś.) i fabryczne uszczelniacze (które nie puszczają), to ja wymieniłbym sam olej. Jaki olej lejecie (wiem widzę był temat wyżej ale o RR) do swoich maszynek? -silnikowy fullsyntetyk, do tej pory Motul 300V Factory Line 10W40, Castrol Power 1 Racing 4T 10W50 oraz filtr K&N Edytowane 28 Stycznia 2009 przez M4NIEK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszRR Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Co do lania paliwa czy 95 czy 98, w instrukcji obsługi od hondy CBR 600RR z 2005r można przeczytać: http://c.wrzuta.pl/wi12831/451914e4001b079...dvyCIaHgZT&ft=f Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
medyk88 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 Co do lania paliwa czy 95 czy 98, w instrukcji obsługi od hondy CBR 600RR z 2005r można przeczytać: http://c.wrzuta.pl/wi12831/451914e4001b079...dvyCIaHgZT&ft=f jakoś link nie działa] pozdrowiony Siemka, Mam F4i 2004r. Czy ktoś z Was wymieniał olej w lagach? Jeżeli tak to na jaki? Czy simmeringi też od razu trzeba wymienić? Jaki olej lejecie (wiem widzę był temat wyżej ale o RR) do swoich maszynek? Pzdr, Bene PS. Ja leje 98 najczęściej, ale latałem też na Shell V-Power Sport (ponad 100 oktanów) i miałem wrażenie, że silnik sie bardziej grzeje i jest głośniejszy, ale to może tylko jakieś omamy ;-) bo nie wiem czy to możliwe. a nie v-power racing?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszRR Opublikowano 29 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2009 (edytowane) U mnie działa link: wrzucam ze spacją: http:// c.wrzuta.pl/wi12831/451914e4001b079849808904/P1020141?type=i&key=dvyCIaHgZT&ft=f i cytuję: " Motocykl ten napędzany jest benzyną bezołowiową o liczbie oktanowej 91 lub wyższej. Zastosowanie benzyny ołowiowej spowoduje przedwczesne zużycie katalizatora spalin." Edytowane 29 Stycznia 2009 przez MariuszRR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.